nik Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 9 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 9 , 2009 Theo..τα γερά τούβλα, η μη ύπαρξη pilotis , ο πυκνός κάναβος , οι μεγαλύτερες διαστάσεις υποστυλωμάτων (τουλάχιστον στα πολυόροφα) , ο πιο ορθολογικός ξυλότυπος βοηθάνε πιστεύω.Το κυριότερο πρόβλημα είναι όπως ανέφερε και ο palex η οξείδωση των οπλισμών. Χάρη αυτό που λες για τον ΕΑΚ δεν έχει σχέση με αυτό που συζητάμε.Εκεί αναφέρει τι πιθανότητα υπάρχει να συμβεί ο σεισμός σχεδιασμού στα 50 χρόνια.Ωραία 10%.Και στα 100 χρόνια 20% ε και?Ο Camelot αν κατάλαβα καλά ρωτάει το υλικό τι αντοχή έχει και πότε αρχίζει αυτή να πέφτει απότομα. d2m γιατί πρέπει να προστατευθούν τα προσφυγικά στην Αλεξάνδρας?Για την ομορφιά τους...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
camelot Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 9 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 9 , 2009 Ευχαριστώ. Ακριβώς αυτό που λέει ο Νικ εννοούσα. Το ρώτησα γιατί εγώ δυσκολεύομαι να υπολογίσω τη διάρκεια ζωής μιας κατασκευής από Ω.Σ. Και οι κατασκευές που γίνονται σήμερα δεν γνωρίζω τί διάρκεια ζωής έχουν. Και όταν ερωτώμαι αδυνατώ να απαντήσω!!! (Δεν εξαρτάται από την ποιότητα των υλικών, από τις συνθήκες περιβάλλοντος, από τις δυναμικές επιπονήσεις που δέχεται στη διάρκεια της ζωής της η κατασκευή? κ λπ.). Το ρώτησα γιατί έχω την εντύπωση ότι δεν υπολογίζεται εύκολα! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Χ Επισκέπτης 1 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 9 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 9 , 2009 Και όμως nik, αυτός ο συντελεστής (10%) έχει πολύ μεγάλη σημασία. Ο σεισμός είναι ένα πιθανοτικό φαινόμενο και ο τρόπος σχεδιασμού έναντι αυτού είναι άμεσα συσχετισμένος με τον χρόνο ζωής του φορέα που μελετούμε. Μελετούμε δηλαδή τις κατασκευές μας με δεδομένο ότι ο ωφέλιμος χρόνος ζωής τους είναι 50 χρόνια. Αν τις μελετούσαμε για 100 χρόνια το α δε θα ήταν 0,16 για τη ζώνη Ι θα ήταν πχ 0,20. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΚΑΝΑ Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 9 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 9 , 2009 Εγώ θυμάμαι καθηγητή που μας έλεγε "για το μπετό" και εννοούσε σκέτο, δεν υπάρχει όριο «ζωής» Για το οπλισμένο μπετό όμως υπάρχει και εξαρτάται από την κατασκευή και τα υλικά και από την συντήρησή του την οποία με τις καλύτερες συνθήκες την προσδιόριζε στα 65-70 Μην ψάχνετε ακριβείς και απόλυτες χρονολογικές συμπτώσεις Link to comment Share on other sites More sharing options...
pk10gr Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 9 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 9 , 2009 Θεωρητικα το ΟΣ εχει τεραστιο χρονο ζωης υπο ιδανικες συνθηκες κατασκευης και περιβαλλοντος.. Αλλα στην πραξη αυτοδεν ισχυει.. Γιατι ουτε ιδανικες συνθηκες κατασκευης εχουμε (ποσο μαλλον τις δεκαετιες 30-80 που εγινε η φοβερη ανοικοδομηση στις μεγαλες μας πολεις και ειδικα στηνΑθηνα)ουτε ιδανικες συνθηκες περιβαλλοντος.. Θυμαμαι ειχα διαβασει μια μελετη στην Αγγλια για πολυοροφο κτιριο σταθμευσης αυτοκινητων.. Οι παραδοχες που εκανε σε οτι αφορα τα καυσαερια και την επιδραση τους στον οπλισμο ηταν πραγματκα απιστευτες.. (Δυστυχως ειναι σε ενα σκληρο που εχει χτυπησει και δεν εχω ασχοληθει ακομα να δω τι μπορω να σωσω) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Χ Επισκέπτης 1 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 9 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 9 , 2009 Βρήκα κάτι στους Ευρωκώδικες: Επίσης, αντιγράφω από το "Παράρτημα Α2: Εφαρμογή στις γέφυρες (Κανονιστικό)" : "a.2.1(1) Χρήση του Πίνακα 2.1 : Διάρκεια ζωής σχεδιασμού Ισχύει ο Πίνακας 2.1 του Εθνικού Προσαρτήματος του Ευρωκώδικα ΕΝ 1990 και συνεπώς η διάρκεια ζωής σχεδιασμού για γέφυρες είναι 100 χρόνια." Link to comment Share on other sites More sharing options...
camelot Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 9 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 9 , 2009 Έχω τη γνώμη ότι ο συντελεστής αυτός 10% στα 50 χρονια (ΕΑΚ 2,3,3,[4]) έχει σχέση μόνο με το μέγεθος των δράσεων σχεδιασμού των κατασκευών και όχι με τη διάρκεια ζωής της κατασκευής. Δηλαδή με την αντοχή της έναντι επιπονήσεων και όχι με τη διάρκεια της ζωής της. Εννοείται έμμεσα ότι όσο πιο ανθεκτική δηλαδή όσο αυστηρότερες είναι οι δράσεις σχεδιασμού μιας κατασκευής τόσο ανθεκτικότερη θα είναι αυτή. Αλλά δεν είναι πάντα έτσι. Η διάρκεια ζωής μιας κατασκευής από οπλισμένο σκυρόδεμα όπως προανέφερα εξαρτάται από πολλούς παράγοντες (π.χ. δράσεις σχεδιασμού, ποιότητα υλικών, συνθήκες περιβάλλοντος, κόπωση από δυναμικές φορτίσεις) που νομίζω είναι δύσκολο έως αδύνατο να υπολογιστεί θεωρητικά η διάρκεια της ζωής της. Γιαυτό ρώτησα. Το ερώτημα που τίθεται στο θρεντ είναι το εξής: από τη στιγμή που κρίνεται μια κατασκευή ότι δεν πληροί τις προδιαγραφές της δηλ. ότι είναι ακατάλληλη να χρησιμοποιηθεί (που ήδη πολλές κατασκευές δεν πληρούν ήδη τις προδιαγραφές τους, αλλά παρόλα αυτά χρησιμοποιούνται και πολύ περισσότερο το φαινόμενο θα επιδεινωθεί στο μέλλον) τότε τί γίνεται και ποια πρόνοια λαμβάνει σήμερα ΤΕΕ και Πολιτεία. Σίγουρα όπως λέει ο ΤheoDM900 θα το βρούμε μπροστά μας. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paktomenos Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 9 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 9 , 2009 .......τότε τί γίνεται και ποια πρόνοια λαμβάνει σήμερα ΤΕΕ και Πολιτεία.......... Την ίδια που έλαβαν μετά τον σεισμό της Πάρνηθας, του Αιγίου, της Καλαμάτας, κοκ. Αθροίστε νεκρούς και βγάλτε συμπέρασμα. Μην το ξεχνάμε αυτό. Το καμπανάκι έχει χτυπήσει πολλές φορές και σε βάθος δεκαετιών. Πάντως είναι αστείο το ότι, όταν αγοράζεις ένα αυτοκίνητο, μετά από 4 χρόνια σου επιβάλλεται έλεγχος για να διαπιστωθεί αν είναι ασφαλές να κυκλοφορεί, τόσο για σένα που το οδηγείς, όσο και για τους άλλους που θα βρεθούν στο δρόμο σου. Κατόπιν αυτού, σου επιβάλλει επανέλεγχο κάθε 2 χρόνια! Στα κτίρια, ..............τίποτα. Ενδεικτικό του ενδιαφέροντος της πολιτείας για τον κλάδο. Μάλιστα την εποχή αυτή, που υπάρχει μεγάλο πρόβλημα, τι καλύτερο από το να ξεκινήσει ένα πρόγραμμα ελέγχου τουλάχιστον των υφισταμένων, με προτεραιότητα την παλαιότητα τους, να γίνει μια αποτύπωση τουλάχιστον της κατάστασης. Και σοβαρό αντικείμενο απασχόλησης για τους συναδέλφους, και κοινωνική χρησιμότητα. P.s.1: τα δις που έχει δώσει για την απόσυρση των αυτοκινήτων, και πιθανόν να ξαναδώσει, δεν είναι περισσότερα από το κόστος μιας επιδότησης επισκευών-ενισχύσεων? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheoTDM900 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 9 , 2009 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 9 , 2009 να εισάγω και μια νέα παράμετρο σαν εκκίνηση προβληματισμού. Α.Κ. άρθρο 925 "Ο κύριος ή νομέας κτίσματος ή άλλου έργου που συνέχεται με το έδαφος ευθύνεται για τη ζημιά που προξενήθηκε σε τρίτον εξαιτίας ολικής ή μερικής πτώσης, εκτός αν αποδείξει ότι η πτώση αυτή δεν οφείλεται σε ελαττωματική κατασκευή ή πλημμελή συντήρησή του." Link to comment Share on other sites More sharing options...
pk10gr Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 9 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 9 , 2009 Και αμα εφαρμοστει αυτο ποτε εμενα τρυπα μου τη μυτη.. Αν αρχισουν τα προβληματα οπως περιγραφονται νωριτερα, θα ειναι τοσο μαζικα που ο θεος να μας φυλαει.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα