Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε (edited)
2 ώρες πριν, Steelman said:

Eννοείται ! Γιατί αν ψάχνω για Biomedical Engineering θα πάρει αυτός την θέση.

Το πρώτο πρόσωπο που χρησιμοποιείς τι δηλώνει; Το τι θα έκανες στην επιχείρηση σου; 'Η το τι θα έπρεπε να κάνουν και όλοι οι άλλοι πχ το κράτος; Το πρώτο είναι δικαίωμά σου. Ως προς το δεύτερο προφανώς χωρά συζήτηση. α) είναι σκόπιμο; β) ακόμα και αν είναι σκόπιμο όλοι όσοι δεν έχουν τέτοιο μάστερ πως επηρεάζονται;

Μάστερ υπάρχουν διαφόρων ειδών. Τα konsekutiv μάστερ και τα  non konsekutiv. (Η ορολογία από την Γερμανία. Τα πρώτα απαιτούν την κατοχή τίτλου στο ίδιο αντικειμένου σε προπτυχιακό επίπεδο ή πολύ συγγενούς. Υπάρχει και ο όρος της συνολικής διάρκειας 5 ετών σε αυτά) Τα conversion master πχ ήταν περίπτωση non konsekutiv. 

Μάστερ διατμηματικά που δέχονται απόφοιτους από έναν περιορισμένο αριθμό βασικών πτυχίων. Το wind eng που σου άρεσε μου ακούγεται τέτοια περίπτωση. Και μάστερ μονοτμηματικά. 

Ο χρόνος. Μάστερ με προκαθορισμένη κανονική διάρκεια 1, 1,5  , 2 ετών (Regelstudienzeit) . Στην οδοντιατρική υπάρχουν και 3 ετών. Στην Ρουμανία υπάρχουν και σε δικά μας θέματα διάρκειες πέρα των 2 ετών. 

Χρόνος και πάλι. Για να σε κάνουν αποδεκτό -ή όταν σε κάνουν- υπάρχουν ιδρύματα που επιβάλλουν σε ορισμένους φοιτητές για να πάρουν μάστερ επιπλέον προπτυχιακά μαθήματα. Στόχος είναι με αυτά τα επιπλέον μαθήματα να επιτευχθεί μία σύγκλιση του ακαδημαϊκού επιπέδου. Στην χώρα μας θα δεις να κυμαίνετε η επιβάρυνση αυτή σε μαθήματα από κάτι λιγότερο από 1 εξάμηνο έως ένα έτος. 

Μάστερ επαγγελματικά και άλλα ακαδημαϊκά. ΟΙ Γάλλοι είχαν πχ τα diplôme d'études approfondies και εναλλακτικά τα  diplôme d'études supérieures spécialisées.

Και εκτός από τα μάστερ υπάρχουν και άλλα πιστοποιητικά σπουδών που δεν είναι πλέον πολύ της μόδας. Υπάρχουν ενδεικτικά που πιστοποιούν μία επιβάρυνση και ένα κατάλογο μαθημάτων. Δεν κάνεις κάτι σαν διπλωματική δηλαδή. Είχα γνωρίσει άνθρωπο που ήταν ηλεκτρολόγος από του ΑΠΘ. Μετά για να ασχοληθεί με πληροφορική είχε πάρει από το KIT ένα τέτοιο ενδεικτικό. Ασχολήθηκε λοιπόν μετά, δηλαδή πήρε διδακτορικό στην πληροφορική. Στην Ελλάδα  δεν αναγνωρίζεται σαν μάστερ αλλά σαν ειδικές προδιδακτορικές σπουδές αυτό. Με την δική σου λογική αυτός αφού δεν έχει μάστερ που δηλώνει ειδίκευση δεν ξέρει τίποτε. Συγνώμη διαφωνώ. 

Δεν δηλώνουν όλα τα μάστερ στον τίτλο τους την ειδίκευση. Και όλες οι ειδικεύσεις δεν είναι του ίδιου εύρους. Είναι άλλο το να ''ειδικευτείς" στο 50 % μίας επιστήμης και άλλο να ειδικευτείς στο 5% (δαπανώντας πάντα τον ίδιο χρόνο). Στα MPhil η ειδίκευση είναι σε ένα απειροελάχιστο κομμάτι. Και το συγκεκριμένο μάστερ μοιάζει περισσότερο με διδακτορικό παρά με μάστερ τόσο στο εύρος του αντικειμένου που ασχολήθηκες όσο και στην μεθοδολογία εξέτασης σου (με διατριβή και όχι μαθήματα).

Το σημερινό σύστημα έχει την αδυναμία του να μην μπορεί να πιστώσει έναν επαγγελματία , στον χώρο των μηχανικών, βασιζόμενο σε μεταπτυχιακές σπουδές.  Αυτό δεν είναι λογικό. Προσπαθείς όμως να το αντικαταστήσεις με ένα άκαμπτο σύστημα.  Επιπλέον τις δικαιολογημένες ανησυχίες  των κατόχων διπλωμάτων τις παραμερίζεις. Δεν γίνεται δουλεία έτσι. Πράγματι το  Diploma Supplement  είναι λύση για κατόχους "ενιαίων και αδιάσπαστων". Ανώφελο να το αρνείσαι. 

Edited by bob mastoras
  • Like 1
  • Απαντήσεις 1,3k
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε (edited)

Συνάδελφε αναφέρομαι προφανώς σε konsekutiver Master.

3 λεπτά πριν, bob mastoras said:

"ενιαίων και αδιάσπαστων"

Γιατί συνάδελφε να δεχτώ με το ζόρι το παραπάνω, όταν όλη η Ευρώπη έχει προσωρήσει στο 3+2; Για να δημιουργώ προβλήματα; Κερδίζω τίποτα;

Edited by Steelman
Δημοσιεύτηκε

Και οι 170 είναι μειωμένοι. Έχουν υπάρξει και περισσότεροι! (χωρίς να υπολογιστούν οι μεταγραφές)

Οπότε οι σχολές αυτές εμπεριείχαν κάποιο συμβιβασμό. Ε αυτό το συμβιβασμό πληρώνουν τώρα οι επόμενοι. 

 

Θάνο, κατ' αρχάς μάστερ για biomedical δε θα υπάρξει γιατί δεν υπογράφει κάτι. Η ιστορία με τα μάστερ στην Ελλάδα δεν έχει ακαδημαϊκά κίνητρα, για την υπογραφή γίνεται. Γι' αυτό μιλάμε μόνο για τα μάστερ του πολιτικού μηχανικού, ενώ ακαδημαϊκά είναι τα πιο αδιάφορα.

Όσο για την εξειδίκευση στα στατικά, είναι η μεγάλη ζήτηση που την εξέλιξε και τη διόγκωσε, όμως μια μικρή αλλαγή στις ανάγκες της κοινωνίας, άνετα μπορεί να τη συρρικνώσει ή και συγχωνεύσει μαζί με άλλο αντικείμενο και να μην υπάρχει ούτε η ανάγκη ούτε η πολυτέλεια να "ξέρεις ότι μιλάς με δομοστατικό". (άλλη τρομερή φράση κι αυτή). Που και στις δόξες της η πραγματική ανάγκη για στατικούς ήταν πολύ μικρότερη, με την περισσότερη γνώση να μην αξιοποιείται ποτέ.

Γι' αυτό όλα θέλουν περισσότερη σκέψη και ολοκληρωμένο σχεδιασμό, δε μπορεί να ασχολείται όλο το πανεπιστήμιο με τα στατικά. 

Δημοσιεύτηκε (edited)
9 λεπτά πριν, georgios_m said:

Γι' αυτό όλα θέλουν περισσότερη σκέψη και ολοκληρωμένο σχεδιασμό, δε μπορεί να ασχολείται όλο το πανεπιστήμιο με τα στατικά. 

Ούτε καν με ενδιαφέρει το αντικείμενο του στατικού, ίσα-ίσα αν σπούδαζα πάλι θα έκανa Master στο Βusiness Αdministration and Μanagement στο πολυτεχνείο.

Το θέμα είναι προσαρμοζόμαστε στην Ευρώπη. Γιατί εγώ μετά θέλω να κάνω καριέρα στο εξωτερικό. Γιατί να μην έχω και εγώ όπως ΌΛΟΙ έξω το 3+2;

3 λεπτά πριν, bob mastoras said:

Συνάδελφε εγώ αυτά τα προσπερνώ, αφού κατάλαβα ότι εδώ μέσα δεν υπάρχει επαφή με τα ακαδημαϊκά.

 

Edited by Steelman
Δημοσιεύτηκε
45 λεπτά πριν, Steelman said:

Aγριούς ξεαγρίους εγώ δεν γνωρίζω τι έχεις τελειώσει. Μου λες Πολ. Μηχανικός, διάλεξες συγκοινωνιακά και έξω μου μιλάς για γέφυρες...έτσι τόσο απλά συνάδελφε.

Μηχανικός που έχει τελειώσει τομέα Δομοστατικής, έχει κάνει μεταπτυχιακό και έχει εμπειρία στο αντικείμενο, εάν μιλήσει με Συγκοινωνιολόγο και στο 5λεπτο δεν καταλάβει ότι ο δεύτερος δεν έχει ιδέα από γέφυρες, συγγνώμη αλλά είναι άξιος της μοίρας του. Δηλαδή, τι θέλεις να μας πεις συνάδελφε, ότι τρώμε 2 χρόνια εξειδίκευση στις βασικές σπουδές, 1-2 χρόνια στο μεταπτυχιακό, επιπλέον χρόνο στο αντικείμενο και δεν μπορούμε να καταλάβουμε ότι ο άλλος μας πουλάει παπά? Εμένα τουλάχιστον αυτό το πράγμα με προσβάλλει. Όχι το ότι θα έρθει ο Συγκοινωνιολόγος να το παίξει γνώστης στα χωράφια μου, αλλά το ότι υποστηρίζεις μετά πάθους ότι δεν θα μπορώ να το καταλάβω.

Εάν ο άλλος έχει πάρει Συγκοινωνιακά δεν ξέρει Πεπερασμένα, δεν ξέρει για γέφυρες. Εάν έρχεται και σε πείθει ότι ξέρει, το πιθανότερο είναι ότι ούτε και εσύ ξέρεις κάτι επί αυτών. Φιλικά πάντα...

  • Downvote 1
Δημοσιεύτηκε (edited)

Συνάδελφοι δεν είμαι εγώ το αντικείμενο συζήτησης ή τι γνωρίζω ή τι έχω σπουδάσει.

Λέω τα αυτονόητα ! 'Ολη η Ευρώπη έχει υιοθετήσει το 3+2. Γιατί εγώ να στρουθοκαμηλίζω; Που το πρόβλημα κύριοι αφού το 3+2 οδηγά πάλι στα 5 έτη σπουδών; Και γιατί  να δεχτώ το απαρχαιώμενο 5ετές που τα έχουν κάνει αχταρμά από μαθήματα επειδή δεν χωράνε και δεν είναι άξιοι να φτιάξουν ένα πρόγραμμα σπουδών 3+2;

Edited by Steelman
  • Like 1
Δημοσιεύτηκε (edited)

Μπομπ, το συγκεκριμένο μάστερ υπάρχει μεν τώρα (επειδή στην Πάτρα έχουν μια σχετική παράδοση) αλλά σε καθεστώς Μπολόνιας, σαν αυτό που προτείνει ο steelman μπορεί ούτε οι ίδιοι να μη το συμπεριλάβουν μεταξύ των εξειδικεύσεων του μηχανολόγου γιατί δε θα έχει νόημα κάποιος να το παρακολουθήσει και μετά να μη μπορεί να υπογράψει τίποτα. Ο λόγος που μιλάμε για μάστερ στις επιστήμες του πολιτικού μηχανικού είναι το ότι προϋπάρχει μια ποικιλία υπογραφών στην οποία θα προσαρμοστούν και τα μάστερς. 

Και γι' αυτό μπάζει η όλη υπόθεση. Αν θέλουμε να κάνουμε τέτοιο σύστημα θα πρέπει πρώτα να συγκεντρώσουμε σε ένα καλάθι ΟΛΗ την επιστημονική γνώση και να την ξαναμοιράσουμε από την αρχή σε επαγγέλματα ξεχνώντας τα σημερινά στερεότυπα.

Δε μπορεί από τη μια να θέλουμε ευελιξία στην εξειδίκευση αλλά να θέλουμε να διατηρούμε παλιά στερεότυπα όπως πχ του δομοστατικού. Αναλόγως με το ποσοστό όγκου γνώσης επί της συνολικής που έχει ΣΗΜΕΡΑ αυτή η ειδικότητα μπορεί είτε να σπάσει κι άλλο, είτε και να συγχωνευθεί με κάτι άλλο, όχι απαραίτητα μέσα στο πλαίσιο της επιστήμης του πολιτικού μηχανικού. 

Αν κανείς τα δει ορθολογικά και ξεχνώντας τα σημερινά στερεότυπα και φυσικά λαμβάνοντας υπόψη και τις πεπερασμένες δυνατότητες ενός εκπαιδευτικού συστήματος, δε ξέρεις τι μπορεί να σου βγάλει μια ανακαταμέτρηση της πραγματικής γνώσης που υπάρχει σήμερα στον κόσμο. Κι αυτό μπορεί να εξορθολογίσει και την αξία κάθε υπογραφής και να διαλύσει και τις στρεβλώσεις στην αγορά εργασίας. 

2 ώρες πριν, Steelman said:

Το θέμα είναι προσαρμοζόμαστε στην Ευρώπη. Γιατί εγώ μετά θέλω να κάνω καριέρα στο εξωτερικό. Γιατί να μην έχω και εγώ όπως ΌΛΟΙ έξω το 3+2;

Το ελληνικό πανεπιστήμιο δεν είναι για όσους θέλουν να κάνουν καριέρα στο εξωτερικό. Στην αγορά που το χρηματοδοτεί πρέπει να απευθύνεται.

Edited by georgios_m
  • Upvote 1
  • Downvote 2
Δημοσιεύτηκε

Επειδή βλέπω αναφορές σε επαγγελμ.δικαιώματα βασισμένα ή όχι σε μαθήματα σχολών, παραθέτω τα παρακάτω:

Προγραμμα σπουδών από Πανεπιστήμιο στην Αγγλία (Τμ. Μηχ.Μηχανικών)

YEAR 1

Core units in this year include:

  • Communication and Engineering Technology Appreciation
  • Electrical and Electronic Principles
  • Introduction to Design
  • Mathematical Principles
  • Mechanical Engineering Principles
  • Introduction to Solid Mechanics and Dynamics

YEAR 2

Core units in this year include:

  • Engineering Design
  • Engineering Mathematics and Numerical Analysis
  • Materials and Manufacture (ENG)
  • Solid Mechanics and Dynamics
  • Energy Engineering

Optional units in this year currently include:

  • Computer Aided Engineering and Product Manufacture
  • Engineering Programming
  • Control Systems Analysis

YEAR 3

Core units in this year include:

  • Individual Project
  • Sustainable Development and Environmental Management
  • Design for Quality
  • Materials, Solid Mechanics and Dynamics
  • Thermofluid Mechanics

Οι παραπάνω απόφοιτοι με ένα MSc σε οποιοδήποτε αντικέιμενο του Μηχ.Μηχανικού (π.χ. Automotive Eng., Advanced Materials, Advanced Manufacturing Technology) παίρνουν από το ΔΟΑΤΑΠ ισοτιμία Διπλ.Μηχανολογου Μηχανικού και αυτομάτως αποκτούν τα αντίστοιχα Επ.Δικαιώματα σε μελέτες, επιβλέψεις κατασκευής, επιβλέψεις συντήρησης και λειτουργίας για πυρασφάλεια, πυρανίχνευση, ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις, θέρμανση, κλιματισμό, ύδρευση/αποχέτευση. κλπ , χωρίς να έχουν διδαχθεί ΟΥΤΕ ΕΝΑ μάθημα σε αυτά τα αντικείμενα. Και με χρόνια σπουδών 3+1=4.

Αντιθέτως, οι απόφοιτοι ΤΕΙ, με σπουδές 3,5 χρόνια και κατόπιν 4 χρόνια, και με μαθήματα όπως θέρμανση-ψύξη-κλιματισμος, ηλεκτρικές μηχανές, ατμολέβητες-ατμοστρόβιλοι, ηλεκτρομηχανολογικές εγκ/σεις(φ.αέριο, ύδρευση, αποχέτευση, πυρασφάλεια), δεν έχουν ΚΑΝΕΝΑ ΝΟΜΙΜΟ επαγγελμ. δικαίωμα. Ούτε καν με κάποιο MSc για να διακαιολογήσουν τουλάχιστον τα έτη σπουδών (3,5 +1=4,5 ή 4+1=5)σε σχέση με τους απόφοιτους εξ Αγγλίας, που σε κάθε περίπτωση θα ήταν περισσότερα.

Τα συμπεράσματα δικά σας.

 

  • Upvote 6
Δημοσιεύτηκε (edited)

Οι περισσότεροι που διαφωνούν για επαγγελματικά δικαιώματα στα ΤΕΙ, αν τους ρωτήσεις διαφωνούν και με αυτό. 

Edited by georgios_m
  • Downvote 5

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.