Μετάβαση στο περιεχόμενο

Επαγγελματικά δικαιώματα


Recommended Posts

Παύλο καλησπέρα.

 

Θα προσπαθήσω να απαντήσω στις ερωτήσεις σου με την ίδια σειρά. Αν έχω ξεχάσει κάτι ας με διορθώσει κάποιος συνάδελφος.

 

Απάντηση 1. Ακριβώς για αυτόν τον λόγο συζητείται αυτήν την στιγμή στο ΤΕΕ η θεσμοθέτηση 2 διαφορετικών μητρώων μηχανικών που να αντιστοιχούν στο εθνικό πλαίσιο προσόντων. Δηλαδή ένα μητρώο για το επίπεδο 6 (ΒSc) κι ένα για το επίπεδο 7 (ΜSc), όπου στο πρώτο θα εγγράφονται όλοι οι απόφοιτοι 4ετών σπουδών τόσο του εσωτερικού (ΤΕΙ) όσο και του εξωτερικού και στο δεύτερο οι απόφοιτοι 5ετών σπουδών του πανεπιστημιακού τομέα. Αυτό που συζητείται είναι η διαβάθμιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων μεταξύ των 2 κατηγοριών. Οπότε ασφαλώς και θα επιβραβευτεί και θα προστατευθεί ηθικά και ψυχολογικά ο σημερινός επαγγελματίας για τις επιδόσεις του στις πανελλαδικές εξετάσεις. 

 

Απάντηση 2. Η πολιτεία δεν θεσμοθέτησε ποτέ επαγγελματικά δικαιώματα για του πολιτικούς μηχανικούς ΤΕ. Ο ιδρυτικός νόμος των ΤΕΙ (Ν.1404/1983) ανέφερε χαρακτηριστικά ότι τα ΕΔ των πτυχιούχων θα θεσμοθετούνταν με ΠΔ μέχρι την αποφοίτηση του πρώτου εισακτέου,πράγμα το οποίο δεν έγινε ποτέ. Επομένως η ίδια η πολιτεία έχει σοβαρές ευθύνες για την εξαπάτηση μερίδας πολιτών. Αντ'αυτού οι απόφοιτοι του τεχνολογικού τομέα, συνέχισαν να εργάζονται χρησιμοποιώντας καταχρηστικά επαγγελματικά δικαιώματα σχολών που ανήκαν στην ανώτερη βαθμίδα (ΚΑΤΕΕ) με την ίδια την πολιτεία να κάνει τα "στραβά τα μάτια" μιας και αυτή η κατάσταση βόλευε στην αναβολή της έκδοσης επαγγελματικών δικαιωμάτων. Από τότε έχουν περάσει 35 (!!!) χρόνια.

 

Η εξαπάτηση της πολιτείας ως προς τα ΕΔ διαμόρφωσε και την ζήτηση για τις συγκεκριμένες σχολές, η ζήτηση διαμόρφωσε και τις βάσεις εισαγωγής, οι βάσεις εισαγωγής διαμόρφωσαν και το υλικό των σπουδαστών και όλο αυτό τροφοδότησε μια στρεβλή εικόνα για την Ανώτατη εκπαίδευση με την υποβάθμιση του τεχνολογικού τομέα των ΑΕΙ. 

 

Είμαι από αυτούς που ότι και να πει ένας συνάδελφος ΠΕ εναντίον των ΤΕΙ τον καταλαβαίνω μιας και οι παρανοήσεις και το θολό ακαδημαϊκό κι επαγγελματικό πλαίσιο καλλιεργήθηκε από την ίδια την πολιτεία. Η ευθύνη είναι αποκλειστικά της πολιτείας και είναι τεράστια. 

 

Εμ για αυτό εγώ λέω "Δυο γάιδαροι μαλώνουν σε ξένο αχυρώνα..."

Όπου γάιδαροι εμείς (ΠΕ, ΤΕ) στου ξένου (των 300ων) τον αχυρώνα.....

Edited by Faethon11
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 1,3k
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

σε κάθε περίπτωση η παρακολούθηση πιθανώς μόνο 3 όπως σας εξήγησα παραπάνω διαφορετικών μαθημάτων δε νομίζω πως αρκεί για να σε διαφοροποιήσει από το συνάδελφο ενός άλλου τομέα ώστε να έχει νόημα ο διαχωρισμός των επαγγελματικών δικαιωμάτων. το λέω για να μη το ταυτίζουμε με την περίπτωση των μηχανολόγων που με 1 μάθημα ηλεκτρισμού γίνονται και ηλεκτρολόγοι μηχανικοί ή των ηλεκτρολόγων που γίνονται και μηχανολόγοι χωρίς κανένα μάθημα μηχανικής.

Link to comment
Share on other sites

παραπλάνηση είναι όταν ένας πολ/μηχ χαρακτηρίζεται στατικός/υδραυλικός/συγκοινωνιολόγος, επειδή έτυχε να διαλέξει τον εκάστοτε τομέα στη σχολή που σε κάποιες περιπτώσεις δε συμπίπτει και με τα μαθήματα που τελικά παρακολούθησε.ός που έπιασες στις πανελλήνιες.

 

Τι θα πει έτυχε;! Στα ζάρια παίζετε τις σπουδές σας; Όχι βέβαια, εθελοντικά επιλέγετε μία κατεύθυνση με βάση την προτίμηση σας και ακολουθείτε συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών. Είχες μπροστά σου πολλές πόρτες, άνοιξες την μία και οι άλλες έκλεισαν. Επίσης από αυτό που βλέπω στους ΠΜ του ΕΜΠ η διαφορά είναι μεγαλύτερη από 8 μαθήματα. Τουλάχιστον 10. Αυτό θα πει τουλάχιστον 1.5 εξάμηνο διαφορετικών μαθημάτων. Αν αυτό το 1.5 εξάμηνο δεν αλλάζει το χαρακτήρα των σπουδών άρα είναι άχρηστο και ουσιαστικά σπούδασες ~4 χρόνια. Δεν νομίζω να ισχύει κάτι τέτοιο.

 

Επειδή λοιπόν δεν ξέρει το ίδιο καλά τα υδραυλικά έργα ο υδραυλικός μηχανικός με τον συγκοινωνιολόγο/δομοστατικό/κτλ, είναι παραπλάνηση να πλασάρονται και οι 2 ως εξίσου ειδικοί πάνω στο αντικείμενο αυτό.

Edited by stayros
Link to comment
Share on other sites

Ήθελα να ήξερα αν πήγαινε κάποιος σε μια συνέντευξη στο εξωτερικό πως θα δικαιολογούσε όλο αυτό το σκηνικό με τα ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΑΤΕΙ κτλ.. Τι θα έλεγε... Η μήπως θα ανέφερε απλά τον τίτλο του civil engineer, mechanical engineer κτλ; Η μήπως θα έλεγε είμαι μεν.. αλλα έχω και λίγο δικαίωμα στα ημ στα civil κτλ; Αν ήθελε να τον περάσουν για εξωγήινο μπορεί.. Όποτε όλα αυτά είναι για εσωτερική κατανάλωση, σίγουρα εξυπηρετούν και συμφέροντα και το θέμα θα διαιωνίζεται στους αιώνες των αιώνων γιατί είναι πολλά τα λεφτά Άρη...

 

 

Sent from my iPhone 6s Plus using Tapatalk

  • Upvote 5
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Πάντως εγώ σαν απόφοιτος ΑΕΙ πιστεύω ότι προφανώς και οι ΤΕ πρέπει να λέγονται και αυτοί Πολιτικοί μηχανικοί.

 

Υπάρχει βέβαια και η άλλη άποψη ότι εγώ ας πούμε που είμαι τοπογράφος ή ένας αρχιτέκτονας κλπ δεν είναι μηχανικός και ότι μόνο οι πολιτικοί είναι μηχανικοί. Στα χωριά δηλαδή αυτό πιστεύουν  :shock:

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Κάθε σοβαρός επαγγελματίας δεν δίνει βάση τι πιστεύει ο μπάρμπα Γιώργης και ο κάθε ένας τυχάρπαστος. Περισσότερο θα πρέπει να τον ενδιαφέρει τι πιστεύουν οι αντίστοιχοι σοβαροί επαγγελματίες γιατί μόνο έτσι θα εξελιχθεί και αυτός. Ο κόσμος προχωράει μπροστά μόνο με τους δυνατούς και όχι με τους άσχετους

 

 

Sent from my iPhone 6s Plus using Tapatalk

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Τη Καλησπέρα μου κύριες και κύριοι.Βλέπω υπάρχει ''κίνηση'' στο φόρουμ. :mrgreen:  Κ.Παύλο στην ερώτηση σας:Ερώτηση πρώτη. Αυτή η προσπάθεια και αυτή η διαφορά δεν ήταν δίκαιο να ανταμοιφθεί στις σχολές εισαγωγής; Με άλλα λόγια, θεωρείτε ότι ήταν κοινωνικά δίκαιο δυο μαθητές να έχουν γράψει ο ένας 19 και ο άλλος 10 και να ανταμοίβονται το ίδιο; (αναφέρομαι πάντοτε στο τότε σύστημα εισαγωγής, διότι πλέον δεν παρακολουθώ πως γίνεται η εισαγωγή).

 

Δηλαδή, αυτός που μπήκε στη Πολυτεχνική σχολή πολ.μηχανικών στον Βόλο με 14000 μόρια περίπου θα πρεπε να εχει λιγότερα Ε.Δ απο αυτόν που μπήκε στην αντίστοιχη στο ΕΜΠ με 18-19.000 μορια? Δηλαδή με άλλα λόγια τα μόρια θα πρεπε να καθορίζουν τα Ε.Δ; Αλλα ακόμα και με αυτη τη λογική εχω ακόμα μια ερώτηση: Πόσο άδικο είναι για κάποιον που στη χρονιά που έδινε πανελλήνιες έπιασε 15.000 μορια και δεν κατάφερε να μπεί σε Πολυτεχνική σχολή μηχανικού ενω κάποια άλλη χρονιά έμπαινε  διότι η βάση ηταν κάτω απο 15.000 μόρια;(βλ. πχ πολ.μηχανικων ξανθη και βολο.13.500μορια) .Με την ίδια λογική πάλι: τότε για ποιό λόγο οι μηχανικοί ξένων πανεπιστημίων γίνονται δεκτοί και έχουν Ε.Δ; 

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Ήθελα να ήξερα αν πήγαινε κάποιος σε μια συνέντευξη στο εξωτερικό πως θα δικαιολογούσε όλο αυτό το σκηνικό με τα ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΑΤΕΙ κτλ.. Τι θα έλεγε... Η μήπως θα ανέφερε απλά τον τίτλο του civil engineer, mechanical engineer κτλ; Η μήπως θα έλεγε είμαι μεν.. αλλα έχω και λίγο δικαίωμα στα ημ στα civil κτλ; Αν ήθελε να τον περάσουν για εξωγήινο μπορεί.. Όποτε όλα αυτά είναι για εσωτερική κατανάλωση, σίγουρα εξυπηρετούν και συμφέροντα και το θέμα θα διαιωνίζεται στους αιώνες των αιώνων γιατί είναι πολλά τα λεφτά Άρη...

 

 

Sent from my iPhone 6s Plus using Tapatalk

 

Αγαπητέ Ίκαρε, αυτό που λες είναι ΠΑΡΑ πολύ σωστό! Δυστυχώς όμως τα αίτια είναι πολλά και κυρίως οικονομικά. Όταν λέω οικονομικά μάλιστα, δεν εννοώ εσένα, εμένα ή οποιονδήποτε άλλο έχει ένα γραφείο (ή συσταγάζεται) και προσπαθεί να ζήσει από μία άδεια λειτουργίας ή μια πυρασφάλεια, αλλά αναφέρομε στα μεγάλα τεχνικά-κατασκευαστικά γραφεία τα οποία προφανώς και δεν θέλουν να χάσουν τα κεκτημένα! Γι'αυτό και δεν αλλάζουν οι νόμοι του '30, γι'αυτό δεν εφαρμόζονται οι κανονισμοί, γι'αυτό δεν διαχωρίζονται οι ειδικότητες (όπως και θα έπρεπε όλα αυτά τα χρόνια) και γι'αυτό η μία ειδικότητα μπαίνει στα πράγματα της άλλης.

Το γεγονός ότι κάποιοι σαν εμάς μπαίνουν στη διαδικασία να προσπαθήσουν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα, προφανώς και αυτό οφείλεται σε βαθιά ψυχοκοινωνικά κατάλοιπα, τα οποία βγαίνουν στην επιφάνεια με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Άλλωστε όπως πολύ σωστά ανέφερες, τα εδώ δεδομένα, έξω απλά δεν υφίστανται!

Link to comment
Share on other sites

Υπάρχει βέβαια και η άλλη άποψη ότι εγώ ας πούμε που είμαι τοπογράφος ή ένας αρχιτέκτονας κλπ δεν είναι μηχανικός και ότι μόνο οι πολιτικοί είναι μηχανικοί. Στα χωριά δηλαδή αυτό πιστεύουν  :shock:

Χάρην ελαφρότητας, στα "χωριά" παιδιά είναι μόνο τα αγόρια....  :shock:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Τη Καλησπέρα μου κύριες και κύριοι.Βλέπω υπάρχει ''κίνηση'' στο φόρουμ. :mrgreen:  Κ.Παύλο στην ερώτηση σας:Ερώτηση πρώτη. Αυτή η προσπάθεια και αυτή η διαφορά δεν ήταν δίκαιο να ανταμοιφθεί στις σχολές εισαγωγής; Με άλλα λόγια, θεωρείτε ότι ήταν κοινωνικά δίκαιο δυο μαθητές να έχουν γράψει ο ένας 19 και ο άλλος 10 και να ανταμοίβονται το ίδιο; (αναφέρομαι πάντοτε στο τότε σύστημα εισαγωγής, διότι πλέον δεν παρακολουθώ πως γίνεται η εισαγωγή).

 

Δηλαδή, αυτός που μπήκε στη Πολυτεχνική σχολή πολ.μηχανικών στον Βόλο με 14000 μόρια περίπου θα πρεπε να εχει λιγότερα Ε.Δ απο αυτόν που μπήκε στην αντίστοιχη στο ΕΜΠ με 18-19.000 μορια? Δηλαδή με άλλα λόγια τα μόρια θα πρεπε να καθορίζουν τα Ε.Δ; Αλλα ακόμα και με αυτη τη λογική εχω ακόμα μια ερώτηση: Πόσο άδικο είναι για κάποιον που στη χρονιά που έδινε πανελλήνιες έπιασε 15.000 μορια και δεν κατάφερε να μπεί σε Πολυτεχνική σχολή μηχανικού ενω κάποια άλλη χρονιά έμπαινε  διότι η βάση ηταν κάτω απο 15.000 μόρια;(βλ. πχ πολ.μηχανικων ξανθη και βολο.13.500μορια) .Με την ίδια λογική πάλι: τότε για ποιό λόγο οι μηχανικοί ξένων πανεπιστημίων γίνονται δεκτοί και έχουν Ε.Δ; 

Ως μέρος της προηγούμενης δημοσίευσης την οποία παραθέτεις αυτό που λεω είναι ότι πρέπει να συγκρίνουμε ίδια πράγματα. Αν θέλουμε να μιλήσουμε με αριθμούς και εύρος βαθμολογίας για να καλύψω το ερώτημα, μπορεί οι Πολυτεχνικές να είχαν (τότε που έδινα εγω) μέσο όρο βαθμολογίας εισαγωγής από 17 μέχρι 20 και τα αντίστοιχα ΤΕΙ από 9-10 μέχρι 12 (δεν είναι απολύτως ακριβή  τα νούμερα).

Και προσωπικά και από συμμαθητές μου τότε, θυμάμαι ότι όποιος ήθελε να περάσει σε αυτές τις σχολές ήξερε ότι θα λιώσει κυριολεκτικά στο διάβασμα, ότι χρειαζόταν να είχει μια συνέχεια στο γνωστικό επίπεδο από τα χρόνια του Γυμνασίου, αλλά σίγουρα από την πρώτη Λυκείου τα ψέμματα τελείωναν  και φυσικά γνώριζε από πριν τα ωφέλη που θα αποκομμίσει μετά παίρνοντας δίπλωμα Πολιτικού Μηχανικού Πολυτεχνείου ή Πολυτεχνικής Σχολής. Ουδείς καλός μαθητής (άνω του 18-19) που ήθελε θετική κατεύθυνση στη γενιά μου δεν σκέφτηκε να δώσει για να περάσει στο ΤΕΙ Δομικών έργων ή Έργων Υποδομής. Δεν υπήρχε ενδιαφέρον τότε για αυτές τις σχολές.

Αυτό λοιπόν εννοώ αν είναι δίκαιο. Κάποιος μαθητής για κάποιους λόγους, δεν ήθελε να διαβάζει ή δεν του άρεσε ή δεν μπορούσε ή μπορεί να είχε κάποιους ειδικούς λόγους και δεν πέρασε στο Πολυτεχνείο, αλλά σε ΤΕΙ δομικών έργων ή έργων υποδομής, ήξερε ότι με βάση αυτά που έγραψε στις εξετάσεις σε αυτή τη σχολή μπόρεσε να μπει και με τα συγκεκριμένα δικαιώματα.

Βεβαίως σε ένα πολύ εμπεριστατωμένο ποστ, ο συνάδελφος atsalovergas με ενημέρωσε ότι βάσει του νόμου ίδρυσης των ΤΕΙ τα δικαιώματά τους θα καθορίζονταν από προεδρικά διατάγματα, τα οποία δεν εκδόθηκαν ποτέ και οι απόφοιτοι ΤΕΙ καταχρηστικά (υπό το νομικό πρίσμα και μόνο αναφέρεται η λέξη "καταχρηστικά") χρησιμοποιούσαν επαγγελματικά δικαιώματα. Δεν τα γνώριζα και τον ευχαριστώ δημοσίως για την πολύ έγκυρη ενημέρωση που μας δίνει.

Συμφωνω με τον αγαπητό συνάδελφο atsalovergas ότι η Πολιτεία έχει τεράστια ευθύνη για αυτή την ολιγωρία, όπως επίσης συμφωνώ ότι οφείλει να δώσει επαγγελματικά δικαιώματα, με δίκαιο τρόπο.  Αυτό που θεωρώ δίκαιο είναι ότι με κάποια κριτήρια πρέπει να υπάρχουν και οι διαφορές που αντικατοπτρίζουν όσα έχουμε συζητήσει ως τώρα.

Διαφορετικά, γιατί χιλιάδες άνθρωποι να κάθονταν και να πάλευαν να περάσουν στο Πολυτεχνείο και να μην περνούσαν στο ΤΕΙ  με λιγότερο διάβασμα και λιγότερο κόπο και να είχαν τα ίδια δικαιώματα;

Κλείνοντας, θα ήθελα να πω ότι αφού οι απόφοιτοι ΤΕΙ επιθυμούν τα ίδια δικαιώματα, για να είναι όλα συγκρίσιμα, θα΄πρέπει και αυτοί με τη σειρά τους να δοκιμαστούν στα ίδια που δοκιμάστηκαν και οι  εισακτέοι και απόφοιτοι των Πολυτεχνείων και Πολυτεχνικών σχολών, ώστε όλα να είναι συγκρίσιμα.

Για τους απόφοιτους εξωτερικού που λέτε δεν γνωρίζω πολλά πράγματα, πέραν αυτού που ίσχυε (δεν ξέρω αν ισχύει ακόμη) ότι έπρεπε να αναγνωριστούν τα πτυχία τους από ΔΙΚΑΤΣΑ.

 

Στο σημείο αυτό και ως συντονιστής να σας ευχαριστήσω για το πολύ υψηλό επίπεδο διαλόγου που έχετε επιδείξει ως τώρα για ένα πολύ κρίσιμο και φλέγον ζήτημα. Να συνεχίσουμε έτσι.

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.