Earl Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 3 , 2018 Share Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 3 , 2018 Δεν αναφέρθηκα σε σένα, αλλά στον Γιώργο που προσπαθεί να μας πείσει ότι 10+ μαθήματα δεν αλλάζουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των σπουδών... Μην ασχολείσαι. Τα CV κάνουν τους μηχανικούς και όχι τα χαρτιά στα κάδρα και οι έλεγχοι του σχολείου.. Είμαι λίγο "αιχμηρός" σήμερα και ζητώ συγνώμη. 5 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
georgios_m Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 3 , 2018 Share Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 3 , 2018 (edited) Και εγώ σε ρωτάω έχει το ίδιο εμβαθύνει στα υδραυλικά έργα ο δομοστατικός, ο συγκοινωνιολόγος, ο γεωτεχνικός και ο υδραυλικός μηχανικός; ναι, διότι τα μαθήματα υδραυλικών έργων (τουλάχιστον εκεί που σπούδασα εγώ) ήταν όλα υποχρεωτικά και στον τομέα διδάσκονταν κυρίως θεωρητικές γνώσεις, χρήσιμες πιο πολύ σε ερευνητικά προγράμματα. μάλιστα τα διαθέσιμα μαθήματα επιλογής νερών δεν έφταναν για να γεμίσεις την οκτάδα και έτσι επέλεγες και κανένα γεωτεχνικό, διότι ο τομέας συστέγαζε και τα δύο εργαστήρια. οι πιο πολλοί διάλεγαν 3 νερά, 3 γεωτεχνικά και 2 εκτός τομέα ή και εκτός τμήματος αφού είχες το δικαίωμα. πες μου εσύ σε τι εξειδικεύτηκε ο καθένας και βρές του τα επαγγελματικά δικαιώματα.. δε ξέρω αν στο ΕΜΠ είναι διαφορετικά, ρίξε μια ματιά πάντως και σε άλλους οδηγούς σπουδών. σε κάθε περίπτωση το ότι τέλειωσες τη σχολή δε σου δίνει το δικαίωμα να φτιάξεις άλλα έργα πλην οικοδομικών, πρέπει να πάρεις και το σχετικό μελετητικό πτυχίο, ξεκινώντας από τα απλά, όχι απευθείας στο φράγμα και όσο καιρό το κατέχεις δουλεύεις μόνο μέχρι δύο είδη. εάν οι μελέτες στην ελλάδα δε δίνονται αξιοκρατικά δε φταίνε τα επαγγελματικά δικαιώματα. εννοείται ότι συμφωνώ με τον earl, εξ άλλου το έγραψα και πιο πάνω, τίτλοι όπως "γεωτεχνικός", "δομοστατικός" κλπ ανήκουν μόνο σε βραβευμένους καθηγητές και μελετητές. ο πτυχιούχος, ακόμα και με μάστερ, είναι απλά πολιτικός μηχανικός. μην ευτελίζουμε τους τίτλους. φώτη, μιλώ για την έννοια του επιστημονικού εύρους που είναι θέμα φιλοσοφίας του ιδρύματος, όχι της ικανότητας των φοιτητών. οι όροι παν-επιστήμιο, πολυ-τεχνείο, ακριβώς εκεί εστιάζουν. η κατηγοριοποίηση των εργασιών του μηχανικού σε τομείς δεν ταυτίζεται απαραίτητα με την επιστημονική κατάταξη της γνώσης, η πρώτη προκύπτει από τις ανάγκες του κράτους να ελέγχει τα έργα, η δεύτερη είναι πιο απελευθερωμένη και δυναμική. δε μπαίνει σε καλούπια. Edited Φεβρουάριος 3 , 2018 by georgios_m 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
michael1983 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 4 , 2018 Share Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 4 , 2018 Εκτός των άλλων, θεωρώ πως θα πρέπει να επανεξεταστεί το τί ακριβώς θεωρείται μελέτη, ειδικά στα Η/Μ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stayros Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 4 , 2018 Share Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 4 , 2018 ναι, διότι τα μαθήματα υδραυλικών έργων (τουλάχιστον εκεί που σπούδασα εγώ) ήταν όλα υποχρεωτικά και στον τομέα διδάσκονταν κυρίως θεωρητικές γνώσεις, χρήσιμες πιο πολύ σε ερευνητικά προγράμματα. Άρα αυτά τα 10+ μαθήματα δεν χρειάζονται για να ασκήσεις το επάγγελμα του μηχανικού και αφορούν ερευνητικά προγράμματα. Με λίγα λόγια 4 χρόνια σπουδών είναι επαρκή αν σε ενδιαφέρει καθαρά ο επαγγελματικός τομέας και καθόλου ο ερευνητικός. Αρα καλώς επέλεξαν τα ΤΕΙ να είναι 4 χρόνια και κακώς κάποιοι επιμένουν στις 5ετης σπουδές. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BAS Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 4 , 2018 Share Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 4 , 2018 Πάλι βρε παιδιά αναμασάτε τα ίδια . Το πρόβλημα είναι ότι ενώ στην εποχή μου το 1977 , από 220000 παιδιά που ήταν στην σχολική γενιά , έδωσαν 103594 παιδιά εισαγωγικές και πέρασαν σε όλες τις σχολές εκείνης της εποχής πανεπιστημίων , κατεε και ακαδημιών μόλις 18132 . Αρα τότε υπήρχε ψωμί για όλους . Τα τελευταία χρόνια η κάθε σχολική γενιά είναι η μισή , γύρω στις 110000 , δίνουν εξετάσεις γύρω στους 90000 και περνάνε 75000 . Οπότε το πρόβλημα είναι καθαρά θεσμικό . Και αν σκεφτούμε ότι πλέον έχουμε γενιές κάτω από 100.000 αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει σταδιακά να μειώσουμε τους εισακτέους , άρα να κλείσουμε τμήματα . Αυτό κάνει τώρα η κυβέρνηση με την υπαγωγή των τει στα πανεπιστήμια , πέραν των δύο κεντρικών που λόγω μεγέθους και ιστορίας γίνονται αυτόνομα . Αλλά και με την ίδρυση των διετών σπουδών , που ουσιαστικά θα κρατήσουν κάπως το θέμα γκαρσονιέρα - καφετέρια στις μικρές πόλεις που υπάρχουν τα παραρτήματα . Από την άλλη πρέπει να διατηρήσουν τμήματα , καθηγητές , εξοπλισμό κλπ και έτσι να ετοιμάζεστε για περικοπή ΕΔ με μείωση του αντικειμένου τους . Ακόμα αυτός ο διαχωρισμός ανώτερη - ανώτατη είναι ελληνικός βλαχοραγιαδισμός , γιατί η εκπαίδευση είναι παντού και πάντα τριτοβάθμια και μετά από εισαγωγικές εξετάσεις με απολυτήριο . Το πρόβλημα με δύο λόγια είναι όπως το είπα . Μέχρι το 1984 υπήρχε δυνατότητα αυτόνομης άσκησης του επαγγέλματος για τα συνήθη ιδιωτικά έργα . Μετά το 1984 η κατάσταση είναι η καταχρηστική χρήση των ΕΔ των υπομηχανικών του 1972 , αλλά στην πράξη είναι μειωμένη έναντι της χρήσης μέχρι το 1984 , ενώ συχνά γίνεσαι έρμαιο των ερμηνειών που θα δώσουν διάφοροι υψίστου κομπλεξισμού υπαλλήλων , σαν μια κακάσχημη 35άρα , που πριν καμιά 10αριά χρόνια μίλησε άσχημα σε κάποιο συνάδελφο , λέγοντας ότι εγώ ούτε κατεδάφιση δεν αφήνω να υπογράψουν . Βέβαια ο λόγος ήταν προφανής , αλλά για λόγους ευγενείας δεν τον γράφουμε... Αυτά τα φαινόμενα είναι που ενοχλούν , όπως και το παραμύθι της πολιτείας που έχει καταδικαστεί για αυτό από το ΣτΕ . Λύση ήταν εύκολο να δοθεί . Εντιμη για όλους , αλλά έπρεπε να πουλήσουν και κάτι οι συνδικαλιστές και έτσι μένουμε στα ίδια , καθότι στην Ελλάδα , ουδέν μονιμότερο του προσωρινού . 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
georgios_m Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 4 , 2018 Share Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 4 , 2018 (edited) Άρα αυτά τα 10+ μαθήματα δεν χρειάζονται για να ασκήσεις το επάγγελμα του μηχανικού και αφορούν ερευνητικά προγράμματα. Με λίγα λόγια 4 χρόνια σπουδών είναι επαρκή αν σε ενδιαφέρει καθαρά ο επαγγελματικός τομέας και καθόλου ο ερευνητικός. Αρα καλώς επέλεξαν τα ΤΕΙ να είναι 4 χρόνια και κακώς κάποιοι επιμένουν στις 5ετης σπουδές. εξαρτάται πώς εννοεί ο καθένας την άσκηση του επαγγέλματος. για μένα, δε μπορείς να είσαι μηχανικός χωρίς καμία σχέση με την έρευνα ή τουλάχιστον τη μεθοδολογία αυτής. είσαι τεχνικός, όχι μηχανικός. διότι η σημερινή έρευνα είναι οι μελέτες του αύριο. το πιο σημαντικό όμως είναι ότι οι μεθοδολογίες που διδάσκονται στους τομείς δε περιορίζονται στις εφαρμογές ενός είδους μελέτης αλλά είναι interchangeable σε όλη την επιστήμη του πολ/μηχ (τουλάχιστον). Edited Φεβρουάριος 4 , 2018 by georgios_m 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
laxanos Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 4 , 2018 Share Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 4 , 2018 (edited) Mέρος 3ο. Παρατηρώ εκ μέρους των πτυχιούχων-τεχνολόγων συναδέρφων μια τάση υποβάθμισης του θεσμού των πανελληνίων-εισαγωγικών εξετάσεων. Μέμφεστε ίσως το μοναδικό, με τα καλά του και τα κακά του, αδιάβλητο θεσμό της χώρας. Και εξηγούμαι, ναι μεν δεν πάει να δώσει ο κάθε υποψήφιος με την ίδια προετοιμασία καθώς είτε δεν έχει τη δυνατότητα ο κάθε πατέρας ,ειδικά σήμερα, να πληρώσει τα ίδια φροντιστήρια ή να στείλει εύκολα το παιδί του μακρυά απο τον τόπο κατοικίας, ΑΛΛΑ, όλοι μπροστά στην ίδια κόλλα κρίνονται και αξιολογούνται. Ετσι έχει το δικαίωμα το παιδί του εργάτη να ξεπεράσει το παιδί του βιομήχανου γιατί είτε το θέλει πιο πολύ είτε έχει μεγαλύτερη κλίση στο εκάστοτε αντικείμενο. Και το μέμφεστε, ενώ θέλετε να βάλουμε ένα κάρο πιστοποιήσεις. Το κατανοώ όμως αυτό, διότι το επάγγελμα το βλέπετε από την τεχνολογική ματιά. Διότι ναι αυτός που θα κάνει τις συγκολλήσεις πρέπει να είναι πιστοποιημένος πάνω στην τεχνική των συγκολλήσεων δηλαδή στο πώς. Για μένα όμως η λογική των πιστοποιήσεων είναι ξένη και παρεξηγίσιμη ως ένα βαθμό. Διότι είτε με θεωρεί "ηλίθιο" και ανίκανο να αφομοιώσω νέες τεχνολογίες και να έχω κριτική σκέψη εντός του επαγγέλματος, ενώ υποβαθμίζει και μένα ως επιστήμονα. Επίσης ως μηχανικός πρέπει να απαντώ στο που και στο γιατί- πότε εκτός από το πώς...Μεγάλη η κουβέντα επί των πιστοποιήσεων την οποία σταματώ για λόγους οικονομίας εδώ... Προσοχή είναι ΑΛΛΟ πράγμα η εμβάθυνση-περαιτέρω ειδίκευση σε ένα αντικείμενο. Επί των μαθημάτων. Και εγω δομοστατικός είμαι αλλα έχω κάνει στον κορμό υποχρεωτικά 7 υδραυλικά μαθήματα και θεωρώ ότι εφόσον χρειαστεί δουλεύω άνετα σε υδραυλικό έργο. Αλλά και πάλι αν θεωρείτε ότι όταν μιλάμε για Στατική 2 σε ΑΕΙ και ΤΕΙ ή γαι Εδαφομηχανική κλπ μιλάμε για τα ίδια μαθήματα πέραν των τίτλων, ή κουβέντα που κάνουμε είναι ανούσια και κρυβόμαστε πίσω απο το δακτυλό μας. Επίσης, κάπου αναφέρθηκε το χαμηλό ποσοστό αποφοίτων στα ΤΕΙ. Αυτό είναι προφανές και αναμενόμενο όταν σε μας ο κάθε κάτοχος παπιού μπήκε μηχανολογία στην λογική ότι θα ασχολείται με τα χιλιοστά όπως έκανε έως τότε και δεν μπορεί να ανταποκριθεί-ξενερώνει όταν του λένε έλα να κάνουμε και μαθηματικά στα οποία οι γνώσεις του περιορίζονται στις 4 βασικές πράξεις. Επι του εργασιακού. Προφανώς και τα περί stupid engineers είναι προϊόν φαντασίας και μακρυά τουλάχιστον από τη δική μου άποψη. Προφανώς και μπορεί να το γουστάρει και περισσότερο το αντικείμενο ένας τεχνολόγος συνάδερφος και να εξελιχθεί όπως λέει ο Εαρλ και μακάρι όταν το δώσει το paper και πάρει το οκ να μα το ανεβάσει κιόλας να το δούμε. Αλλά η ιστορία λέει οτι ο Εαρλ ειναι μια απο τις εξαιρέσεις που επιβεβαιώνουν τον κανόνα που έχουμε συναντήσει οι περισσότεροι μας. Επί των ΕΔ. Δεν είπε κανείς πιστεύω ότι δε θέλει να πάρουν επίσημα οι πτυχιούχοι συνάδερφοι δικαιώματα. Ίσα ίσα νομίζω. Τα υπόλοιπα στο πιθανό μέρος 4... Edited Φεβρουάριος 4 , 2018 by laxanos 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JimakosR Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 4 , 2018 Share Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 4 , 2018 Λαχανε με τον ορο τεχνολογος και διαχωρισμο αει τει , που δεν υφισταται κανενα απο τα 2 , ηδη κανεις 2 μεγαλα φαουλ λαθη. Για τα εδ στο τελευταιο κομματι 3 γραμμων: μπραβο σου 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
stayros Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 4 , 2018 Share Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 4 , 2018 (edited) εξαρτάται πώς εννοεί ο καθένας την άσκηση του επαγγέλματος. για μένα, δε μπορείς να είσαι μηχανικός χωρίς καμία σχέση με την έρευνα ή τουλάχιστον τη μεθοδολογία αυτής. είσαι τεχνικός, όχι μηχανικός.. Είναι δικαίωμα σου να αποκαλείς μηχανικούς με καριέρα σε μελέτες, κατασκευές κτλ αλλά όχι σε έρευνα ως τεχνικούς, κομμώτριες ή ότι άλλο θες. Εγώ κρατάω από αυτά που είπες ότι για να ασκήσεις το επάγγελμα του μηχανικού χρειάζονται 4 χρόνια σπουδές και όχι 5. Edited Φεβρουάριος 4 , 2018 by stayros 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
geoste Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 4 , 2018 Share Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 4 , 2018 (edited) Η ασυδοσία στον τομέα των επαγγελματικών δικαιωμάτων των μηχανικών πρέπει να σταματήσει προς όφελος της κοινωνίας. Δεν είναι δίκαιο ούτε ηθικό ένας πολιτικός μηχανικός: 1) Να υπογράφει στατική μελέτη γέφυρας χωρίς να έχει διδαχθεί ούτε ένα μάθημα γεφυροποιίας. 2) Να υπογράφει στατική μελέτη προεντεταμένου φορέα χωρίς να έχει διδαχθεί ούτε ένα μάθημα προεντεταμένου σκυροδέματος. 3) Να υπογράφει στατική μελέτη σύμμεικτης κατασκευής χωρίς να έχει διδαχθεί ούτε ένα μάθημα συμμείκτων κατασκευών. 4) Να υπογράφει στατική μελέτη ξύλινης κατασκευής χωρίς να έχει διδαχθεί ούτε ένα μάθημα ξύλινων κατασκευών. 5) Να υπογράφει στατική μελέτη κατασκευής από φέρουσα τοιχοποιία χωρίς να έχει διδαχθεί ούτε ένα μάθημα φέρουσας τοιχοποιίας. 6) Να υπογράφει στατική μελέτη ειδικής κατασκευής οπλισμένου σκυροδέματος (φυτευτά υποστυλώματα, θεμελίωση με κοιτόστρωση, μυκητοειδείς πλάκες, πτυχωτές πλάκες, κοντά υποστυλώματα, υψίκορμες δοκοί κλπ.) χωρίς να έχει διδαχθεί ούτε ένα σχετικό μάθημα. 7) Να υπογράφει στατική μελέτη κελυφωτής κατασκευής χωρίς να έχει διδαχθεί θεωρία κελυφών. 8 ) Να υπογράφει στατική μελέτη με χρήση ανελαστικών μεθόδων (π.χ. μελέτη αποτίμησης της φέρουσας ικανότητας ή επισκευής-ενίσχυσης) χωρίς να έχει διδαχθεί ούτε ένα μάθημα ελαστοπλαστικού υπολογισμού. 9) Να χρησιμοποιεί στατικά προγράμματα που εφαρμόζουν τη μέθοδο πεπερασμένων ή συνοριακών στοιχείων χωρίς να έχει διδαχθεί ούτε ένα μάθημα πεπερασμένων ή συνοριακών στοιχείων αντίστοιχα. Η επαγγελματική δεοντολογία επιτάσσει να ισχύουν αντίστοιχα μέτρα και στους άλλους τομείς του επαγγέλματος του πολιτικού μηχανικού. Η πιστοποιημένη γνώση αποδεικνύεται από την επιτυχή ολοκλήρωση μαθημάτων σε προγράμματα προπτυχιακών ή μεταπτυχιακών σπουδών. Μπορεί να αποδειχθεί επίσης από επιτυχή ολοκλήρωση προγραμμάτων δια βίου μάθησης/σεμιναρίων με εξετάσεις. Πρέπει κάποια στιγμή να καταλάβουμε πως κανείς δεν διαθέτει την επάρκεια τα τα κάνει όλα. Η παιδεία παίζει ρόλο και το δίπλωμα του μηχανικού δεν είναι απλά ένα χαρτί. Edited Φεβρουάριος 4 , 2018 by geoste 3 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα