bob mastoras Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 29 , 2019 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 29 , 2019 (edited) 1 ώρα πριν, georgios_m said: σε καθεστώς Μπολόνιας, σαν αυτό που προτείνει ο steelman Καλά το λες "σαν αυτό που προτείνει ο steelman". Αυτό δεν είναι η Μπολόνια. Είναι ένας στενός κορσές όπου συμφύρονται Μπολόνια (δηλαδή διάρθρωση σπουδών σε 3 + 2) και ΕΠΠ (δηλαδή η απόδοση ΕΔ και/ή περιγραφή επαγγελματικής κατοχύρωσης). Και στο ΕΠΠ έχει στο μυαλό του μία περιοριστική απόδοση ΕΔ ανάλογα με το επίπεδο σπουδών. Ανετα μπορεί να διαμορφωθεί η Μπολόνια αλλά και το ΕΠΠ αλλιώς. Στην Ελλάδα έχουμε παράδοση τουλάχιστον 4 ετών (ή 3,5) για βασικό πτυχίο. Δεν βλέπω να αλλάζει αυτό. Αλλά τα βασικά 4ετή ελληνικά πτυχία χωράνε ακόμα στο σχήμα Μπολόνια. Ούτε τα διπλώματα βλέπω να καταργούνται. Λοιπόν τι συζητάμε; Το κύριο πρόβλημα δεν είναι η μη προσαρμογή στην Μπολόνια αλλά η μη προσαρμογή στα πλαίσια προσόντων. Το ότι αρνούμαστε σαν κοινωνία να αποδώσουμε σε ανθρώπους που σπούδασαν 4 χρόνια τα βασικά. Ακόμα το ότι αρνούμαστε να πιστώσουμε μεταπτυχιακές σπουδές στους ΤΕ. Γιατί στους πολυτεχνίτες τα πιστώνουμε αυτόματα -εννοώ τα αντίστοιχα ΕΔ-. Ακόμα ακόμα και η κατάργηση των στεγανών μεταξύ ΠΕ και ΤΕ στο δημόσιο είναι λογική κτγμ αν ένας ΤΕ κάνει περαιτέρω βήματα. Αν δηλαδή ένας απόφοιτος ΤΕΙ έχει ένα μάστερ από πανεπιστήμιο με ποια έννοια δεν είναι απόφοιτος πανεπιστημίου; Edited Ιανουάριος 29 , 2019 by bob mastoras 1
georgios_m Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 29 , 2019 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 29 , 2019 (edited) Πάλι "νομικός" είναι ο λόγος. Δεν είναι διότι μπήκε στο μάστερ χωρίς να έχει αποφοιτήσει από πανεπιστήμιο! Το δέχονται όμως σαν κριτήριο για μεταξύ των ΤΕ συγκρίσεις. Παρανομεί το κράτος κι εδώ και μπερδεύει τον κόσμο. Edited Ιανουάριος 29 , 2019 by georgios_m 1
bob mastoras Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 29 , 2019 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 29 , 2019 (edited) 57 λεπτά πριν, georgios_m said: Πάλι "νομικός" είναι ο λόγος. Πολύ σοβαρός νομικός λόγος δεν μπορεί να είναι. Στο παιδείας οι απόφοιτοι ΤΕΙ είναι ΠΕ! Εκεί δεν αισθάνονται απειλή όμως οι εγκατεστημένες συντεχνίες (δηλαδή οι απόφοιτοι καθηγητικών σχολών). Edited Ιανουάριος 29 , 2019 by bob mastoras
georgios_m Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 29 , 2019 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 29 , 2019 (edited) Θα μπορούσαν να αισθάνονται και να μην αφήνουν ούτε κι εκεί την πρόσβαση. Άρα παίζει και κάτι άλλο. Edited Ιανουάριος 29 , 2019 by georgios_m
bob mastoras Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 29 , 2019 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 29 , 2019 (edited) Σημασία έχει η αντίδραση της εγκατεστημένης συντεχνίας. Στο παιδείας οι καθηγητικές σχολές. Όταν ήρθαν οι διπλωματούχοι της ΣΕΜΦΕ τους μπλόκαραν για μεγάλο διάστημα και κατάφεραν (οι ΠΕ03 του παιδείας) να μην λογίζεται σαν ενιαίο και αδιάσπαστο το δίπλωμα της ΣΕΜΦΕ. Αν έχεις κατεύθυνση μαθηματικού εφαρμογών μπορείς να διεκδικήσεις λοιπόν μόνο θέση μαθηματικού ΠΕ03. Αντίστοιχα φυσικός μόνο από κατεύθυνση φυσικού. Ζητάνε για ΑΣΕΠ όχι μόνο το δίπλωμα αλλά και κατεύθυνση. Αντίστοιχα μικρή σημασία και για το τι προετοιμάζεσαι στις σπουδές σου. Οι της ΑΣΠΑΙΤΕ προετοιμάζονται για εκπαιδευτικοί μηχανικοί. Παρ' όλα αυτά και οι διπλωματούχοι αν ενδιαφέρονται διεκδικούν. Τις καθηγητικές σχολές (φιλόλογους, μαθηματικούς, κλπ) δεν τις ενδιαφέρει το ζήτημα. Edited Ιανουάριος 29 , 2019 by bob mastoras
Steelman Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 29 , 2019 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 29 , 2019 (edited) 2 ώρες πριν, georgios_m said: Το ελληνικό πανεπιστήμιο δεν είναι για όσους θέλουν να κάνουν καριέρα στο εξωτερικό. Στην αγορά που το χρηματοδοτεί πρέπει να απευθύνεται. Συνάδελφε προφανώς θα αστειευεσαι. Δηλαδή θα σπουδάσω σε ελληνικό πανεπιστήμιο και δεν θα μπορώ μετά να εργαστώ στην Ευρώπη γιατί εδώ στην Ουγκάντα θα έχω μάθει να κάνω μόνο ΠΕΑ και κοτέτσια, για αυτό και κατά τα λεγόμενά σου δεν χρειάζεται αναδιάρθρωση και αλλαγή προγράμματος σπουδών. Δηλαδή επειδή εδώ χτίζω κοτέτσια ας πούμε για μεγάλα έργα δεν χρειάζεται να προχωρήσω στο 3+2 ή στην επιστήμη του μηχανικού επειδή εδώ στην Ελλάδα το πανεπιστήμιο είναι προσαρμοσμένο στην ελληνική αγορά, δηλαδή στα κοτέτσια. Ε τώρα εξηγείται γιατί και οι μεγάλες γέφυρες και όλα τα σοβαρά έργα έρχονται από ευρωπαϊκά πανεπιστήμια. Γαιτί εδώ στην Ουγκάντα όπως λες τα πανεπιστήμια είναι προσαρμοσμένα στην ελληνική αγορά, δηλαδή κοτέτσια και δεν χρειάζεται η αναδιάρθρωση και αλλαγή προγράμματος σπουδών. Να σε πληροφορήσω ότι όλοι αν όχι οι περισσότεροι καθηγητές που έχουμε στην Ελλάδα στα πολυτεχνεία ήρθαν από έξω και έφεραν την γνώση από έξω. Και καλά που έγινε αυτό γιατί με τα λεγόμενά σου αν δεν έβγαινε κανείς έξω θα ήμασταν ακόμη στα κοτέτσια. Μάλιστα, πολύ ενδιαφέρουσα άποψη...συνάδελφε ώρες ώρες με εκπλήσσεις... Edited Ιανουάριος 29 , 2019 by Steelman
ekechagi Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 29 , 2019 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 29 , 2019 5 λεπτά πριν, Steelman said: Συνάδελφε προφανώς θα αστειευεσαι. Δηλαδή θα σπουδάσω σε ελληνικό πανεπιστήμιο και δεν θα μπορώ μετά να εργαστώ στην Ευρώπη γιατί εδώ στην Ουγκάντα θα έχω μάθει να κάνω μόνο ΠΕΑ και κοτέτσια, για αυτό και κατά τα λεγόμενά σου δεν χρειάζεται αναδιάρθρωση και αλλαγή προγράμματος σπουδών. Δηλαδή επειδή εδώ χτίζω κοτέτσια ας πούμε για μεγάλα έργα δεν χρειάζεται να προχωρήσω στο 3+2 ή στην επιστήμη του μηχανικού επειδή εδώ στην Ελλάδα το πανεπιστήμιο είναι προσαρμοσμένο στην ελληνική αγορά, δηλαδή στα κοτέτσια. Συνάδελφε παραλογίζεσαι. Εκατοντάδες διπλωματούχοι φεύγουν κάθε χρόνο από την Ελλάδα και πάνε να εργαστούν στο εξωτερικό. Μην εξάπτεσαι και μην τα ισοπεδώνεις όλα. Κανείς δεν σου απαγορεύει να σηκωθείς να φύγεις, κανείς δεν σε εμποδίζει να κοιτάξεις κάτι κάπου έξω επειδή τελείωσες στο δήθεν απαρχαιωμένο ελληνικό σύστημα. Θέλεις 3+2 συνάδελφε? Μπράβο σου. Το 3+2 συνεπάγεται διάσπαση των επαγγελματικών δικαιωμάτων. Και, αντικειμενικά, το θέμα συζήτησης είναι τα επαγγελματικά δικαιώματα, όχι εάν τα πανεπιστήμια κάνουν 3+2, 4+1 ή ενιαίο 5ετές. Δεν σε ενδιαφέρει τίποτα άλλο από το να γίνει το πτυχίο 3+2? Ωραία. Ο απόφοιτος Υδραυλικού τα έφερε η μοίρα έτσι και τώρα εργάζεται σε γραφείο και αναλαμβάνει δημόσια έργα, οδοστρωσίες και συντηρήσεις οδοστρωμάτων. Και είναι καλός στη δουλειά του. Με το σύστημά σου μένει άνεργος. Αυτήν είναι πραγματικότητα. Το 3+2 είναι θεωρία. Μπορεί εσένα να μην σε νοιάζει, αλλά για τον μηχανικό που οι θεωρίες σου τον αναγκάζουν να προσαρμοστεί σε μια νέα πραγματικότητα, εύκολα ή δύσκολα, έχει πολύ μεγάλη σημασία. Θέλεις εκσυγχρονισμό του επαγγέλματος? Τότε άλλαξε στάση, γιατί η μεταρρύθμιση σημαίνει πολύ περισσότερα πράγματα από το πόσα χρόνια θα σπουδάζεις. Διαφορετικά δεν πρόκειται ούτε για εκσυγχρονισμό, ούτε για εξευρωπαϊσμό 2 1
Didonis Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 29 , 2019 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 29 , 2019 ................. 121 σελίδες συμπέρασμα ..... 0 4 1
Thanos98 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 29 , 2019 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 29 , 2019 5 ώρες πριν, Steelman said: Eννοείται ! Γιατί αν ψάχνω για Biomedical Engineering θα πάρει αυτός την θέση. To Master τις αυξάνει συνάδελφε και τις εξειδικεύει. Ούτε καν με απασχολεί το θέμα πλέον. Από εδώ και πέρα μόνο Μηχανικούς ΠΕ. 4 ώρες πριν, georgios_m said: Και οι 170 είναι μειωμένοι. Έχουν υπάρξει και περισσότεροι! (χωρίς να υπολογιστούν οι μεταγραφές) Οπότε οι σχολές αυτές εμπεριείχαν κάποιο συμβιβασμό. Ε αυτό το συμβιβασμό πληρώνουν τώρα οι επόμενοι. Θάνο, κατ' αρχάς μάστερ για biomedical δε θα υπάρξει γιατί δεν υπογράφει κάτι. Η ιστορία με τα μάστερ στην Ελλάδα δεν έχει ακαδημαϊκά κίνητρα, για την υπογραφή γίνεται. Γι' αυτό μιλάμε μόνο για τα μάστερ του πολιτικού μηχανικού, ενώ ακαδημαϊκά είναι τα πιο αδιάφορα. Όσο για την εξειδίκευση στα στατικά, είναι η μεγάλη ζήτηση που την εξέλιξε και τη διόγκωσε, όμως μια μικρή αλλαγή στις ανάγκες της κοινωνίας, άνετα μπορεί να τη συρρικνώσει ή και συγχωνεύσει μαζί με άλλο αντικείμενο και να μην υπάρχει ούτε η ανάγκη ούτε η πολυτέλεια να "ξέρεις ότι μιλάς με δομοστατικό". (άλλη τρομερή φράση κι αυτή). Που και στις δόξες της η πραγματική ανάγκη για στατικούς ήταν πολύ μικρότερη, με την περισσότερη γνώση να μην αξιοποιείται ποτέ. Γι' αυτό όλα θέλουν περισσότερη σκέψη και ολοκληρωμένο σχεδιασμό, δε μπορεί να ασχολείται όλο το πανεπιστήμιο με τα στατικά. Περίπου κατάλαβα πως τι εννοείται με M.sc και την εξειδίκευση σε συγκεκριμένο τομέα . Αλλά το παράδειγμα που έδωσα δεν είναι τυχαίο . Σε ένα τέτοιο μαστερ μπορεί κάποιος να ασχοληθεί με υλικά , βιουλικά και νανουλικά , φαινόμενα ροής , ακόμα και με καταπονήσεις σε οστά , σπονδύλους , κατασκευή (πχ. τεχνητών βαλβίδων, stent ) . Αυτόν τον μηχανικό θα του απαγορευτεί στη συνέχεια να υπογράψει ένα κατασκευαστικό έργο ; Για να κάνει τέτοιες μελέτες προφανώς και έχει το γνωστικό επίπεδο . Και ένας μηχανολόγος προφανώς και στα 5 χρόνια διδάσκεται πολλά από τα παραπάνω και με τα δύο χρόνια μάστερ σίγουρα εμβαθύνει σε κάποιους τομείς . Νομίζω ότι το να καθορίζεται η πορεία του μηχανικού από το μάστερ θα έλεγα ότι είναι πρακτικά αδύνατο . 2 1
Steelman Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 29 , 2019 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 29 , 2019 10 λεπτά πριν, Didonis said: ................. 121 σελίδες συμπέρασμα ..... 0 Συμπέρασμα 0 συνάδελφε γιατί στο 3+2 έχουμε λιποθυμίες. 1 1 3
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα