Μετάβαση στο περιεχόμενο

Επαγγελματικά δικαιώματα


Recommended Posts

σε φοιτήτρια ΤΕΙ που εκανα ιδιαίτερα για να περάσει μάθημα πριν μερικά χρόνια η ύλη ήταν επι τρείς χρονιές δυο θεωρίες και τρείς ασκήσεις , οι θεωρίες οι ίδιες και στις τρείς εξεταστικές οι ασκήσεις αλλάζαν μονο τα ποσά.. Διάβασμα? 2 ωρών. Συγγνωμη που επεμβάινω, δεν απαξιώνω κανέναν αλλα και σε ΙΕΚ που εχω κανει εκπαιδευτης...το να δώσεις πρόοδο (δεν μιλάω για πιστοποίηση 300 ερωτησεων) ηταν πιο δύσκολη, ασχέτως ότι τα μεν ειναι εκπαίδευση με σωματεία με ΟΣΕΠ ΤΕΙ και εχουν ισχυρη εκπροσωπηση τα δε ωρομισθιους και ειναι καταρτιση. Μην κάνουμε το μαυρο ασπρο  τωρα, τα ΤΕΙ δεν έχουν και τόσο βαθμό δυσκολίας....  το λενε και οι ιδιοι οι προέδροι τους. θεμιτό να παλευουν για τα δικαιώματα τους αλλά δεν ξεχνάω σε μια επιτροπή του ΕΟΠΠΕΠ στο υπεπθ που ημουν καλεσμένος εθεταν ενστασεις για τα επαγγελματικα δικαιώματα των ΙΕΚ. Οτι δηλαδη τους κάνει το ΤΕΕ. Τα ΚΑΤΕ τα ξεχάσαμε που ανωτατοποιήθηκαν εν μια νυκτι , διετη σπουδές με απεργίες εξάμηνες , χωρίς πιστοποιησεις και συναφή και πτυχία με πληρη επαγγελματικά δικαιώματα.

 

 

Αυτό καταλάβατε κύριε, ότι παρείσφρησα για να κάνω promotion το δημόσιο ΙΕΚ που έχω δουλέψει? Κάνετε λάθος , θεωρώ οτι τα ΙΕΚ θέλουν κλείσιμο, όλα τα ΙΕΚ με το υπάρχων νομοθετικό πλαίσιο που τα διέπει. Παρέχουν διπλώματα απάτη σε ανθρώπους με 3-3,5 χρόνια σπουδές , πιστοποιημενους στο αντικείμενο τους, με μόνο αιτιολογικό ότι ειναι κατάρτιση , ότε ανήκουν στην δευτεροβάθμια ακαδημαικά και εν τοις πράγμασι αλλά και επαγγελματικά. Τα δε επίπεδα 5 που τους παρέχουν αναγκαστικά λόγω ΕΕ στην πράξη μεταφράζονται σε εμπειρικούς τα δε επαγγελματικά δικαιώματα τους μεταφράζονται σε λυκείου. Δεν εχουν την ΟΣΕΠ ΤΕΙ απο πίσω βλέπετε να μας κάνει το μάυρο ασπρο, αλλά εξαμηνίτες ωρομίσθιους.

Τουλάχιστον δεν αμφισβητήσατε τα λεγόμενα μου εκ πρώτης αντίδρασης, αυτό  και αποδευκνείει την αξιοπιστία τους. 

Φιλικά.

 

 

Θα μπορούσαν όλες αυτές οι συντεχνιακές αντιλήψεις και τα εμπόδια των πρυτάνεων αλλά και των μονίμων υπαληλων του ΥΠΕπθ οι περισσότεροι εκ των οποίων ειναι πτυχιούχοι Λυκείου!!! να λάβουν ένα τέλος με μία μονο κίνηση. Οι επαγγελματικές άδειες να εκδίδονταν μέσω εξετάσεων και όχι προίκα με τα πτυχία. Το πτυχίο σαν τίτλος αδικεί όχι μόνο ανθρώπους που προέρχονται απο διαφορετικές εκπαιδευτικές δομές αλλα και αυτούς απο ίδιες. Ιδια αξία έχει ενας πού πηρε πτυχίο με 9 και ίδια ένας με 5. Για τις άδειες ναι... ιδια η αξία ενός με διδακτορικό με 10 χρόνια επιεβεβαιωμενη προυπηρεσία συναφή με το αντικείμενο του και ίδια με ενός με απλό πτυχίο  και αμφισβητούμενη προυπηρεσία. Το υπαρχον συστημα των επιμελητηρίων προστατευει τα μελη τους, αυτά που το πληρώνουν. Φυσικά και φερνει αντιδράσεις για τα ΤΕΙ, μη μέλη του. Το εγκλημα ειναι οτι οι κυβερνήσεις με πρωθυπουργούς μέλη οι ίδιοι αυτων των επιμελητηρίων ορίζουν ως νομοθέτες για επαγγελματικα δικαιωματα  τις συντεχνιες αυτες. ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΓΙΑ ΑΔΕΙΕΣ ΑΣΚΗΣΕΩΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ. Το πτυχίο να έχει ακαδημαική αξία και μονο. Το δεχονται τα ΤΕΙ, φυσικά και οχι, και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο. Οπως απαξιωτικά για τα παιδια των ΙΕΚ αναφερθηκε ο κύριος πριν  απο ΤΕΙ ετσι και τα ΑΕΙ απαξιώνουν τα πτυχία των ΤΕΙ, οσα Α και αν βάλουν μπροστα στο Τ, με υπουργό πανεπιστημιακό το Α μπροστα στο ΤΕΙ διακοσμητικό και μονο ρόλο θα έχει.

φιλικά

 

Αναγκάζομαι να απαντήσω στα σχόλια σου γιατί γράφεις ανακρίβειες έως και κακιούλες χωρίς κανένα λόγο .

 

Προφανώς η σύγκριση με τα ΙΕΚ που εξ ορισμού έχουν την αποστολή της κατάρτισης και όχι της εκπαίδευσης είναι άτοπη και δεν καταλαβαίνω τι εξυπηρετεί πέραν κάποιου προσωπικού οφέλους .Ιδιαίτερα όταν συνδέεται με μία φοιτήτρια που της έκανες μάθημα και δεν αμφισβητώ αυτά που γράφεις .

 

Επειδή όμως εγώ είμαι λίγο αρχαίος , θα σου πω ότι έχω γνωρίσει την παλιά εποχή , παιδιά από τις μέσες σχολές εργοδηγών που είχαν φοβερές γνώσεις και άλλα που δεν επρόκειτο να πάρουν ποτέ πτυχίο από αυτές αν δεν τους έβαζες εύκολα θέματα . 

 

Ετσι συμβαίνει παντού . Οταν μαζικοποιείται το προϊόν πέφτει η ποιότητα του . Οταν γεμίζουμε σχολές που δεν τις θέλει κανείς γιατί δεν δίνουν διέξοδο , τότε αυτοί που θα πάνε , θα πάνε με άλλα κριτήρια πέρα από τα εκπαιδευτικά και οι διδάσκοντες θα προσαρμοστούν στο υλικό που έχουν . 

 

Ως προς τα ΚΑΤΕ που αναφέρεις . Αρχικά να σου πω ότι είσαι σε φόρουμ μηχανικών και οι σχολές μηχανικών είχαν 4ετή διάρκεια ως σχολές Υπομηχανικών με ενιαίες ειδικότητες ΠΜ-Τ και Μ-Η , 3,5 χρόνια ως ΑΣΤΕΜ-ΚΑΤΕ , ΑΣΤΕΜ-ΚΑΤΕΕ και ΣΤΕΦ-ΤΕΙ μέχρι το 2001 και 4 χρόνια μετά το 2001 με διαχωρισμό ειδικοτήτων Δομικών , Εργων Υποδομής , Τοπογράφων και Μηχανολόγων , Ηλεκτρολόγων . Τις απεργίες τις εξάμηνες τις έκαναν παρέα με τα Πανεπιστήμια εκείνη την εποχή . Μάλλον λοιπόν έχεις επιλεκτική μνήμη .

 

Οπότε να σου θυμίσω αυτά που ξεχνάς ηθελημένα ή αθέλητα .

 

Αρχικά να σου πω ότι εκείνες τις εποχές από τα 250000 παιδιά που ήταν η κάθε σχολική γενιά , έφτανε να δώσει εξετάσεις περί τα 100.000 παιδιά . Τα υπόλοιπα σταμάταγαν στα διάφορα στάδια της δευτεροβάθμιας ή ακολουθούσαν μια πολύ συχνά εξαιρετική τεχνική εκπαίδευση ή οποία όμως δεν είχε πολλά σχολεία σε διάφορες περιοχές της χώρας .

 

Από τα 100.000 που γίνονταν 120000 με τους υποψηφίους παρελθόντων ετών , πέρναγαν περί τους 12000 στα πανεπιστήμια-πολυτεχνεία , περί τους 5000 στα ΚΑΤΕ και ΚΑΤΕΕ αργότερα και γύρω στους 1500 σε Ακαδημίες παιδαγωγικές και γυμναστικές , που ήταν διετείς , ενώ οι μισοί από αυτούς των Ακαδημιών πέρναγαν με απολυτήριο , όπως περνάνε και σήμερα στις ΑΕΝ .

 

Οι σπουδές στις Ακαδημίες ήταν διετείς και την δεκαετία του 80 έγιναν πράγματι σε μία νύχτα 4ετή πανεπιστήμια και οι παλαιοί απόφοιτοι έδωσαν μαθήματα και έκαναν διαδικασία ισοτίμησης .

 

Αρα συνολικά από τους 120000 πέρναγαν περί τους 20000 , ενώ αν βάλουμε στην σύγκριση τον αρχικό αριθμό αυτών που πήγαν στην Α΄ Δημοτικού , μόλις 1 στους 12 έπαιρνε κάποιο πτυχίο ανώτερης ή ανώτατης σχολής εκείνη την εποχή , ενώ προφανώς οι βάσεις ήταν ΣΧΕΤΙΚΑ υψηλές . Λέω σχετικά γιατί πληθωρισμός αριστούχων όπως σήμερα δεν ήταν εύκολο να γίνει αφού η εξεταστέα ύλη ήταν ακαθόριστη .

 

 

Γράφετε για 3-3,5 χρόνια σπουδές στα ΙΕΚ . Πως ακριβώς προκύπτει αυτό ? Οι σπουδές είναι 2 και 6 μήνες πρακτική . Ακόμα στα ΙΕΚ ΔΕΝ δίνεις εισαγωγικές εξετάσεις , αλλά απλά γράφεσαι , ενώ ο χώρος είναι γεμάτος ιδιωτικά ΙΕΚ .

 

Προφανώς λοιπόν θα έπρεπε να σας επαναφέρω στην τάξη όταν γράφετε τέτοιες ανακρίβειες .

 

Εχω γράψει στο παρελθόν το ιστορικό του χώρου και την άποψη μου για τα ΕΔ . Αποφεύγω δε να λαμβάνω μέρος σε τέτοιες κόντρες αφού δεν οδηγούν πουθενά , αλλά προφανώς δεν μπορώ να αφήσω να αιωρούνται λανθασμένες θέσεις και εκτιμήσεις .

 

Οσο για τις εξετάσεις άδειας άσκησης επαγγέλματος , να σας πω ότι αυτές υπήρχαν στο παρελθόν . Θα έχετε ακούσει για τα Οκτάωρα . Καταργήθηκαν όμως στις αρχές του 80 , όταν άρχισαν να έρχονται πολλοί από πανεπιστήμια του εξωτερικού που δυσκολεύονταν να τα περάσουν και έτσι αντικαταστάθηκε από την τρέχουσα διαδικασία που για τους "ημεδαπούς" έγκειται σε μία καλημέρα και για τους "αλλοδαπούς" σε κάποια μαθήματα ή άλλα ανάλογα της προέλευσης . 

 

Αρα λοιπόν αυτά που ανακαλύπτετε σήμερα υπήρχαν εδώ και δεκαετίες . 

 

Αλλά σε αυτές τις δεκαετίες ο λαϊκισμός και οι γκαρσονιέρες έφτασαν στο σημερινό η κάθε σχολική τάξη να έχει 100000 παιδιά να φτάνουν τα 85000 στις εξετάσεις και να περνάνε οι 70000 σε σχολές που δεν τις θέλουν στην συντριπτική τους πλειοψηφία . Η Παιδεία θέλει μεγάλες αλλαγές που θα θίξουν συμφέροντα , αλλά θέλει και μεγάλες Αλήθειες .

  • Upvote 8
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 1,3k
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Το νέο παραμύθι της Χαλιμάς με τίτλο " ο υπομηχανικός και το φίλτρο της μακροζωίας".

 

Ο τελευταίος που αποφοίτησε στα ΚΑΤΕΕ ήταν πριν 36 χρόνια. Πες το μαζί μου: Τ Ρ Ι Α Ν Τ Α  Ε Ξ Ι χρόνια. Έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τα συντάξιμα χρόνια. Πόσοι έχουν μείνει ενεργοί; Ελάχιστοι, ίσως και 100 να είναι πολλοί.

Ο τελευταίος που αποφοίτησε από το μικρό Πολυτεχνείο και αντίστοιχες σχολές είναι τώρα στο καφενείο και παίζει πρέφα. Δεν έχει μείνει κανένας ενεργός στην αγορά.

ΙΕΚ με μάστερ δεν υπάρχει.

 

Άρα το μόνο πρόβλημα σου τελικά είναι τα ΤΕΙ με μάστερ. Κρίμα που στην πολιτισμένη Ευρώπη το πτυχίο ΤΕΙ με μάστερ είναι επιπέδου 7, άρα θεωρείται ανώτερο από ένα απλό πτυχίο πανεπιστημίου και ισότιμο με πτυχίο πανεπιστημίου με μάστερ. Δεν προσπαθούμε να έχουμε τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα. Προσπαθούμε να πάρουμε αυτά που με δόλο η πολιτεία μας έκλεψε.

 

Όπως είπαν και πριν όποιος χρησιμοποιεί το 2018 διαχωρισμό ΑΕΙ - ΤΕΙ ειναι να τον κλαιν οι ρέγγες ή ζει στην δικιά του χρονόσφαιρα.

 

@acadaca

δεν είσαι ο μόνος που έχει εμπειρία από ΙΕΚ ξέρεις. Έχουν περάσει και άλλοι από εκεί. Δεν θα μπω στην διαδικασία να κρίνω τα ΙΕΚ αν και έχω πολλά να πω. Θα σταθώ σε δυο πράγματα.

1. Τα ΙΕΚ δεν είναι τριτοβαθμια εκπαίδευση. Πες το μαζί μου: τα ΙΕΚ  Δ Ε Ν  Ε Ι Ν Α Ι  Τ Ρ Ι Τ Ο Β Α Θ Μ Ι Α  Ε Κ Π Α Ι Δ Ε Υ Σ Η. Είναι σε άλλη βαθμίδα, με άλλο σκοπό.

2. Τα ΙΕΚ είναι τόσο επιτυχημένος θεσμός που η πολιτεία αναγκάστηκε να δημιουργήσει τα 2ετή πρόγραμμα στα ΑΕΙ για να καλύψει σπουδές στο επίπεδο 5.

Τι λές Σταύρο . Εγώ αποφοίτησα το 1981 και είμαι ακόμα ενεργός και θέλω 9 χρόνια για την σύνταξη ...

 

Αρα όσοι δεν ήταν στο δημόσιο παραμένουν ενεργοί . Ενεργοί και με τεράστια εμπειρία . :mrgreen:  8-)

 

Πολλοί όμως δεν είμαστε . Γιατί τότε όλοι και όλοι που έμπαιναν στα τμήματα Δομικών -ΕΥ και Τοπογράφων ήταν δεν ήταν 400-500 άτομα σε όλη την χώρα . 20-40 άτομα στο τμήμα γιατί υπήρχε και διαχωρισμός εξαμήνων , αλλά και κατοχύρωση . Αν χρώσταγες κάθε Σεπτέμβρη πάνω από το 1/3+1 έχανες εξάμηνο . Αλλα κόλπα τότε... :smile:

 

Υπομηχανικοί μπήκαν οι τελευταίοι το 72 . Αρα ο νεώτερος είχε γεννηθεί το 54 άντε αρχές του 55 . Ακόμα πιθανόν να υπάρχουν κάποιοι ενεργοί , αν και τώρα με την κρίση θα βγήκαν στην σύνταξη με τα 37 χρόνια . 

 

Ας κάνουμε και λίγη Ιστορία  για να μαθαίνουν οι νεώτεροι . Οι σχολές Υπομηχανικών και οι διάδοχοι τους , είχαν ιδρυθεί στις αρχές του περασμένου αιώνα γιατί όσοι πήγαιναν για ανώτερη εκπαίδευση ήταν ελάχιστοι . Οι ανάγκες πολλές , οπότε όπως συνέβαινε και έξω ή ύπαρξη ενός συντομότερου κύκλου σπουδών είχε νόημα για να κάνει την ανέγερση στα προάστια και στην επαρχία , αφού οι ελάχιστοι μηχανικοί είχαν πέραν των συνήθων και διάφορες άλλες δυνατότητες όπως της ακαδημαϊκής καριέρας κλπ .

 

Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης το 1960 όποιος μηχανικός τελείωνε πολυτεχνείο έπαιρνε ΑΜΤΕΕ 7ΧΧΧ . Το 1980 ο ΑΜΤΕΕ είχε πάει στα 25ΧΧΧ , ενώ στην ΕΕΤΕΜ ήταν στο 5ΧΧΧ . Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι οι ανάγκες για μηχανικούς ήταν μεγάλες το 50 , 60 , ακόμα και το 70 . Μάλιστα εκείνη την εποχή ακόμα και όσοι είχαν τελειώσει μέση σχολή εργοδηγών μπορούσαν να μελετήσουν ισόγεια κτίρια . 

 

Οσο πέρναγαν τα χρόνια και ο αριθμός ΤΕΕ και αυτός της ΕΕΤΕΜ αύξανε και έρχονταν και οι απ΄ έξω έπρεπε τα πράγματα να φτιαχτούν τότε . Αλλά τότε αποφάσισαν οι γκαρσονιέρες και οι καφετέριες και έτσι το χουντικό Κάθε πόλη και γήπεδο κάθε χωριό και γυμναστήριο , έγινε επί πασοκάρας κάθε Πόλη και πανεπιστήμιο κάθε χωριό και τει . 

 

Ετσι φτάσαμε στα σημερινά αδιέξοδα . Και ήρθαν τώρα οι δανειστές και είπαν . 13-15 πανεπιστήμια θα έχετε και τα υπόλοιπα τα κλείνετε . Αλλά πως θα τα κλείσουν χωρίς να φωνάζουν οι γκαρσονιέρες και οι καφετέριες ? Απλά με την ίδρυση του ΠΔΑ , την συγχώνευση του Ιονίου , Ηπείρου και Θεσσαλίας , Δυτ. Μακεδονίας , αρχικά και σε δεύτερο βαθμό των υπολοίπων πανεπιστημίων και τει , με την κατάργηση των τει , την διατήρηση των νέων τμημάτων όπου υπάρχουν μεγάλες υποδομές και πλέον τα παραρτήματα θα γίνουν οι διετείς δομές και θα κλείσουν τα ΙΕΚ που έτσι και αλλιώς είναι ελάχιστα τα δημόσια .

 

Οι διετείς δομές που θα προσφέρουν διέξοδο με εξετάσεις στα πανεπιστήμια και η κατάργηση των εξετάσεων εισαγωγής για πολλές σχολές σε συνδυασμό με την βάση του δέκα που επανέρχεται μέσω των σχολικών εξετάσεων , θα οδηγήσει στην πολυπόθητη μείωση των φοιτητών .

  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

 

Γράφετε για 3-3,5 χρόνια σπουδές στα ΙΕΚ . Πως ακριβώς προκύπτει αυτό ? Οι σπουδές είναι 2 και 6 μήνες πρακτική . Ακόμα στα ΙΕΚ ΔΕΝ δίνεις εισαγωγικές εξετάσεις , αλλά απλά γράφεσαι , ενώ ο χώρος είναι γεμάτος ιδιωτικά ΙΕΚ .

 

.

θα απαντήσω μόνο σε αυτό γιατί ειναι η μόνη ειλικρινή ερώτηση που βασίζεται στην άγνοια σας. Ο σπουδαστής ΤΕΙ δίνει μάθημα και παιρνει πτυχίο. Ο σπουδαστής ΙΕΚ δίνει μαθήματα αλλά δεν παίρνει πτυχίο/. Η πιστοποίηση για λήψη πτυχίου δίνεται σε ύλη κατα 50-60% αδίδακτη ελλείψει συγγραμμάτων. Αν θεωρήσεις ότι στα 2 χρόνια κάλυψαν το 50% , δεν θες και ένα χρόνο -τουλάχιστον- με επαγγελματικά συγγράμματα μελέτη? Αποτέλεσμα όλων αυτών 93% αποτυχία στην λήψη διπλώματος...Το ξερες? εσυ ακους μονο για τα ΙΕΚ, αλλά δεν ακους πόσα παιδιά παίρνουν τελικά δίπλωμα. Φαντάσουν να εδινες εξετάσεις εσύ όχι σε αδίδακτη ύλη όπως στα ΙΕΚ αλλά σε ολόκληρη την διδαχθέισα με το περας των σπουδών. Θα περναγε κανένας?

Επικουρικά αναγνώρισες τις όχι και τόσο δύσκολες εξεταστικές των ΤΕΙ, μιάς και έχω ιδίαν γνώσιν. Να απαντήσω στα υπόλοιπα τα θεωρώ άκρα συντεχνιακά που δεν προβλέπεται ουτε απο την ηλικιά σας να κάνετε το μαύρο ασπρο μιας και είστε παλιός απόφοιτος ΤΕΙ (τριετες ηταν τότε, αρα όχι και τόσο διαφορά από τις τυπικές σπουδές ΙΕΚ) ούτε απο τον τρόπο που εκφράστηκα. Εγω πλήρως αποδέχτηκα τις αδικίες που προκαλούν οι συντεχνίες των επιμελητηρίων αλλά και το απαράδεκτο εν ισχύ εθιμικό "δικαιο" να νομοθετούν για τα επαγγελματικά δικαιώματα. Κανεις διπλωματούχος όμως δεν βλέπω να απειλείται απο τους διπλωματούχους ΙΕΚ , μόνο οι πτυχιούχοι ΤΕΙ δειχνουν αυτό το μένος με τα ΙΕΚ. Σας παιρνουν τις δουλειές ? δεν μπορώ να το εξηγήσω γιατι τόσο απειλειστε στο να μην παρουν επ. δικαιωματα.

τα ΚΑΤΕ ήσαν 1-2 χρόνια ανάλογα την ειδικότητα. Απο αρχεια του ΥΠΠΕΠΘ μπορείτε να το επαληθευσετε. Ποιο το νόημα της προπαγάνδας?

Στο Ελληνικό εκπαιδευτικό συστημα έχουμε 3 βαθμους.

Α Βαθμια

Ββαθμια

Γ βαθμια

Εξίσωση για δυνατούς λύτες τα ΙΕΚ -κολλέγια που ανήκουν βάσει συντάγματος...μεταδευτεροβαθμια παντως δεν εχω βρει σε κανένα κέιμενο παρα στις φαντασιώσεις της Γιαννακου....

Και επειδή απευθυνθήκατε ειδικά σε μένα δεν μου αναφέρατε γιατι θέλετε να αποδυκνείετε τις γνώσεις σας με προεδρικά διαταγματα και οχι με Εξετάσεις πιστποίησης προσόντων. κανενας διπλωματούχος δεν θα είχε θέμα νομίζω. Το πτυχίο να αποσυνδεθεί πλήρως με τα επαγγελματικά δικαιώματα. θες να το παιξεις Γιατρός? απόδειξε το στην πραξη..οχι με προεδρικό διάταγμα!!!

Edited by acadaca
Link to comment
Share on other sites

Ετσι φτάσαμε στα σημερινά αδιέξοδα . Και ήρθαν τώρα οι δανειστές και είπαν . 13-15 πανεπιστήμια θα έχετε και τα υπόλοιπα τα κλείνετε . Αλλά πως θα τα κλείσουν χωρίς να φωνάζουν οι γκαρσονιέρες και οι καφετέριες ? Απλά με την ίδρυση του ΠΔΑ , την συγχώνευση του Ιονίου , Ηπείρου και Θεσσαλίας , Δυτ. Μακεδονίας , αρχικά και σε δεύτερο βαθμό των υπολοίπων πανεπιστημίων και τει , με την κατάργηση των τει , την διατήρηση των νέων τμημάτων όπου υπάρχουν μεγάλες υποδομές και πλέον τα παραρτήματα θα γίνουν οι διετείς δομές και θα κλείσουν τα ΙΕΚ που έτσι και αλλιώς είναι ελάχιστα τα δημόσια .

 

Καλά όλα αυτά, αλλά αυτοί πάνε να μας αποκόψουν από τα νέα ιδρύματα που διαμορφώνονται...ποια η θέση μας από εδώ και στο εξής;

Edited by Emporas
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Με το Ν. 576/7.4.77 η Ανωτέρα Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση παρέχεται από τις Ανώτερες Τεχνικές και Επαγγελματικές Σχολές και ανήκει στην τρίτη Βαθμίδα Εκπαίδευσης.

Παύουν να λειτουργούν μεμονωμένα Ανώτερες Τεχνικές και Επαγγελματικές Σχολές. Εντάσσονται και συγκροτούν τα Κέντρα Ανωτέρας Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΚΑΤΕΕ). Με τον ίδιο νόμο ιδρύονται τα ΚΑΤΕΕ Πειραιά και Χαλκίδας, ενώ τα ήδη λειτουργούντα ΚΑΤΕ ανάγονται σε ΚΑΤΕΕ.

Σχολές που μπορεί να έχει ένα ΚΑΤΕΕ είναι:
1. Τεχνολόγων Μηχανικών
2. Τεχνολόγων Κλωστοϋφαντουργίας
3. Τεχνολόγων Γεωπονίας και Αρδεύσεων - Δασοπονίας - Κτηνοτροφίας - Ιχθυοκομίας
4. Τεχνολόγων Τροφίμων
5. Τεχνολόγων Στελεχών Επιχειρήσεων
6. Τεχνολόγων Στελεχών Γραφικών & Διακοσμητικών Τεχνών
7. Τεχνολόγων Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας

Κάθε Σχολή μπορεί να περιλαμβάνει ένα ή περισσότερα Τμήματα Ειδικότητας και κάθε Τμήμα Κατευθύνσεις Εξειδίκευσης.

Για τις ισοτιμίες ισχύουν οι διατάξεις του Ν. 298/76.

Οι πτυχιούχοι τμημάτων των ΚΑΤΕΕ εγγράφονται (με κατατακτήριες εξετάσεις και ως ένα ποσοστό σε αντίστοιχες ή συναφείς ειδικότητες):
α) Οι 2ετούς φοίτησης στο 1ο έτος ΑΕΙ και
Με τον ίδιο νόμο δίνεται η δυνατότητα στους αποφοίτους των Σχολών Εργοδηγών 3ετούς φοίτησης (που καταργήθηκαν)**, εφόσον έχουν και απολυτήριο εξαταξίου γυμνασίου, να φοιτήσουν σε ετήσιας διάρκειας τμήματα συνιστώμενα εφάπαξ στα ΚΑΤΕΕ και να αποκτήσουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τους αποφοίτους της Ανωτέρας Σχολής Τεχνολόγων Μηχανικών ΚΑΤΕΕ.

Με βάση τις μέχρι τότε ισχύουσες διατάξεις, εκδόθηκε το Π.Δ. 906/1979 για τον καθορισμό των επαγγελματικών δικαιωμάτων των πτυχιούχων των Ανωτέρων Σχολών Τεχνολόγων Μηχανικών ειδικότητας Δομικών Έργων, Συγκοινωνιακών και Υδραυλικών Έργων και Τοπογράφων, το οποίο όμως ακυρώθηκε με την 3372/1980 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, γιατί εκδόθηκε χωρίς την απαιτούμενη γνώμη του Γνωμοδοτικού Συμβουλίου Τεχνικής Εκπαίδευσης.

 

** H σχολή εργοδηγών ήταν ένα είδος ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ

Edited by acadaca
Link to comment
Share on other sites

Τι λές Σταύρο . Εγώ αποφοίτησα το 1981 και είμαι ακόμα ενεργός και θέλω 9 χρόνια για την σύνταξη ...

 

Αρα όσοι δεν ήταν στο δημόσιο παραμένουν ενεργοί . Ενεργοί και με τεράστια εμπειρία . :mrgreen:  8-)

 

Δεν το συζητάω για την εμπειρία, αλλά έχω την εντύπωση ότι οι προ του 1993 στην 35ετία παίρνουν σύνταξη. Μήπως εσύ απλά δεν επιλέγεις να βγεις στην σύνταξη; Τέλος πάντων πόσο ποσοστό των απόφοιτων ΚΑΤΕΕ είναι σήμερα ενεργοί;

Link to comment
Share on other sites

T

 

 

Επικουρικά αναγνώρισες τις όχι και τόσο δύσκολες εξεταστικές των ΤΕΙ, μιάς και έχω ιδίαν γνώσιν. Να απαντήσω στα υπόλοιπα τα θεωρώ άκρα συντεχνιακά.

Στο 2ο συμφωνούμε..

Στο 1ο ομως.. ΣΚΟΥΠΕΣ , οπως ονομαζονται γίνονται παντού.. Το λένε όλοι  οχι μονο εμείς.. Αν είδες κατι τετοιο και το  θεώρησες σοβαρη εξεταστική , κάπου χάθηκες..
Γιατι άτομα οπως ο χατζαράκης εμας αγαπητέ μας @@@ για να πάρουμε ενα 7αρακι ... :) Mε 5 κόλλες γραπτά..
 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Φίλε μου τότε που γίνονταν αυτά εγώ σπούδαζα στην ΑΣΤΕΜ . Αλλά μπορείς να επιλέξεις να είσαι άσχετος ή απλά κακεντρεχής που λες συνειδητά ψεύδη . 

 

Αρχικά να σου πω ότι τα ΙΕΚ είναι ιδρύματα ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ και όχι ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ . Δεύτερον δεν ανήκουν στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση , αλλά στην Μεταδευτεροβάθμια για τον απλούστατο λόγο ότι δεν μπαίνεις εκεί με ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ εξετάσεις , αλλά απλά γράφεσαι . 

 

Η απάντηση που θα δώσω δεν είναι σε εσένα γιατί εσύ ξέρεις την αλήθεια , απλά για να μην δημιουργείς εσφαλμένες εντυπώσεις στους άλλους που δεν ξέρουν τόσο παλιές ιστορίες λόγω ηλικίας . 

 

Μέχρι το τέλος του 60 είχαμε τις δύο ΤΕΤΡΑΕΤΕΙΣ σχολές Υπομηχανικών ενσωματωμένες στο ΕΜΠ και στο ΑΠΘ αρχικά , αυτόνομες αργότερα για τις οποίες αναφέρθηκα χτες . Το 1970 ιδρύθηκαν τα ΚΑΤΕ . Είχαν τμήματα οικονομικών και παραϊατρικών επαγγελμάτων που ήταν 2 χρόνια σπουδές και 6μηνη πρακτική και πτυχιακή εργασία και τμήματα 3 ετών και 6μηνη πρακτική και πτυχιακή εργασία που ήταν ΟΛΑ τα τμήματα Μηχανικών , Γεωπόνων και τα τμήματα Μαιών , Νοσηλευτικής και Φυσικοθεραπείας των παραϊατρικών και κάποια άλλα σποραδικά τμήματα .

 

Τότε όπως είπα ήταν διετείς οι σπουδές και των δασκάλων , στις ΑΕΝ πήγαινες από την Τετάρτη και αργότερα την Πέμπτη Γυμνασίου , ενώ στις σχολές υπαξιωματικών από την Τρίτη , Τετάρτη γυμνασίου , για να κατανοήσουμε και την εποχή . Γιατί τότε έδινες εξετάσεις στις δύο τελευταίες τάξεις του Δημοτικού , όπου αν ήσουν κακός ή αμελής μαθητής έμενες χαλαρά μετεξεταστέος ή στην ίδια τάξη από την Δευτέρα και μετά , έδινες εξετάσεις σοβαρές για να μπείς στο Γυμνάσιο και το Δημοτικό ετοίμαζε μεγάλη μερίδα των μαθητών είτε για επαγγελματική εκπαίδευση σε κατώτερες τεχνικές σχολές , είτε για εργασία . 

 

Το 1977 βγήκε ο 576 που αναφέρεις , αλλά βέβαια τα 1-2 χρόνια που τα είδες ? 

 

Τώρα για τις αδίδακτες ύλες , ρώτα όποιον άνω των 50-55 θέλεις που έχει οποιοδήποτε θετικό πτυχίο , να σου πει τι ύλη δίναμε τότε στις πανελλήνιες και θα καταλάβεις . 

 

Ας συνεχίσουμε στις μισές αλήθειες που γράφεις και για τις οποίες είμαι βέβαιος ότι το κάνεις συνειδητά για να δημιουργείς λανθασμένες εντυπώσεις .

 

Αλλά έχεις ατυχήσει ... :mrgreen:

 

Γράφεις 

 

 

 

Οι πτυχιούχοι τμημάτων των ΚΑΤΕΕ εγγράφονται (με κατατακτήριες εξετάσεις και ως ένα ποσοστό σε αντίστοιχες ή συναφείς ειδικότητες):
α) Οι 2ετούς φοίτησης στο 1ο έτος ΑΕΙ και

 

Γιατί έσβησες την συνέχεια  ? Σου ξέφυγε και το "και" . Εκεί λοιπόν μετά το και γράφει ότι οι 3ετούς φοίτησης γράφονται στο 2ο έτος κάτι που νομίζω ισχύει μέχρι σήμερα .

 

Μάλλον χάλαγε την σουπίτσα αυτό ε ? Βάλε λίγο νεράκι ή αλατάκι ... :smile:

 

Δεύτερη μισή αλήθεια

 

 

Με τον ίδιο νόμο δίνεται η δυνατότητα στους αποφοίτους των Σχολών Εργοδηγών 3ετούς φοίτησης (που καταργήθηκαν)**, εφόσον έχουν και απολυτήριο εξαταξίου γυμνασίου, να φοιτήσουν σε ετήσιας διάρκειας τμήματα συνιστώμενα εφάπαξ στα ΚΑΤΕΕ και να αποκτήσουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τους αποφοίτους της Ανωτέρας Σχολής Τεχνολόγων Μηχανικών ΚΑΤΕΕ

 

Εδώ λοιπόν να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα . Αρχικά οι σχολές Εργοδηγών τότε δεν είχαν καμία σχέση με τις σημερινές ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ . Ηταν σχολές με πολύ καλά εργαστήρια και συνήθως ήταν Κληροδοτήματα . Σιβιτανίδειος και Σεβαστοπούλειος στην Αθήνα και ἀλλες που δεν γνωρίζω στην υπόλοιπη Ελλάδα . Ανάλογη ήταν η Αβερώφειος Γεωργική Σχολή στην Λάρισα . Το πρόβλημα ήταν ότι αυτές οι σχολές ήταν λίγες και μόνο σε μεγάλες πόλεις . Σε αυτές τις σχολές έβγαιναν τεχνίτες υψηλού επιπέδου που αναλάμβαναν ως εργοδηγοί στα διάφορα έργα και εργοστάσια . 

 

Είπαμε άλλες εποχές τότε και μιλάμε για εποχές από το 1910 - 1980 . Οπως έγραψα και παραπάνω η εισαγωγή σε τριτοβάθμιο ίδρυμα πριν το 80 ήταν δύσκολη και μόνο 1 στους 12 πέρναγε σε αυτά . Ετσι κάθε χρόνο έμεναν έξω από τις σχολές περί τα 40.000 άτομα που είχαν απολυτήριο 6ταξίου γυμνασίου . Τα υπόλοιπα παιδιά δηλαδή πάνω από το 60 % κάθε γενιάς δεν τελείωνε το γυμνάσιο αλλά πήγαινε σε τεχνική ή επαγγελματική σχολή , είτε έβγαινε στην αγορά εργασίας πριν τα 18 του χρόνια .

 

Υπήρχαν και σχολές εργοδηγών μέχρι τα μέσα του 60 που όπως είπα και παραπάνω λόγω της έλλειψης μηχανικών , είχαν επαγγελματικά δικαιώματα μελέτης ισογείου κτιρίου . Μετά αυτό καταργήθηκε ,

 

Το 1977 λοιπόν με τον 576 έγινε ένα ρουσφετάκι . Απόφοιτοι αυτών των σχολών , ήταν τότε όλοι τους 45-50 χρονών , τους βλέπαμε που έκαναν μάθημα , δηλαδή γεννημένοι την δεκαετία του 30 , οι οποίοι είχαν και απολυτήριο εξαταξίου γυμνασίου και εμπειρία 25+ χρόνων και με ένα χρόνο σπουδές πήραν το πτυχίο ΑΣΤΕΜ . Τότε οι φοιτητές είχαν διαφωνήσει με αυτό , αλλά τελικά μιλάμε για συνολικά λιγότερο από 200-300 άτομα σε όλη την Ελλάδα .

 

Απλά αυτό το ρουσφετάκι το χρησιμοποιείς προβοκατόρικα για να στηρίξεις τα έωλα επιχειρήματα σου .

 

Τώρα για το ισχύει σήμερα στον χώρο και στις εξετάσεις δεν το γνωρίζω και έτσι δεν σχολίασα αυτά που έγραψες . Δεν σημαίνει όμως ότι τα αποδέχτηκα , γιατί υπάρχουν άλλοι που λένε διαφορετικά και δεν θα κάνω τον δικαστή .

 

Ακόμα να σου πω ότι και στην εποχή μου ήταν σύνηθες παιδιά που τελείωναν το λύκειο και δεν πέρναγαν πουθενά να πηγαίνουν σε σχολές εργοδηγών αρχικά , σε ιδιωτικά τεχνικά λύκεια αργότερα , όπου σε ειδικά τμήματα διάρκειας 2 ετών έκαναν ΜΟΝΟ τα μαθήματα ειδικότητας αφού τα γενικά τα είχαν κάνει στο γενικό λύκειο που είχαν τελειώσει .

 

Αυτά αργότερα έγιναν ΙΕΚ και μετά 4πλασιάστηκε αριθμητικά ο αριθμός των εισακτέων στην τριτοβάθμια , ενώ αν λάβουμε υπ΄ όψι και την υπογεννητικότητα  9πλασιάστηκε . 

 

Οσο για τα επαγγελματικά δικαιώματα υπήρχε το ΒΔ 769/72 που όριζε τα επαγγελματικά δικαιώματα των υπομηχανικών και τα οποία καταχρηστικά ισχύουν μέχρι σήμερα . Το 1973 βγήκε το ΠΔ 336/73 που όριζε τα δικαιώματα των ΠΜ των ΑΣΤΕΜ-ΚΑΤΕ το οποίο καταργούσε το δικαίωμα μελέτης , αλλά έδινε ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΟ δικαίωμα επίβλεψης και το οποίο καταργήθηκε μετά από προσφυγή του ΤΕΕ αλλά και της ΕΕΤΕΜ για διαφορετικούς λόγους ο καθένας και τέλος αυτό που αναφέρεις το 906/1979 το οποίο επαναλάμβανε ΑΚΡΙΒΩΣ τα ΕΔ των υπομηχανικών χωρισμένα στις ειδικότητες που είχαν προκύψει από την τριχοτόμηση με μια μικρή αύξηση λόγω πληθωρισμού στο ύψος προυπολογισμού των ΕΥ και η κατάργηση του έγινε με πρωτοβουλία της ΕΕΤΕΜ καθότι δεν βελτίωνε καθόλου την υπάρχουσα κατάσταση , αλλά αντίθετα την χειροτέρευε αφού είχαν αλλάξει ΓΟΚ και υλικά από το 1972 .

 

Ετσι από τότε μέχρι τα μέσα του 80 είχαμε την ισχύ του 336/73 και μέχρι σήμερα έχουμε αυτά του 769/72 με μια μικρή επικαιροποίηση ως προς τα υλικά και τον ΓΟΚ .και διάφορες άλλες λεπτομέρειες που δεν είναι του παρόντος .

 

Επί της ουσίας όμως έχουμε σήμερα πολύ λιγότερα ΕΔ από ότι το 1972 ή το 1985 γιατί έχουν αλλάξει οι κανονισμοί και δεν έχουν επικαιροποιηθεί .

 

Οι περισσότεροι τα γνωρίζουν και τα έχω αναφέρει αναλυτικά και παλαιότερα .

 

 

 

Τέλος επειδή είμαι του διαλόγου , παραμένω ανοικτός σε οποιαδήποτε απάντηση , αρκεί να περιλαμβάνει ολόκληρες αλήθειες και όχι μισές όπως μέχρι σήμερα .

Edited by BAS
  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

Γιατί ποτέ δεν υπήρξαν εν τοις πράγμασι 3ετης σπουδές..απλά πλάγιασμα των ανωτέρων διετών με τα ίδια μαθήματα συν πρακτική και σε ειδκότητες που ακόμα δεν έχω βρεί ..αρα κενό γράμμα ο νόμος., και επειδή είστε απόφοιτος ΚΑΤΕΕ το οποίο το δηλωνετε εσείς ο ίδιος για οποιον δεν το κατάλαβε γιατί δηλωνετε σαν πτυχιούχος ΤΕΙ? και το λήγω εδώ. Οσο η ΟΣΕΠ ΤΕΙ θέλει να διαφυλλάξει τα δικαιώματα της το ίδιο θέλουμε και εμείς. Δεν ακυρώνω κανέναν δεν υποβιβάζω τίποτα. Δεν δέχομαι το στυλάκι κάποιων  (οχι όλων) των ΤΕΙ να μας κάνουν το μάυρο ασπρο με τις υπερσπουδες τους και δη των αποφοίτων ΚΑΤΕΕ. Μην ασχολειστε με τα ΙΕΚ όταν σαν κάνουν τα ίδια οι συντεχνίες, κανένα πτυχίο δεν σε αναβαθμίζει αν στηρίζετε σε δοτά επαγγελματικά δικαιώματα!

Φιλικά

  • Upvote 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Δεν το συζητάω για την εμπειρία, αλλά έχω την εντύπωση ότι οι προ του 1993 στην 35ετία παίρνουν σύνταξη. Μήπως εσύ απλά δεν επιλέγεις να βγεις στην σύνταξη; Τέλος πάντων πόσο ποσοστό των απόφοιτων ΚΑΤΕΕ είναι σήμερα ενεργοί;

Πως να βγώ στην σύνταξη στα 58 ? Αρχικά ήταν 37 χρόνια και 60 , μετά ανέβηκε και τώρα μπορώ να πάω 40 χρόνια και 62 . Αλλά θα πρέπει να πληρώσω στρατό και μέρος των σπουδών .  Ολοι όσοι δεν είναι ΔΥ ή δεν άσκησαν επάγγελμα λόγω διαφόρων λόγων , παραμένουν ενεργοί . 

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.