Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Καλώς ή κακώς υπάρχει μία δεδομένη κατάσταση σήμερα. Το νομοθετικό πλαίσιο πρέπει να εκφράζει τη συγκεκριμένη κατάσταση. ΑΝ και ΕΦΟΣΟΝ οι σχολές αλλάξουν και προσφέρουν σπουδές ικανές να ανταποκριθούν στα ΕΔ του σήμερα (σχεδόν αδύνατο αλλά ως υπόθεση εργασίας τη δέχομαι), τότε από εκεί και πέρα θα πρέπει και το πλαίσιο να εκσυγχρονιστεί. Τίποτα δεν είναι γραμμένο στην πέτρα*. 

 

*Με μία εξαίρεση όπως φαίνεται. Το πλαίσιο του 1930 για τους μηχανικούς κατάφερε να επιβιώσει 90 χρόνια, και ας είναι από τα πιο ταχέως μεταβαλλόμενα επαγγέλματα. Φαίνεται ο νομοθέτης τότε είχε κληρονομικό χάρισμα και μπορούσε να προβλέψει την έλευση του αυτοματισμού, την κοινωνία της πληροφορίας, τα σύγχρονα υλικά κτλ

  • Downvote 1
  • Απαντήσεις 1,3k
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

Καλημέρα συνάδελφοι (συγνώμη για την απουσία μου, έιχα φάει αποκλεισμό για μερικές μέρες, τον λόγο δεν τον γνωρίζω).
Από αυτά που διάβασα, βλέπω ότι όλοι αποδέχεστε το 3+2, ή τουλάχιστον συμφωνείτε, ότι όλοι ξεκινάμε με κοινά επ. δικαιώματα, που στην πορεία μπορεί να αυξηθούν.

Πολύ καλή συζήτηση, επιτέλους χωρίς κοκορομαχίες και με αποτέλεσμα.

 

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε (edited)

Συμφωνία δεν υπάρχει. Σίγουρα δεν έχει γίνει δεκτό το 3 + 2 ως μοναδικός δρόμος προς τον παράδεισο. Και στην προτεινόμενη λύση δεν ξεκινάνε όλοι από το ίδιο σημείο / βαθμίδα όπως λες.

 Υπάρχει όμως η πρόταση όλοι να προχωράνε στις βαθμίδες με τους ίδιους όρους. Δηλαδή από την 2η στην 3η βαθμίδα με πιστοποιημένη εμπειρία και κατάκτηση του ακαδημαϊκού επιπέδου του μάστερ. Υπάρχουν πάνω από ένας που το δέχονται και όσοι αρχικά διαφωνούσαν κατάλαβαν τι προτείνεται και τηρούν μία στάση επιφύλαξης. Και η μετάβαση από την 1η  στην δεύτερη βαθμίδα είναι απλή (με σχετικά λίγα χρόνια εμπειρίας). Οπότε ο απόφοιτος πτ. μηχανικός ΤΕ με λίγα χρόνια εμπειρίας (αναφέρθηκαν 3-5) και χωρίς επιπλέον σπουδές έχει ίδια ΕΔ με τον φρέσκο διπλ. Μηχανικό. Ακόμα στην προτεινόμενη λύση οι επιπλέον σπουδές έχουν επίπτωση στα ΕΔ. Και τέλος το βασικό πτυχίο δεν λειτουργεί ως ταβάνι για τα ΕΔ.

Νομίζω ότι όντως οι τόνοι έχουν πέσει κάπως.

Edited by bob mastoras
Δημοσιεύτηκε

Συνάδελφοι είναι αυτό που έλεγα από την αρχή. Δεν μπορεί ένα παιδάκι με το που τελειώνει την σχολή να έχει απεριόριστα επ. δικαιώματα και μάλιστα σε αντικείμενα που δεν γνωρίζει (βλέπε π.χ τοπογραφικά). Είμαστε σε καλό δρόμο πιστεύω.

Η βαθμίδα θα είναι η ίδια για όλους από την αρχή. Έπειτα όπως έχω πει πολλές φορές, τα χρόνια εμπειρίας και Master ανεβαίνεις σε βαθμίδα.

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Στην πρόταση του Μπομπ για τη μετάβαση 1->2 το αδύναμο σημείο είναι η ανόμοια σύγκριση ετών εμπειρίας με σπουδές. Το εμπειρία + μάστερ του steelman συγκρίνει τουλάχιστον ομοειδή πράγματα.

Αυτό που πρέπει να απαντηθεί τώρα είναι πόσα δικαιώματα στα τοπογραφικά φερ ειπείν μπορεί να έχει ένα παιδάκι, από ποιά ακριβώς μαθήματα προκύπτουν και τι άλλο πρέπει να διδαχθεί στο μάστερ για να πάρει πρακτικά τα απεριόριστα (γιατί από σπουδές δε προβλέπεται κάτι άλλο).  Το παράδειγμα "τοπογραφικά" σημαίνει και κοινό μπάτσελορ για πολ/μηχ και τοπογράφους; Δηλαδή θα χρειαστούμε κι ένα νέο σχήμα πολυτεχνικών σχολών;

Μη το αναθέσουμε πάλι όμως στις ομάδες εργασίας, ας υπάρξει έστω για μια ειδικότητα λεπτομερής τεκμηρίωση. Στην τελική αν δεν είναι σε θέση κάποιος να ξέρει τις λεπτομέρειες μιας πρότασης είναι και ανεύθυνο να την προτείνει.

Δημοσιεύτηκε (edited)
42 λεπτά πριν, georgios_m said:

Στην πρόταση του Μπομπ για τη μετάβαση 1->2

Η πρόταση είναι του ted87 εγώ απλά την βλέπω με συμπάθεια. Και ο  ted87 προβλέπει σε περίπτωση κτήσης μάστερ συντόμευση του χρόνου από 1 -> 2.

Εγώ θα έλεγα αν έχεις μάστερ και η συνολική διάρκεια σπουδών είναι 5 έτη τότε να είσαι αυτόματα στην 2η βαθμίδα. Για όσους πάλι έχουν συναφές PhD βαθμίδα 3. Για τους άλλους αποδεδειγμένη εμπειρία. Αυτές είναι τροποποιήσεις που θα έβλεπα. Και δείχνουν που βρίσκονται βαθμοί ελευθερίας ενός τέτοιου σχήματος. Οι αναλλοίωτες είναι ο συνυπολογισμός επιπλέον σπουδών για ΕΔ  η έλλειψη ταβανιού στα ΕΔ για τους μηχ. ΤΕ και η κοινή πορεία τα κοινά κριτήρια για το βήμα 2 -> 3.

Και όσοι είναι 23 χρονών δεν είναι παιδάκια. Θα μπορούσαν να είναι παιδιά μου, αλλά παιδάκια δεν είναι. Κατά τεκμήριο δεν είναι μηχανικοί με εμπειρία εν τάξη, αλλά ως εκεί. 

Edited by bob mastoras
Δημοσιεύτηκε (edited)
13 ώρες πριν, georgios_m said:

Η παραπομπή σε ένα ευρωπαϊκό πλαίσιο που θα πρέπει να το δεχτούμε ασυζητιτί επειδή είναι ευρωπαϊκό δεν είναι απάντηση

Συμφωνώ. Κοιτάμε τι γίνεται στην Ευρώπη για να πάρουμε ιδέες και να τις προσαρμόσουμε στην Ελληνική πραγματικότητα. 

Αναφέρθηκε το αγγλικό σύστημα, που για εμένα, αν το συγκρίνω με της Ελλάδας, είναι πιο σωστό και δίκαιο ΑΛΛΆ εξυπηρετεί μια διαφορετική αγορά εργασίας, με τεράστια έργα υποδομής και βαριά βιομηχανία (όση απέμεινε αλλά και πάλι πολύ περισσότερη από την Ελλάδα). Στην Ελλάδα τα πράγματα είναι διαφορετικά, η συζήτηση γίνεται για ΠΕΑ, αυθαιρέτα, θέρμανση σε μονοκατοικία και διώροφες. 

Για παράδειγμα, δεν γράφεσαι στο Engineering Council (ΤΕΕ) απευθείας αλλά μέσω κάποιου συλλόγου (ICE, IstructE, IMechE, IET, κλπ). Αυτό δεν ξέρω κατά πόσο θα ήταν εφικτό στην Ελλάδα. 

Edited by rootbreaker
Δημοσιεύτηκε
44 λεπτά πριν, rootbreaker said:

Στην Ελλάδα τα πράγματα είναι διαφορετικά, η συζήτηση γίνεται για ΠΕΑ, αυθαιρέτα, θέρμανση σε μονοκατοικία και διώροφες. 

Τότε συνάδελφε δεν χρειάζεται καν να σπουδάσουμε με Master. Για αυτά αρκεί και το Bachelor μόνο.

Δημοσιεύτηκε (edited)
3 ώρες πριν, bob mastoras said:

αν έχεις μάστερ και η συνολική διάρκεια σπουδών είναι 5 έτη τότε να είσαι αυτόματα στην 2η βαθμίδα. Για όσους πάλι έχουν συναφές PhD βαθμίδα 3. Για τους άλλους αποδεδειγμένη εμπειρία. 

Και πόση εργασιακή εμπειρία θα ισοδυναμεί ας πούμε με το διδακτορικό; Δεν είναι ανόμοια η σύγκριση;

 

1 ώρα πριν, rootbreaker said:

Συμφωνώ. Κοιτάμε τι γίνεται στην Ευρώπη για να πάρουμε ιδέες και να τις προσαρμόσουμε στην Ελληνική πραγματικότητα.

Αυτό που πρέπει κυρίως να προσαρμόσουμε είναι η δυνατότητα των ίσων ευκαιριών. Δε ξέρω αν στο εξωτερικό τη διασφαλίζουν με κάποιο τρόπο ή αν την αγνοούν εντελώς, αλλά το δικό μας σύστημα, ασχέτως αν το πετυχαίνει, έχει κι αυτό το ρόλο. Δηλαδή να μην εξαρτάται κι από τον εργοδότη ή την πελατεία σου το αν θα αποκτήσεις επαγγελματικά δικαιώματα. Να μην είναι κληρονομικό το επάγγελμα ή τουλάχιστον να μη γίνει περισσότερο από όσο δυστυχώς είναι ήδη.

29 λεπτά πριν, Steelman said:

Για αυτά αρκεί και το Bachelor μόνο.

Ξεκαθαρίζουμε λίγο ποιά είναι "τα αυτά"; Και όταν λές μπάτσελορ, εννοείς με τα τωρινά μαθήματα των 3 πρώτων ετών του πολυτεχνείου ή με όσα θα χρειάζονταν για να μάθεις πχ να χτίζεις ένα διόροφο;

Edited by georgios_m

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.