Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Συνάδελφοι το πρόβλημα έγκειται στην αυξημένη πίεση λειτουργίας αρδευτικού συστήματος. Συγκεκριμένα πρόκειται για αρδευόμενη έκταση με υψόμετρο 41 μέτρα που αρδεύεται από γεώτρηση σε υψόμετρο 21 μέτρα με παροχή 42 μ3/ώρα. Η αρδευόμενη έκταση βρίσκεται σε απόσταση 700 μέτρων από τη γεώτρηση και συνδέεται με σωλήνα φ75. Το σύστημα δουλεύει με πίεση 9 bar. Ο λόγος της αυξημένης πίεσης, οφείλεται άραγε στη διατομή του σωλήνα μεταφοράς ή φταίει κάτι άλλο?

  • 2 months later...
Δημοσιεύτηκε

Μικρότερη διατομή όντως θα κατανάλωνε την παραπανίσια πίεση και μικρότερη αντλία δε θα έδινε παραπανίσια πίεση. Το δίκτυο σχεδιάστηκε για να καλύψει αργότερα μεγαλύτερες ανάγκες ή για να τραβήξει νερό από μεγαλύτερα βάθη στις περιόδους ξηρασίας. Για να μη το χαλάσεις θα βάλεις μετά την αντλία μια διακλάδωση που θα επιστρέφει νερό στο πηγάδι και θα ρυθμίσεις την επιστρεφόμενη παροχή έτσι ώστε να πετύχεις την επιθυμητή πίεση στον αρδευτικό εξοπλισμό σου. 

 

Αυτή η διακλάδωση έτσι κι αλλιώς είναι απαραίτητη για την ασφάλεια της αντλίας.

Δημοσιεύτηκε

Με 42 m3/h  σε 700μ Φ75 έχεις πάρα πολλές απώλειες. Χονδρικά για να έχεις 9bar στην έξοδο θα πρέπει στην αρχή στην γεώτρηση θα έχεις πίεση πανω από 22bar. Για να δουλεύει ορθοτερα το ολο συστημα και να μην εχεις πολλες απωλειες θα πρεπει ή να μεγαλώσει η διατομή του καταθλιπτικού σωλήνα ή να μειωθούν  τα κυβικά. Ειναι μαλλον κακοσχεδιασμένο το σύστημα- δες αν η αντλία δουλεύει εντός καμπύλης.  By-pass μην κανεις γιατί τα επιστρεφομενα νερά θα καταστρεψουν τα τοιχωματα/χαλικωση  της γεώτρησης.

Δημοσιεύτηκε

Έχεις δίκιο για τα τοιχώματα. Αλλά το πρόβλημά του είναι ότι του έρχεται μεγάλη πίεση και φαντάζομαι ότι θέλει να τη μετριάσει κρατώντας την ίδια αντλία και τον ίδιο σωλήνα. Μια άλλη σκέψη είναι να προσθέσει κι άλλες αρδευτικές διατάξεις που θα αξιοποιήσουν την αυξημένη πίεση. Το πότισμα τότε θα διαρκεί λιγότερο χρόνο και πιθανώς να έχει και κάποιες απορροές..

  • 2 weeks later...
Δημοσιεύτηκε

Μια εναλλακτική επιλογή που έχεις, κρατώντας την ίδια αντλία και σωλήνωση, είναι να χρησιμοποιήσεις Variable Speed Drive για τον έλεγχο των στροφών του κινητήρα της αντλίας, με setpoint την επιθυμητή πίεση του δικτύου και με ανάδραση από αισθητήρα πίεσης.

 

Αυτό φυσικά απαιτεί modification στην υπάρχουσα ηλεκτρολογική εγκατάσταση, δεν είναι ότι πιο φτηνό, αλλά συνήθως κάνει απόσβεση σε μικρό χρονικό διάστημα, ανάλογα με την εξοικονόμηση που θα επιτύχεις ελέγχοντας τις στροφές του κινητήρα της αντλίας.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.