Engineer Δημοσιεύτηκε August 28, 2017 at 12:49 μμ Δημοσιεύτηκε August 28, 2017 at 12:49 μμ Από τα τέλη της επόμενης χρονιάς, θα κάνουν την εμφάνισή τους στους δρόμους της Βρετανίας μικρά κομβόι από ημιαυτόνομα φορτηγά. Ο δρόμος για την έναρξη των σχετικών δοκιμών άνοιξε με την υπογραφή της αντίστοιχης σύμβασης ανάμεσα στην αγγλική κυβέρνηση και το Transport Research Laboratory (TRL), το οποίο θα τις πραγματοποιήσει. Τα κομβόι θα αποτελούνται από έως τρία φορτηγά, με το προπορευόμενο όχημα να ελέγχεται πλήρως από οδηγό. Στα φορτηγά που θα ακολουθούν, ο οδηγός θα ελέγχει μόνο το τιμόνι (και επομένως την κατεύθυνση κίνησης), αφού θα επιταχύνονται και θα “κόβουν” ταχύτητα αυτόματα, ώστε να παραμένουν συνεχώς σε σταθερή απόσταση από την νταλίκα που θα βρίσκεται μπροστά τους. Καθώς αυτή η απόσταση θα είναι μικρή, η κίνηση του προπορευόμενου οχήματος θα μειώνει την αεροδυναμική αντίσταση στα φορτηγά που θα το ακολουθούν. Έτσι, αυτά θα εξοικονομούν καύσιμα και προκαλούν μικρότερες εκπομπές ρύπων. Το TRL θα ξεκινήσει αρχικά δοκιμές σε ειδικές πίστες, πριν επεκτείνει τα τεστ σε δημόσιους δρόμους. Πάντως, σύμφωνα με τον Βρετανό υπουργό Μεταφορών Paul Maynard, αν η ιδέα αποδειχθεί πως λειτουργεί χωρίς προβλήματα και με απόλυτη ασφάλεια, είναι πιθανό στο μέλλον να εφαρμοσθεί και σε επιβατηγά οχήματα. Πηγή: http://www.insomnia....στους-βρ-r14758 Click here to view the είδηση
CybEng Δημοσιεύτηκε August 28, 2017 at 12:58 μμ Δημοσιεύτηκε August 28, 2017 at 12:58 μμ Άντε να το δούμε και στα μέρη μας. Είμαι περίεργος να μάθω σχετικά με το πως θα αντιδράσει το σύστημα όταν οι διάφοροι Νεάντερταλ ( copyright Κ.Καββαθάς ) αρχίσουν τις σφήνες ανάμεσα στα φορτηγά.
project.breeze Δημοσιεύτηκε August 28, 2017 at 02:47 μμ Δημοσιεύτηκε August 28, 2017 at 02:47 μμ Άντε να το δούμε και στα μέρη μας. Είμαι περίεργος να μάθω σχετικά με το πως θα αντιδράσει το σύστημα όταν οι διάφοροι Νεάντερταλ ( copyright Κ.Καββαθάς ) αρχίσουν τις σφήνες ανάμεσα στα φορτηγά. Δεν πρόκειται να το δεις αυτό σε χώρες με το ανάγλυφο της Ελλάδας. Τέτοιου είδους "σχηματισμοί" βολεύουν περισσότερο σε χώρες όπως Αυστραλία όπου ήδη υπάρχουν τα λεγόμενα Road trains.
georgios_m Δημοσιεύτηκε August 28, 2017 at 04:02 μμ Δημοσιεύτηκε August 28, 2017 at 04:02 μμ Κι ενώ τα Road trains αποτελούν ένα προσχεδιασμένο συγκρότημα που κάποια στιγμή θα πρέπει να διασπαστεί, το προτεινόμενο σύστημα θα μπορεί να λειτουργήσει ευκαιριακά μεταξύ οποιονδήποτε φορτηγών που θα τύχει να συνταξιδεύουν. Τα μακριά οχήματα ή σχηματισμοί οχημάτων κινούνται σε ξεχωριστές λωρίδες, οπότε μόνο στους πλατιούς ελληνικούς δρόμους θα επιτρέπεται η κυκλοφορία τους, αλλά εγώ άλλο φοβάμαι: αν ο πρώτος φορτηγατζής πάει και το καρφώσει πουθενά, ποιός θα φρενάρει τους υπόλοιπους;
panos-vicious Δημοσιεύτηκε August 30, 2017 at 06:56 πμ Δημοσιεύτηκε August 30, 2017 at 06:56 πμ (edited) Ε, υποθέτω πως σε τέτοια περίπτωση (ή και για οποιονδήποτε άλλο λόγο το πρώτο όχημα σταματήσει ή αποσυρθεί λόγω βλάβης, αλλαγής πορείας, κλπ), το σύστημα θα "ξεκλειδώνει" αυτόματα στα φορτηγά που ακολουθούν, την δυνατότητα πλήρους ελέγχου τους από τους οδηγούς. Υποτίθεται άλλωστε ότι δυνητικά, καθένα από τα οχήματα μπορεί να γίνει ευκαιριακά ο "αρχηγός/οδηγός" σε κάποια άλλη διαδρομή. Κάτι τέτοιο γράφει κι εδώ: <<However, human drivers will still steer all the lorries in the convoy>>. Σε άλλο σημείο απαντά (εν μέρει) στην απορία του CybEng: <<What happens if a car tries to squeeze between the lorries? The platoon lorries will be able to drive more closely together than those driven exclusively by humans, so the gap between them might be uncomfortably close for a driver to try to squeeze into. However, the TRL says its current strategy is to break up the convoy and let the human drivers take control, if a car squeezes in between the lorries. The organisation is considering ways of informing other road users that the lorries are in a "self-driving" convoy>>. Edited August 30, 2017 at 07:04 πμ by panos-vicious
georgios_m Δημοσιεύτηκε August 30, 2017 at 07:50 πμ Δημοσιεύτηκε August 30, 2017 at 07:50 πμ Αν τα φορτηγά πηγαίνουν τόσο κολλητά ώστε να μη χωράει ΙΧ ανάμεσα, οι πίσω δεν έχουν ορατότητα για να δουν το εμπόδιο και όταν καταλάβουν ότι ο μπροστινός τράκαρε θα είναι αργά για να φρενάρουν. Αυτό μπορεί να βελτιωθεί εάν το σύστημα διασυνδεθεί και με το κέντρο ελέγχου του αυτοκινητοδρόμου που θα επεμβαίνει όταν το κονβόι οδεύει σε κακοτοπιές (βραδυπορούντα ή σταματημένα οχήματα, βλάβη στο οδόστρωμα κλπ).
panos-vicious Δημοσιεύτηκε August 30, 2017 at 01:10 μμ Δημοσιεύτηκε August 30, 2017 at 01:10 μμ Ε, ναι. Για συνεργασία με "έξυπνα" δίκτυα γενικά προορίζονται τέτοια συστήματα/εφαρμογές, όπως και γενικά τα οχήματα "χωρίς" ή εντελώς χωρίς οδηγό. Πάντως πολλά από τα παραδείγματα εμποδίων που αναφέρεις, και τώρα μπορεί να μην είναι ορατά από τους οδηγούς των ακολουθούντων οχημάτων, αν κινούνται στην ίδια λωρίδα.
georgios_m Δημοσιεύτηκε August 30, 2017 at 01:44 μμ Δημοσιεύτηκε August 30, 2017 at 01:44 μμ (edited) Ναι, όταν δεν τηρούν τις αποστάσεις ασφαλείας. Edited August 30, 2017 at 01:45 μμ by georgios_m
dimitris GM Δημοσιεύτηκε August 30, 2017 at 02:10 μμ Δημοσιεύτηκε August 30, 2017 at 02:10 μμ road trains... συνδεδεμενα με το καινουργιο συστημα
antloukidis Δημοσιεύτηκε August 30, 2017 at 07:53 μμ Δημοσιεύτηκε August 30, 2017 at 07:53 μμ Φαντάζομαι θα υπάρχει και δεύτερη λωρίδα για να μπορεί να γίνει προσπέρασμα. Κατά τα άλλα, δεν βλέπω και καμμιά σημαντική διαφορά από τα συστήματα "adaptive auto cruise" που έχουν ήδη πολλά αυτοκίνητα (του δικού μου συμπεριλαμβανομένου)
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα