ikaros13 Δημοσιεύτηκε September 20, 2014 at 07:31 μμ Δημοσιεύτηκε September 20, 2014 at 07:31 μμ Πάντως για ένα λόγο που δεν γνωρίζω πως προέκυψε, οι εταιρείες ακόμη και οι πολλή μεγάλες (κυρίως κατασκευαστικές) προτιμάνε τον μηχανικό με μπλοκάκι... Σε σχέση με άλλα επαγγέλματα που είναι πάντα μισθωτοί (πχ οικονομολόγοι με ΙΚΑ κτλ κτλ) Εικάζω ότι αυτό είχε να κάνει με παλαιότερα που και οι ίδιοι οι μηχανικοί το επιζητούσαν μιας και έτσι μπορούσαν να κάνουν και άλλες δικές τους δουλειές.. Ελα όμως που οι καιροί άλλαξαν και γύρισε μπούμερανγκ....και βόλεψε τους εργοδότες...
georgios_m Δημοσιεύτηκε September 20, 2014 at 09:55 μμ Δημοσιεύτηκε September 20, 2014 at 09:55 μμ Πάντως για ένα λόγο που δεν γνωρίζω πως προέκυψε, οι εταιρείες ακόμη και οι πολλή μεγάλες (κυρίως κατασκευαστικές) προτιμάνε τον μηχανικό με μπλοκάκι... Σε σχέση με άλλα επαγγέλματα που είναι πάντα μισθωτοί (πχ οικονομολόγοι με ΙΚΑ κτλ κτλ) Εικάζω ότι αυτό είχε να κάνει με παλαιότερα που και οι ίδιοι οι μηχανικοί το επιζητούσαν μιας και έτσι μπορούσαν να κάνουν και άλλες δικές τους δουλειές.. Ελα όμως που οι καιροί άλλαξαν και γύρισε μπούμερανγκ....και βόλεψε τους εργοδότες... Ο λόγος είναι προφανής: είναι η πιο ελαστική μορφή απασχόλησης, όποτε σε θέλουν σε φωνάζουν κι όποτε δε σε θέλουν σε διώχνουν, χωρίς καμία υποχρέωση, χωρίς ωράριο, άδειες, επιδόματα, αποζημιώσεις, τίποτα.. και το κυριότερο, η αμοιβή είναι συζητήσιμη και κανένας βασικός μισθός δε περιορίζει τις εκπτώσεις. Αν μπορούσε αυτό να γίνει και σε άλλα επαγγέλματα θα γινόταν. Μπα, ακόμα και στα καλά χρόνια, ποτέ δεν άκουσα κανέναν να πει ότι το επεζήτησε. Πάντα υπήρχε αυτή η γκρίνια. Ο λόγος που τώρα συζητιέται εντονότερα είναι ότι ούτε και με μπλοκάκι δε βρίσκεις πλέον δουλειά.
anavatis Δημοσιεύτηκε September 20, 2014 at 10:14 μμ Δημοσιεύτηκε September 20, 2014 at 10:14 μμ (edited) Προσωπικά πιστεύω ότι, είναι και λίγο αποτέλεσμα της ίδιας της φύσης του επαγγέλματος η οποία δεν μπορεί να 'επιβιώσει' στα πλαίσια υπαλληλικής σχέσης. Επίσης ότι η "υπαλληλική" σχέση (με την έννοια των συγκεκριμένων-καθορισμένων καθηκόντων προς εκτέλεση) είναι λίγο 'επίφοβη' και ρευστή, μιλώντας ειδικά για την Ελλάδα. Δεν ξέρω βέβαια, αν μπορεί να 'επιβιώσει' σε μεγάλες κατασκευαστικές/εταιρείες ακινήτων-συμβούλων στην Αθήνα (που είναι ελάχιστες).Στο εξωτερικό είναι διαφορετικά. Edited September 20, 2014 at 10:16 μμ by anavatis
georgios_m Δημοσιεύτηκε September 20, 2014 at 11:11 μμ Δημοσιεύτηκε September 20, 2014 at 11:11 μμ (edited) Πράγματι. Για να έχει νόημα μια πρόσληψη θα πρέπει να υπάρχει και συνεχώς δουλειά. Όμως ο κλάδος των κατασκευών είναι cyclical industry. Χρειάζονται μεγάλοι αριθμοί μηχανικών για πολύ λίγο χρόνο όμως. Από την άλλη, κανόνες που θα δέσμευαν τους εργοδότες να κάνουν μακροχρόνιες προσλήψεις, θα διαμόρφωναν μια αργή αλλά σταθερή οικοδομική δραστηριότητα με λίγες αλλά μόνιμες θέσεις εργασίας. Το τι είναι προτιμότερο αποτελεί πρόβλημα βελτιστοποίησης. Προφανώς για τους μηχανικούς προτιμότερο είναι το πρώτο σύστημα, αρκεί να τους δίνεται η δυνατότητα στις περιόδους υφέσεων να μπορούν να "βγαίνουν" από το παιχνίδι. Την υπόλοιπη κοινωνία τη συμφέρει να είμαστε εγκλωβισμένοι στην ιδιότητα μας και να μην υπάρχει η δυνατότητα ελιγμών. Πιστεύω πως η υποχρεωτική εγγραφή στο τσμέδε είναι ένα τέτοιο περιοριστικό μέτρο. Σκεφτείτε ο καθένας όποτε ήθελε να είναι μηχανικός κι όποτε ήθελε να μην είναι.. πρώτον σε περιόδους μεγάλης ζήτησης οι μηχανικοί θα ήταν πανάκριβοι, δεύτερον σε περιόδους μικρής ζήτησης δε θα έβρισκες κανέναν διότι όλοι θα ετεροαπασχολούνταν και θα γλίτωναν και τις εισφορές.. Γι' αυτό και μέχρι στιγμής απαγορεύεται η επενεγγραφή στο τσμέδε. αν και νομίζω ότι επιτρέπεται αρκεί να πληρώσεις τα λεφτά που γλίτωσες. Όπως με τις πινακίδες των οχημάτων. Αν τις καταθέσεις και πας να τις ξαναπάρεις πρέπει να πληρώσεις και τα τέλη κυκλοφορίας των ετών που το είχες ακίνητο. Edited October 7, 2014 at 07:20 πμ by yian 2
anavatis Δημοσιεύτηκε September 21, 2014 at 12:47 μμ Δημοσιεύτηκε September 21, 2014 at 12:47 μμ (edited) έχουν μια βάση αυτά που λες, ωστόσο, είναι επιτακτική η εύρεση λύσης για καλύτερη διαβίωση και 'επιβίωση' των μηχανικών, στις μέρες μας. Edited September 21, 2014 at 12:48 μμ by anavatis
georgios_m Δημοσιεύτηκε September 21, 2014 at 03:45 μμ Δημοσιεύτηκε September 21, 2014 at 03:45 μμ (edited) για να μπορέσει να βρεθεί μια τεχνικά εφικτή λύση πρέπει να αναλύσουμε με ρεαλισμό και χωρίς συναισθηματισμούς το πρόβλημα. να δούμε γιατί κάποια πράγματα είναι έτσι, ποιός τα όρισε και με ποιό αντάλλαγμα θα μπορούσε να δεχτεί την επαναδιαπραγμάτευσή τους. Edited September 21, 2014 at 03:58 μμ by georgiosmadonanakis
xanthipos Δημοσιεύτηκε September 21, 2014 at 04:36 μμ Δημοσιεύτηκε September 21, 2014 at 04:36 μμ Για να μήν ανοίξω νέο θέμα, γνωρίζεται αν υπάρχει περιορισμό στο χρόνο που μπορούμε να εγγραφούμε στο ΤΕΕ απ την ημέρα αποκτησης του πτυχίου? Ορκίστικα το καλοκαίρι και απο αυτά που διαβάζω στο forum, απο συζήτηση με συνάδελφο (ο οποίος με συμβούλευσε να μην το κάνω μέχρι να κατασταλάξω κάπου), αλλα και λόγο της κατάστασης της χώρας (δουλειες, ανεργεία) δεν βλέπω πως έιναι δυνατόν να αποκτίσω αδεια εξάσκησης επαγκέλματος.
georgios_m Δημοσιεύτηκε September 21, 2014 at 04:48 μμ Δημοσιεύτηκε September 21, 2014 at 04:48 μμ όχι, δεν υπάρχει προθεσμία.. δηλαδή αν υπήρχε θα πρεπε να ξαναβγάλεις το πολυτεχνείο? χα χα χα!
ikaros13 Δημοσιεύτηκε September 21, 2014 at 06:46 μμ Δημοσιεύτηκε September 21, 2014 at 06:46 μμ Ασε εγώ γράφτηκα 5 χρόνια μετά!! Ρεκόρ
shin0bi Δημοσιεύτηκε September 22, 2014 at 07:42 πμ Δημοσιεύτηκε September 22, 2014 at 07:42 πμ Την άδεια εξάσκησης επαγγέλματος του ΤΕΕ τη χρείαζεσαι μόνο αν πρόκειται να σφραγίζεις κάτι. Διαφορετικά μια χαρά δουλεύεις σε οποιαδήποτε εταιρεία... αν βρεις.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα