georgios_m Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 22 , 2014 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 22 , 2014 Γιατί να μην υπάρχουν? Τι είναι πιο σύνηθες μισθωτός με ΙΚΑ ή μισθωτός μηχανικός με ΤΣΜΕΔΕ? Τώρα μόλις δεν ανέφερες την περίπτωση κάποιου που δεν έχει λεφτά για τις εισφορές αλλά ούτε και εναλλακτική εργασιακή ευκαιρία? Αν και κατά τη γνώμη μου το ίδιο δύσκολο είναι να βρει πια κι ο μισθωτός ΙΚΑ εργασία πλήρους απασχόλησης με ένσημα. Αλλά και γενικώς εργασία, έστω και μερικής απασχόλησης και χωρίς έσνημα.
ikaros13 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 22 , 2014 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 22 , 2014 Ναι, όταν κάποιος έχει ΤΣΜΕΔΕ δεν μπορεί να βρει εύκολα δουλειά μισθωτού εκτός αντικειμένου...Την έχω πατήσει προσωπικά που είχα βρει δουλειά σε εταιρεία κινητής (όχι πωλήσεις σε γραφεία φυσικά όχι μηχανικού) και δεν μπορούσαν να με δηλώσουν με ΤΣΜΕΔΕ..μόνο ΙΚΑ..Αυτό εννοώ
georgios_m Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 22 , 2014 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 22 , 2014 (edited) Δε λέω ότι έχεις άδικο αλλά πού θα το βρεις? Σ' όποιον ΜΗ μηχανικό και να το πεις θα σου απαντήσει ότι δε μπορεί να τα 'χεις όλα όπως σε βολεύει. και την ασφάλιση του τσμέδε, και τη δουλίτσα για το μεροκάματο και το μηχανιλίκι για τις χοντρές κονόμες έτσι και προκύψει κάτι καλό στο γραφείο.. και πώς η αγορά εργασίας θα σε αναγκάσει να φτιάξεις την κάθε χαζομελέτη με αμοιβή κάτω του κόστους αν έχεις την εναλλακτική να κάνεις προσωρινά κάτι άλλο? και πώς θα προστατευτούν οι υπόλοιποι εργαζόμενοι από την επέλαση των διπλωματούχων μηχανικών που δε θα αφήσουν θέση για θέση εργασίας, μιας και έχουν αδιαμφισβήτητη υπεροχή σε κάθε δουλειά γραφείου και αρκετά συχνά και σε εργασίες που γίνονται με τα χέρια? Μια ακόμα ένδειξη του προστατευτισμού εναντίον των διπλωματούχων είναι οι ξεχωριστές προκηρύξεις στο δημόσιο για ΠΕ και ΤΕ. Γιατί να μη μπορείς ως μηχανικός ΠΕ να διεκδικήσεις μια θέση μηχανιμού ΤΕ στο δημόσιο? Με το μισθό του ΤΕ, και με το τσμέδε να συμψηφίζεται ώστε να μην επιβαρύνεις τον κρατικό προϋπολογισμό. Γιατί δεν μπορείς? Υστερείς τεχνολογικά?? όχι, απλά υπάρχει κάποια διάκριση των ρόλων ώστε καμία ειδικότητα να μην είναι παντοδύναμη. Επαναλαμβάνω, δεν υποστηρίζω τα παραπάνω επιχειρήματα, αντίθετα είμαι κι εγώ εγκλωβισμένος στον ίδιο φαύλο κύκλο. ΥΓ. έπρεπε να κάτσεις στη δουλειά που βρήκες με ίκα και μέχρι να βρεθεί κάποια καλύτερη λύση να πληρώνεις με τα λεφτά αυτά και το τσμέδε. ξέρω, είναι παράλογο, αλλά από το να σου πάρουν το σπίτι, είναι προτιμότερο... Edited Σεπτέμβριος 22 , 2014 by georgiosmadonanakis
nikmmech Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 22 , 2014 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 22 , 2014 (edited) Συνάδελφε, με συγχωρείς, αλλά τι είναι ακριβώς αυτό το τόσο σημαντικό που προσφέρει η αιώνια (αυτ)ασφάλιση του ΤΣΜΕΔΕ? Γιατί υπάρχει αυτή η ε(πι)μονή σε ένα παράλογο καθεστώς, που υποχρεώνει κάποιον μη-εργαζόμενο, να ασφαλίζεται? Το αυτονόητο, της ασφάλισης μόνο του εργαζόμενου, γιατί έχει αναχθεί σε παραλογισμό? Και στα λέει κάποιος μισθωτός αυτά, που στην σκέψη ορισμένων θα είχε όφελος από την οικονομική εξαθλίωση συναδέλφων. Edited Σεπτέμβριος 22 , 2014 by nikmmech
georgios_m Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 22 , 2014 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 22 , 2014 (edited) Την απάντηση μη τη ζητάς από εμένα αλλά από αυτόν που τα θέσπισε όλα αυτά. Εγώ απλά κάνω μια απόπειρα ερμηνείας αυτών των κανονισμών. Μελετώντας τους καταλαβαίνει κανείς ότι στην περίπτωσή μας με τις υπέρογκες ασφαλιστικές εισφορές αγοράζει ένας μηχανικός το δικαίωμα να υπογράφει ό,τι χρειάζεται υπογραφή. Δηλαδή άδειες οικοδομών, μελέτες και κατασκευές μεγάλων έργων. Όλα αυτά είναι εξαιρετικά κερδοφόρα γι' αυτό και η κοινωνία έχει θεσπίσει τους κανόνες αυτούς για να συγκρατήσει αυτά τα λεφτά εντός της οικονομίας. Διαφορετικά, μετά από μια εποχή μεγάλων εισπράξεων οι μηχανικοί θα έκλειναν τις επιχειρήσεις τους, θα επένδυαν τα κέρδη τους αλλού και θα επέστρεφαν για νέα μεγάλα κέρδη όταν η ανοικοδόμηση θα ξανάρχιζε. Έτσι η χώρα είναι σίγουρη ότι θα έχει επαρκή αριθμό μηχανικών και σε λογικές τιμές, πάντα και ιδίως σε κρίσιμες καταστάσεις, σεισμοί, πόλεμοι κλπ, αν και για τέτοιες καταστάσεις υπάρχει και το μέτρο της επιστράτευσης. Παράλληλα "προστατεύονται" και οι μηχανικοί που δε σκοπεύουν να κερδοσκοπήσουν αλλάζοντας συνεχώς δραστηριότητες και εξασφαλίζεται για όσους επένδυσαν τα λεφτά τους σ' αυτό το επάγγελμα η δυνατότητα της περίθαλψης και τα συντάξιμα χρόνια κατά τις περιόδους αναδουλειάς, κατά τις οποίες υποτίθεται ότι ετοιμάζονται για τον επόμενο business cycle. Μπορούμε λοιπόν να πούμε ότι οι μηχανικοί βρισκόμαστε έτσι σε μόνιμη κατάσταση επιστράτευσης. Το "προστατεύονται" το έβαλα εντός εισαγωγικών διότι το είπα μιλώντας με όρους επιχειρηματικότητας, με την ίδια λογική που προστατεύονται οι μεγάλοι επενδυτές για να προσελκύονται. Το αν αυτό είναι σωστό ή όχι, είναι πολιτικό ζήτημα και δε παίρνω θέση, απλά λέω τι συμβαίνει. Και μάλλον αυτό που συμβαίνει είναι ότι η κοινωνία μας θεωρεί το επάγγελμα του μηχανικού ταξικό και κατάλληλο μόνο για όσους έχουν λεφτά. Edited Σεπτέμβριος 22 , 2014 by georgiosmadonanakis
nikmmech Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 22 , 2014 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 22 , 2014 (edited) Με την απόπειρα ερμηνείας διαφωνώ. Το σκεπτικό δυσκολεύομαι να το παρακολουθήσω. Πρόκειται για μια διαδικασία αυτορύθμισης του επαγγέλματος, σύμφωνα με το σκεπτικό σου? Πώς ερμηνεύει το σκεπτικό σου, την διαφορά στα θέματα ασφάλισης, δύο άλλων ομάδων καλά αμειβόμενων (στο παρελθόν τουλάχιστον), των δικηγόρων και των γιατρών? Γνωρίζεις φαντάζομαι την μη υποχρέωση καταβολής ασφ. εισφορών όταν δεν ασκούν επαγγελματική δραστηριότητα, χωρίς προφανώς αυτό να επηρεάζει το καθεστώς άδειας άσκησης του επαγγέλματός τους. Edited Σεπτέμβριος 22 , 2014 by nikmmech 2
georgios_m Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 22 , 2014 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 22 , 2014 (edited) Όχι, δε πιστεύω ότι είναι μια διαδικασία αυτορύθμισης. Η ρύθμιση γίνεται από εξωτερικούς παράγοντες, όλη την υπόλοιπη κοινωνία δηλαδή, η οποία είναι και ο εργοδότης των κατασκευών. Συνεπώς δε μας ρώτησε για όλα αυτά. Μας τα επέβαλε σαν όρους για την άσκηση του επαγγέλματος, το οποίο σπουδάσαμε δωρεάν με δικά της έξοδα. Πράγματι, οι γιατροί και οι δικηγόροι δεν έχουν τόσο αυστηρό καθεστώς, μάλλον επειδή είναι υπηρεσίες έντασης εργασίας, ενώ η δουλειά του μηχανικού είναι βιομηχανική, δηλαδή έντασης κεφαλαίου. Ένας μηχανικός που ασχολείται με τα έργα μπορεί να διαθέτει μηχανήματα μεγάλης αξίας, εγκαταστάσεις παραγωγής υλικών, υλικά και χρηματικά αποθέματα της τάξης εκατομμυρίων ευρώ, αλλά πάνω από όλα να δίνει δουλειά σε κόσμο! Οπότε κρίθηκε σκόπιμο να υπάρξει η συγκεκριμένη υποχρέωση. Οι γιατροί πρόσφατα υποχρεώθηκαν και πάλι να κάνουν αγροτικό, κάθε επάγγελμα έχει κι αυτό τις υποχρεώσεις του, ανάλογα με τη φύση και τη στρατηγική σημασία του. Από την άλλη, φίλοι μου γιατροί και δικηγόροι που είναι σαν και μας άνεργοι, λένε ότι είμαστε τυχεροί που έχουμε τη δυνατότητα αυτασφάλισης, ενώ εκείνοι για να την αποκτήσουν θα πρέπει να γίνουν ΕΕ, πληρώνοντας κι άλλα λεφτά και χάνοντας και την ιδιότητα του ανέργου. Τέλοσπάντων είτε μας αρέσει είτε όχι, η κοινωνία θεωρεί το επάγγελμα του μηχανικού πιο κυριλάτο από του γιατρού και του δικηγόρου κι αυτό ίσχυε πολύ έντονα στο παρελθόν, τότε δηλαδή που ιδρύθηκε και το τεε. Και θέλει λεφτά για να είσαι στο κλάμπ. H απόφαση λοιπόν να σπουδάσεις στο πολυτεχνείο και αργότερα να γραφτείς στο ΤΕΕ είναι επιχειρηματική απόφαση με τα ρίσκα της. Προϋποθέτει ύπαρξη κεφαλαίων και σχέδιο απόσβεσης. Η υποχρεωτική ασφάλιση των μηχανικών δεν είναι το μόνο παράδειγμα αυτής της λογικής. Το ίδιο δε συμβαίνει και με τις πινακίδες κυκλοφορίας και με τους φόρους των ακινήτων; όταν καταθέτεις πινακίδες, πρέπει να καταβάλεις τα τέλη κυκλοφορίας κατά τα έτη ακινησίας, μόλις πας να τις πάρεις πίσω, ακόμα κι αν σκοπεύεις να δώσεις το όχημα για ανταλλακτικά. Επίσης ο φόρος ακινήτου δεν είναι μηδέν αν το δηλώσεις κενό. Κι αν πας να επανασυνδέσεις το ρεύμα που είχες κόψει πριν μερικά χρόνια θα πληρώσεις δημοτικά τέλη των ετών που το είχες κομμένο.. Αυτά γιατί δε μας φαίνονται παράλογα? Edited Σεπτέμβριος 23 , 2014 by georgiosmadonanakis
zac Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 23 , 2014 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 23 , 2014 Καλύτερα να περιμένεις μέχρι τέλος του χρόνου. Πολλά θα αλλάξουν. Εξ'άλλου σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία θα μπορείς να υπογράφεις και να δουλεύεις σαν μηχανικός χωρίς να ανήκεις στο ΤΕΕ. Περίμενε και την ιδιωτική ασφάλιση που θα έρθει σύντομα. Απλώς περίμενε. Και μετά τις εκλογές ξανα δές το. Μην κάνεις το λάθος τώρα γιατι θα το πληρώσεις. Είναι πολλά που θα αλλάξουν εξαιτίας της ευρωπαϊκής ένωσης. Θα έρθουν τα φώτα του πολιτισμού και στους μηχανικούς της Ελλάδας σύντομα. 1
georgios_m Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 23 , 2014 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 23 , 2014 (edited) Συμφωνώ. Όπως γράφω και παραπάνω η απόφαση να σπουδάσεις στο πολυτεχνείο και μετά η εγγραφή στο ΤΕΕ είναι επιχειρηματική απόφαση με τα ρίσκα της. Δεδομένης της ρευστότητας που περιγράφει ο zak, καλύτερα κανείς να περιμένει. (κι αυτό ισχύει σε κάθε επένδυση, όχι μόνο στη δουλειά του μηχανικού). Περιμένουμε επίσης να δούμε πώς θα διαμορφωθεί η αγορά εργασίας με το νέο τρόπο λειτουργίας της πολεοδομίας και των αναθέσεων δημοσίων έργων. Λογικά θα καταργηθούν πολλές ακόμα θέσεις εργασίας ιδίως για σχεδιαστές και συντάκτες φακέλων, εργασίες που κάνει συνήθως ο νέος μηχανικός, άρα οι προσδοκίες αποκατάστασης μετά από εύλογο χρονικό διάστημα μειώνονται. Edited Σεπτέμβριος 23 , 2014 by georgiosmadonanakis
ikaros13 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 23 , 2014 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 23 , 2014 Τέλοσπάντων είτε μας αρέσει είτε όχι, η κοινωνία θεωρεί το επάγγελμα του μηχανικού πιο κυριλάτο από του γιατρού και του δικηγόρου κι αυτό ίσχυε πολύ έντονα στο παρελθόν, τότε δηλαδή που ιδρύθηκε και το τεε. Επικό!!! Κάνε μια βόλτα έξω και θα δεις την εκτίμηση της κοινωνίας...... Συγκρίνεις τα σκ.. με τα αρώματα τώρα.. Το μπόνους της αυτασφάλισης έχει νόημα όταν έχεις καβάτζα να πληρώνεις ακόμη και αν δεν έχεις δουλειά...κοινώς να είσαι εισοδηματίας ή γόνος.. Πιο extreme περίπτωση πεθαίνεις.. 1
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα