Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Αυτοι θελουν να μας ξεκανουν μαγκες... Ειναι το μόνο σιγουρο.. Το 150 σημαινει χαλαρο 180 για τα 1400αρια τουρμπατα που κυκλοφορουν.. Σιγουρα αυτος που το σκεφτεται εχει αλυσιδα με γραφεια τελετων.. Το 130 που ισχυει τωρα για τους Ελληνικους δρομους και τους Ελληνες οδηγους ειναι θανατος..

  • Απαντήσεις 63
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε (edited)

Τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά των οδών,καθορίζονται από την ταχύτητα μελέτης.

 

Σύμφωνα με τα ΟΜΟΕ Χ,η ταχύτητα μελέτης για αυτοκινητόδρομο Ve είναι τα 130km/h. (συνοπτικά η ταχύτητα μελέτης καθορίζει τις ελάχιστες ακτίνες των οριζοντίων καμπυλών,τις ελάχιστες παραμέτρους των κλωθοειδών, τις μέγιστες κατά μήκος κλίσεις και τις ελάχιστες ακτίνες των κυρτών και κοίλων κατακόρυφων καμπυλών.)

 

Επιπλέον υπάρχει και η λειτουργική ταχύτητα V85 (η πραγματική προβλεπόμενη ταχύτητα για το 85% των οχημάτων),σύμφωνα με την οποία καθορίζονται οι επικλίσεις στις οριζόντιες καμπύλες, τα απαιτούμενα μήκη ορατότητας για στάση και κατά συνέπεια οι ακτίνες των κυρτών κατακόρυφων καμπυλών, τα απαιτούμενα μήκη ορατότητας για προσπέραση, οι ελάχιστες οριζόντιες ακτίνες σε περίπτωση εφαρμογής αρνητικής επίκλισης και  τα στοιχεία για την απορροή των ομβρίων. Για ταχύτητα σχεδιασμού αυτοκινητόδρομου Ve=130km/h (>100km/h) η λειτουργική ταχύτητα διαμορφώνεται σε V85=Ve+20km/h=150km/h.

 

Σύμφωνα με τα παραπάνω αν αύριο υιοθετηθεί στους αυτοκινητοδρόμους το όριο ταχύτητας των 150km/h, αυτό σημαίνει ότι το όριο ταχύτητας θα συμπίπτει με την λειτουργική ταχύτητα. Από εκεί και πέρα αν αυξηθεί η λειτουργική ταχύτητα του 85% των χρηστών,τότε θα υπάρχει πρόβλημα ασφαλείας,καθότι η χάραξη και τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά των οδών δεν θα ανταποκρίνονται στις ταχύτητες κίνησης των χρηστών.

 

O ορισμος της V85 ειναι "η ταχυτητα την οποια δεν υπερβαινει το 85% το οχηματων'.

Ειναι στατιστικο μεγεθος και δεν ξερω αν υπαρχουν μελέτες για τα ελληνικα δεδομενα ή αν αντλούμε δεδομενα από άλλες χώρες (πχ στη Γερμανια εχει μετρηθει για βρεγμενο και καθορο οδοστρωμα)

Αν αυξηθει το οριο ταχυτητας σε εναν αυτοκινητοδρομο, αυτοματως θα αυξηθει και η v85.

Edited by terry
Δημοσιεύτηκε (edited)
..........................................................................

 

Για ταχύτητα σχεδιασμού αυτοκινητόδρομου Ve=130km/h (>100km/h) η λειτουργική ταχύτητα διαμορφώνεται σε V85=Ve+20km/h=150km/h.

 

Σύμφωνα με τα παραπάνω αν αύριο υιοθετηθεί στους αυτοκινητοδρόμους το όριο ταχύτητας των 150km/h, αυτό σημαίνει ότι το όριο ταχύτητας θα συμπίπτει με την λειτουργική ταχύτητα. Από εκεί και πέρα αν αυξηθεί η λειτουργική ταχύτητα του 85% των χρηστών,τότε θα υπάρχει πρόβλημα ασφαλείας,καθότι η χάραξη και τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά των οδών δεν θα ανταποκρίνονται στις ταχύτητες κίνησης των χρηστών.

 

Η προβλεπόμενη αύξηση του ορίου ταχύτητας του νομοσχεδίου απο 130 σε 150 χλμ/ω δεν αφορά  ούτε στην αρχική ταχύτητα μελέτης Ve  αλλά ούτε στην τελική λειτουργική ταχύτητα  V85%. Αφορά στην αύξηση του κανονιστικά ανωτάτου επιτρεπτού  ορίου σε συγκεκριμένα τμήματα της οδού όπου εκ των πραγμάτων (μεγάλη ευθυγραμμία, ορατότητα, διαχωριστικό διάζωμα, κλίση, οδόστρωμα κ.λ.π) είναι αυτή εφαρμοστή χωρίς αύξηση του κινδύνου που να οφείλεται στην επιτόπια χάραξη της οδού. Βεβαίως αυτό  θα ανοίγει περισσότερο την ψαλίδα μεταξύ των ταχυτήτων Ve  και V85% για το συγκεκριμένο τμήμα της οδού "παραβαίνοντας" π.χ το κριτήριο ασφάλειας  ΙΙ που θέλει τις διαφορές τους να μην υπερβαίνει τα 10χλμ/ω. Γι αυτό τον λόγο στον σχεδιασμό οι πλέον σύγχρονες αλλά και έντονα αμφιλεγόμενες αντιλήψεις στην χάραξη οδού δεν θέλουν μεγάλες ευθυγραμμίες με το σκεπτικό (ή εμπειρικό στοιχείο) ότι σε αυτές ο οδηγός τείνει να αναπτύξει "υπερβολική" ταχύτητα  που θα τον αιφνιδιάσει πριν την επόμενη στροφή. Έτσι  από το 2001 τουλάχιστον οι Αμερικανοί έχουν ταυτίσει την μέχρι τότε ταχύτητα μελέτης οδού  Ve (δηλαδή την max ταχύτητα που με ασφάλεια και άνεση συνεχώς και παντού μπορείς να διατηρείς στο ταξίδι) με την λειτουργική V85% η οποία προέρχεται ουσιαστικά από το feedback της μέτρησης  της πραγματικής μέσης ταχύτητας V85%  δηλαδή του 85% των οδηγών (!).

Όμως από τις επί μέρους μετρήσεις μέχρι την μοντελοποίηση και την μαθηματική προτυποποίηση της λειτουργικής ταχύτητας  V85% για εφαρμογή σε νέες οδούς έχουν γίνει περιοριστικές παραδοχές που τελικά έχουν οδηγήσει σε αδιέξοδο για την εφαρμογή της και τελικά:

 -  ενώ όλοι οι μελετητές οδοποιίας αναγνωρίζουν την σημασία της στον σωστό σχεδιασμό μιας οδού, ταυτόχρονα αδυνατούν να την εφαρμόσουν στις περισσότερες περιπτώσεις-. *

* Βασίλειος Ψαριανός,  Τοπογράφος Μηχανικός, Καθηγητής ΕΜΠ

 Κωνσταντίνος Αντωνίου,   Πολιτικός Μηχανικός, Επικ. Καθηγητής ΕΜΠ

 

Αντιθέτως οι νεότερες προοπτικές χάραξης θα τείνουν να εκμεταλλευτούν κάθε επιτόπια  διαθέσιμη "αντοχή" της οδού για ταχύτητα με την παράλληλη εφαρμογή διακριτών και οπτικά εύκολα αναγνωρίσιμων χαρακτηριστικών από τους οδηγούς με συνδυασμό και νέων τεχνολογιών εντός και εκτός του οχήματος ITS (Intelligent Transport Systems) αλλά οπωσδήποτε και αυστηρής επιτήρησης του Κ.Ο.Κ.

 

Θεωρώ λοιπόν ότι η τοπική αύξηση του ορίου στα 150χλμ/ω είναι προς την σωστή κατεύθυνση, εμπειρικά δε έχω διαπιστώσει επί σειρά ετών ότι στην Ε.Ο Αθηνών-Λαμίας τουλάχιστον μέχρι το 150 χλμ (Αρκίτσα) μπορείς άνετα και συνεχώς να διατηρείς την ταχύτητα των 130χλμ/ω

εκτός διοδίων βέβαια ... :smile:

Edited by Anton_civeng
Δημοσιεύτηκε (edited)

Μια χαρά είναι τα 150 χλμ . Καιρός ήταν.

Το σημερινό όριο για κάποιες ατέλειωτες ευθείες που έχουμε είναι απλώς αστείο και φέρνει υπνηλία..

 

Αλλωστε μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για το ανώτατο όριο. Σε σημεία που χρειάζεται μικρότερη ταχύτητα αυτή καθορίζεται από τις πιινακίδες.

Εγώ αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί έκοψαν τις "γουρούνες" από την κυκλοφορία.

 

Edited by avgoust
Δημοσιεύτηκε

Στον σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, ένα σύγχρονο αυτοκίνητο στα 150χλμ/ώρα είναι πιο ασφαλές σε σχέση με ένα αυτοκίνητο με 100χλμ/ώρα στην εθνική οδό πριν από 30 χρόνια.

 

Επιπλέον η αυξημένη ταχύτητα σημαίνει αυξημένη κατανάλωση καυσίμου και κατά συνέπεια αυξημένα έσοδα από τους φόρους των καυσίμων. Αυτό και μόνο είναι καλό κίνητρο για το κράτος.

Δημοσιεύτηκε

Πολλοί πάνε με 90-120 για οικονομία στην βενζίνα. Άλλοι πάνε όντως με 150-180, που έχουν ακόμα χρήματα ή πιο νέα αυτοκίνητα.

Πρέπει να βάλουν διαφορετικά όρια ανά λουρίδα. Δεν πρέπει να επιτρέπουν σε μερικούς οδηγούς να έχουν την απαίτηση να πάνε όλοι με το όριο ταχύτητας +50....

 

υ.γ

και να ιδρύσουν και λουρίδα για αυτούς που τους χτύπησε η κρίση

Δημοσιεύτηκε

.....και φέρνει υπνηλία..

 

...

Υπνηλία (μείωση προσοχής) φέρνει η ατέλειωτη ευθεία, και γιαυτό είναι σκόπιμο να δημιουργούνται καμπύλες (όπως μας μάθαιναν πριν 40 χρόνια).

Ο συνδυασμός μεγάλου μήκους ευθείας και υψηλής ταχύτητας είναι, ενίοτε, επικίνδυνος 

Δημοσιεύτηκε

...

Εγώ αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί έκοψαν τις "γουρούνες" από την κυκλοφορία.

Δεν έχω δει την αιτιολογική έκθεση, αλλά ας πω την (μικρής σημασίας) γνώμη μου:

Θεωρώ τις γουρούνες με διαφορά το πιο "πρωτόγονο" και, κατά συνέπεια, επικίνδυνο τετράτροχο που κυκλοφορεί ακόμα και για έμπειρο οδηγό 2 & 4 τροχών. Δεν ξέρω στατιστικά κτλ αλλά πιστεύω σε νησιά ειδικά τα καλοκαίρια πρέπει να έχουν γίνει κάμποσα και σοβαρά τροχαία.

Δημοσιεύτηκε

Ρε πατε καλα? Ο έλληνας οδηγός δεν θέλει πάνω από 80. Απο εκεί και πάνω τη βλέπει Vin Diesel στο Fast and the Furious. Κάλιο γαϊδουρόδενε......

Δημοσιεύτηκε

Ναι σαν κάτι νταλίκες που πάνε μεσαία λωρίδα με 60 η κάτι παπουδες που βρίσκονται στην αριστερή και πάνε με το πάσο τους. Αυτοί είναι οι πιο επικίνδυνοι και όχι να πας με 150 σε ευθεία

 

 

Sent from my iPhone 6s Plus using Tapatalk

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.