Μετάβαση στο περιεχόμενο

Αυτοκινητόδρομοι: Εξετάζεται αύξηση του ορίου ταχύτητας στα 150χλμ. την ώρα


Engineer

Recommended Posts

Ακριβώς Anton_civeng.

 

Επιπλέον, όσο αφορά την Γερμανία, έχουν σαν επιχείρημα ότι >130χλω δεν σε καλύπτουν ... οι ασφαλιστικές.

 

Θεωρώ πάντως το όριο ταχύτητας δευτερεύων ζήτημα.

 

Πρωτίστως θα έπρεπε να κοιτάζουμε την ποιότητα των οχημάτων και κατόπιν να δούμε τι ταχύτητες θα μπορούν αυτά αναπτύξουν.

 

http://www.enikonomia.gr/auto/152999,apokleistiko-se-168-ekat-elenchous-kteo-kopikan-molis-47-aftokini.html

 

Μετά από χρόνια προσπαθειών ολοκληρώθηκε ο έλεγχος για τα ανασφάλιστα. Πιστεύω πως θα πρέπει να επεκταθεί ο έλεγχος και στα ΚΤΕΟ ενώ παράλληλα θα πρέπει και αυτά να υιοθετήσουν ένα πιο αυστηρό πρωτόκολλο ελέγχου.

Το ασυντήρητο αυτοκίνητο είναι επικίνδυνο με οποιαδήποτε ταχύτητα.

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 63
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

COSTAS T,

Είναι πραγματικά εντυπωσιακό στην παραπομπή σου, στην Γερμανία να κόβεται από τα ΚΤΕΟ το 36% και σε εμάς το 5% !!

 

Οι Γερμανοί είναι σταθεροί κι απαιτητικοί στην τήρηση των προδιαγραφών και κανονισμών, έχω δουλέψει μαζί τους κάποια χρόνια και τους ξέρω.

Είναι μόνο να μην σε βρουν χαλαρό και "εύκολο", τότε θα σε εκμεταλλευτούν, θα σε δωροδοκήσουν, θα παραβούν κάθε αρχή, αρκεί να πετύχουν τον στόχο τους και τα συμφέροντα τους.

Πρέπει να μπορείς να τους κοιτάς περήφανα και τότε σε σέβονται !

(να δικαιολογείται όμως η περηφάνια σου, όχι να είναι απλή υπεροψία .....)

Μιλώντας  με διευθυντή μεγάλης Γερμανικής αυτοκ/χανίας σχετικά με αντικανονική αναστροφή που είχε κάνει μπροστά στο Hilton στην ΑΘήνα (και τον έγραψαν) , τον ρώτησα  "μα γιατί το έκανες αυτό και ειδικά εκεί,    ενώ στην Γερμανία δεν τα κάνετε αυτά!".   

"Μα βλέπω εδώ ότι εσείς τα κάνετε" μου απάντησε, ....

κι εγώ τότε   ...μώκος...

Link to comment
Share on other sites

Ακριβώς.. αυτό λέω τόσα χρόνια.. δεν είναι θέμα παιδείας αλλά αστυνόμευσης.....Τώρα στο Hilton απλά ήταν άτυχος...

 

παρακάτω φαίνονται τα θανατηφόρα ατυχήματα σε πρώτο πλάνο και μετά γενικά τα ατυχήματα σε όλο το οδικό δίκτυο όμως...

1NEwYxwoSOGcn4SnfwLSzQ.png

 

Το 1999 άλλαξε ο ΚΟΚ όπως και το 2007

 

Edited by Faethon11
Link to comment
Share on other sites

Υπάρχει περίπτωση η πτώση των ατυχημάτων απο το 2010 και μετά να οφείλεται (εν μέρει) στη μείωση της κίνησης λόγω κρίσης?

Edited by Ήρωνας
Link to comment
Share on other sites

Η ταχύτητα από μόνη της δεν μπορεί να θεωρηθεί αποκλειστική αιτία ατυχημάτων ούτε φυσικά και η κακή κατάσταση του οδοστρώματος / δρόμοι καρμανιόλες που μας έλεγαν για χρόνια και χρόνια οι «υπεύθυνοι» του κρατικού μηχανισμού. Ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι φταίει.

 

Βλέπω πάντως πως προσπαθώντας να κρίνουμε την γενικότερη συμπεριφορά και ικανότητα του συνόλου με βάση τα δικά μας ατομικά κριτήρια και ικανότητες, υποβαθμίζουμε άλλες παραμέτρους που μπορεί να μην έχουν σχέση άμεσα με την ταχύτητα, αλλά όταν συνυπάρχουν με αυτή έχουμε εμφύλιο πόλεμο στην άσφαλτο. Ρίσκο υπάρχει πάντα στις υψηλές ταχύτητες και θα υπάρχει όποια μέτρα και αν ληφθούν και όσο και εάν κατέβει ή ανέβει το όριο.

 

Το θέμα δεν είναι το απόλυτο όριο αλλά το όριο το οποίο θα επιτρέψει τον μέσο οδηγό, νέο ή ηλικιωμένο, άπειρο ή έμπειρο να έχει όσο το δυνατόν μικρότερο ρίσκο στο δρόμο. Μιλάμε για συλλογική ασφάλεια.

 

@Anton_civeng

Μείωση των νεκρών υπάρχει γενικά σε όλες τις χώρες και δεν οφείλεται αποκλειστικά ούτε μόνο στο ότι μάθαμε να οδηγούμε καλύτερα, ούτε μόνο επειδή τα αυτοκίνητα γίνονται πιο ασφαλή, ούτε στο χαμηλό όριο ταχύτητας. Είναι συνισταμένη όλων αυτών. Το ζουμί είναι πως ενώ παραμένουμε θλιβεροί πρωταθλητές στον πάτο ως επίδοση, συζητάμε ουσιαστικά για το πως θα θεωρήσουμε πως το ρίσκο μειώνεται (αυξάνουμε ταχύτητα σε έναν συνδυασμό ταχύτητας/δρόμου/οδηγού/αυτοκινήτου όταν όλα τα άλλα μένουν ως έχουν έτσι όπως σχεδιάζεται το πράμα). Ενώ άλλες χώρες που είναι πιο εκπαιδευμένες και οργανωμένες πίσω από το τιμόνι δεν το τολμούν παρά το ότι έχουν προσπαθήσει πιο πολύ από την Ελλάδα και έχουν τόσο καλύτερους δρόμους όσο και καλύτερα συστήματα αξιολόγησης του οδηγού. Κοινώς πάμε να αγοράσουμε το σαμάρι πριν από το γάιδαρο.

 

Και επειδή έχουμε πολλές φορές προβάλει την περίπτωση των autobahn, θα πω πως ναι μεν δεν υπάρχει υποχρεωτικό όριο ταχύτητας, υπάρχουν όμως πολλοί άλλοι μηχανισμοί ελέγχου και κανόνες που πρέπει να είναι σεβαστοί για να υπάρχει ένα ανεκτό επίπεδο συλλογικής ασφάλειας (απόσταση από τον προηγούμενο, ελάχιστη επιτρεπτή ταχύτητα ανά λωρίδα, πολλοί μα πολλοί μπάτσοι, μεταβαλλόμενα όρια ανάλογα με τον καιρό κλπ.). Και όταν κάποιος δεν συμμορφώνεται έρχονται τα καρακόλια στο σπίτι του για να πάρουν το δίπλωμα, ακόμη και όταν είναι ελληνικό.

 

Εδώ μιλάμε για ένα σύστημα που ακόμη δεν μπορεί να απαγορεύσει στα παπάκια και στα αγροτικά μηχανήματα να μπαίνουν στην εθνική, τί να λέμε τώρα...

 

Τροφή για σκέψη:

  • Οι κανόνες υπάρχουν για να διασφαλίζουν την συλλογική ασφάλεια στις 9 από τις 10 περιπτώσεις ή σε κάθε περίπτωση; Δηλαδή όταν βρέχει πάλι με 150 θα πηγαίνουμε;
  • Οι δρόμοι μας πέρα από το κομμάτι του σχεδιασμού τους, είναι ικανοί να υποδεχτούν τέτοιες ταχύτητες; Καθαρίζονται συστηματικά ή τους καθαρίζει το ρεύμα της κυκλοφορίας; Η άκρα αριστερή και η άκρα δεξιά λωρίδα μήπως λερώνουν το οδόστρωμα στη μέση;
  • Ο μέσος Έλληνας και μη οδηγός μπορεί να αντιμετωπίσει καταστάσεις πανικού όπως σκασμένο λάστιχο, ζώο στο δρόμο, πέτρες, σκουπίδια κλπ. δίχως να προκαλέσει ατύχημα; Η άποψη μου είναι αυτή που είπα παραπάνω, πως με 100 ο μέσος οδηγός προκαλεί ατύχημα αν ξαφνιαστεί. Πόσο μάλλον με 130, πόσο μάλλον με 150, πόσο μάλλον όταν μέσα σε μία νύχτα τον φιτιλιάζεις πως με 150 είναι νόμιμο άρα και ασφαλές. Άλλο το να ανεβάσεις το όριο από τα 90 στα 110 και άλλο από τα 130 στα 150. Ειναι πολύ μεγάλη η ταχύτητα.
  • Με το να νομιμοποιηθεί η ταχύτητα των 150 δεν δεχόμαστε σιωπηρά πως θα υπάρξουν καταστάσεις (συχνές στην Ελλάδα λόγω επιθετικής οδήγησης) που η ταχύτητα θα φτάσει τα 180 (προσπεράσεις, νοοτροπία «πάω λίγο πιο σβέλτα από το νόμιμο», κλπ.). Εκεί τί γίνεται;
  • Με τα φορτηγά και κυρίως με τα λεωφορεία τί θα γίνει; Αναλογικά θα αυξηθεί και το δικό τους όριο;
  • Με τα δίτροχα; Τρέχουμε νόμιμα με 150, πατάμε ένα ξύλο και amber alert;
  • Εφόσον συμφωνήσουμε πως πρέπει να γίνουν πολλά πριν αφεθεί η μάζα να τρέχει με 150, μήπως θα πρέπει να αναρωτηθούμε και εάν σε μια χώρα σαν την Ελλάδα με μόλις μερικές εκατοντάδες χιλιομέτρων δρόμου υπερυψηλών ταχυτήτων αξίζει τον κόπο τόση προσπάθεια; Δεν είναι καλύτερα αυτοί που βιάζονται και ταξιδεύουν τακτικά να παίρνουν ένα σύγχρονο τρένο;
  • Τελικά υπάρχει κάποιο πρακτικό κέρδος όταν οι αποστάσεις είναι γενικά μικρές στη χώρα; Υπάρχει κάποιος πρακτικός λόγος να ρισκάρουμε τόσα πολλά για να κερδίσουμε τόσο λίγο χρόνο;
Link to comment
Share on other sites

Αξίζει να μπείτε στη σελίδα του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (www.ses.gr) και να δείτε το δελτίο τύπου καθώς και ένα report με τις θέσεις του Συλλόγου επί του νέου νομοσχεδίου.
Αναφέρονται σε όλα όσα προβλέπει το νέο νομοσχέδιο και, όσον αφορά την αύξηση των ορίων ταχύτητας, είναι εντελώς αντίθετοι με αύξηση του ορίου στα 150 χλμ/ώρα.

 



Ακριβώς.. αυτό λέω τόσα χρόνια.. δεν είναι θέμα παιδείας αλλά αστυνόμευσης.....Τώρα στο Hilton απλά ήταν άτυχος...

παρακάτω φαίνονται τα θανατηφόρα ατυχήματα σε πρώτο πλάνο και μετά γενικά τα ατυχήματα σε όλο το οδικό δίκτυο όμως...
1NEwYxwoSOGcn4SnfwLSzQ.png

Το 1999 άλλαξε ο ΚΟΚ όπως και το 2007


Οι μειώσεις των τροχαίων οφείλονται σε πολλούς λόγους. Παραθέτω μερικούς...
1. Το 2010 ξεκίνησε η οικονομική κρίση και επομένως,
α. μειώθηκαν οι μετακινήσεις με ΙΧ, λόγω κόστους
β. μειώθηκαν οι μετακινήσεις αναψυχής (διακοπές, βόλτες κλπ)
γ. μειώθηκαν οι μετακινήσεις εξαιτίας της ανεργίας
Άρα, λιγότερες μετακινήσεις, λιγότερα ατυχήματα.
2. Από το 2000 μέχρι σήμερα έχουν υπάρξει ραγδαίες εξελίξεις στο τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Νέα τεχνολογικά επιτεύγματα αύξησαν κατά πολύ την ενεργητική και παθητική ασφάλεια των οχημάτων και επομένως και των επιβατών (αυτό αφορά τα θανατηφόρα οχήματα)
3. Οι υποδομές βελτιώθηκαν με τα νέα, σύγχρονα δίκτυα αυτοκινητοδρόμων (Εγνατία οδός, ΠΑΘΕ κλπ κλπ) Edited by terry
Link to comment
Share on other sites

Δεν είναι η ταχύτητα που σκοτώνει αλλα η παιδεία στην οδήγηση. Ατυχήματα γίνονται παρά πολλά μέσα στις πόλεις αρκετά θανατηφόρα. Και με 50 μπορείς να σκοτωθείς αν σου πεταχτεί ο άλλος από κάποιο στενό γιατί ήταν μεσημέρι χωρίς κίνηση, και εσυ πήγαινες για τσιγάρα στο περίπτερο χωρίς ζώνη..

Τώρα ακραίες συνθήκες που είπε κάποιος δεν είναι πάντοτε προβλέψιμες. Δηλαδή στη Γερμανία δεν μπορεί να σου πεταχτεί κάποιο ζώο; Εκπαιδεύονται ειδικά εκεί; Ούτε είναι κανένας υποχρεωμένος να πηγαίνει με 150 σώνει και καλά υπό όλες τις συνθήκες. Άμα ρίχνει καρέκλες και με 100 θα πας και με 80 η θα κανεις στάση αν δεις ότι δεν το έχεις.. Ούτε πάνε 3 λωρίδες με 150 όπως άφησε να εννοηθεί κάποιος. Μπορείς να πιάσεις δεξιά και να απολαύσεις την διαδρομή. Κακά τα ψέματα, πλέον υπάρχουν δρόμοι που τέτοιες ταχύτητες δεν είναι κάτι τρομερό δεν είπε κανεις ότι θα βάλουν όριο στους επαρχιακούς 150

 

 

Sent from my iPhone 6s Plus using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω πως το πρόβλημα έγκειται στην εφαρμογή των ορίων και στην δίωξη όσων τα ξεπερνούν. Δεν έχει καμία απολύτως σημασία αν το όριο είναι είναι στα 100, στα 130 ή στα 250 αν δεν υπάρχει μηχανισμός που να επιτηρεί και να τιμωρεί τους παραβάτες. Μην στεκόμαστε στο τυπικό του θέματος αλλά στο ουσιαστικό. Εμένα η ταχύτητα ταξιδίου μου είναι πάντα στα 140-150km/h (ένδειξη κοντερ) που πραγματικά είναι 130-140km/h. Αυτή ήταν και αυτή θα είναι είτε το όριο είναι στα 130 είτε στα 150. Αυτός όμως που πάει με 200 εάν γνωρίζει ότι ανά πάσα ώρα και στιγμή θα χάσει το δίπλωμά του ή θα φάει ένα γερό πρόστιμο που θα βρίσκεται σε 4ψήφια επίπεδα θα αλλάξει νοοτροπία.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.