Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε (edited)

 

ΠΔ/2-3-81.     ΑΡΘΡΟΝ-4.      ΟΙΚΙΣΜΟΙ ΠΡΟ ΤΗΣ 16.8.1923. (ΦΕΚ-138/Δ/13-3-81)

1. "α)" 'Αρτια και οικοδομήσιμα θεωρούνται τα οικόπεδα τα οποία έχουν ελάχιστον εμβαδόν δύο χιλιάδας (2.000) μ2 και πρόσωπον επί υφισταμένου κοινοχρήστου χώρου.  (αυτός είναι ο κανόνας)
"β) Ειδικώς οικόπεδα κείμενα εντός οικισμών απομεμακρυσμένων εκ των αστικών κέντρων (ορεινών, δυσπροσίτων κλπ.) μη εμφανιζόντων έντονον ανάπτυξιν και εχόντων κατά την τελευταίαν απογραφήν πραγματικόν πληθυσμόν κάτω των 800 κατοίκων, θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα, εφ' όσον έχουν εμβαδόν 500 μ2 και πρόσωπον επί υφισταμένου κοινοχρήστου χώρου. 
Οι οικισμοί ούτοι καθορίζονται δι' αποφάσεων του αρμοδίου Νομάρχου κατόπιν προτάσεως του οικείου Κοινοτικού Συμβουλίου και μετά γνώμην του Νομαρχιακού Συμβουλίου Δημοσίων 'Εργων. 
Η πρότασις του Κοινοτικού Συμβουλίου μετά προσκλήσεως προς υποβολήν ενστάσεων, αναρτάται επί ένα μήνα εις το κοινοτικόν κατάστημα, οι έχοντες δε έννομον συμφέρον, δύνανται να υποβάλουν ενστάσεις προς τον οικείον Νομάρχην εντός δέκα ημερών από της ημέρας της τοιχοκολλήσεως. Αι ενστάσεις παραδίδονται εις τον Γραμματέα της Κοινότητος επί αποδείξει παραλαβής. 
Μετά την λήξιν της ως άνω προθεσμίας, η πρότασις του Κοινοτικού Συμβουλίου μετά των υποβληθεισών ενστάσεων διαβιβάζονται εις τον Νομάρχην, ο οποίος αποφασίζει εντός προθεσμίας ενός μηνός, διαβιβάζει δε την απόφασιν μετά του σχετικού φακέλλου εις τον Υπουργόν Χωροταξίας, Οικισμού και Περιβάλλοντος, ο οποίος δύναται να ακυρώση την απόφασιν του Νομάρχου εντός διμήνου. 
Παρερχομένης απράκτου της ως άνω προθεσμίας, η απόφασις του Νομάρχου καθίσταται εκτελεστή, δημοσιεύεται δε μερίμνη τούτου δια της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως, ότε και άρχεται η ισχύς αυτής". 
Παρεκκλίσεις αρτιότητας---->2. Κατά παρέκκλισιν των διατάξεων της προηγουμένης παραγράφου θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα τα οικόπεδα τα οποία έχουν 
α) κατά την ημέραν δημοσιεύσεως του παρόντος Διατάγματος: 
Ελάχιστον εμβαδόν: τριακόσια (300) μ2 και 

β) κατά την 25-7-79, ημέραν δημοσιεύσεως του ΠΔ/19-7-79 "περί τροποποιήσεως των όρων και περιορισμών δομήσεως των οικοπέδων των κειμένων εντός των ορίων των νομίμως υφισταμένων οικισμών κλπ." (ΦΕΚ-401/Δ): 
Ελάχιστον εμβαδόν: εκατόν πεντήκοντα (150) μ2. 
3. Ωσαύτως θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα τα οικόπεδα με οίας διαστάσεις και εμβαδόν είχον κατά την 2-7-68, ημέραν δημοσιεύσεως του ΒΔ/15-6-68 "περί καθορισμού των όρων και περιορισμών δομήσεως των νομίμως υφισταμένων προ του έτους 1923 οικισμών κλπ." (ΦΕΚ-111/Δ).

Έχεις 2 οικόπεδα τα οποία δημιουργήθηκαν από κατάτμηση μέσω διαθήκης το έτος 1973 με επιφάνεια μεγαλύτερη των 300 μ. Συνεπώς είναι κατά παρέκκλιση άρτια. Στο αρχικό σου ερώτημα περί κατατμήσεων αυτές για να δημιουργήσουν άρτια και οικοδομήσιμα οικόπεδα σήμερα,  θα πρέπει να πληρείται το εδάφιο 1 (ελάχιστη επιφάνεια 2.000 τμ και πρόσωπο σε κοινόχρηστο χώρο)

Έχεις όμως και μια Ο.Α η οποία εκδόθηκε το 1972 επί συνολικού οικοπέδου 2.100 τμ. Εδώ έχουμε ζήτημα καθώς κατά την  προσφιλή τακτική άλλων εποχών δεν έδιναν καμία σημασία στην Ο.Α και έκαναν κατατμήσεις. Χρειάζεται "θεραπεία" η κατάσταση αυτή καθώς η άδεια δεν έχει εκδοθεί στο μικρό οικόπεδο αλλά στο μεγάλο. Κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να εξετάσεις νομιμοποίηση  (με πληρωμή μόνο του παραβόλου) ως προς τη αλλαγή δ. κάλυψης-τοπογραφικού ή ακόμη καλύτερα μιας και έχουμε κατοικία προ 75 να πας ως μια παράβαση 250 Ε χωρίς Ο.Α και να ξεμπερδεύεις.

 

Edited by Pavlos33
  • Thanks 1
Δημοσιεύτηκε (edited)

Εάν η υφιστάμενη δόμηση (άδεια 72) δεν επηρεάζεται από την κατάτμηση (max δόμηση, πλ. αποστάσεις), δεν υπάρχει πρόβλημα. Το πολύ-πολύ να γίνει ενημέρωση φακέλου με τα νέα στοιχεία (τοπογραφικό και τίτλο)

εδιτ

η αρτιότητα κατά την ημερομηνία κατάτμησης, ήταν 150 μ²

εδιτ

ημερομηνία κατάτμησης, είναι αυτή του θανάτου του διαθέτη

Edited by tetris
  • Thanks 1
Δημοσιεύτηκε

@tetrisΕνημέρωση θα μπορούσε να γίνει  μόνο αν δεν μεταβάλλονταν τα στοιχεία του δ. κάλυψης.  Όμως, έχουμε κλασσική περίπτωση μεταβολής. Η πιο ανώδυνη λύση είναι η ένταξη στο ν. 4495 με πληρωμή παραβόλου για νομιμοποίηση αλλαγής δ. κάλυψης και τοπογραφικού. 

Δημοσιεύτηκε (edited)

@Pavlos33. Το κτίριο δεν είναι κατοικία, αλλά αγροτική αποθήκη. Το 1972 οταν εκδόθηκε η άδεια του το οικοπεδο ήταν εντος ζωνης-εκτος οικισμού και το 1978 εντάχθηκε στον οικισμό. Παρα την κατατμηση το κτιριο είναι στη σωστη θεση, στη χρηση που προβλέπει η άδεια και στα νομιμα τετραγωνικά και δεν υπάρχουν παραβασεις πλαγιων αποστασεων; Αν σου είναι εύκολο να μου εξηγήσεις την περίπτωση που αναφερεις για υπαγωγή στο Ν.4495 με χωρις Ο.Α. Αυτό γίνεται λόγω της κατάτμησης; Δηλαδη δηλώνω κατηγορία 2, υπηρεσίες και υπερβάσεις κ.χ. το σύνολο των τετραγωνικών που αναφέρει η άδεια;

(συμπλήρωσε τονισμό στο κείμενό σου)

Edited by Pavlos33
Δημοσιεύτηκε

Υφιστάμενη κατάσταση, συμβολαιογραφική κατάσταση και αρχικά εκδοθείσα άδεια δεν ταυτίζονται. Άρα θα πρέπει να βρεθεί τρόπος εναρμόνισης άδειας με την κατάσταση που δημιουργήθηκε λόγω κατάτμησης. Εκτιμώ (το αναφέρω και πιο πάνω) ότι ενημέρωση ΟΑ ως προς νέο τοπογραφικό και νέο δ. κάλυψης δεν μπορεί να γίνει. Έχω λοιπόν τη γνώμη ότι μπορείς να το υπάγεις μέσω του 4495 για νομιμοποίηση (αφού στο κατατμηθέν τμήμα δεν παραβιάζεται καμία πολεοδομική διάταξη) με πληρωμή παραβόλου και έκδοση άδειας νομιμοποίησης.  Δε σε συμφέρει απο άποψη προστίμου να πας με το παράρτημα (χωρίς ο.α). Κατά τη γνώμη μου η νομιμοποίηση λόγω αλλαγής τοπογραφικού και δ. κάλυψης είναι η πλέον οικονομική λύση

  • Thanks 1
Δημοσιεύτηκε

@Pavlos33 Σε ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σου και τις λύσεις που προτείνεις.

Μια τελευταία γενική ερώτηση αν δεν σου κάνει κόπο. Σχετικά με το παράρτημα που αναφέρει για την περίπτωση της κατάτμησης σε οικόπεδο με κτίσμα με ο.α. οτι τσεκάρω το τετραγωνίδιο χωρίς ο.α.

Αν κτίσμα με ο.α. έχει μόνο μικρές παραβάσεις κατηγορίας 3 π.χ. οι διαστάσεις του και το εμβαδόν του είναι <5% και έχει γίνει κατάτμηση πώς θα το αντιμετώπιζες;  

Δημοσιεύτηκε

Για σένα το φλέγον ζήτημα είναι να εναρμονίσεις την υπάρχουσα κατάσταση με τεχνικό έγγραφο (άδεια). Αυτό θα προσπαθήσεις να κάνεις και ο δρόμος γι αυτό δεν  περνάει από την υπαγωγή, αλλά από την διαδικασία που αναφέρω, εκτός και αν ο συνάδελφος παραπάνω επαληθευτεί και μπορείς να το κάνεις με ενημέρωση φακέλου (τηρώ σοβαρή επιφύλαξη καθώς έχουμε καθολική μεταβολή δ. κάλυψης λόγω κατάτμησης). Υπαγωγή  στην συγκεκριμένη περίπτωση, σημαίνει υπέρογκο πρόστιμο (λόγω υπολογισμού χωρίς Ο.Α) και έχει αναφερθεί πολλές φορές ότι σε τέτοιες περιπτώσεις η πιο οικονομική λύση είναι η άδεια νομιμοποίησης μέσω της πλατφόρμας ν. 4495 (με παράβολο).

Δημοσιεύτηκε

Θα ρωτήσω σε ΥΔΟΜ με ποια διοικητική πράξη μπορώ να το τακτοποιήσω. Μήπως δεν χρειάζεται να γίνει η νομιμοποίηση μέσω της πλατφόρμας, αλλά ίσως με κάποια ενημέρωση εφόσον το οικόπεδο παραμένει άρτιο και οικοδομήσιμο και δεν έχω υπερβάσεις.

Πάντως σε παλιές κατατμήσεις με κτίσματα με ο.α. και με αυθαίρετα καλό θα ήταν να γινόταν αρχικά ένας έλεγχος και διόρθωση του τοπογραφικού και του δ.κάλυψης ώστε να γίνεται ρύθμιση με ο.α και όχι να υπολογίζεται το πρόστιμο ως μη ύπαρξη ο.α και να θεωρείται αυθαίρετο όλο το εμβαδόν νομίμων και αυθαιρέτων.

Δηλαδή εάν κάποιος έχει ένα βιομηχανικό κτίριο με νόμιμα τετραγωνικά 500 τ.μ. και αυθαίρετα 20 τ.μ. σε γήπεδο 20 στρεμμάτων και είχε γίνει κατάτμηση σε δυο τμήματα α)ένα με το κτίσμα και β) το αδόμητο ,ο ιδιοκτήτης του α τμήματος για να ρυθμίσει τα αυθαίρετα θα δηλώσει χωρίς ο.α. και θα υπολογιστεί το πρόστιμο για τα 520τ.μ.; Αν εννοεί αυτό το παράρτημα ή εγώ τα ερμηνεύω λάθος τότε είναι παράλογο.

Δημοσιεύτηκε

Τη γνώμη στην είπα να μην το επαναλαμβάνω. Ας το δεις διαφορετικά . Γιατί αγνόησαν (σκοπίμως φυσικά) την ύπαρξη Ο.Α, η οποία εκδίδεται σε συγκεκριμένο γήπεδο με συγκεκριμένες διαστάσεις, κλίσεις διαστάσεων, εμβαδόν και συγκεκριμένο δ. κάλυψης που με βάση αυτά δίνεται η άδεια δόμησης από την Διοίκηση. Αν κάποιος μετά έρχεται και κατατμεί, με βάση ποια στοιχεία της άδειας θα πας εσύ να ελέγξεις τη νομιμότητα, αφού είχες Ο.Α που αφορούσε 20 στρ και τώρα έχεις ένα άλλο τελείως διαφορετικό γήπεδο με ένα κτίσμα μέσα. Καμία απόκλιση διαστάσεων/εμβαδού δεν μπορεί προφανώς να καλύψει τέτοια περίπτωση. Για αυτό κατά τη γνώμη μου θεωρώ ότι η πιο γρήγορη λύση αφού το γήπεδο είναι άρτιο και οικοδομήσιμο και δεν παραβιάζονται πολεοδομικές διατάξεις, είναι η νομιμοποίηση με παράβολο, δηλαδή το ελάχιστο κόστος. Αν η Πολεοδομία εγκρίνει ενημέρωση για τέτοιες περιπτώσεις ακόμη καλύτερα. Πάντως, σε κάθε περίπτωση, τέτοια ακίνητα χρήζουν "θεραπείας". Ρώτησέ το και αν λάβεις κάποια αξιόπιστη απάντηση από κάποιο υπάλληλο μηχανικό που έχει κάνει την διαδικασία για μια ίδια περίπτωση και όχι απλά να σου πω "έλα μωρέ παλιά έτσι κάναμε και όλα είναι μια χαρά",  ενημέρωσε και το φόρουμ αν δεν σου κάνει κόπο.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.