iks Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 9 , 2017 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 9 , 2017 (edited) Κατά την γνώμη μου, κουφώματα συρόμενα ανάμεσα σε δρομικούς τοίχους στην Ελλάδα του Κενακ , έχουν πολλά προβλήματα (παλιά και νέα ΤΟΤΕΕ-2 διάκενο τοίχου σε επαφή με αέρα). Κάτι νέους ορισμούς εισάγει η νέα ΤΟΤΕΕ-2, για μερικώς ή κλειστό αεριζόμενο διάκενο, αλλά θα τα πετύχεις? Υπάρχουν δεδομένα και τεκμηρίωση? Edited Δεκέμβριος 9 , 2017 by iks Link to comment Share on other sites More sharing options...
nascar1 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 9 , 2017 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 9 , 2017 Κατά την γνώμη μου, κουφώματα συρόμενα ανάμεσα σε δρομικούς τοίχους στην Ελλάδα του Κενακ , έχουν πολλά προβλήματα (παλιά και νέα ΤΟΤΕΕ-2 διάκενο τοίχου σε επαφή με αέρα). Κάτι νέους ορισμούς εισάγει η νέα ΤΟΤΕΕ-2, για μερικώς ή κλειστό αεριζόμενο διάκενο, αλλά θα τα πετύχεις? Υπάρχουν δεδομένα και τεκμηρίωση? Άρα να το αποκλείσω;; Δηλαδή τα πιστοποιητικά που δίνουν οι εταιρίες για τα χωνευτά δεν ισχύουν;; Που το απαγορεύει ρητά ο κενακ;; πραγματικά έχω μπερδευτεί απίστευτα.. Και δεν βγάζω καμία άκρη. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pirsogiannis Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 9 , 2017 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 9 , 2017 (edited) Συνάδελφε καλησπέρα. Ο ΚΕΝΑΚ δεν απαγορεύει ρητά πουθενά την χρήση συρόμενων κουφωμάτων, όμως είναι ιδιαίτερα αυστηρός. Διάβασε προσεκτικά την παράγραφο 2.1.2 ,σελίδες 48807-48808 του ΦΕΚ της ΤΟΤΕΕ2, με τίτλο πλήρως αεριζόμενο διάκενο. Το διάκενο αέρα που υπάρχει στην δικέλυφη τοιχοποιία με συρόμενο κούφωμα χωνευτό, θεωρείται πλήρως αεριζόμενο, λόγω του ότι το σύνηθες είναι να διαχωρίζεται από τον εξωτερικό αέρα απλά με ένα βουρτσάκι, εκτός κι αν οι εταιρείες παραγωγής έχουν προσθέσει κάποια πατέντα που αγνοώ, ρώτα το... Έτσι, όπως θα διαβάσεις, για τον υπολογισμό του U αυτής της τοιχοποιίας λαμβάνουμε υπόψη μόνο τις στρώσεις των δομικών στοιχείων που είναι από το εσωτερικό του κτιρίου και μέχρι το διάκενο (δηλαδή συνήθως επίχρισμα,μονό τοίχο και θερμομονωτικό υλικό, που πρέπει να έχει τοποθετηθεί στην παρειά του διακένου και προς το εσωτερικό του κτιρίου ή εσωτερικά του κτιρίου). Άρα δεν εκμεταλεύεσαι την θερμοχωρητικότητα όλων των στοιχείων που απαρτίζουν τον τοίχο σου...Αυτό είναι ενα σοβαρό μείον. Οι εταιρείες δίνουν πιστοποιητικά για αυτό που κατασκεύασαν (δηλαδή Uκουφώματος συντιθέμενο από Uγυαλιού, aka Uglass, και Uπλαισίου, aka Uframe) τα οποία μπορεί να είναι καλά και άγια. Προβληματικός είναι ο τρόπος τοποθέτησης του προφίλ εντός της τοιχοποιίας και γι'αυτό ο κανονισμός εμφανίζεται αυστηρός. Edited Δεκέμβριος 9 , 2017 by pirsogiannis 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sdim Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 9 , 2017 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 9 , 2017 (edited) Τα συρόμενα δεν απαγορεύονται από τον ΚΕΝΑΚ. Αυτό που λέει ο ΚΕΝΑΚ είναι ότι αν η θερμομόνωση είναι στον εξωτερικό τοίχο τότε την αγνοούμε. Αυτό είναι λογικό καθώς ο αέρας περνάει στον πίσω τοίχο από το κενό στο οποίο χωνεύονται τα φύλλα και παρακάμπτει την θερμομόνωση. Αν η θερμομόνωση είναι στον εσωτερικό τοίχο δεν υπάρχει πρόβλημα. Αυτά στην θεωρία. Στην πράξη τώρα. Το πάχος του τοίχου είναι περίπου 10cm. Το πάχος της θερμομόνωσης, ιδιαίτερα με τον νέο ΚΕΝΑΚ, θα είναι τουλάχιστον 6cm Το πλάτος του οδηγού για τα συρόμενα θα είναι τουλάχιστον 14cm, δεν έχω δει πιο στενό οδηγό για κουφώματα που να πληρούν τις προδιαγραφές του ΚΕΝΑΚ. Θέλουμε και λίγο αέρα αριστερά και δεξιά από τον οδηγό, δεν γίνεται να χτίσει ο κτιστης στο χιλιοστό τους τοίχους. Έστω 2cm σε κάθε πλευρά του οδηγού αέρας για τυχόν λάσπες που προεξέχουν από τα τούβλα και τυχόν απόκλιση από την ευθεία κατά το κτίσιμο. Σύνολικό πάχος: 10 + 6 + 2 + 14 + 2 + 10 = 44cm. Το πάχος είναι αυξημένο σε σχέση με τα 28cm ενός απλού τοίχου με θερμομόνωση χωρίς διάκενο για συρόμενα. Τα συρόμενα στερούν ωφέλιμο χώρο και τώρα με τον ΕΝΦΙΑ δεν θέλει κανείς να στερείται ωφέλιμα τετραγωνικά. Edited Δεκέμβριος 9 , 2017 by sdim 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sw0rdf1sh Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 9 , 2017 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 9 , 2017 Ετσι ακριβως ειναι (pirsogiannis και sdim). Η ΤΟΤΕΕ θεωρει αυτο τον τοιχο με πληρως αεριζομενο διακενο το οποιο προσφερει προστασια (με επικοινωνια μονο στη 1 μερια, την εξωτερικη) ασχετα αν το διακενο επικοινωνει και με τον εσωτερικο και με τον εξωτερικο αερα (που εκει δεν προσφερει προστασια). Η πραγματικη κατασταση ειναι οτι το διακενο με κλειστο κουφωμα προσφερει καλυτερο U απο οτι ενας τοιχος χωρις αερα ενδιαμεσα. Αυξανεται ομως η θερμογεφυρα γιατι το κουφωμα εκει δεν "παταει" πουθενα. Με ανοικτο κουφωμα δεν προσφερει καμια προστασια. Οποτε η ΤΟΤΕ σου λεει παρε μια ενδιαμεση κατασταση. Πραγματικα σε περιοδο ψυχους που το ανοιγμα μενει κλειστο αρκετες ωρες στη μερα υπαρχει μεγαλυτερη προστασια με εκεινη τη στρωση αερα σε ηρεμια. Συνολικα ομως η τεχνικη οδηγια θεωρει οτι αυτο δε συμβαινει. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pirsogiannis Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 9 , 2017 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 9 , 2017 (edited) Σωστή η ανάλυση σου sdim. Τα πολύ μεγάλα πάχη τοίχων ήταν πάντα ένα πρόβλημα, ακόμη και προ ΚΕΝΑΚ που υπήρχε η λογική των 3 cm θερμομόνωσης. εδιτ: Sw0rdf1sh γράφαμε μαζί, συμφωνούμε Edited Δεκέμβριος 9 , 2017 by pirsogiannis 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nascar1 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 10 , 2017 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 10 , 2017 (edited) Συνάδελφοι καλημέρα και καλή Κυριακή. Πλέον μπορώ να πω ότι με καλύψατε πλήρως. Από την μία ή πρακτικότητα των χωνευτων, η ασύγκριτα καλύτερη σίτα η χαμηλότερη τιμή και το ότι γλιτώνεις τον χώρο που θα άνοιγε εσωτερικά και από την άλλη η ασύγκριτα καλύτερη θερμομόνωση και ηχομόνωση των ανοιγομενων, το λιγότερο πάχος τοίχου και οι εντελώς μη πρακτικές σίτες (πλισε, με ερπιστρια, Κάθετη).. Σκέφτομαι σοβαρά να προτείνω στον αλουμινα σίτες σε τελάρο που να ανοίγει σαν πόρτα προς τα έξω τοποθετημένη έξω από το ρόλο.. Edited Δεκέμβριος 10 , 2017 by nascar1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
getsakna Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 16 , 2022 Share Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 16 , 2022 Η δικέλυφη τοιχοποιία για χωνευτό κούφωμα, πως είναι χτισμενη στα σημεία όπου δεν υπάρχει η εσοχή για το κούφωμα? Δηλαδή, έχουμε τουβλο-αερας-τουβλο όπου υπάρχει η υποδοχή για κούφωμα ενώ στην συνέχεια του τοίχου χωρίς κούφωμα τι συμβαίνει? Ενώνονται τα δυο τούβλα και σοβατίζεται παραπάνω γα να έρθει στο ίδιο πάχος με το άλλο τμήμα που περιέχει και διακενο αέρα? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arche Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 17 , 2022 Share Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 17 , 2022 ωραίο και κατασκευαστικό το ερώτημα! Και παρότι η υπογραφή σου με κάνει να μην θέλω να γράψω τίποτα, καθώς όμως κάνω το 30' μου διάλλειμα θα μπω στον κόπο να κάνω μια πρώτη εκτίμηση του πως μπορεί να φτιαχτεί το συγκεκριμένο. Εχω δει λύσεις στην οικοδομή που την τοιχοποιία με δύο σειρές τούβλα σχημάτιζε ένα τούβλο, 9 πόντους πλάτος έχουμε αρχικά. Μόνωση 5εκ και άλλο ένα τούβλο πάλι μετά 9εκ. Σύνολο 23 εκατοστά Όταν πήγαινε τώρα στο μέρος που θα έμπαινε χωνευτά το τζάμι και παντζούρι και σίτα κάποια φορά έφτανε να χρειάζεται ένα κενό μερικές φορές 11εκ ή και μεγαλύτερο, ανάλογα τα ταμπλό και το αν έμπαινε σίτα χωνευτή. Εγώ έχω δει εκεί να χτίζουν τον ένα τοίχο με 6εκ τούβλο, μόνωση μάλλον κάτι πιο μικρό έβαζαν - αν εβαζαν και καμιά...- και έτσι το πετύχαιναν. Κατά την γνώμη μου δεν είναι ο καλύτερος τρόπος, ο αρχιτέκτονας πρέπει να προβλέψει αυτές τις περιπτώσεις, να κάνει τα σπασίματα στις όψεις εσωτερικά ή/και εξωτερικά όταν λόγοι σαν αυτούς τον κάνουν να θέλει με τον τρόπο του να μην φαίνονται άσχημα "σημεία" ή και αδύνατα μέσα στο κτίριο. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
getsakna Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 17 , 2022 Share Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 17 , 2022 (edited) Καλύτερα να μην απαντούσες καν..τραγικό μήνυμα.. Παρατήρηση. Δεν είναι επιτρεπτό η προσβολή των άλλων αν δεν μας αρέσει η απάντηση τους και ανεπίτρεπτο να ορίζεις ποιος θα σου απαντάει. Να μη ξαναγίνει Didonis Edited Ιανουάριος 17 , 2022 by Didonis 2 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα