Engineer Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 8 , 2017 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 8 , 2017 Σε ενεργειακό κόμβο εξελίσσεται η Ελλάδα με αργά και σταθερά βήματα. Ακολουθώντας με συνέπεια την υλοποίηση κρίσιμων ενεργειακών έργων, η χώρα θέτει τις βάσεις για την αναβάθμιση της θέσης της στη «γεωπολιτική σκακιέρα» της ευρύτερης περιοχής. Είναι ευχάριστη έκπληξη το γεγονός ότι, σε αντίθεση με την εμπεδωμένη, εδώ και χρόνια, «παράδοση» των καθυστερήσεων στην ολοκλήρωση των έργων, τα ενεργειακά, σε γενικές γραμμές «τρέχουν» με ικανοποιητικούς ρυθμούς και αρκετή προσήλωση στα χρονοδιαγράμματα. «Πρωταθλητές» στη συνέπεια είναι τα έργα φυσικού αερίου, που συνθέτουν ένα εναλλακτικό «νευρικό σύστημα», το οποίο θα εξασφαλίσει στην Ευρώπη περισσότερη ασφάλεια στην προμήθεια με, παράλληλα, λιγότερη εξάρτηση από το Ρωσικό αέριο. Αυτό που κάποτε ήταν θέμα θεωρητικής συζήτησης, πλέον αρχίζει να παίρνει σάρκα και οστά. Ο TAP, ο IGB, το ΑΣΦΑ Αλεξανδρούπολης και ο East Med, για τον οποίο υπογράφηκε την Τρίτη, 5 Δεκεμβρίου, τετραμερές Μνημόνιο Συναντίληψης μεταξύ των εμπλεκόμενων κρατών (Ελλάδα, Κύπρος, Ιταλία και Ισραήλ), ανοίγουν νέους ενεργειακούς διαδρόμους που θα συμβάλουν στην ενίσχυση του ανταγωνισμού μεταξύ των παραγωγών, όπερ σημαίνει φθηνότερο αέριο για τους τελικούς καταναλωτές, ενώ θα αναδειχθεί η θέση της Ελλάδας ως το σταυροδρόμι διακίνησης αυτού του πολύτιμου πόρου κυρίως προς τα Βαλκάνια και την Β. Ευρώπη, με όποια οφέλη αυτό συνεπάγεται. Με προμήθεια φυσικού αερίου από Τουρκία και Κεντ. Ασία (TAP, TANAP), Ανατ. Μεσόγειο (East Med) και, αρκετά σύντομα, κάτω από τον πυθμένα της ελληνικής ΑΟΖ, η χώρα θα αποκτήσει στην φαρέτρα της άλλο ένα υπολογίσιμο αναπτυξιακό όπλο, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιήσει για την πολυπόθητη οικονομική ανάκαμψη. Όπως τόνισε και ο Πρέσβης των ΗΠΑ, Jeoffrey Pyatt, τόσο στο συνέδριο του Ελληνο-αμερικανικού Επιμελητηρίου όσο και στην πρόσφατη επίσκεψή του στην υπό κατασκευή, 3η δεξαμενή υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Ρεβυθούσα: τα παραπάνω έργα «είναι παράδειγμα των ενεργειακών δυνατοτήτων της Ελλάδας», εκφράζοντας παράλληλα την πρόθεση των Ηνωμένων Πολιτειών να εξάγουν φυσικό αέριο στην Ευρώπη μέσω της χώρας μας, η οποία θα γίνει η 3η χώρα εισαγωγής αμερικανικού αερίου στην Ένωση, μετά την Πολωνία και τη Λιθουανία. Τα έργα TAP Ο Διαδριατικός Αγωγός φυσικού αερίου (TAP) θα ξεκινήσει από τους Κήπους στα σύνορα της Ελλάδας με την Τουρκία όπου θα διασυνδεθεί με τον αγωγό φυσικού αερίου Ανατολίας (TANAP). Η διαδρομή του TAP θα έχει μήκος 878 χλμ. (Ελλάδα 550 χλμ., Αλβανία 215 χλμ., Αδριατική Θάλασσα 105 χλμ., Ιταλία 8 χλμ.). Το μεγαλύτερο υψόμετρο από το οποίο θα περάσει ο TAP θα είναι τα 1.800 μέτρα στα αλβανικά όρη, ενώ το βαθύτερο σημείο που θα υποδεχθεί το υποθαλάσσιο τμήμα θα είναι τα 820 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Η αρχική μεταφορική ικανότητα του TAP, η οποία ανέρχεται σε 10 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (κ.μ.) φυσικού αερίου τον χρόνο, επαρκεί για την κάλυψη της ενέργειας που καταναλώνουν περίπου επτά εκατομμύρια νοικοκυριά στην Ευρώπη. Στο μέλλον, η μεταφορική ικανότητα του αγωγού θα μπορεί να επεκταθεί σε περισσότερα από 20 δισ. κ.μ. με την προσθήκη δύο ακόμη σταθμών συμπίεσης, επιτρέποντας έτσι τη μεταφορά επιπρόσθετων ποσοτήτων ενέργειας από την ευρύτερη περιοχή της Κασπίας. IGB Ο IGB προβλέπεται να συνδέσει το Ελληνικό Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) με το αντίστοιχο Βουλγαρικό και τον TAP, έχοντας σαν αφετηρία την περιοχή της Κομοτηνής και καταλήγοντας στη Stara Zagora της Βουλγαρίας. Ο IGB θα έχει μήκος 182 χλμ., και αρχική δυναμικότητα 3 δισ. κ.μ./έτος, με δυνατότητα αναβάθμισης στα 5 δισ. κ.μ./έτος. Η κατασκευή του αναμένεται να ξεκινήσει το πρώτο τρίμηνο του 2018 και η εμπορική του λειτουργία το 2020. ΑΣΦΑ Αλεξανδρούπολης Το έργο του Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου Αλεξανδρούπολης θα αποτελείται από μία υπεράκτια πλωτή μονάδα παραλαβής, αποθήκευσης και αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου και από ένα σύστημα υποθαλάσσιου και χερσαίου αγωγού, μέσω του οποίου, το φυσικό αέριο προωθείται στο Εθνικό Σύστημα (Μεταφοράς) Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) και από εκεί προς τους τελικούς καταναλωτές. Η πλωτή μονάδα θα είναι μόνιμα αγκυροβολημένη σε σταθερό σημείο και σε απόσταση 17,6 χλμ από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και 10 χλμ. από την απέναντι ακτή της Μάκρης. Το ΑΣΦΑ Αλεξανδρούπολης αποσκοπεί στη δημιουργία μίας τέταρτης πύλης εισαγωγής φυσικού αερίου στην χώρα μας, δυναμικότητας παροχής έως 700.000 κυβικών μέτρων ανά ώρα ή 6,1 δισ. κυβικών μέτρων φυσικού αερίου ετησίως και αποθηκευτικής ικανότητας έως 170.000 κυβικών μέτρων (κ.μ.) υγροποιημένου φυσικού αερίου. East Med Ο αγωγός East Med, με συνολικό μήκος 1.900 χλμ., εκ των οποίων τα 1.300 υποβρύχια, ο East Med θα έχει ως σημείο εκκίνησης το κοίτασμα φυσικού αερίου στη Λεκάνη της Ανατολικής Μεσογείου. Με εκτιμώμενη ικανότητα 320-350 GWh/d, που θα μπορούσε να αγγίξει και τις 510 GWh/d, αναλόγως και με τα ευρήματα ανοιχτά της Κρήτης από όπου και θα διέρχεται, ο East Med αποτελεί ένα δυνητικά τεράστιο ενεργειακό project, ενώ αναμένεται να είναι ο βαθύτερος και μακρύτερος υποθαλάσσιος αγωγός στον κόσμο. Πηγή: http://www.ypodomes....valkania-kai-ee Click here to view the είδηση Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα