Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κολώνα στη μέση από δοκάρι


melenaos

Recommended Posts

Καλημέρα,

Ο πεθερός μου έχει βελτιώσει ένα σπίτι μόνος του προσθέτοντας αρκετά νέα κομμάτια, χωρίς κάποιο μηχανικό σχέδιο, με την εμπειρία του σα μάστορας. Το σπίτι είναι στη Γεωργία οπότε εκεί τα πράγματα είναι πιο χαλαρά από θέμα δόμησης.

 

Κατα την επίσκεψη μου στο σπίτι πρόσεξα κάτι που με ανησύχησε, είχε σηκώσει κολόνα στηριζόμενη μόνο πάνω σε δοκάρι. Δεν είμαι μηχανικός αλλά είχα δουλέψει σε ένα software για μηχανικούς (stereostatika) και νομίζω ότι κάτι τέτοιο δεν είναι καθόλου καλό.

 

Το είπα στον πεθερό μου αλλά δεν μπορώ να τον πείσω, υπάρχει κάποια αναφορά για αυτό το πρόβλημα που θα μπορούσα να του δείξω για να πειστεί; Δομικά τι πρέπει να γίνει;

 

Ευχαριστώ

 

Θα προσπαθήσω να το περιγράψω με μια τομή

obKP6GG.png

 

 

Link to comment
Share on other sites

Γενικότερα, τέτοιες κατασκευές που διακόπτονται στους υποκείμενους ορόφους καλό είναι να αποφεύγονται. Μικρής σημασίας υποστυλώματα επιτρέπεται να είναι "φυτευτά" και να οποία εδράζονται σε δοκάρια του υποκείμενου ορόφου.

 

Αν η κατασκευή έχει γίνει εξ' αρχής έτσι (με μελέτη) ή υπήρχε εξαρχής το δοκάρι και αργότερα έγινε το υποστύλωμα (με μελέτη) θεωρώ [πάντα με τα όσα λίγα περιγράφεις] ότι δεν έχεις θέμα εφόσον ακολουθήθηκε η μελέτη.

 

Αν το υποστύλωμα είναι φυτευτό εκ των υστέρων, και έχει καταστραφεί η συνοχή του δοκαριού διότι δεν προέκυψε από κάποια μελέτη ή από την προσωπική ενασχόληση του πεθερού σας με καλέμια κλπ θεωρώ ότι υπάρχει θέμα.

 

Αν το υποστύλωμα είναι μια εκ των υστέρων κατασκευή του πεθερού σας που απλά πατάει στο δοκάρι χωρίς να έχει έντονα επέμβει σε αυτό (από τα πραγματικά πολύ λίγα στοιχεία που δίνετε για να δούμε τι έστω περίπου φορτία μεταφέρει) θα έλεγα (με μεγάλη επιφύλαξη) ότι δεν υπάρχει πρόβλημα.