Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε (edited)

σωστα

εχεις δαπανες συνιδιοκτησιας   με βαση τα χιλιοστα ή τα τμ.

και  τις δαπανες λειτουργιας-συντηρησης με βαση τους οροφους.

 

 Το ισογειο συμμετεχει αναλογα με το εαν εχει ή οχι την δυνατοτητα ανοδου-σύγχρησης  στην ταρατσα.

υγ

αν  η   αποκλειστικη χρηση  ανηκει καποια ΟΙ, τοτε δεν συμμετεχει.

Αλλως, αν η ανοδος-χρηση της ταρατσας  ανηκει και στο ισογειο, τοτε συμμετεχει .

Συνηθως αυτο το προβλημα το εχουμε οταν στο ισογειο υπαρχουν  καταστηματα, που δεν εχουν προσβαση στο εσωτερικο της οικοδομης και δεν συμμετεχουν σε τπτ στο "εσωτερικο" των οικοδομων.

Edited by dimitris GM
Δημοσιεύτηκε (edited)

Καταρχάς, επειδή θα εκσυγχρονίσετε τον ανελκυστήρα δεν σημαίνει ότι πρέπει να αλλάξει η κατανομή δαπανών που ήδη χρησιμοποιείτε. Εκτός αν το βλέπετε σαν ευκαιρία να την κάνετε πιο δίκαιη. Γιατί αν υπάρχει ήδη κάποια κατανομή για τον ανελκυστήρα, δεν μπορείς να την αλλάξεις εύκολα σήμερα (εκτός αν συμφωνήσουν όλοι σε αυτό). Το αν υπάρχει θα το μάθεις από το συμβολαιογραφείο. Μην το κάνεις αυθαίρετα και σε τρέχει μετά κανένας περίεργος. Δες και τι γράφει ο Δημήτρης στο #16.

 

Το δώμα που ρώτησες είναι "βατό", από τη στιγμή που είναι προσβάσιμο και περπατάτε πάνω - δεν έχει να κάνει με την αποκλειστική χρήση αυτού από την επί του δώματος κατοικία. (σ.σ. δικαίωμα χρήσης της ταράτσας έχει και η εν λόγω κυρία, όπως και όλοι οι υπόλοιποι ιδιοκτήτες, εφόσον η ταράτσα είναι βατή και κοινόχρηστη, μόνο που αποκλειστικό δικαίωμα δεν είναι).

 

Εάν τελικά καταλήξεις στο να κάνεις νέα κατανομή, τότε η δικαιότερη λύση είναι αυτή που σου έγραψε ο Δημήτρης από το Δελτίο του ΤΕΕ (Ζαχαριάδης). Βοηθάει πολύ το ότι έχεις τυπικούς ορόφους και ίδιο ύψος, όπως αναφέρεις. Η μοιρασιά των δαπανών γίνεται με κριτήριο την ενέργεια που ξοδεύεται, όπως προκύπτει από τη διαδρομή του ανελκυστήρα (ανέβασμα και κατέβασμα και ξεκίνημα) και του αριθμού ατόμων που τον χρησιμοποιούν (έμμεσα από επιφάνειες). Αυτά όμως είναι ολίγον "φλου", π.χ., εάν στο ρετιρέ 200τμ μένει ένα άτομο μόνο του για πάντα ή αν μια γκαρσονιέρα στο δώμα δέχεται καθημερινά πολλές επισκέψεις, τότε πάει περίπατο το δίκαιον της μεθόδου. Μια άλλη λεπτομέρεια που διαφεύγει στον πολύ κόσμο, είναι το ότι η κατανομή αυτή αφορά τα έξοδα χρήσης και μόνο, δηλ. ηλεκτρικού ρεύματος και συντηρητή, αλλά σπανίως υπάρχει ξεχωριστό ρολόϊ ρεύματος για τον ανελκυστήρα στις πολυκατοικίες. Επομένως μένει μόνο ο συντηρητής, αφού η ΔΕΗ μοιράζεται με τα ποσοστά των γενικών δαπανών. Τα ζυγίζεις λοιπόν και αποφασίζεις αν αξίζει την φασαρία να αλλάξεις την υπάρχουσα κατανομή ανελκυστήρα.

 

Το κόστος για την τοποθέτηση του νέου ανελκυστήρα που σε ενδιαφέρει πιο πολύ αυτή τη στιγμή κατανέμεται με τις γενικές δαπάνες. Αυτές όπως είπαμε θα τις βρεις στον πίνακα. [Η δικαιότερη κατανομή αυτών είναι κατ' αξία, που περίπου ισοδυναμεί με όγκους επί συντελεστή ορόφου, που περαιτέρω απλοποιείται σε επιφάνειες. Για συντελεστή ορόφου εγώ χρησιμοποιώ της εφορίας, που αλλάζει ανάλογα την εμπορικότητα του δρόμου κλπ.]

Edited by Alex99
  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε (edited)

δεν ειδα οτι προκειται για παληα οικοδομη... :mrgreen:

 

σωστα λεει ο Alex99

Εχεις μια αντικατασταση ανελκυστηρα

 

η κατανομη των δαπανων αντικαταστασης  και λειτουργιας παραμενει αυτη που ηταν...απο το 1978 μεχρι και σημερα

Για να κανεις οποιαδήποτε  "αλλαγη"

απαιτειται τροποποιηση της συστασης και του πινακα κατανομης δαπανων

με το 100% των συνιδιοκτητων

Edited by dimitris GM
  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε (edited)

Δημήτρη , είναι παλιά η οικοδομή ναι, αλλά θα γίνει αναβάθμιση ουσιαστικά οχι πλήρης αλλαγή για να μπορέσουμε να πάρουμε πιστοποιηση ανελκυστήρα. Αυτό θα στοιχίσει γύρω στις 7000 ευρώ μας ειπαν  οποτε ψάχνω τον σωστό τρόπο να κατανεμηθουν. Ισως δεν χρειάζεται τροποποίηση της σύστασης και πινακας κατανομής δαπανών με το 100%...τι λές; Δεν θεωρείται κατάσταση ανάγκης;

Αλεξ , η ιδέα σου να αφήσω την κατανομή ως έχει δεν είναι κακή .Ομως εχουμε βγάλει μαγαζια από τα κοινόχρηστα , εχουμε βγάλει ισόγειες κατοικίες και πληρώνουμε οι υπολοιποι βάση ορόφου ιδια, ασχετα με τα τετραγωνικά του καθενός οποτε νομίζω θα γινουν αδικίες γι'αυτό και ψάχνω τον πιο δίκαιο τρόπο προσέχοντας να είμαι και νομικα καλυμένη . Οσον αφορά το συμβολαιογραφείο εχει έναν πίνακα χιλιοστών που δεν ανταποκρίνεται στην υπάρχουσα κατάσταση υπογεγραμμένο από μηχανικό του τοτε μόνο και που τόσα χρόνια ποτε δεν τον ελαβαν υποψη τους στην οικοδομή από οτι κατάλαβα.Τα κοινόχρηστα βγαίναν βάση του γραφείου κοινοχρήστων και βαση των τετραγωνικών μέτρων που δήλωσαν οτι είχαν από τα συμβόλαια. Στην συνέχεια αλλαξαν και τον τρόπο που τα εξεδιδαν  και κάποιους τους εβγαλαν από το ασανσερ (ισογειο ας πούμε και μαγαζιά) και βαση οροφου ολοι ασχετα με τα τετραγωνικά τους συμμετείχαν στα εξοδα συντήρης και ΔΕΗ. Μήπως να το πάω έτσι και να μήν φέρω καμιά ευθύνη για αλλαγές ;...

Μιλάμε ομως οτι κάποιοι θα γλυτώσουν 200αρια και κάποιοι θα φορτωθούν 300αρια αδικα ...

Edited by Zoepan
Δημοσιεύτηκε (edited)

Πάντως, Ζωή, ο "σωστός" τρόπος είναι αυτός που γράφει ο πίνακας. Εάν μετά την υπογραφή της σύστασης, έγιναν αλλαγές στην οικοδομή (αυθαίρετες προσθήκες, διαμερισματώσεις, αποκοπές από θέρμανση κλπ) με αποτέλεσμα ο πίνακας να μην ανταποκρίνεται στην πραγματική κατάσταση ή ακόμα και αλλαγές στη συμφωνία κατανομής "στο μιλητό", και όλα αυτά με άγνοια - συναίνεση - ανοχή - αδιαφορία των ιδιοκτητών, κανονικά χρειάζεται τροποποίηση της σύστασης με νέο πίνακα, όπου πλέον εκεί τα αλλάζεις όλα με τον "δίκαιο" τρόπο (μαζί και τη θέρμανση με νέα μηχανολογική μελέτη).

 

Από τη στιγμή που δεν θα γίνει κάτι τέτοιο λόγω κόστους αμοιβών μηχανικού και συμβολαιογράφου, και πας να το κάνεις αποσπασματικά μόνο για τα 7000, μπερδεύεται λίγο το πράγμα.. Παρ'όλ'αυτά, αν προχωρήσεις, τα βασικά σημεία είναι δύο:

1) Δεν σε απασχολεί τελικά η κατανομή δαπανών ανελκυστήρα που ρώτησες αρχικά, διότι οι έκτακτες δαπάνες μοιράζονται όπως οι γενικές, αν και συχνά ο κόσμος θεωρεί ότι πρέπει να κατανεμηθούν κι αυτές με βάση τη χρήση του ασανσέρ.

2) Τα ισόγεια μαγαζιά που δεν κάνουν καθόλου χρήση ανελκυστήρα, είναι ένα θέμα αν θα πρέπει να συμμετάσχουν και συχνά προκύπτουν έριδες επ' αυτού, γι' αυτό υπάρχουν ο πίνακας και ο κανονισμός όπου ο αρχικός συντάκτης τους συνήθως τα ξεκαθαρίζει αυτά. Δες και τι απάντησε σε παλιότερο θέμα ο αξιότιμος Δημήτρης εδώ.

 

Καλή συνέχεια

Edited by Alex99
Δημοσιεύτηκε (edited)

 Zoepan:

"Δημήτρη , είναι παλιά η οικοδομή ναι, αλλά θα γίνει αναβάθμιση ουσιαστικά οχι πλήρης αλλαγή για να μπορέσουμε να πάρουμε πιστοποιηση ανελκυστήρα. Αυτό θα στοιχίσει γύρω στις 7000 ευρώ μας ειπαν  οποτε ψάχνω τον σωστό τρόπο να κατανεμηθουν. Ισως δεν χρειάζεται τροποποίηση της σύστασης και πινακας κατανομής δαπανών με το 100%...τι λές; Δεν θεωρείται κατάσταση ανάγκης;"

 

ή υπαρχει κανονισμος και δεν αλλαζει με τπτ

ή, εάν δεν υπαρχει, την μεν αποφαση την παιρνει η πλειοψηφια και στη συνεχεια στρεφεται   δικαστικώς εναντιον οσων αρνουνται

με βαση την αντικειμενικη αξια καθε ΟΙ σε σχεση με την συνολικη της οικοδομης.

Εσυ,  για να επιμερισεις τις δαπανες θα πρεπει να εχεις τις αντικειμενικες αξιες ολων.

 

Εν τελει, ολα θα κριθουν απο Δικαστηριο.

Edited by dimitris GM

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.