obiwanriley Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 16 , 2009 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 16 , 2009 μήπως έχει κανείς φωτογραφίες να μου δείξουν ?
GeorgeS Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 16 , 2009 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 16 , 2009 Εννοείς τα σκαψίματα (οριζόντια και κάθετα) ?
obiwanriley Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 17 , 2009 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 17 , 2009 ναι, συγγνώμη για τα ελληνικά μου, είμαι άγγλος. Αν υπάρχουν φωτογραφίες θα με βοηθήσουν πάρα πολύ.
GeorgeS Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 17 , 2009 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 17 , 2009 Ορίστε μερικές εικόνες που μπόρεσα να βρω. Αν ενδιαφέρει, μπορώ να σας περιγράψω και την τεχνική εγκατάστασης, δηλ. τι προσέχουμε, πόσο και πως σκάβουμε στα τούβλα, σε τι ύψος είναι οι οριζόντιες γραμμές, τι κάνουμε όταν έχουμε κολώνες, οδηγίες εγκατάστασης σωληνώσεων κλπ. http://www.x-anagnostopoulos.gr/index_image18161.jpg http://alpha6.gr/wp/wp-content/uploads/2008/11/ilek5.jpg http://www.tedom.gr/products_img/%CE%A0%CE%A1%CE%99%CE%9D%20(2).JPG
obiwanriley Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 17 , 2009 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 17 , 2009 ευχαριστώ πολύ. Αν θα σου ήταν εύκολο να μου περιγράψεις μερικά πράγματα θα με βοηθήσει απίστευτα. 1ον, πως στρίβω στις γωνίες; (πρέπει να πάρω τις γωνίες για σωληνώσεις ή όχι;- θα χρησιμοποιώ εύκαμπτους σωλήνες) 2ον, τις κολώνες κόβω έτσι όπως τα τούλα; 3ον, το ψυγείο θέλει τους δικούς του αγωγούς ή παίρνει ρεύμα από απλό ρευματοδοτή; έχω διαβάσει αρκετά βιβλία αλλά ακόμη έχω απορίες... ευχαριστώ εκ τον προτέρον
gio Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 17 , 2009 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 17 , 2009 Ποια πραγματα θέλεις να μάθεις; πες μας μηπως και μπορουμε να σε βοηθησουμε.
GeorgeS Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 17 , 2009 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 17 , 2009 ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΝΑΥΤΙΛΟΜΕΝΟΥΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΥΣ Η υλοποίησης της ηλεκτρικής εγκατάστασης σε μια οικοδομή χωρίζεται σε 3 στάδια : 1. Σωληνώσεις - σκαψίματα 2. εγκατάσταση καλωδιώσεων 3. πριζοδιακόπτες- μοντάρισμα πίνακα σου παραθέτω τη φιλοσοφία της πρώτης φάσης : Έστω ένας τυπικός όροφος κατοικίας. Η πρώτη δουλειά είναι να μαρκάρεις με σπρέι τα σημεία που θες, δηλ. διακόπτες, ρευματοδότες κλπ. Αφού τελειώσει το μαρκάρισμα ξεκινάς το σκάψιμο πάντα από το πιο απομακρυσμένο στοιχείο (π.χ. κουτί διακλάδωσης πιο απομακρυσμένου ρευματοδότη) και προχωράς προς τον πίνακα. Το οριζόντιο σκάψιμο γίνεται περίπου 60-70 cm κάτω από το επίπεδο της οροφής στα τούβλα. Ενδείκνυται η χρήση κομπρεσσέρ 5κιλου (πάνω από 5 κιλά κουράζει λόγω βάρους). Στα οριζόντια σκαψίματα τρώς ένα "μάτι" από το τούβλο, δηλαδή, την πρώτη ας την ονομάσω επίστρωση. Είναι πολύ σημαντικό να καθαρίσει κανείς καλά το τούβλο καθ όλο το μήκος σκαψίματος και να μην αφήσει προεξοχές, δηλαδή να κάνεις την επιφάνεια που μένει όσο πιο λεία γίνεται. Καθώς προχωράς προς τον πίνακα είναι προφανές ότι το σκάψιμο φαρδαίνει καθώς νέες σωληνώσεις (από τις άλλες γραμμές) θα αρχίσουν να μαζεύονται. Στα σημεία που υπάρχουν διακλαδώσεις για ρευματοδότες, διακόπτες απαιτείται να σκάψεις ακόμα ένα "μάτι". Αυτό διότι οι κάθετες σωληνώσεις που οδεύουν προς τους διακόπτες- ρευματοδότες θα πρέπει να περάσουν πίσω από τις οριζόντιες. Οπότε αναγκαστικά στα σημεία εκείνα απαιτείται πιο μεγάλο βάθος. Αυτα τα τμήματα των σωληνώσεων (που περνάνε πίσω από τις οριζόντιες) γίνονται με σωλήνες σπιράλ το πολύ μέχρι Φ20 (μετά δεν χωράνε). Τα σκαψίματα στα κατεβάσματα γίνονται πάλι κατά τον αυτό τρόπο χρησιμοποιώντας ειδικό εξάρτημα στο κομπρεσέρ (γνωστό και ως "χούφτα"). Για τα κουτιά διακοπτών, πριζών "τρως" πάλι ΜΟΝΟ ένα μάτι και το καθαρίζεις πολύ καλά ώστε η επιφάνεια να είναι όσο πιο λεία γίνεται. Όπου συναντάς κολόνα που προεξέχει εκεί τα πράγματα είναι ζόρικα. Ιδανικό είναι να μην την πειράξεις καθόλου. Πρακτικά αυτό είναι αδύνατον. Ο μηχανικός πρέπει ΠΑΣΗ ΘΥΣΙΑ να έχει φροντίσει ώστε όταν υπάρχουν κολόνες που προεξέχουν αυτές να έχουν πρόσθετη γέμιση με μπετό ώστε η κολώνα να μπορεί να χαντρωθεί ελαφρώς επιφανειακά χωρίς να εμφανιστεί ο οπλισμός. ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ απαιτείται κουτί διακλάδωσης στο κέντρο της κολόνας καθότι μετά από 2 γωνίες 90 μοιρών που κάνει η σωλήνα σου (σπιράλ στη προκειμένη περίπτωση) αν δεν μπει κουτί διακλάδωσης είναι πρακτικά ΑΔΥΝΑΤΟ να τραβηχτούν τα καλώδια μετά. Προσοχή. Επειδή οι πολιτικοί μηχανικοί θα αρχίσουν ίσως τη γκρίνια (και δικαίως) σημειώνω το εξής. Αν ο σοβάς που θα πέσει μπορεί να καλύψει το δυσμενέστερο σημείο, δηλ. το κουτί διακλάδωσης να έρθει πρόσωπο με το επίχρισμα, τότε καλό είναι να μην πειράξεις καθόλου την κολόνα. Αυτό όμως σπανιότατα συμβαίνει οπότε σε συνεργασία με το μηχανικό της οικοδομής προχωράς.... Ακόμα κι έτσι όμως τις γωνίες τις κολόνας πρέπει να τις χαντρώσεις λίγο ώστε να περιορίσεις όσο γίνεται τη γωνία των 90 μοιρών. Δηλ. να "φας" λίγο τις γωνίες ώστε να μην έχεις 90 μοίρες στροφή. Επίσης σε κάθε περίπτωση για να σταθεί το κουτί διακλάδωσης στο κέντρο πάλι πρέπει έστω και λίγο να χαντρώσεις (κατ ελάχιστο 1 cm). Αφού τελειώσουν τα σκαψίματα, προχωράς στις σωληνώσεις. Ξεκινάς πάλι από το τέλος και τοποθετείς πρώτα τα κουτιά διακλάδωσης και μετά τις ευθείες σωλήνες. Συνηθίζεται να χρησιμοποιούμε ευθείες πλαστικές σωλήνες με την εξής κατάταξη. Ισχυρά ρεύματα, δηλαδή γραμμές φωτισμού (ΝΥΑ 3χ1.5 ή ΝΥΑ 3χ2.5 για ρευματοδότες) σε σωλήνα Φ13.5 και Φ 16. Αυτές τις βάζουμε συνήθως πάνω πάνω. Τα ασθενή ρεύματα (τηλέφωνα κλπ) τα βάζουμε σε σωλήνες Φ11 εκτός από την κεραία που μπαίνει σε Φ16. Άρα στο πάνω μέρος έχεις τα ισχυρά σου ρεύματα και στο κάτω μέρος τα ασθενή. Εν συνεχεία "λασπώνεις" σε διάφορα σημεία τα σκαψίματα ώστε να σταθεροποιηθεί το δίκτυο σωληνώσεων και να μην αρχίσουν να πέφτουν κουτιά διακλάδωσης και σωλήνες. Τα κουτάκια τα τοποθετείς σε διαγώνια διάταξη ώστε να μπορούν να περάσουν οι όποιες τυχόν κάθετες σωληνώσεις έχεις (προς διακόπτες-ρευματοδότες ή προς φωτιστικά) όπως αναφέραμε πιο πάνω. Σπιράλ χρησιμοποιείς όπου πρέπει να κάνεις τέτοιας "μαιμουδιές" δηλαδή, γωνίες, περάσματα πίσω από άλλες σωλήνες κλπ. Αν τώρα είσαι σε κανά υπόγειο και έχεις μόνο τοίχους από μπετό εκεί οι σωληνώσεις εφάπτονται επί του μπετό. Για τους ρευματοδότες-διακόπτες αναγκαστικά θα πρέπει να σκάψεις (χαντρώσεις) το τοιχείο για να μην χρειαστεί να ρίξει ο σοβατζής μετά 6 cm σοβά. Τυποποιημένα ύψη. Ρευματοδότες 40-50 cm από το έδαφος, διακόπτες 1.10m από το έδαφος, ρευματοδότες ενισχυμένοι κουζίνας 1.25 (βλεπεις σχέδιο κουζίνας), σημεία ρευματοδότησης κουζίνας - πληντυρίου 0.60cm σε μεταλλικό κουτί με αναμονή σπιράλ σωλήνας περί 15 cm προς τα κάτω. Επίσης, αφού τελειώσει αυτή η φάση, πριν φύγεις καλό είναι να "τρίψεις" ελαφρώς τα λασπώματα ώστε να μπορεί να πιάσει καλύτερα το επίχρισμα (σοβάς) που θα πέσει μετά. Και μην ξεχάσεις σε όλα τα κουτάκια να βάλεις σκληρό χαρτί (έχει και αυτό μια τεχνική την οποία αδυνατώ με λόγια να σου περιγράψω) για να μην γεμίσουν σοβά και μετά άντε να τα βρεις. Τέλος αν έχεις γραμμές από το έδαφος εκεί χρησιμοποιείς καλώδια ΝΥΥ σε σωλήνες SIBI τις οποίες πιάνεις (καρφώνεις) στο έδαφος με τσέρκι και ρομποτόκαρφα. Δυστυχώς μου είναι αδύνατον να σου πω μερικές πολύ βασικές τεχνικές λεπτομέρειες (π.χ. πως απλώνουμε τη σωλήνα, πως γίνεται το σωστό σκάψιμο κλπ) διότι δεν μπορώ να τα περιγράψω με λόγια, πρέπει να είσαι εκεί να τα δεις. Επίσης σε ότι αφορά τις σωλήνες στο έδαφος πιθανόν να χρειαστεί να χαντρώσεις λίγο (ο Θεός να το κάνει) την πλάκα ώστε η σωλήνα SIBI (Φ13.5 ή Φ 16 ή Φ20) να "βυθιστεί" κατά το ήμισυ μέσα. Αυτά δεν θα τα βρεις σε κανένα βιβλίο Επίσης προσοχή. Το πλέγμα (ή στη γλώσσα των μαστόρων, κοτετσόσυρμα) που βάζουν μετά για να μην υπάρχουν ριγματώσεις στο σοβά κλπ κλπ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ υποχρέωση του ηλεκτρολόγου, γιατί μερικοί θεωρούν ΚΑΚΩΣ πως ο ηλεκτρολόγος πρέπει να το βάλει. Αφού τελειώσεις τις σωληνώσεις περιμένεις να περάσει ο σοβατζής και μετά καμιά 15 μέρες - 1 μήνα (ή 1 εξάμηνο χεχε) ξαναπάς για την επόμενη φάση, των καλωδιώσεων που επίσης έχει τις δικές της τεχνικές και τα δικά της μυστικά και κόλπα. Αυτά τα ολίγα προς το παρόν. 3
Χ Επισκέπτης 1 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 18 , 2009 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 18 , 2009 Πολύ ωραία GeorgeS. Περιμένουμε και το δεύτερο και τρίτο μέρος με ανυπομονησία! Προς εγκαταστάτες ηλεκτρολόγους. _ Μην κόβετε σίδερα σε υποστυλώματα, τοιχία, δοκούς!!! _ Αν ήμουν ιδιώτης πελάτης θα εκτιμούσα αφάνταστα ένα CD με φωτογραφίες των καναλιών πριν περάσει ο σοβατζής και κρυφτούν όλα. _ Οι αποστάσεις των διακοπτών από το δάπεδο πρέπει να μετρούνται δεδομένης της τελικής στάθμης του δαπέδου που πολλές φορές δεν είναι γνωστή. Ζητήστε να πάρουν αλφαδιές για να κάνετε σωστή δουλειά. _ Τα 40cm απόσταση από το δάπεδο για πρίζες είναι νομίζω λίγο. Τα 50cm πολλά. Τα 45cm το ιδανικό. _ Οι πρίζες της κουζίνας στα σημεία που θα τοποθετηθούν πλακάκια καλό είναι να έχουν _ μεγάλο υπόλοιπο καλωδίου γιατί μπορεί να μετακινηθούν. _ Στις ενώσεις στα μπουάτ δεν πρέπει να τοποθετούνται κάψες; _ Τα πλακέ καλώδια για τα φωτιστικά οροφής να έχουν πολύ καλή στερέωση γιατί αλλιώς φεύγουν με το σοβά. _ Πάνω απ' όλα καλή συνεργασία με τον εργολάβο-ιδιοκτήτη και πρόβλεψη όχι μόνο των σημερινών αλλά και αυριανών αναγκών για κλιματιστικά, τηλέφωνα, κ.λπ.
Athan Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 18 , 2009 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 18 , 2009 Μερικοί ηλεκτρολόγοι πλέον φωτογραφίζουν από μονοι του τις σωληνώσεις προ του σοβά. Αλλιώς είναι πολύ καλό να το κάνουμε εμείς ή ο ιδιοκτήτης. GeorgeS: Αναλυτικότατος!! Νομίζω ότι και με τις παρατηρήσεις του Χάρη το παρόν αποτελεί τον πληρέστερο ίσως οδηγό της σχετικής εργασίας.
obiwanriley Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 18 , 2009 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 18 , 2009 σας ευχαριστώ και θα σας αναβάσω κάποιες φωτογραφίες.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα