Μετάβαση στο περιεχόμενο

Μισωτή εργασία μηχανικού και παροχές εγκυμοσύνης-λοχείας απο πρωην ΙΚΑ


katerina-anna

Recommended Posts

Καλησπέρα σε όλους/ες,

 

Περιγράφω το πρόβλημα που αντιμετωπίζω μήπως έχει συναντήσει κάποιος/α αντίστοιχη περίπτωση!

Είμαι διπλωματούχος μηχανικός με εγγραφή σε ΤΕΕ και ΤΣΜΕΔΕ το 2010, παράλληλα το 2010 έκανα και έναρξη εργασιών σε ΔΟΥ. Την 04/01/2017 ξεκίνησα εργασία ως μισθωτή σε εταιρεία με την ιδιότητα «υπάλληλος γραφείου» και εργασία άσχετη με την ιδιότητα του μηχανικού, όπου και καλύπτονται κανονικά και μέχρι σήμερα απο τον εργοδότη μου οι εισφορές που προβλέπονται απο το ΙΚΑ για την απασχόληση υπαλλήλων. Τον Απρίλιο του 2017 έκανα διακοπή εργασιών στη ΔΟΥ για ευνόητους λόγους (αποφυγή πληρωμής εισφορών στον ΕΦΚΑ).

 

Αυτή τη στιγμή  εμφανίζομαι ως ασφαλισμένη στον ΕΦΚΑ μέχρι 28/02/2018 και τυχόν εξετάσεις που μου συνταγογραφούνται  αναφέρουν την υπαγωγή μου στο ΕΤΑΑ-ΤΥΜΕΔΕ. Στο πρώην ΤΣΜΕΔΕ ωφείλω εισφορές για το Β’εξάμηνο 2016.

 

Τέλος Μαρτίου θα πρέπει να ξεκινήσει η άδεια εγκυμοσύνης μου, όπως προβλέπετε απο το πρώην ΙΚΑ (56 ημέρες πριν απο την πιθανή ημερομηνία τοκετού). Για να λάβω τις προβλεπόμενες παροχές του πρώην ΙΚΑ (επιδόματα κτλ) μου ζητάνε βιβλιάριο υγείας ΙΚΑ. Αλλά για να εκδώσω βιβλιάριο υγείας στο ΙΚΑ μου ζητάνε διαγραφή από άλλον ασφαλιστικό φορέα!!!

 

Προφανώς δεν θέλω να χάσω την ιδιότητα του μηχανικού και την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος  απο το ΤΕΕ. Βλέπω ότι έχει με το άρθρο 22 του νομοσχεδίου για τα ασφαλιστικά-εργασιακά που κατατέθηκε στη Βουλή τον Σεπτέμβριο του 2017 προβλέπεται η αποσύνδεση της υποχρέωσης υπαγωγής στην ασφάλιση του ΕΦΚΑ (πρ. ΕΤΑΑ ΤΣΜΕΔΕ ή πρ. ΕΤΑΑ – ΤΑΝ) από την ιδιότητα του εγγεγραμμένου στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΤΕΕ) ή του εγγεγραμμένου στον οικείο δικηγορικό σύλλογο.