Engineer Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 26 , 2018 Share Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 26 , 2018 Βροχή ''πέφτουν '' το τελευταίο διάστημα τα ιδιαιτέρως υψηλά πρόστιμα, από τις αρμόδιες υπηρεσίες των Περιφερειών, σε διαχειριστές και συντηρητές ανελκυστήρων για τη μη διενέργεια επιθεωρήσεων. Οι ιδιοκτήτες προσπαθούν να αποφύγουν το κόστος της επιθεώρησης και περιορίζονται μόνο στη δαπάνη της συντήρησης, ωστόσο η νομοθεσία απαγορεύει την οποιαδήποτε παρέμβαση στους ανελκυστήρες αν δεν έχει προηγηθεί η επιθεώρηση. Η αδυναμία των ιδιοκτητών για επιθεωρήσεις του ασανσέρ, που συνδέεται με την ασφάλεια τους, είναι ένα ακόμα ενδεικτικό στοιχείο της οικονομικής πίεσης που νιώθουν χιλιάδες νοικοκυριά. Όμως, πέρα από το σημαντικό θέμα της ασφάλειας, τα πρόστιμα είναι ''τσουχτερά'' ήτοι 6.000 ευρώ στο συντηρητή και 1.500 ευρώ στο διαχειριστή. Ο εντοπισμός είναι εύκολος καθώς από τα αρχεία που τηρούνται διαπιστώνεται αμέσως αν έχει γίνει και πότε επιθεώρηση του ανελκυστήρα σε οποιαδήποτε πολυκατοικία. Ιδιοκτήτες και συντηρητές έχουν αποδυθεί σε έναν αγώνα δρόμου προκειμένου να δοθεί νέα παράταση στις επιθεωρήσεις και να μην υποχρεωθούν να καταβάλλουν αυτά τα υπέρογκα πρόστιμα. Η τελευταία προθεσμία που είχαν οι ιδιοκτήτες διαμερισμάτων για επιθεώρηση των ανελκυστήρων έχει λήξει εδώ και πολύ καιρό χωρίς, παρά τις έντονες πιέσεις που υπήρξαν, να παραταθεί έκτοτε. Επιθεώρηση σημαίνει τον περιοδικό έλεγχο, αναβάθμιση και καταχώρησης στην αρμόδια διεύθυνση των Περιφερειών όλων των υφισταμένων ανελκυστήρων της χώρας που λειτουργούν με προέγκριση εγκατάστασης και έχει συμπληρωθεί 30ετία από την εγκατάστασή τους. 400.000 περίπου ανελκυστήρες δεν έχουν επιθεωρηθεί, ούτε υπάρχουν σήμερα διαθέσιμα τα αναγκαία 3,5 δις ευρώ, για την εκτέλεση εργασιών αναβάθμισης ανελκυστήρων, από νοικοκυριά τα οποία, δυσκολεύονται να πληρώσουν ακόμη και τα κοινόχρηστα! Για το λόγο αυτό η ΠΟΜΙΔΑ είχε αποστείλει επιστολή προς τις αρμόδιες υπηρεσίες ζητώντας την παράταση των σχετικών προθεσμιών και την τροποποίηση των διαδικασιών για του υφιστάμενους ανελκυστήρες. Το όλο θέμα, το οποίο περιπλέκεται και με τη νέα διοικητική διαίρεση της χώρας, φαίνεται ότι επανεξετάζεται συνολικά, για να τεθεί εξ υπαρχής σε νέα βάση. Η ΠΟΜΙΔΑ συμμετέχει και σε όλες τις μεταγενέστερες επιτροπές που συνέστησε το Υπουργείο για τη θέσπιση ενός νέου πλαισίου συντήρησης και επιθεώρησης των ανελκυστήρων. Από 1.1.2009 είχε τεθεί σε ισχύ Κοινή Υπουργική Απόφαση που αφορά στην εγκατάσταση, λειτουργία, συντήρηση και ασφάλεια των ανελκυστήρων, νέων και υφιστάμενων. Η ΚΥΑ ρύθμιζε, κυρίως, τους κανόνες σχετικά με τις συντηρήσεις των ανελκυστήρων, την έκδοση πιστοποιητικού περιοδικού ελέγχου και τις καταχωρήσεις τους στα μητρώα των Περιφερειακών Ενοτήτων. H KYA προέβλεπε ότι για τους παλαιούς, προ του 1999 ανελκυστήρες, ο έλεγχος ασφαλείας θα γίνεται βάσει των προδιαγραφών του χρόνου κατασκευής τους και όχι υποχρεωτικά βάσει του προτύπου των νέων ανελκυστήρων. Κατά συνέπεια δεν απαιτείται υποχρεωτική εγκατάσταση εσωτερικών θυρών ή κουρτίνας φωτοκύτταρων κλπ. σε παλαιούς ανελκυστήρες, η οποία δημιουργούσε και το τεράστιο κόστος εκσυγχρονισμού τους, ή και την αναγκαστική αντικατάσταση ολόκληρου του ανελκυστήρα. Πότε πρέπει να γίνεται συντήρηση και πότε επιθεώρηση των ανελκυστήρων; Σύμφωνα με ότι προέβλεπε η ΚΥΑ τα διαστήματα υποχρεωτικής συντήρησης των ανελκυστήρων έχουν ως εξής: 1. Για μονοκατοικίες, κάθε δύο μήνες = 6 φορές ετησίως 2. Για πολυκατοικίες και ξενοδοχεία μέχρι 200 κλίνες, κάθε 45 ημέρες = 8 φορές ετησίως 3. Για ανελκυστήρες σε δημόσια κτίρια, για ξενοδοχεία με περισσότερες από 200 κλίνες, για νοσοκομεία και για μεγάλα κτίρια, 2 φορές το μήνα = 24 φορές ετησίως Τα διαστήματα διενέργειας περιοδικών ελέγχων ανελκυστήρων είναι: 1. μέχρι 6 στάσεις σε κτίρια με χρήση κατοικίας, κάθε 6 χρόνια 2. με περισσότερες από 6 στάσεις σε κτίρια με χρήση κατοικίας, κάθε 5 χρόνια 3. μέχρι 6 στάσεις σε κτίρια για επαγγελματική χρήση, κάθε 4 χρόνια 4. με περισσότερες στάσεις, σε επαγγ. κτίρια & ξενοδοχεία έως 200 κλινών κάθε 3 χρόνια 5. δημοσίων χώρων και κτιρίων, ξενοδοχείων με περισσότερες από 200 κλίνες κάθε χρόνο. Πηγή: http://bigbusiness.g...n-epitheorithei Click here to view the είδηση Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konstantinos IB Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 26 , 2018 Share Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 26 , 2018 Το άρθρο έχει μερικά λαθάκια αλλά σε γενικές γραμμές είναι αντικειμενικό. Πράγματι η κατάσταση είναι άθλια, έχει αυξηθεί η συχνότητα ατυχημάτων σε ανελκυστήρες, και ίσως τα πρόστιμα, αν και δεν είμαι αυτής της λογικής, είναι μια λύση για το θέμα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikoss85 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 26 , 2018 Share Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 26 , 2018 Δεν είναι και τόσο μεγάλο το κόστος της πιστοποίησης... μεγάλο είναι το κόστος των παρεμβάσεων που πρέπει να γίνουν ώστε να πιστοποιήθουν οι ανελκυστήρες που είναι αρκετά παλιοί, καθώς έχουν διατάξεις ασφαλείας που έχουν ξεπεραστεί και πρέπει να αντικατασταθούν. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konstantinos IB Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 26 , 2018 Share Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 26 , 2018 (edited) Το άρθρο αναφέρεται χρονικά μέχρι τους ανελκυστήρες με προέγκριση. Έλα όμως που υπάρχουν και πάρα πολλοί παλαιότερης κατασκευής, που λειτουργούν με την παλαιά άδεια και απλώς συντηρούνται τόσα χρόνια... Εγώ προσωπικά, επειδή γνωρίζω μερικά πράγματα από συντηρητές και από συναδέλφους καταχωρητές Δήμων, σε όποιο κτίριο ιδιωτικών κατοικιών μπαίνω, ανεβαίνω από τις σκάλες ας πάω και στον 6ο. Edited Φεβρουάριος 26 , 2018 by Konstantinos IB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavlos33 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 26 , 2018 Share Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 26 , 2018 Μια τυπική πενταόροφη πολυκατοικία διαμερισμάτων που έχει ανεγερθεί τη δεκαετία του 1970 (περίπου το 1976-77) με μηχανικό ανελκυστήρα θαλάμου τριών ατόμων, οι ελάχιστες συντηρήσεις πρέπει να είναι 8 φορές ετησίως; Η επιθεώρηση πρέπει να γίνεται κάθε έξι χρόνια και από ποιό έτος άρχεται η υποχρέωση; Αφορά στο να διαπιστωθεί αν η εγκατάσταση λειτουργεί κανονικά και υπέρ της ασφάλειας; Ο συντηρητής αυτό κατά τον έλεγχο δεν μπορεί να το διακρίνει; Link to comment Share on other sites More sharing options...
dim10 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 26 , 2018 Share Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 26 , 2018 Η Ελλαδίτσα δεν μπορεί να ακολουθήσει το ρυθμό της τεχνολογίας και των οδηγιών της ΕΕ. Αυτό φαίνεται και στις πιστοποιήσεις ανελκυστήρων που έχουν πάρει πολλές παρατάσεις ή των ενεργειακών που υποτίθεται ότι θα ξεκινούσε το 2001! (Ενέργεια 2001 ). Μήπως γίνονται οι υποχρεωτικές πιστοποιήσεις λεβήτων; Γίνονταν ή γίνονται οι υποχρεωτικές πιστοποιήσεις ηλεκτρολογικών? Όλες αυτές οι πιστοποιήσεις πρέπει να γίνονται με στόχο την διατήρηση ενός συγκεκριμένου ελάχιστου επιπέδου ασφάλειας, την στατιστική ανάλυση βλαβών και ατυχημάτων, τον οικονομικό έλεγχο των απασχολουμένων στο τομέα (ούτε οι μισές αποδείξεις δεν εκδίδονται) και πρωτίστως την έρευνα, παραγωγή και χρήση νέων τεχνολογιών και τζίρου στις βιομηχανίες των σχετικών ειδών. Ευτυχώς έχουμε ακόμη βιομηχανία παραγωγής αλλά και ηλεκ. πινάκων και έτσι δεν πάνε ΚΑΙ αυτά τα χρήματα στο εξωτερικό αλλά ανακυκλώνονται ως έναν βαθμό. Οι δικαιολογίες περί κρίσης δεν πιάνουν άλλο, διότι όταν τα λεφτά περίσσευαν (από το 2000 έως το 2008) το μέτρο πήρε 3 παρατάσεις γιατί οι πολίτες αδιαφορούσαν παντελώς. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konstantinos IB Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 26 , 2018 Share Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 26 , 2018 Η επιθεώρηση πρέπει να γίνεται κάθε έξι χρόνια και από ποιό έτος άρχεται η υποχρέωση; Αφορά στο να διαπιστωθεί αν η εγκατάσταση λειτουργεί κανονικά και υπέρ της ασφάλειας; Ο συντηρητής αυτό κατά τον έλεγχο δεν μπορεί να το διακρίνει; Από το έτος που πρωτοεπιθεωρείται. Αν ένας ανελ/ρας έχει κατασκευαστεί το 1960 (φυσικά θα έχουν αλλάξει όλοι του οι μηχανισμοί) και επιθεωρείται σήμερα, θεωρείται πως ξεκινάει σήμερα η λειτουργία του. Γίνονται λοιπόν τα νόμιμα με βάση τις υποδείξεις του φορέα πιστοποίησης και εκδίδεται Π.Π.Ε. Από εκείνη τη στιγμή ο ανελ/ρας μπορεί να καταχωρηθεί στα μητρώα του αρμόδιου Δήμου. Και μιας και θίξαμε τον "αρμόδιο Δήμο" να πούμε ότι όλοι οι Δήμοι της Αθήνας και του λεκανοπεδίου γενικότερα, δεν έχουν αυτόνομα τμήματα καταχώρησης και μπορεί οι ανελκυστήρες 4-5 ή και 7 Δήμων να καταχωρούνται σε έναν. Μπορεί επίσης το προσωπικό αυτού του Δήμου που κάνει τις καταχωρήσεις να αποτελείται από ένα (!) άτομο. Η άδεια λειτουργίας του ανελκυστήρα είναι ουσιαστικά το Πιστοποιητικό Περιοδικού, ή Αρχικού Ελέγχου. Αυτό το εκδίδει μόνο ο αρμόδιος φορέας πιστοποίησης. Ο συντηρητής, ενδιάμεσα απλώς συντηρεί τον ανελκυστήρα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα