Engineer Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 3 , 2018 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 3 , 2018 Σε 24 μήνες φιλοδοξείται να έχει λειτουργήσει το σύστημα για τα ηλεκτρονικά διόδια των οποίων ο διαγωνισμός πρόκειται να διεξαχθεί μεθαύριο 4 Απριλίου 2018 (από την 20η Φεβρουαρίου που ήταν αρχικά). Αυτό δήλωσε σε συνέντευξη του στο ΑΜΠΕ ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Το κόστος έχει εκτιμηθεί ότι θα είναι περίπου 400εκατ.ευρώ. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του Υπουργείου τα ποσά κατανέμονται ως εξής: 100εκατ.ευρώ το 2018, 270εκατ.ευρώ το 2019, 10,5εκατ.ευρώ το 2020, 10εκατ.ευρώ το 2021 και 10εκατ.ευρώ το 2022. Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η πρώτη φάση αφορά την Πρόσκληση Ενδιαφέροντος. Εκεί θα έχουμε ένα πρώτο δείγμα του ποιες εταιρείες μπορεί να ενδιαφέρει. Όπως μαθαίνει το ypodomes.com αφορά εταιρείες που έχουν εγκαταστήσει και λειτουργήσει παρόμοια συστήματα στην Ευρώπη και παραδείγματα τέτοιων εταιρειών είναι η Vinci, η Autostrade και η Kapsch. Το ηλεκτρονικό-δορυφορικό σύστημα που επιχειρεί να εφαρμόσει η χώρα μας, αυτή τη στιγμή εφαρμόζεται μόνο σε 4 χώρες της Ευρώπης: Γερμανία, Σλοβακία, Ουγγαρία και Βέλγιο. ΠΟΥ ΘΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Καταρχάς το σύστημα θα εφαρμοστεί στην Εγνατία Οδό και στους κάθετους άξονες της (όπου προβλέπεται). Αυτό έρχεται και λόγω της αποκρατικοποίησης του αυτοκινητόδρομου. Εδώ αξία έχει να αναφέρουμε πως η αρχική απόφαση λειτουργίας διοδίων λήφθηκε στις 29 Σεπτεμβρίου 2009, που όμως δεν εφαρμόστηκε ποτέ καθώς λίγες μέρες αργότερα διεξήχθησαν οι εθνικές εκλογές. Σε δεύτερη φάση θα εφαρμοστεί σε όλους τους αυτοκινητόδρομους με διόδια της χώρας: Ολυμπία Οδός, Ιόνια Οδός, Νέα Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Μορέας, Κεντρική Οδός Ε65 όπου θα υπάρχει η χιλιομετρική χρέωση αλλά και σύμφωνα με πηγές από το Υπουργείο Υποδομών θα μπορεί να ενταχθεί και η Γέφυρα και Αττική Οδός με το συγκεκριμένο κόμιστρο χρέωσης (και όχι χιλιομετρικά). Το πρώτο αγκάθι που θα αποτελέσει και πεδίο διαπραγμάτευσης είναι το ποιος θα έχει το δικαίωμα είσπραξης των διοδίων. Σύμφωνα πάντα με την ίδια πηγή με το νέο σύστημα θα εισπράτεται το διόδιο από το Δημόσιο και σε "νεκρό χρόνο" θα αποδίδεται στον κατά περιοχή παραχωρησιούχο. Σήμερα το δικαίωμα αυτό το έχει ξεχωριστά η κάθε μία παραχωρησιούχος. Όπως μαθαίνει το ypodomes.com το Υπουργείο Υποδομών ήδη έχει απευθύνει πρόσκληση στις εταιρείες παραχώρησης για διάλογο προκειμένου να βρεθεί η χρυσή τομή εφαρμογής του. Σημείο κλειδί είναι η στάση των δανειστών και των τραπεζών που αποτελούν τους βασικούς χρηματοδότες αυτών των έργων. ΠΩΣ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ Όπως αναφέρει πηγή από το Υπουργείο Υποδομών, θα έχουμε ένα διπλό σύστημα. Για τα επιβατηγά οχήματα θα εφαρμοστεί το λεγόμενο video tolling το οποίο θα καταγράφει το όχημα στην είσοδο και έξοδο του από τον αυτοκινητόδρομο, ενώ θα υπάρχουν καταγραφείς (αισθητήρες) σε κάθε κόμβο που μπορεί να αποτελέσει σημείο εσόδου ή εξόδου. Η χρέωση θα γίνεται χιλιομετρικά και θα χρεώνεται στην πινακίδα του οχήματος. Σε περίπτωση που η εξόφληση γίνει αυτόματα (έχοντας ο οδηγός πληρώσει το ποσό αφαιρόντας το από το λογαριασμό του) θα σβήνονται άμεσα και τα στοιχεία του. Η αγορά "χιλιομέτρων" θα μπορεί να γίνεται ακόμα και μέσω ειδικού app από τα κινητά τηλέφωνα. Για τα φορτηγά θα υπάρξει υποχρέωση προμήθειας συσκευής (αντίστοιχης περίπου με αυτή που υπάρχει σήμερα) και θα υπάρχει εντοπισμός μέσω δορυφόρου. Σε αυτό το σύστημα το φορτηγό θα καταγράφεται που κινείται και ανάλογα θα χρεώνεται. Σημαντικός παράγοντας είναι το γεγονός ότι οι εκπτώσεις των κατά περιοχών αυτοκινητόδρομων θα παραμείνουν καθώς οι εκπτώσεις καθορίζονται ούτως ή άλλως από τους ίδιους τους παραχωρησιούχους. Ενδιαφέρον έχει και το πως θα χρεώνονται τα οχήματα άλλων χωρών. Τα επιβατηγά θα πρέπει να προμηθεύονται ένα ειδικό σήμα και τα φορτηγά την ίδια συσκευή δορυφορικής χρέωσης με υποχρέωση πληρωμής κατά την έξοδο τους από τη χώρα, εκτός αν οι εταιρείες είναι συμβεβλημένες με κάποιο συμβατό σύστημα πληρωμής διοδίων που θα μπορεί να συνδέεται με το Ελληνικό. Εδώ προσδοκώνται υψηλά έσοδα καθώς είναι εκείνες οι κατηγορίες οχημάτων που μέχρι σήμερα ευνοούνται από την ανυπαρξία διοδίων κυρίως στο δίκτυο αυτοκινητόδρομων της Εγνατίας Οδού. Κοινώς θα τελειώσει το "τζάμπα". Το κόστος του συστήματος θα χρηματοδοτηθεί από το Ελληνικό Δημόσιο, προς το παρόν από πόρους του ΠΔΕ ενώ θα επιχειρηθούν να εξευρεθούν πόροι και από το ΕΣΠΑ 2014-2020. Πηγές της αγοράς χαρακτηρίζουν το ποσό "λογικό" αλλά επισημαίνουν ότι θα πρέπει να υπάρξουν πολλές διευκρινίσεις τόσο σε τεχνικό, σε οικονομικό αλλά και λειτουργικό επίπεδο για το πως αυτό το "υπερμοντέρνο" σύστημα θα εφαρμοστεί ενώ μιλούν και για την ανάγκη ύπαρξης μίας περιόδου "μεικτής" χρήσης των δύο συστημάτων. Πάντως το τέλος του 2018 δεν φαίνεται προς το παρόν ως ένας λογικός χρόνος για την εφαρμογή του συστήματος καθώς έχουμε μπροστά μας και τον διαγωνισμό (που μπορεί να διαρκέσει μήνες) αλλά και τις διαπραγματεύσεις για όλα τα θέματα που θα θέσει το Υπ.ΥΠΟΜΕ αλλά και οι Παραχωρησιούχοι. Πηγή: http://www.ypodomes....systima-diodion Click here to view the είδηση 1
sdim Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 3 , 2018 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 3 , 2018 Πολύ σωστή η ιδέα, αλλά... Τα θετικά του γεγονότος ότι δεν θα σταματάμε στα διόδια: - θα εξοικονομούμε χρόνο - θα εξοικονομούμε χρήματα από την οικονομία στο καύσιμο. Ιδιαίτερα για τους επαγγελματίες θα είναι σωτηρία καθώς η ακινητοποίηση 40 τόνων (φορτηγό συν φορτίο) από τα 80km/h στα 0km/h και πάλι στα 80km/h μεταφράζεται σε πολλά ευρώ. - θα εξοικονομήσουμε κόστος από τα τακάκια και τα δισκόφρενα. Από τα 130km/h (επιτρεπτή ταχύτητα αυτοκινητόδρομου) στα 0km/h ταλαιπωρούνται τα φρένα. Τα θετικά που δεν θα μας αρέσουν: - η ταχύτητα θα μπορεί να παρακολουθείται αφού η συσκευή θα παρακολουθεί το όχημα δορυφορικά. Συνεπώς κάποια στιγμή θα μας βάλουν ηλεκτρονικό πρόστιμο για τυχόν υπέρβαση ταχύτητας. Θα πηγαίνεις να προσπεράσεις κάποιον που πηγαίνει με 120χλμ την ώρα οπότε θα υπερβαίνεις προσωρινά το όριο ταχύτητας και θα σου έρχεται το πρόστιμο. Θα μας υποχρεώσουν έτσι να τηρούμε πάντα τα όρια αλλά δεν νομίζω να αρέσει σε όλους σε άδειο αυτοκινητόδρομο να πηγαίνουν με 130χλμ/ώρα.
Gousgounis Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 6 , 2018 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 6 , 2018 Προγραμματίζουν σε δύο χρόνια να έχουν έτοιμο το νέο σύστημα, χωρίς μετωπικούς σταθμούς και ταυτόχρονα ξοδεύουν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ στην κατασκευή νέων μετωπικών σταθμών (πχ Ασπροβάλτα και Ωραιόκαστρο θα είναι έτοιμα τον Σεπτέμβριο) που θα λειτουργήσουν ούτε για δύο χρόνια. Άντε μετά να πιστέψει κανείς ότι ο Σπιρτζής και τα υπόλοιπα παρατρεχάμενα golden boys δεν τα παίρνουν από τις εργολαβίες.
imhotep Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 7 , 2018 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 7 , 2018 ήταν (η κατασκευή των μετωπικών σταθμών) όπως έχουν πει στις υποχρεώσεις του δημοσίου έναντι των "παραχωρησιούχων" βάσει -και καλά- μνημονιακών υποχρεώσεων λες και άλλοι τις συνέταξαν ή υπέγραψαν τις συμβάσεις αυτές και μιλάμε βέβαια για διπλές εργολαβίες μια η κατασκευή και μια η αποξήλωση (κατά το γνωστό ράβε-ξήλωνε) βάλε και τις προσλήψεις ημέτερων που θα μετακινηθούν μετά σε άλλες "λειτουργικές" θέσεις -κατά προτίμηση του δημοσίου αλλά για τα μνημόνια θα φταίνε πάντα ο τυροπιτάς κι ο καστανάς επίσης .. πόσο θα πάνε τα διόδια για να αποσβεστεί αυτό το κόστος των 400 μυρίων?? οεο?? αν υπολογίσουμε τα χιλιόμετρα των ΕΟ που έχουν διόδια η επιβάρυνση είναι ~200.000 γιούρια/χλμ αν βέβαια αναφερόμαστε σε όλους τους άξονες με διόδια γιατί αν τα 400 αφορούν μόνο την Εγνατία τότε είμαστε στα 600.000 γιούρια/χλμ https://www.helppost.gr/agenda/diodia-times-xartis-stathmoi/
dimitris GM Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 7 , 2018 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 7 , 2018 μια φορά...εστω μια και μοναδικη φορα, να διαβασω οτι, "με το νεο συστημα θα μειωθουν τα διοδια" κι άλλο τπτ... :mrgreen: καλημερα
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα