sarcs Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 19 , 2018 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 19 , 2018 (edited) Εννοεί ο kan62 ότι βάσει Ν 3028 έτσι και αλλιώς οι τακτοποιήσεις (αυτή την ερμηνεία έχουν και οι αρχαιολογοι) έπρεπε να εγκρίνονται πρώτα από αυτούς, εφόσον αφορούν σε χώρους εποπτείας του ΥΠΠΟ. Στο σκεπτικό αυτό βέβαια δε συμφωνώ ακριβώς, γιατί ήρθε ένας μεταγενέστερος Νόμος πχ ο 4178 και καθόρισε προϋποθέσεις υπαγωγής. Το θέμα είναι ότι για αρχαιολογικούς χώρους έλεγε "εφόσον δεν απαγορευόταν η δόμηση κατά το χρόνο κατασκευής", το οποίο εγώ πχ το ερμηνεύω απαγορευόταν (πχ ζώνη Α), ενώ οι αρχαιολόγοι το ερμηνεύουν ότι από τη στιγμή που ΄έπρεπε να περάσεις πρώτα από αυτούς και δε το έκανες, δε σου εγκρίνουν σχεδόν τίποτα! Ειδάλλως θα είναι έκθετοι αυτοί όπως πιστεύουν με βάση το Ν 3028 !!!! Στρουθοκαμηλισμοί και μαζί κουτοπονηριές του Ελληνικού Δημοσίου που από τη μία εισπράττει πρόστιμα, αυξημένα ΕΝΦΙΑ κλπ και από την άλλη αφήνει έκθετο τον κόσμο με όλα αυτά τα κενά στις διαθέσεις ερμηνείας κάθε υπαλλήλου. Edited Σεπτέμβριος 19 , 2018 by sarcs 1
kan62 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 19 , 2018 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 19 , 2018 Οι νόμοι των αυθαιρέτων είναι η ουρά των διατάξεων της πολεοδομικής νομοθεσίας. Οι διατάξεις πολεοδομικής νομοθεσίας, κατά συνταγματική σειρά, έπονται των διατάξεων προστασίας. Εξ άλλου δεν άλλαξε κάτι σε σχέση με το παρελθόν. Οι αρχαιολόγοι προηγούντο της πολεοδομίας ... σε όλους τους πολεοδομικούς νόμους. 52 λεπτά πριν, sarcs said: Το θέμα είναι ότι για αρχαιολογικούς χώρους έλεγε "εφόσον δεν απαγορευόταν η δόμηση κατά το χρόνο κατασκευής", το οποίο εγώ πχ το ερμηνεύω απαγορευόταν (πχ ζώνη Α), ενώ οι αρχαιολόγοι το ερμηνεύουν ότι από τη στιγμή που ΄έπρεπε να περάσεις πρώτα από αυτούς και δε το έκανες, δε σου εγκρίνουν σχεδόν τίποτα! Ειδάλλως θα είναι έκθετοι αυτοί όπως πιστεύουν με βάση το Ν 3028 !!!! Ο ν.3028 σε όλες τις περιοχές που προστατεύει ξεκινάει με το "απαγορεύεται η εκτέλεση οποιασδήποτε εργασίας ... χωρίς την προηγούμενη έγκριση του ΥΠΠΟ ..." Στρουθοκαμηλισμοί και μαζί κουτοπονηριές του Ελληνικού Δημοσίου που από τη μία εισπράττει πρόστιμα, αυξημένα ΕΝΦΙΑ κλπ και από την άλλη αφήνει έκθετο τον κόσμο με όλα αυτά τα κενά στις διαθέσεις ερμηνείας κάθε υπαλλήλου. Αυτό που έγινε με τους προηγούμενους νόμους ήταν η απόκρυψη της απαγόρευσης. Με τον ν.4495 δημιουργείται η σύγχυση γιατί δεν ξέρουν να γράψουν αυτό που εννούν (ή ξέρουν αλλά δεν θέλουν να φανεί ... ακόμη).
avgoust Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 19 , 2018 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 19 , 2018 (edited) Είναι άλλο πράγμα το απαγορεύεται και άλλο το απαγορεύεται αν δεν έχεις έγκριση. Παράδειγμα : Α ζώνη απαγορεύεται η δόμηση καθώς είναι ζώνη απολύτου προστασίας , ενώ στη Β ζώνη επιτρέπεται η δόμηση με έγκριση. Γι αυτό στις απαγορεύσεις του αρθρου 89 υπάρχει απαγόρευση μόνο για την Α ζώνη. Και επειδή πριν τις Α , Β ,Γ ζώνες υπήρχαν ΥΑ του στυλ "Ακτίνα προστασίας 200μ πέριξ του μνημείου" όπου απαγορευόταν οποιαδήποτε δόμηση , προστέθηκε για τα προυφιστάμενα της κήρυξης ζώνης η φράση "εφ'όσον δεν απαγορευόταν η δόμηση". Edited Σεπτέμβριος 19 , 2018 by avgoust
kan62 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 19 , 2018 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 19 , 2018 Προς το παρόν και στο πνεύμα της παραπάνω τοποθέτησής μου, υπάρχουν ήδη αποφάσεις του ΣτΕ και η πλειοψηφία 26/19 στο ΝσΚ (163/2015) και με βάση αυτές συμμορφώθηκε ο νομοθέτης στο ν.4495 (ομολογουμένως λίγο άτσαλα) : IV. Με βάση τα προλεχθέντα, η Ολομέλεια του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους γνωμοδοτεί, κατά πλειοψηφία, ότι στα τιθέμενα ερωτήματα προσήκουν οι ακόλουθες απαντήσεις : γ) Η υπαγωγή αυθαιρέτων κατασκευών στις διατάξεις των ν.4014/2011 και 4178/2013, όταν πρόκειται για κτίρια που βρίσκονται σε αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικούς τόπους ή πλησίον μνημείων, δεν είναι δυνατή και νόμιμη και δεν δεσμεύει το Υπουργείο Πολιτισμού, καθόσον στους εν λόγω χώρους η οικοδομική δραστηριότητα επιτρέπεται μόνο σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία των διατάξεων του αρχαιολογικού νόμου και συγκεκριμένα μετά από προηγούμενη άδεια του Υπουργού Πολιτισμού, ο οποίος έχει αποκλειστικά, κατά το Σύνταγμα, αρμοδιότητα για την εφαρμογή της αρχαιολογικής νομοθεσίας.
avgoust Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 20 , 2018 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 20 , 2018 Η ανωτέρω γνωμοδότηση δεν έχει γίνει αποδεκτή και σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 7 του ν. 3086/2002 (Α΄ 324), "Οι γνωμοδοτήσεις δεν δημιουργούν δικαίωμα υπέρ οποιουδήποτε τρίτου, πριν από την αποδοχή τους με επισημειωματική πράξη από τον Πρόεδρο της Βουλής, τον αρμόδιο Υπουργό, ή το Διοικητικό Συμβούλιο Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου ή άλλο κατά νόμο αρμόδιο όργανο αυτού ή Ανεξάρτητης Διοικητικής Αρχής ή από τον Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας. Μετά την αποδοχή τους οι γνωμοδοτήσεις αποτελούν πράξεις, που είναι υποχρεωτικές για τη Διοίκηση ή το Νομικό Πρόσωπο ή την Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή".
kan62 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 20 , 2018 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 20 , 2018 Δεν πρόσεξες ότι έγραψα ήδη συμμορφώθηκε με τον ν.4495. Δεν θα συνεχίσω γιατί προφανώς δεν πρόκειται να σε πείσω. Πάντως ολόκληρο το ΥΠΠΟ ήδη δουλεύει στο πλαίσιο που έγραψα παραπάνω. Ο καθένας με την ερμηνεία του παίρνει και την αντίστοιχη ευθύνη ...
avgoust Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 20 , 2018 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 20 , 2018 Σύμφωνοι , απλά θα σου πω ότι η εν λόγω απόφαση όπως είναι διατυπωμένη αφορά και τις δηλώσεις του 4178. Επειδή έτυχε να ελεγχθούν δικές μου δηλώσεις του 4178 σε εκτός σχεδίου αρχαιολογικό χώρο από την ΥΔΟΜ , ουδέποτε τέθηκε θέμα έγκρισης ΥΠΠΟ για τη νομιμότητα της δήλωσης. Το ότι το ΥΠΠΟ δεν εγκρίνει εργασίες σε υφιστάμενα ακίνητα που δεν έχει από παλιά εγκρίνει ίσχυε πάντα. Εμένα ας πούμε δεν μου έδωσε έγκριση για συρματόπλεξη αγροτεμαχίου με μικρής κλιμακας λόγω νομίμως υφισταμένου θερμοκηπίου μέσω Υπ. Γεωργίας που δεν είχε όμως την έγκρισή τους με την φράση "δεν αναγνωρίζουμε εγκρίσεις άλλων υπηρεσιών". Τέλος πάντων εδώ στην περιοχή μου οι συνάδελφοι που το συζητήσαμε καταλήξαμε στο ότι η εν λόγω διάταξη του 4495 με την σημερινή της μορφή αφορά μόνο τους παραδοσιακούς οικισμούς. ΥΓ. Εστω λοιπόν ότι αυθαιρετούχος με βεβαιωμένο πρόστιμο πολλών χιλιάδων Ε στην εφορία , απευθύνεται στο ΥΠΠΟ για την προέγκριση και δεν την παίρνει. Ποια η συνέχεια ?
kan62 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 20 , 2018 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 20 , 2018 1 ώρα πριν, avgoust said: Επειδή έτυχε να ελεγχθούν δικές μου δηλώσεις του 4178 σε εκτός σχεδίου αρχαιολογικό χώρο από την ΥΔΟΜ , ουδέποτε τέθηκε θέμα έγκρισης ΥΠΠΟ για τη νομιμότητα της δήλωσης. Αυτό είναι πρόβλημα της ΥΔΟΜ. Αν έβγαζες άδεια και είχες ρυθμισμένο δεν θα απαιτούσε έγκριση αρχαιολογίας ; Εκεί τι θα έλεγαν ; Τέλος πάντων εδώ στην περιοχή μου οι συνάδελφοι που το συζητήσαμε καταλήξαμε στο ότι η εν λόγω διάταξη του 4495 με την σημερινή της μορφή αφορά μόνο τους παραδοσιακούς οικισμούς. Δικό σας συμπέρασμα. Το ΥΠΕΝ λέει για το τι συμβαίνει σε συναρμοδιότητα. Αυτό δεν σημαίνει ότι σε αρμοδιότητα μόνο ΥΠΠΟ δεν συμβαίνει τίποτε. Ο πελάτης θα το βρει κάποια στιγμή μπροστά του. Θα του πείτε έτσι αποφασίσαμε ; ΥΓ. Εστω λοιπόν ότι αυθαιρετούχος με βεβαιωμένο πρόστιμο πολλών χιλιάδων Ε στην εφορία , απευθύνεται στο ΥΠΠΟ για την προέγκριση και δεν την παίρνει. Ποια η συνέχεια ? Το ΥΠΠΟ με απόφασή του θα του επιτρέψει την ένταξη στο ν.4495 για τη διαγραφή προστίμων και των κυρώσεων αυθαιρέτων και στην ίδια απόφαση θα δίνει εντολές για τις εργασίες προσαρμογής και για τις ενδεχόμενες κυρώσεις του ν.3028/2002. Η απόφαση θα βγει από το αρμόδιο κατά περίπτωση όργανο του ΥΠΠΟ.
sarcs Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 20 , 2018 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 20 , 2018 (edited) Πάντως στην πράξη, δεδομένης της μη σύστασης των επιιτροπών τουλάχιστον εδώ στα βόρεια που κινούμαστε εμείς, δεν υπάρχουν και πολλές λύσεις διαθέσιμες. Ή χάνεις τον πελάτη ή ρισκάρεις μαζί του. Από κει και πέρα ο καθένας ζυγίζει και παίρνει τις αποφάσεις του και την ευθύνη. Ενδιαφέρουσα η διαφωνία πάντως! Edited Σεπτέμβριος 20 , 2018 by sarcs
vk2626 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 14 , 2018 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 14 , 2018 (edited) Ας ρωτησω κι εδω κι αν υπαρχει συναδελφος απο Θεσσαλονικη ή μη ας πει τη γνωμη του. Στο ιστορικο κεντρο της Θεσσαλονικης που τυγχανει και ιστορικος τοπος πρεπει να ρυθμισω υπογειο αποθηκευτικο χωρο που βλεπει στον πισω ακαλυπτο και αλλαξε χρηση σε διαμερισμα.Κι εκχωματωση του πισω ακαλυπτου για προσβαση σε αυτον απο το διαμερισμα. Απο αυτα που διαβαζω τείνω στην αποψη του kan62 οποτε χρειαζομαι εγκριση απο ΥΠΠΟ, σωστα; Που απευθυνομαι για γνωμοδοτηση; Νεωτερων ή ΕΦΑ; Τι κυρωσεις θα εχω αν δεν παρω γνωμοδοτηση. Επειδη προκειται για αγοραπωλησια με πιεζουν οι πελατες να το προχωρησω γρηγορα χωρις εγκρισεις.Τι μπορω να κανω; Δεν θελω να το παρατησω γιατι ήδη εχω κανει αυτοψια, σχεδια κλπ. Να τονισω ότι η οικοδομη ειναι συννομη με Ο.Α. Edited Οκτώβριος 14 , 2018 by vk2626
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα