atsalovergas Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 29 , 2019 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 29 , 2019 Παρακολουθησα την συζήτηση και δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω με Charlie και tetris. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
zenmechanics Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 30 , 2019 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 30 , 2019 (edited) Αν δεν κάνω λάθος, νομίζω πολλά ευρωπαϊκά πρότυπα/κανονισμοί είναι επί πληρωμή, όπως οι κανονισμοί/πρότυπα για αυτοκίνητα, όπου πρόκειται για όμοια περίπτωση, δηλαδή το τελικό προϊόν/υπηρεσία απευθύνεται στο ευρύ κοινό και αφορά την ασφάλειά του, ο φορέας υλοποίησης είναι ιδιώτες και η παροχή του τελικού προϊόντος/υπηρεσίας γίνεται επίσης από ιδιώτες. Υπό διερεύνηση αυτό, διότι μπορεί να κάνω και λάθος. Κατ' αυτή την λογική, η Ε.Ε. ακολουθεί μια λογική απόκτησης επί πληρωμή συγκεκριμένων προτύπων (standards) και κανονισμών (regulations). Αν αυτό είναι σωστό ή λάθος, είναι μια ευρωπαϊκή πτυχή του θέματος, και θεωρώ ότι λίγη σημασία έχει να το συζητήσουμε, μιας και αφορά ζήτημα θεμελιακών αρχών και γενικότερα ξεφεύγει από την επιρροή μας. Πάντως νομίζω οτι σε όλες τις χώρες της Ε.Ε. οι ευρωκώδικες είναι πληρωτέο απόκτημα από τους μηχανικούς. Αν λοιπόν ισχύει όλο αυτό, ένα θέμα που τίθεται είναι αν θα έπρεπε το ΤΕΕ (ως τεχνικός σύμβουλος του κράτους) και η πολιτεία, να προνοήσουν ώστε: ή να δώσουν εναλλακτικές στους μηχανικούς (πέραν του ΕΑΚ-ΕΚΩΣ, που δεν καλύπτει συγκεκριμένες κατασκευές) ή να αναπτύξουν ένα πλάνο ώστε ο μηχανικός να έχει πλήρη πρόσβαση στους κανονισμούς/πρότυπα με μηδενικό ή ελάχιστο κόστος (αν φυσικά ήταν τύποις/νομικά εφικτό κάτι τέτοιο). Αυτή είναι η ελληνική πτυχή του θέματος και αυτή χωράει συζήτηση. Αν δεν ισχύει η αρχική τοποθέτηση, τότε ένα θέμα που τίθεται είναι γιατί ενώ άλλα πρότυπα που ομοιάζουν με τους ευρωκώδικες (όπως αναλύω πιο πάνω) είναι δωρεάν, ενώ οι ευρωκώδικες είναι επί πληρωμή. Επίσης ένα άλλο θέμα που τίθεται είναι με τι διαδικασία κατέληξε η συγγραφή/διάθεση των ευρωκωδίκων σε συγκεκριμένο φορέα υλοποίησης και με τι κόστος. Edited Οκτώβριος 30 , 2019 by zenmechanics 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
georgios_m Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 30 , 2019 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 30 , 2019 Το να εξασφαλιστεί δωρεάν διάθεση σε όλους μέσω ΤΕΕ σημαίνει και επιβάρυνση όλων, άρα θα πρέπει να τους επιθυμούν/χρειάζονται και όλοι. Οπότε μάλλον θα προκύψουν πολύ μεγαλύτερες αντιδράσεις αν ξαφνικά η ετήσια συνδρομή διπλασιαστεί (στην καλύτερη περίπτωση). Το καλύτερο που θα μπορούσε να γίνει είναι να φροντίσει το ΤΕΕ μια καλύτερη τιμή για όσα μέλη ενδιαφέρονται. Αλλά και πάλι δε ξέρουμε τι ελευθερίες δίνει η ευρωπαϊκή νομοθεσία στα επιμελητήρια στο να παίρνουν τέτοιες πρωτοβουλίες, δεδομένου ότι με τους κώδικες αυτούς μπορεί ένας μηχανικός να δουλέψει σε όλη την ένωση. Σχετικά με την αξιοκρατία στην παραγωγή των Ευρωκωδίκων λογικά θα υπήρξε η απαιτούμενη διαφάνεια, λόγω και των σίγουρα πολλών επίδοξων αναδόχων ενός τέτοιου πρότζεκτ. Σίγουρα κάπου είναι ανηρτημένα όλα, όπως σε κάθε ευρωπαϊκό επιδοτούμενο πρόγραμμα. Σχετικά με τη χρήση εναλλακτικών κωδίκων, πιστεύω πως θεσμικά δεν αποκλείεται, αρκεί να υπάρχει η απαιτούμενη πιστοποίηση. Πχ αν κάποιος αντέχει να γράψει δικούς του κανονισμούς και να καλύψει τα έξοδα της πιστοποίησης, νομίζω πως έχει δικαίωμα να το κάνει και μετά να τους πουλήσει κιόλας. Αυτό σημαίνει ελεύθερη αγορά. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nik Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 30 , 2019 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 30 , 2019 1 ώρα πριν, georgios_m said: Το καλύτερο που θα μπορούσε να γίνει είναι να φροντίσει το ΤΕΕ μια καλύτερη τιμή για όσα μέλη ενδιαφέρονται. Αλλά και πάλι δε ξέρουμε τι ελευθερίες δίνει η ευρωπαϊκή νομοθεσία στα επιμελητήρια στο να παίρνουν τέτοιες πρωτοβουλίες, δεδομένου ότι με τους κώδικες αυτούς μπορεί ένας μηχανικός να δουλέψει σε όλη την ένωση. Ούτε αυτό είναι σωστό. Γιατί ο αρχιτέκτονας να πληρώσει για τους ΕΚ ? Μετά θα ζητήσει το ΤΕΕ να αγοράσει κάτι που να αφορά τα αρχιτεκτονικά και μετά ο μηχανολόγος και μετά ο τοπογράφος. Για αυτό τα εργαλεία του ο κάθε επαγγελματίας τα πληρώνει ο ίδιος και δεν τα μεταφέρει στο κοινωνικό σύνολο άμεσα αλλά έμμεσα μέσω της αμοιβής του. Το ότι είναι υποχρεωτικά ΔΕΝ σημαίνει τίποτα. Αλλά αυτές είναι βασικές οικονομικές έννοιες που δεν χρειάζονται πολλή ανάλυση και συζήτηση αρκεί να μην κολλάει κάποιος. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
georgios_m Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 30 , 2019 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 30 , 2019 Αυτό που λες έγραψα (δες τι παρέθεσες). Η δυνατότητα θα αφορά μόνο όσους ενδιαφέρονται να μπουν στο σχετικό πρόγραμμα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
trellovoskos Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 4 , 2019 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 4 , 2019 Δεδομένου ότι σε επικοινωνία με τον ΕΛΟΤ το κόστος για το σύνολο των εωρωκωδίκων είναι 950€+ΦΠΑ, και με βάση ολα τα μηνύματα που έχουν προηγηθεί, αναρωτιέμαι πόσοι έχουν αγοράσει τους Ευρωκώδικες απο τον ΕΛΟΤ ή τους έχουν βρει με άλλους τρόπους (αν θέλετε μου λέτε με pm). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steelman Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 11 , 2020 Share Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 11 , 2020 Για τους μελετητές μηχανικούς επιβάλλεται να έχουν όλους τους Ευρωκώδικες και όχι μόνο. Το κόστος δεν είναι μεγάλο για όλους τους Ευρωκώδικες. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
trellovoskos Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 11 , 2020 Share Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 11 , 2020 7 ώρες πριν, Steelman said: Για τους μελετητές μηχανικούς επιβάλλεται να έχουν όλους τους Ευρωκώδικες και όχι μόνο. Το κόστος δεν είναι μεγάλο για όλους τους Ευρωκώδικες. Εμένα μικρό δεν μου φαίνεται. Δεδομένου ότι οποιαδήποτε αναθεώρηση πρέπει να την πληρωσει κανείς. Συνάδελφε τους έχεις αγοράσει εσύ; Link to comment Share on other sites More sharing options...
georgios_m Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 13 , 2020 Share Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 13 , 2020 Με τι το συγκρίνεις το κόστος τους και σου φαίνεται μεγάλο; Link to comment Share on other sites More sharing options...
pirsogiannis Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 13 , 2020 Share Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 13 , 2020 (edited) Θα είχε ενδιαφέρον να μας πει κάποιος αν οι ελληνικές επιτροπές που ασχολήθηκαν με τα εθνικά προσαρτήματα, αμείφθηκαν και με τί ποσά, και από πού καλύφθηκαν αυτά τα ποσά.Και μετά μπορεί να ανοίξει η συζήτηση αν πρέπει να πωλούνται οι ευρωκώδικες που είναι και νόμοι του κράτους, και ποια είναι μια λογική τιμή για να πωλούνται.Πρώτα όμως αυτή είναι η ερώτηση που πρέπει να απαντηθεί. Για να συνεχίσω λίγο το σκεπτικό μου: υπάρχει στην σημερινή κοινωνία η απαίτηση προστασίας της ζωής, όλα τα κοινωνικά σύνολα βασίζονται σε αυτή την απαίτηση, θεωρείται αγαθό ύψιστο που δεν πρέπει να τίθεται εν αμφιβόλω, συμφωνεί ή διαφωνεί κανείς αυτή είναι η βάση που γεννάει την απαίτηση για ασφαλείς κατασκευές. Για να υπάρξουν ασφαλείς κατασκευές, θα πρέπει να έχουν υλοποιηθεί με τα πλέον σύγχρονα και αυστηρά πρότυπα που διέπουν υλικά και τεχνικές. Τί κάνουμε λοιπόν? Υποτίθεται συναποφασίζουμε, σε επίπεδο κράτους, ευρωπαικής ένωσης κλπ, κάποιοι "σοφοί" να φτιάξουν αυτά τα πρότυπα. Οι σοφοί πρέπει να ζήσουν, και η δουλειά τους είναι να δημιουργούν αυτούς τους κανονισμούς. Να αμειφθούν λοιπόν. Να μας πεί όμως κάποιος πόσο είναι αυτή η αμοιβή, ποιος την καταβάλει, πχ οι πολίτες άμεσα?έμμεσα μέσω φόρων?διοδίων σε ότι αφορά έργα οδοποιίας? περιβαλλοντικών τελών σε ότι αφορά έργα κτιριακά κλπ κλπ? Να μας πουν λοιπόν όλη την παραπάνω πορεία επίσημα, και μετά συζητάμε αν το κόστος των ευρωκωδίκων είναι μεγάλο ή μικρό. Γιατί οι πρόγονοι μας έλεγαν μεταξύ πολλών άλλων σοφών, ότι τα "δημόσια γενόμενα, δημόσια πρέπει να κρίνονται".... Edited Ιούνιος 13 , 2020 by pirsogiannis 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα