atsalovergas Δημοσιεύτηκε October 29, 2019 at 05:31 μμ Δημοσιεύτηκε October 29, 2019 at 05:31 μμ Παρακολουθησα την συζήτηση και δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω με Charlie και tetris. 1
zenmechanics Δημοσιεύτηκε October 30, 2019 at 08:35 πμ Δημοσιεύτηκε October 30, 2019 at 08:35 πμ (edited) Αν δεν κάνω λάθος, νομίζω πολλά ευρωπαϊκά πρότυπα/κανονισμοί είναι επί πληρωμή, όπως οι κανονισμοί/πρότυπα για αυτοκίνητα, όπου πρόκειται για όμοια περίπτωση, δηλαδή το τελικό προϊόν/υπηρεσία απευθύνεται στο ευρύ κοινό και αφορά την ασφάλειά του, ο φορέας υλοποίησης είναι ιδιώτες και η παροχή του τελικού προϊόντος/υπηρεσίας γίνεται επίσης από ιδιώτες. Υπό διερεύνηση αυτό, διότι μπορεί να κάνω και λάθος. Κατ' αυτή την λογική, η Ε.Ε. ακολουθεί μια λογική απόκτησης επί πληρωμή συγκεκριμένων προτύπων (standards) και κανονισμών (regulations). Αν αυτό είναι σωστό ή λάθος, είναι μια ευρωπαϊκή πτυχή του θέματος, και θεωρώ ότι λίγη σημασία έχει να το συζητήσουμε, μιας και αφορά ζήτημα θεμελιακών αρχών και γενικότερα ξεφεύγει από την επιρροή μας. Πάντως νομίζω οτι σε όλες τις χώρες της Ε.Ε. οι ευρωκώδικες είναι πληρωτέο απόκτημα από τους μηχανικούς. Αν λοιπόν ισχύει όλο αυτό, ένα θέμα που τίθεται είναι αν θα έπρεπε το ΤΕΕ (ως τεχνικός σύμβουλος του κράτους) και η πολιτεία, να προνοήσουν ώστε: ή να δώσουν εναλλακτικές στους μηχανικούς (πέραν του ΕΑΚ-ΕΚΩΣ, που δεν καλύπτει συγκεκριμένες κατασκευές) ή να αναπτύξουν ένα πλάνο ώστε ο μηχανικός να έχει πλήρη πρόσβαση στους κανονισμούς/πρότυπα με μηδενικό ή ελάχιστο κόστος (αν φυσικά ήταν τύποις/νομικά εφικτό κάτι τέτοιο). Αυτή είναι η ελληνική πτυχή του θέματος και αυτή χωράει συζήτηση. Αν δεν ισχύει η αρχική τοποθέτηση, τότε ένα θέμα που τίθεται είναι γιατί ενώ άλλα πρότυπα που ομοιάζουν με τους ευρωκώδικες (όπως αναλύω πιο πάνω) είναι δωρεάν, ενώ οι ευρωκώδικες είναι επί πληρωμή. Επίσης ένα άλλο θέμα που τίθεται είναι με τι διαδικασία κατέληξε η συγγραφή/διάθεση των ευρωκωδίκων σε συγκεκριμένο φορέα υλοποίησης και με τι κόστος. Edited October 30, 2019 at 09:02 πμ by zenmechanics 2
georgios_m Δημοσιεύτηκε October 30, 2019 at 03:27 μμ Δημοσιεύτηκε October 30, 2019 at 03:27 μμ Το να εξασφαλιστεί δωρεάν διάθεση σε όλους μέσω ΤΕΕ σημαίνει και επιβάρυνση όλων, άρα θα πρέπει να τους επιθυμούν/χρειάζονται και όλοι. Οπότε μάλλον θα προκύψουν πολύ μεγαλύτερες αντιδράσεις αν ξαφνικά η ετήσια συνδρομή διπλασιαστεί (στην καλύτερη περίπτωση). Το καλύτερο που θα μπορούσε να γίνει είναι να φροντίσει το ΤΕΕ μια καλύτερη τιμή για όσα μέλη ενδιαφέρονται. Αλλά και πάλι δε ξέρουμε τι ελευθερίες δίνει η ευρωπαϊκή νομοθεσία στα επιμελητήρια στο να παίρνουν τέτοιες πρωτοβουλίες, δεδομένου ότι με τους κώδικες αυτούς μπορεί ένας μηχανικός να δουλέψει σε όλη την ένωση. Σχετικά με την αξιοκρατία στην παραγωγή των Ευρωκωδίκων λογικά θα υπήρξε η απαιτούμενη διαφάνεια, λόγω και των σίγουρα πολλών επίδοξων αναδόχων ενός τέτοιου πρότζεκτ. Σίγουρα κάπου είναι ανηρτημένα όλα, όπως σε κάθε ευρωπαϊκό επιδοτούμενο πρόγραμμα. Σχετικά με τη χρήση εναλλακτικών κωδίκων, πιστεύω πως θεσμικά δεν αποκλείεται, αρκεί να υπάρχει η απαιτούμενη πιστοποίηση. Πχ αν κάποιος αντέχει να γράψει δικούς του κανονισμούς και να καλύψει τα έξοδα της πιστοποίησης, νομίζω πως έχει δικαίωμα να το κάνει και μετά να τους πουλήσει κιόλας. Αυτό σημαίνει ελεύθερη αγορά. 1
nik Δημοσιεύτηκε October 30, 2019 at 05:05 μμ Δημοσιεύτηκε October 30, 2019 at 05:05 μμ On 30/10/2019 at 3:27 ΜΜ, georgios_m said: Το καλύτερο που θα μπορούσε να γίνει είναι να φροντίσει το ΤΕΕ μια καλύτερη τιμή για όσα μέλη ενδιαφέρονται. Αλλά και πάλι δε ξέρουμε τι ελευθερίες δίνει η ευρωπαϊκή νομοθεσία στα επιμελητήρια στο να παίρνουν τέτοιες πρωτοβουλίες, δεδομένου ότι με τους κώδικες αυτούς μπορεί ένας μηχανικός να δουλέψει σε όλη την ένωση. Expand Ούτε αυτό είναι σωστό. Γιατί ο αρχιτέκτονας να πληρώσει για τους ΕΚ ? Μετά θα ζητήσει το ΤΕΕ να αγοράσει κάτι που να αφορά τα αρχιτεκτονικά και μετά ο μηχανολόγος και μετά ο τοπογράφος. Για αυτό τα εργαλεία του ο κάθε επαγγελματίας τα πληρώνει ο ίδιος και δεν τα μεταφέρει στο κοινωνικό σύνολο άμεσα αλλά έμμεσα μέσω της αμοιβής του. Το ότι είναι υποχρεωτικά ΔΕΝ σημαίνει τίποτα. Αλλά αυτές είναι βασικές οικονομικές έννοιες που δεν χρειάζονται πολλή ανάλυση και συζήτηση αρκεί να μην κολλάει κάποιος. 1
georgios_m Δημοσιεύτηκε October 30, 2019 at 07:58 μμ Δημοσιεύτηκε October 30, 2019 at 07:58 μμ Αυτό που λες έγραψα (δες τι παρέθεσες). Η δυνατότητα θα αφορά μόνο όσους ενδιαφέρονται να μπουν στο σχετικό πρόγραμμα.
trellovoskos Δημοσιεύτηκε December 4, 2019 at 06:52 πμ Δημοσιεύτηκε December 4, 2019 at 06:52 πμ Δεδομένου ότι σε επικοινωνία με τον ΕΛΟΤ το κόστος για το σύνολο των εωρωκωδίκων είναι 950€+ΦΠΑ, και με βάση ολα τα μηνύματα που έχουν προηγηθεί, αναρωτιέμαι πόσοι έχουν αγοράσει τους Ευρωκώδικες απο τον ΕΛΟΤ ή τους έχουν βρει με άλλους τρόπους (αν θέλετε μου λέτε με pm).
Steelman Δημοσιεύτηκε June 11, 2020 at 11:35 πμ Δημοσιεύτηκε June 11, 2020 at 11:35 πμ Για τους μελετητές μηχανικούς επιβάλλεται να έχουν όλους τους Ευρωκώδικες και όχι μόνο. Το κόστος δεν είναι μεγάλο για όλους τους Ευρωκώδικες. 1
trellovoskos Δημοσιεύτηκε June 11, 2020 at 06:22 μμ Δημοσιεύτηκε June 11, 2020 at 06:22 μμ On 11/6/2020 at 11:35 ΠΜ, Steelman said: Για τους μελετητές μηχανικούς επιβάλλεται να έχουν όλους τους Ευρωκώδικες και όχι μόνο. Το κόστος δεν είναι μεγάλο για όλους τους Ευρωκώδικες. Expand Εμένα μικρό δεν μου φαίνεται. Δεδομένου ότι οποιαδήποτε αναθεώρηση πρέπει να την πληρωσει κανείς. Συνάδελφε τους έχεις αγοράσει εσύ;
georgios_m Δημοσιεύτηκε June 13, 2020 at 07:53 πμ Δημοσιεύτηκε June 13, 2020 at 07:53 πμ Με τι το συγκρίνεις το κόστος τους και σου φαίνεται μεγάλο;
pirsogiannis Δημοσιεύτηκε June 13, 2020 at 10:58 πμ Δημοσιεύτηκε June 13, 2020 at 10:58 πμ (edited) Θα είχε ενδιαφέρον να μας πει κάποιος αν οι ελληνικές επιτροπές που ασχολήθηκαν με τα εθνικά προσαρτήματα, αμείφθηκαν και με τί ποσά, και από πού καλύφθηκαν αυτά τα ποσά.Και μετά μπορεί να ανοίξει η συζήτηση αν πρέπει να πωλούνται οι ευρωκώδικες που είναι και νόμοι του κράτους, και ποια είναι μια λογική τιμή για να πωλούνται.Πρώτα όμως αυτή είναι η ερώτηση που πρέπει να απαντηθεί. Για να συνεχίσω λίγο το σκεπτικό μου: υπάρχει στην σημερινή κοινωνία η απαίτηση προστασίας της ζωής, όλα τα κοινωνικά σύνολα βασίζονται σε αυτή την απαίτηση, θεωρείται αγαθό ύψιστο που δεν πρέπει να τίθεται εν αμφιβόλω, συμφωνεί ή διαφωνεί κανείς αυτή είναι η βάση που γεννάει την απαίτηση για ασφαλείς κατασκευές. Για να υπάρξουν ασφαλείς κατασκευές, θα πρέπει να έχουν υλοποιηθεί με τα πλέον σύγχρονα και αυστηρά πρότυπα που διέπουν υλικά και τεχνικές. Τί κάνουμε λοιπόν? Υποτίθεται συναποφασίζουμε, σε επίπεδο κράτους, ευρωπαικής ένωσης κλπ, κάποιοι "σοφοί" να φτιάξουν αυτά τα πρότυπα. Οι σοφοί πρέπει να ζήσουν, και η δουλειά τους είναι να δημιουργούν αυτούς τους κανονισμούς. Να αμειφθούν λοιπόν. Να μας πεί όμως κάποιος πόσο είναι αυτή η αμοιβή, ποιος την καταβάλει, πχ οι πολίτες άμεσα?έμμεσα μέσω φόρων?διοδίων σε ότι αφορά έργα οδοποιίας? περιβαλλοντικών τελών σε ότι αφορά έργα κτιριακά κλπ κλπ? Να μας πουν λοιπόν όλη την παραπάνω πορεία επίσημα, και μετά συζητάμε αν το κόστος των ευρωκωδίκων είναι μεγάλο ή μικρό. Γιατί οι πρόγονοι μας έλεγαν μεταξύ πολλών άλλων σοφών, ότι τα "δημόσια γενόμενα, δημόσια πρέπει να κρίνονται".... Edited June 13, 2020 at 12:04 μμ by pirsogiannis 2 1
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα