Engineer Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 11 , 2018 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 11 , 2018 Προωθείται άμεσα η συγκρότηση Εθνικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών με επικεφαλής Διοικητή, εγνωσμένης εμπειρίας και επιχειρησιακής ικανότητας, καθώς και επιχειρησιακής επάρκειας, που θα επιλέγεται από ανεξάρτητη επιτροπή εμπειρογνωμόνων και η απόφαση αυτή θα επικυρώνεται από τη διάσκεψη των προέδρων της Βουλής. Ο Διοικητής θα πλαισιώνεται από μόνιμο διαρκές επιστημονικό συμβούλιο με εκπροσώπους όλων των ερευνητικών και επιστημονικών ιδρυμάτων που έχουν ρόλο στη διαχείριση των φυσικών καταστροφών. Η Υπηρεσία θα υπάγεται στο Υπουργείο Εσωτερικών, σε ρόλο ενιαίου φορέα, στα πρότυπα των πλέον προηγμένων χωρών στον τομέα. Η νέα Υπηρεσία θα έχει την ευθύνη του συντονισμού των δράσεων όλων των εμπλεκόμενων φορέων, σε όλα τα επίπεδα διοίκησης, στις φάσεις της πρόληψης, της ετοιμότητας, της ανταπόκρισης και της αποκατάστασης, στο πλαίσιο μιας ολιστικής προσέγγισης για τη διαχείριση των εκτάκτων αναγκών και θα βασίζεται στις ακόλουθες αρχές: - Το οργανωτικό, το λειτουργικό και το επιχειρησιακό της μοντέλο θα είναι ενιαίο, ανεξάρτητα από το είδος, το μέγεθος, την πολυπλοκότητα, την αιτία και την τοποθεσία του συμβάντος (all hazards approach). - Η οργάνωση και η επιχειρησιακή της λειτουργία θα είναι σύμφωνη με σύγχρονα διεθνή πρότυπα και αρχές και θα βασίζεται σε ρόλους που προϋποθέτουν εξειδίκευση και πιστοποίηση. - Τέλος, οι λειτουργίες της διοίκησης και του ελέγχου θα υποστηρίζονται από σύγχρονες τεχνολογίες και υποδομές πληροφορικής και επικοινωνιών. Σχεδιάγραμμα της Εθνικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών Στους στόχους της αναβάθμισης του συστήματος διαχείρισης εκτάκτων αναγκών, περιλαμβάνονται: - Η εξασφάλιση της ικανότητας αλλά και των δυνατοτήτων όλων των επιπέδων διοίκησης – τοπικό, περιφερειακό και κεντρικό - να δρουν αποτελεσματικά σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, στο πλαίσιο μιας σύγχρονης, ενιαίας, τυποποιημένης και συνεκτικής - εθνικού επιπέδου - στρατηγικής που θα αντιμετωπίζει τη διαχείριση των κινδύνων, των κρίσεων και των συνεπειών τους, ως μια ενιαία και ολοκληρωμένη λειτουργία και - Ο κεντρικός συντονισμός και ο έλεγχος υλοποίησης των δράσεων όλων των εμπλεκόμενων φορέων σε όλες τις φάσεις του κύκλου διαχείρισης εκτάκτων αναγκών και ειδικότερα στις φάσεις της πρόληψης, της ετοιμότητας, της αντιμετώπισης και της αποκατάστασης. Τομείς παρέμβασης Για την υλοποίηση του νέου συστήματος, δρομολογείται ένα σύνολο συνεκτικών παρεμβάσεων που εστιάζονται και εξειδικεύονται σε δεκαέξι (16) άξονες: 1. Κατάρτιση Εθνικού Συστήματος Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών (ΕΣΥΔΕΑ), που θα αποτελέσει τον -εθνικού επιπέδου- οδηγό και το πλαίσιο αναφοράς για τη διαχείριση εκτάκτων αναγκών στη χώρα, αξιοποιώντας καλές πρακτικές προηγμένων χωρών στον τομέα. 2. Υλοποίηση όλων των αναγκαίων θεσμικών παρεμβάσεων για τη μετεξέλιξη της Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας σε αυτοτελή Εθνική Υπηρεσία Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών με επικεφαλής Διοικητή και υπαγωγή στο Υπουργείο Εσωτερικών, κατάρτιση Οργανισμού και στελέχωση της νέας Υπηρεσίας, κατ’ εξαίρεση των κείμενων διατάξεων και του νόμου περί κινητικότητας στο Δημόσιο. 3. Συστηματική αξιοποίηση, διεύρυνση και εξειδίκευση της -ήδη σημαντικής- συμβολής των Ενόπλων Δυνάμεων σε μέσα και προσωπικό, στο πλαίσιο του νέου Εθνικού Συστήματος Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών. 4. Υλοποίηση νέου επιχειρησιακού μοντέλου για τη λειτουργία των κέντρων επιχειρήσεων στο οποίο θα προβλέπεται η εκπροσώπηση όλων των εμπλεκόμενων φορέων στο κατάλληλο επίπεδο (Πυροσβεστική Υπηρεσία, ΕΚΑΒ, ΕΛΑΣ, ΕΕΣ, Λιμενικό Σώμα, Εθελοντικά Σώματα, ΓΕΣ, ΓΕΝ, ΓΕΑ, Δασική Υπηρεσία, Τεχνικές Υπηρεσίες και Διευθύνσεις του Υπουργείου Υποδομών) και συμμετοχή σε ενιαίο σχεδιασμό και συντονισμό. 5. Προσδιορισμός και θεσμοθέτηση κανόνων εμπλοκής (Rules of Engagement /ROE) στη βάση των οποίων θα ενεργοποιείται η συνδρομή των εμπλεκόμενων φορέων και θα τίθεται υπό ενιαίο σχεδιασμό και συντονισμό, ανάλογα με το είδος και το επίπεδο κλιμάκωσης της κατάστασης έκτακτης ανάγκης. 6. Ανάπτυξη προτύπων για: (1) την αναγκαία ροή, επεξεργασία και διαχείριση πληροφοριών μεταξύ όλων των επιπέδων διοίκησης, των εμπλεκόμενων καθώς και των υποστηρικτικών φορέων, για την αποτελεσματική λειτουργία όλων των φάσεων του κύκλου Διοίκησης & Ελέγχου, συμπεριλαμβανομένης της εκτίμησης κινδύνου/ απειλής (2) την τυποποίηση Κοινής Επιχειρησιακής Εικόνας (Common Operational Picture–COP) και (3) τις αναγκαίες υποδομές και τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών που θα υποστηρίζουν τη λειτουργία των κέντρων επιχειρήσεων όλων των επιπέδων. 7. Πρόβλεψη και εξειδίκευση των αναγκαίων διεπαφών της νέας Υπηρεσίας με την επιστημονική-ερευνητική κοινότητα για την υποστήριξη του έργου της, στις φάσεις της πρόληψης, της ετοιμότητας, της ανταπόκρισης και της αποκατάστασης. 8. Αναθεώρηση του σχεδιασμού για την αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης στη βάση των αρχών και των προβλέψεων του Εθνικού Συστήματος Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών. 9. Σύνδεση της ασφάλειας και της προστασίας των πολιτών και των υποδομών με τις ανάγκες χωροτακτικού σχεδιασμού και ανάπτυξης. 10. Ενσωμάτωση της προστασίας των Υποδομών Ζωτικής Σημασίας. 11. Ανάπτυξη σύγχρονου μοντέλου και συστήματος παρακολούθησης και διαχείρισης ανθρώπινων πόρων, μέσων, υλικών και εφοδίων για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο. 12. Αναβάθμιση της επιχειρησιακής δράσης στο πεδίο μέσω της θεσμοθέτησης δομής διοίκησης της οποίας θα προΐσταται εκπαιδευμένος και πιστοποιημένος Διοικητής Συμβάντος (Incident Commander). 13. Θεσμοθέτηση εκπαιδευτικής δομής και ανάπτυξη ολοκληρωμένων προγραμμάτων για την παροχή εκπαίδευσης και πιστοποίησης στους ρόλους που απαιτεί το νέο σύστημα. 14. Διοργάνωση ασκήσεων εφαρμογής του νέου συστήματος για την ευαισθητοποίηση και ενεργοποίηση των πολιτών. 15. Συντεταγμένη ενσωμάτωση των Εθελοντικών Οργανώσεων και αντίστοιχων δομών, με βασική προϋπόθεση τη διαρκή εκπαίδευση και πιστοποίησή τους. 16. Συγχρονισμός των παρεμβάσεων με το σχετικό έργο που έχει εγκριθεί από την Υπηρεσία Διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων της ΕΕ (SRSS) και συντονίζεται από το Κέντρο Μελετών Ασφάλειας για την αναμόρφωση του συστήματος διαχείρισης εκτάκτων αναγκών στη χώρα. Η μετάβαση στο νέο σύστημα θα γίνει με τρόπο που δεν θα διαταράσσει την επιχειρησιακή ικανότητα και συνέχεια του υφιστάμενου συστήματος και θα διασφαλίζει την κλιμακωτή μετεξέλιξη και επιχειρησιακή αναβάθμιση του συστήματος, σύμφωνα με τον νέο επιχειρησιακό σχεδιασμό. View full είδηση
imhotep Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 12 , 2018 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 12 , 2018 άλλη μια... δώσε επιτροπές στο λαό. από γραφειοκρατία καλά πάμε και για να δημιουργούμε άχρηστες θέσεις για (ας μην το πω) για διαχείριση "κρίσεων" εκ των υστέρων και όχι για διαχείριση εκτάκτων αναγκών άμεση παρέμβαση από αποκεντρωμένες υπηρεσίες χρειάζεται, αλλά για να μην μακρηγορώ (αφού κανείς δεν θα πειστεί) http://www.kathimerini.gr/979485/article/epikairothta/ellada/einai-aristoi-alla-den-zhtame-voh8eia 2
hkamp Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 12 , 2018 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 12 , 2018 Δε ντράπηκαν να ανεβάσουν αυτό το άθλιο σχεδιάγραμμα; Μόνο που βλέπεις αυτή την προχειρότητα καταλαβαίνεις τι συμβαίνει. 1
AMHxaNos Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 12 , 2018 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 12 , 2018 (edited) δηλαδή αυτοί στη ΓΓΠΠ θα μείνουν άνεργοι ή θα μας προστατεύουν μόνον από τους πολιτικούς? edit: τέλος. Edited Αύγουστος 12 , 2018 by AMHxaNos 1
vgeorg1 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 13 , 2018 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 13 , 2018 Είναι κατάπτυστοι. Προσπαθούν να κρύψουν την ανικανότητά τους πίσω από σχεδιασμούς επί χάρτου. Δεν γράφω τίποτε άλλο γιατί θα χάσω το χρόνο μου. Συμφωνώ με όλα τα σχόλια.
ΝΙΚΟΣΤΡΙ Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 13 , 2018 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 13 , 2018 εδω κ 40 χρονια καθε καλοκαιρι καιγομαστε κ καθε χειμωνα πνιγομαστε γιατον απλουστατο λογο οτι εχουμε ανευθυνους κ ακαταλληλους σε υπευθυνες θεσεις , δυστυχως, τα κριτηρια αξιολογησης για μια καρεκλα ειναι το κολητιλικι το μεσο το πολιτικο φρονιμα κλπ .... κ η ζωη συνεχιζεται .....παει, θα ξεχαστει κ αυτο οπως αυτοι που καηκαν ζωντανοι το 07 το 95 το 81 κ παει λεγοντας ..... 1
avgoust Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 13 , 2018 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 13 , 2018 Ανίκανο είναι διαχρονικά το ελληνικό κράτος. Η ΓΓΠΠ που απέτυχε παταγωδώς , συστάθηκε το μακρινό 1995. Εκτοτε , όλες οι κυβερνήσεις απέτυχαν να της δώσουν την ικανότητα άμεσης αντιμετώπισης συμβάντων. Οποιος διάβασε τις προβλεπόμενες διαδικασίες της ΓΓΠΠ κατάλαβε : Κλασσικό ασαφές , δύσκαμπτο και βραδυκίνητο ελληνικό δημόσιο. Και οι διαδικασίες αυτές χτίσθηκαν όλα αυτά τα χρόνια από όλες τις κυβερνήσεις. Σε μια ταχύτατη φωτιά ΔΕΝ υπήρχε περίπτωση να τηρήσεις την προβλεπόμενη διαδικασία και να μην σε προλάβουν τα γεγονότα. Ενδεικτικά , εφ'όσον η φωτιά αφορά πάνω από ένα Δήμο , η ευθύνη συντονισμού περνά στην Περιφέρεια , και μετά πρέπει να συγκληθεί συμβούλιο για την αντιμετώπιση της κλπ. Στην περίπτωση του Ματιού , η φωτιά μπήκε στον Ν. Βουτζά στις 17:40 περίπου και έφτασε στη θάλασσα σε μια ώρα , την ώρα περίπου που θα γινόταν το συμβούλιο για την αντιμετώπισή της... 1
Anton_civeng Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 14 , 2018 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 14 , 2018 (edited) πάρτε παρτάλια "Εθνική Υπηρεσία Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών"................. ..... και ξαφνικά : θα τρέχει νερό από τους κρουνούς της Λ. Μαραθώνος, .... θα λειτουργούν οι ασύρματοι της αστυνομίας και το g.p.s., ... θα ξέρουν από την τροχαία ότι οι κάθετοι δρόμοι προς την παραλία μπορεί να καταλήγουν σε αδιέξοδο-βράχια-οικόπεδα... δεν θα ξαναφυτέψουν κουκουναριές - μπουρλότα εκατέρωθεν της Λεωφόρου Μαραθώνος = αντιπυρικής ζώνης ...... 250 οχήματα της Π.Υ υπερσαραντακονταετίας θα κάνουν revitalizing ....... θα μάθουν στην Π.Υ αυτά που μόνο η Δασική Υπηρεσία γνωρίζει για τα δάση, αλλά της αφαίρεσαν την επιχειρησιακή ευθύνη της δασοπυρόσβεσης.... θα παρευρίσκεται υποχρεωτικά (έστω και διά βιαίας προσαγωγής του) εκπρόσωπος του Δ. Μαραθώνος στην σύσκεψη πριν την αντιπυρική περίοδο ..... θα παρευρίσκεται υποχρεωτικά (έστω και διά βιαίας προσαγωγής του) ο ψιψινάκης στην μετά την καταστροφή σύγκληση του Δ.Σ και δεν θα νιαουρίζει για το καμένο σπίτι του που όμως ΔΕΝ κάηκε ....... οι τυχόν (ό μη γένοιτο) καμένοι ζωντανοί ΔΕΝ θα αφορούν σε ".....έχουν καεί κάποια σπίτια" κατά την ενημέρωση του πρωθυπουργού από τον Διοικητή της Π.Υ αλλά θα γίνουν σεβαστοί ως τραγικά ανθρώπινα θύματα ...... ο μπάρμπα Φώτης δεν θα χρειάζεται πιά να μας παρηγορεί για τους καμένους με μία ....."έξοδο από τα μνημόνια" ο τραμπουκοπαλίκαρος που φυτεύει δημοσιογράφους 2-3μ κάτω από την γη δεν θα βλέπει πλέον να "θαμπώνουν" την υπέροχη εικόνα οι καμένοι ζωντανοί (γιατί καήκατε ρε?..) η φεγγαρολουσμένη πλατινέ παρασιτεμένη ...κολυμβήτρια δεν θα χρειαστεί να παραδίδει μαθήματα βουτιάς σε μέλλοντες καμένους για να μην καούν .... EDIT: δεν θα ξαναχρειαστεί να εκτίθεται ο πρωθυπουργός σε ασύστολη υποκρισία ότι έφταιγαν τ αυθαίρετα, που όμως ο ίδιος το 2015 είχε δώσει αναβολή εκτέλεσης κατεδάφισης σε τελεσίδικα κατεδαφιστέα, μέχρι τάχα να αναρτηθούν οι Δασικοί χάρτες. (κάποιος να του πει κιόλας ότι η ανάρτηση αποτελεί πληροφοριακό στοιχείο αρχείων και όχι αποτέλεσμα νέας κρίσης-χαρακτηρισμού) ................................................................ γενικώς παρτάλια πάρτε ""Εθνική Υπηρεσία Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών" ... και το πρόβλημα πάειεει............ Edited Αύγουστος 14 , 2018 by Anton_civeng 3
atsalovergas Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 14 , 2018 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 14 , 2018 (edited) Όντως η επιτροπή αυτή δημιουργήθηκε για να διαχειριστεί επικοινωνιακά την κρίση και την έκτατη ανάγκη στην οποία περιήλθαν οι κυβερνητικοί. Edited Αύγουστος 14 , 2018 by atsalovergas 1
ikaros13 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 14 , 2018 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 14 , 2018 Απλά τρέχουν να σώσουν τα ασημαζευτα. Θα ρίξουν και μια επιπλέον σύνταξη όπου ναναι και θα ποντάρουν στο μυαλό του πιο χαζού λαου της υφηλίου μπας και κρατήσουν πάλι καμία καρέκλα
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα