Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Γεια σας,

 

Ζω σε πολύ κεντρικό σημείο της Αθήνας από το οποίο προβλέπεται να περάσει η (νέα) Γραμμή 4 του Μετρό. Ειδικότερα, χωρίς να είμαι απόλυτα σίγουρος αν και τα πράγματα αυτό υπαγορεύουν, η νέα γραμμή θα περάσει ακριβώς κάτω από την πολυκατοικία στην οποία μένω και στην οποία διατηρώ ακίνητη περιουσία υψηλής αξίας. Επειδή τα «χαρμόσυνα» μαντάτα τα πληροφορήθηκα πολύ πρόσφατα και με απότομο τρόπο (έγινε σχετική γεωλογική δειγματοληψία μπροστά από το σπίτι μου στις αρχές της εβδομάδας) δεν έχω προλάβει να συνέλθω-αντιδράσω ακόμα.

 

Σήμερα το πρωί σκοπεύω να επικοινωνήσω με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ώστε να ενημερωθώ για της προθέσεις τους αναφορικά με την διέλευση του ΜΕΤΡΟ από την περιοχή αν και λίγο πολύ την απάντηση την ξέρω, απλώς θα ζητήσω διευκρινήσεις και λεπτομέρειες. Αυτό που με απασχολεί είναι ότι η περιοχή στην οποία μένω έχει σπηλαιώδες υπέδαφος με πολλά υπόγεια υδάτινα ρεύματα, πράγμα που φαντάζομαι όχι μόνο κάνει δύσκολο το εγχείρημα της κατασκευής της νέας γραμμής αλλά και θα θέσει, κατά πάσα πιθανότητα, την στατικότητα των κτιρίων τις περιοχής σε κίνδυνο, ενώ ουδείς γνωρίζει την πιθανότητα πρόκλησης οχλήσεων π.χ. θόρυβος κατά την διέλευση των συρμών κτλ..

 

Αυτό που θα ήθελα από εσάς, αν βέβαια έχετε σχετική γνώση, ακριβώς επειδή η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ έχει βεβαρυμμένο παρελθόν, είναι πληροφόρηση σχετικά με τις υποχρεώσεις της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ή του οποιοδήποτε ανοίγει υπόγειες σήραγγες - το νομικό πλαίσιο δηλαδή - σε κατοικημένη περιοχή αναφορικά με την διασφάλιση (α) της ασφάλειας της κατασκευής του ίδιου του έργου όσο και (β) της στατικότητας/ακεραιότητας των κτιρίων που πιθανός να εκτεθούν σε κίνδυνο (καθίζηση, ρωγμές κ.α.) από ένα τέτοιο έργο.

 

Κάθε άλλη παρατήρηση ή/και συμβουλή δεκτή.

 

Ευχαριστών εκ των προτέρων.

Δημοσιεύτηκε

Δεν γνωρίζω το νομικό πλαίσιο της Αττικό Μετρό, αλλά σίγουρα θα πρέπει να περάσει κάτω από κάποιες πολυκατοικίες.

 

Δεν μπορώ να καταλάβω την λογική σου, ούτε το γιατί φοβάσαι.

Δημοσιεύτηκε

Βεβαρυμμένο παρελθόν όταν λες σε τι αναφέρεσαι? Αν έχεις στο μυαλό σου το περιβόητο περίπτερο να σε πληροφορήσω πως η κατάρρευση ήταν αναμενόμενη εξ'ου και οι κάμερες στο σημείο. Εκατοντάδες πολυκατοικίες υψηλής αξίας βρίσκονται πάνω απο τις γραμμές χωρίς να υποστούν την παραμικρή ζημιά νομίζω πως ανησυχείς άδικα.

Δημοσιεύτηκε

Σίγουρα δεν είναι ότι καλύτερο να υπάρχει διέλευση των δικτύων κάτω από την πολυκατοικία σου. Ωστόσο, υπάρχουν κάποια στοιχεία ή τεχνικές προδιαγραφές όσον αφορά την απόσταση της θεμελίωσής σου από τις μελλοντικές υπόγειες κατασκευές της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ;

Δημοσιεύτηκε

Πίστεψέ με κανείς από τους εμπλεκόμενους φορείς δεν θα ήθελε να συμβεί κάποια αστοχία σε υπερκέιμενα της εκσκαφής του μετρό, κτήρια. Ούτε το ΥΠΕΧΩΔΕ, ούτε η κατασκευάστρια εταιρεία ούτε η επιβλέπουσα αρχή. Το κόστος είναι τεράστιο. Το μετρό έχει περάσει κάτω από δεκάδες κτήρια χωρίς να επισημανθεί κάποια ζημιά σε αυτά. Η οικονομοτεχνική τεχνογνωσία τώρα υπάρχει και δεν νομίζω ότι υπάρχει λόγος να ανησυχείς. Αν θέλεις όμως να κάνεις κάτι, θα σου πρότεινα να πάρεις τεκμηρίωση από την κατάσταση του δομήματος όπως είναι τώρα (τοπογραφική αποτύπωση, κατακορυφότητα, ακεραιότητα των δομικών στοιχείων, φωτογραφίες, τεχνική έκθεση πραγματογνώμονα) έτσι ώστε αν συμβεί κάτι (χτύπα ξύλο) να έχεις τεκμήρια για το ότι οι βλάβες οφείλονται στα έργα.

Δημοσιεύτηκε

Πρόσφατα στην Γερμανία συνέβει αυτό που φοβόσουνα, κατέρευσε από εργασίες του metro ολόλκηρη πολυκατοικία. Φυσικά την ευθύνη την έχει η κατασκευάστρια εταιρία η οποία και δεν εκτίνησε σωστά τις γεωτεχνικές μελέτες και κάτω από πίεση του δημάρχου έπρεπε να προχωρήσουν οι εργασίες. Αν όντως όμως έκανε γεωτεχνική μελέτη η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ δεν πιστεύω να υπάρχει πρόβλημα, λογικά θα έχουν κάνει όλες τις απαιτούμενες μελέτες για να αποφασίσουν ότι δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα που να προκαλέι ενδεχόμενο πρόβλημα στατικότητας στα κτίρια.

Δημοσιεύτηκε

Καταρχάς σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις σας. Δυστυχώς οι μνήμες από τις καθιζήσεις που έχει προκαλέσει το ΜΕΤΡΟ είναι ακόμα πολύ νωπές, ενώ αν δεν κάνω λάθος και στην Ελλάδα έχουν παρουσιαστεί σημαντικά προβλήματα σε πολυκατοικίες, όπως σε μια πολυκατοικία στον Νέο Κόσμο που έχω ακουστά – αν και δεν μπορώ να εντοπίσω κάποιο σχετικό άρθρο στο διαδίκτυο – και όχι μόνο:

 

http://www.enet.gr/online/online_print?id=60313640,74496424,30810024,38364456,82513704,52546216

 

http://archive.enet.gr/1997/10/08/on-line/keimena/vasiko/vasiko.htm

 

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_1_28/01/2003_51776

 

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_1_09/01/2003_49676

 

Νομίζω πως σε καμία περίπτωση το να περάσει το ΜΕΤΡΟ κάτω από την πολυκατοικία σου δεν μπορεί να θεωρηθεί ασφαλές πόσο μάλλον όταν όπως έχω ήδη αναφέρει το υπέδαφος της περιοχής είναι σπηλαιώδες, με πολλά υπόγεια υδάτινα ρεύματα και ίσως κατά τόπους βραχώδες (;) (βρίσκομαι στους πρόποδες του Λυκαβηττού για να καταλάβετε).

 

Το γεγονός ότι η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ έχει κάνει 2-3 δειγματοληψίες προσωπικά δεν μου λέει τίποτα δεδομένης της μορφολογίας του υπεδάφους της περιοχής. Κανονικά θα έπρεπε να γίνουν περισσότερες, αλλά φαντάζομαι δεν υπάρχει τέτοια δυνατότητα λόγω των εμποδίων (κτίρια). Όταν έχω επίσημες, πλέον, πληροφορίες θα επανέλθω.

 

Ευχαριστώ

 

ΥΓ. Iovo καλή η συμβουλή σου, έχω σκεφτεί και εγώ διάφορα.

Δημοσιεύτηκε

Φαντάζομαι ότι την σπηλαιώδη κατάσταση του υπεδάφους και τα υπόγεια νερά τα έχουν μελετήσει πολύ σχολαστικά οι γεωτεχνικοί μελετητές του ΜΕΤΡΟ. Όπως είπανε και άλλοι συνάδελφοι, το μετρό έχει περάσει κάτω από εκατοντάδες πολυκατοικίες και έχουν συμβεί 1-2 μεμονωμένα συμβάντα, τα οποία αν τα μελετήσεις μπορεί τελικά να δεις ότι ίσως έφταιγε η ποιότητα κατασκευής κατά ένα μεγάλο μέρος. Από την άλλη δεν υπάρχει άλλη λύση... Το μετρό θα περάσει από κάτω μας!!

Δημοσιεύτηκε

Μπορώ να σας πω ότι έχω διαμέρισμα στην Πλ.Μαβίλη

στο οποίο και έμενα για ένα διάστημα.Είναι το πιο ρηχό σημείο του

μετρό από ότι έχω πληροφορηθεί.Τα βράδια και το ξημέρωμα που είχε ησυχία το ακούγα κανονικά.Η πολυκατοικία είναι του 58 χωρίς καμμιά ιδιαίτερη ζημιά πέρα κάποιων ρωγμών σε τοιχοποιίες από το σεισμό του 99.

Δημοσιεύτηκε

Στη Θεσσαλονίκη, πριν ξεκινήσουν οι εργασίες του μετρό, έγινε καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης των κτιρίων γύρω από την περιοχή που περνάνε οι σήραγγες. Σε επόμενη φάση και αφού ξεκίνησαν οι εκσκαφές των φρεάτων, τοποθετήθηκαν όργανα παρακολούθησης μετακινήσεων στα γειτονικά κτίρια, τα οποία μετράνε συνεχώς. Μετακινήσεις υπάρχουν σε κάθε περίπτωση, αρκεί να είναι μέσα στα αποδεκτά όρια. Καλό πάντως θα ήταν να ζητηθεί και από τον ιδιοκτήτη μια αποτύπωση υφιστάμενης κατάστασης (βλάβες και κακατακορυφότητα) για να υπάρχει ένα ακόμα τεκμήριο.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.