Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Συνάδελφοι καλημέρα, έχω την παρακάτω περίπτωση οικοπέδου, σε οικισμό κάτω από 2000 κατοίκους. Το εμβαδόν  του οικοπέδου είναι 7300 τμ και είναι ενιαίο, όπως φαίνεται στο σχήμα που ακολουθεί. Στο οικόπεδο υπάρχουν κτίσματα, για τα οποία έχει γίνει τακτοποίηση. Υπάρχουν 4 συνιδιοκτήτες.

Οι ιδιοκτήτες θέλουν να χωρίσουν το οικόπεδο στην παρακάτω μορφή. Να  δημιουργηθεί ένα οικόπεδο (που θα περιλαμβάνει τα τμήματα Ι-ΙΙ-ΙΙΙ-ΙV με σύσταση καθέτου μεταξύ τους) και άλλο ένα αυτοτελές οικόπεδο V. Για τα πίσω τμήματα (αριστερά) να ορισθεί κοινόχρηστο τμήμα (για την πρόσβαση), το οποίο θα ανήκει στους ιδιοκτήτες όλων (I-II-II-IV). Το τμήμα αυτό θα έχει πλάτος 3,00μ (με hatch γκρι, ουσιαστικά ο δρόμος για να πηγαίνει το αυτοκίνητο πίσω). Να σημειωθεί ότι πρόσωπο σε δρόμο υπάρχει μόνο δεξιά, με το αρχικό μήκος να είναι 36μ (οπότε μπορούν να βγουν 15μ τουλάχιστον για το καθένα οικόπεδο)

Αυτό τώρα θεωρείται οικόπεδο;; μπορεί να υπάρξει οικόπεδο με αυτή την μορφή, όπου να ενώνονται τμήματά του με μια λωρίδα;; (μιλάμε για το οικόπεδο όπου θα περιλαμβάνει τα τμήματα I-II-III-IV για τα οποία θα γίνει σύσταση καθέτου).

Να προσθέσω ότι πάνω, κάτω και αριστερά υπάρχουν ιδιοκτησίες.

Αυτή είναι η πρόταση που μου έστειλε συνάδελφος που εκπροσωπεί τον ένα από τους συνιδιοκτήτες.

protasi .jpg

Δημοσιεύτηκε

Ως προς την κατάτμηση δεν υπάρχει πρόβλημα, αρκεί ο δρόμος να μην έχει δημιουργηθεί από παραχώρηση σε κ.χ. σε όλο το πλάτος του, ή αν είναι έτσι, να υπάρχει πράξη κύρωσης

Το πρόβλημα είναι (και θα σου προκύψει στην περίπτωση αδειών για τα Ι,ΙΙ & ΙΙΙ) αν το πλάτος και η μορφή της διόδου επαρκούν ώστε να εξυπηρετείται η διέλευση πυροσβεστικού οχήματος (που απ' ό,τι βλέπω δεν επαρκεί το πλάτος)

Δημοσιεύτηκε

Οπότε πρέπει να κοιτάξω τις ακτίνες καμπυλότητας στις γωνίες ώστε να μπορεί να μπει ένα πυροσβεστικό όχημα...ο δρόμος είναι αναγνωρισμένος, υπάρχει και έγγραφο που αναφέρει ότι τον συντηρεί ο Δήμος και ότι είναι ασφαλτοστρωμένος. Έχουν εγγραφό που στηρίζεται στην εγκύκλιο 03-02-2014/472, στην παρ. 11α

11. Παρ.11α: Σε περιοχές που έχουν χαρακτηριστεί με διοικητικές πράξεις Αγροτική γη υψηλής παραγωγικότητας, μπορούν να χορηγηθούν εγκρίσεις και άδειες δόμησης σύμφωνα με τις προγενέστερες του ανωτέρω χαρακτηρισμού διατάξεις, στα ακίνητα ή στα τμήματα των ακινήτων που είναι άρτια και οικοδομήσιμα εφόσον αυτά εμπίπτουν εντός ζώνης 200 μ από τον άξονα εθνικών ή επαρχιακών οδών ή εντός ζώνης 150μ από τον άξονα δημοτικών οδών.

Στις περιπτώσεις που ο χαρακτηρισμός της γεωργικής γης - γης υψηλής παραγωγικότητας έχει επέλθει με την έγκριση ΓΠΣ ή ΖΟΕ, τα άρτια και οικοδομήσιμα τμήματα των ακινήτων που εμπίπτουν σε ζώνη 200μ από τον άξονα εθνικών και επαρχιακών οδών, μπορούν να οικοδομηθούν με τις προγενέστερες των ΓΠΣ - ΖΟΕ πολεοδομικές διατάξεις.

Εάν ιδιοκτησία εμπίπτει εν μέρει εντός της ανωτέρω ζώνης και εν μέρει εκτός αυτής, τότε στην περίπτωση που το εντός της ζώνης τμήμα δεν έχει την απαιτούμενη αρτιότητα, θεωρείται ότι εντός της ζώνης περιλαμβάνεται τμήμα της ιδιοκτησίας μεγέθους που αντιστοιχεί στην αρτιότητα αυτή, κατ' αντιστοιχία των διατάξεων περί τεμνόμενων οικοπέδων του Αρθ-7 του ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/85) όπως ισχύει.

Τα ανωτέρω ισχύουν μέχρι την έκδοση της προβλεπόμενης ΚΥΑ της παρ.2 του Αρθ-45 (*) του Ν-2637/98.

(* Σ.Σ. Εννοείται το Αρθ-56 του Ν-2637/98.
Σ.Σ. Με την Εγκ-1889/14 του ΓΓ Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, διευκρινίζεται ότι διατάξεις αφορώσες την γη υψηλής παραγωγικότητας περιλαμβάνουν και τις περιπτώσεις γεωργικής γης που δεν ειναι χαρακτηρισμένη ως τέτοια, καθότι ο όρος "γη υψηλής παραγωγικότητας" εμπεριέχει σε κάθε περίπτωση και αυτόν της γεωργικής γης)

Για την εφαρμογή της συγκεκριμένης διάταξης σχετικώς με την έννοια των δημοτικών οδών σημειώνουμε τα ακόλουθα:

Από τα Αρθ-2 και Αρθ-3 του Ν-3155/55 προβλέπεται ειδική διαδικασία για την ανακήρυξη και τον καθορισμό των εθνικών και επαρχιακών οδών.

Αντίθετα δεν προβλέπεται διαδικασία χαρακτηρισμού οδών ως δημοτικών. Η απόκτηση του ιδιαίτερου γνωρίσματος μιας οδού ως δημοτικής αποτελεί πραγματικό ζήτημα εφόσον ο νόμος δεν προβλέπει ειδική διαδικασία που να προσδίδει μια τέτοια ιδιότητα (ΑΠ.1038/94, 3174/09).

Ο χαρακτηρισμός μιας οδού ως δημοτικής εναπόκειται στο όργανο εκείνο στο οποίο ανήκει κάθε φορά η αρμοδιότητα για την έκδοση σχετικής με τον ως άνω χαρακτηρισμό ή που προϋποθέτει τον χαρακτηρισμό πράξης (ΣΤΕ-2604/08, ΣΤΕ-4777/95). Σε κάθε περίπτωση δημοτικοί οδοί θεωρούνται οι αναγνωρισμένοι ως τέτοιοι μέχρι σήμερα καθώς και όλοι οι δρόμοι εντός σχεδίου πόλεως, εντός ορίων οικισμού καθώς επίσης και αυτοί που εξυπηρετούν ανάγκες του Δήμου ή και συντηρούνται από αυτόν και σε εκτός σχεδίου περιοχές.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, όπου οι αρμόδιες υπηρεσίες για την έκδοση διοικητικών πράξεων (ΥΔΟΜ πχ) έχουν κρίνει στο παρελθόν την ύπαρξη δρόμων και τον κοινόχρηστο χαρακτήρα αυτών, παρεμπιπτόντως στα πλαίσια έκδοσης διοικητικής πράξης (άδειας δόμησης πχ με πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο, βεβαίωση αρτιότητας και οικοδομησιμότητας) στα χωρικά πλαίσια του Δήμου αρμοδιότητάς τους , αυτοί οι δρόμοι θεωρείται ότι εξυπηρετούν ανάγκες του Δήμου και για την εφαρμογή της διάταξης νοούνται ως δημοτικοί δρόμοι. Επισημαίνεται ότι μετά τον Ν-3852/10 δεν υφίσταται διάκριση μεταξύ κοινοτικών και δημοτικών οδών.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.