Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Να σημειώσω σχετικά με την υποχρέωση έκδοσης τιμολογίου ότι αυτά που αναφέρθηκαν πιο πάνω ΔΕΝ ισχύουν σε μελέτες δημοσίου. Σε αυτές τις περιπτώσεις η τιμολόγηση γίνεται μετά την ολοκλήρωση των μελετών.

Δημοσιεύτηκε (edited)
6 hours ago, pirsogiannis said:

διεγραμμένο μήνυμα

Συναδελφικά πάντα, καλό είναι να μην διαγράφουμε τελείως την ανάρτηση που κάνουμε (αλλά να κάνουμε διακριτή διαγραφή, διότι όποιοι μετά σχολιάζουμε φαινόμαστε σαν να μετέχουμε σε μυστικιστικές εμπειρίες, και προσπαθούμε να επικοινωνήσουμε με το υπερβατικό. 😀

Edited by georgegaleos
  • Like 1
Δημοσιεύτηκε

Ντάξει μπορεί επίσης η χρήση της λέξης "δυνατότητα" να έγινε με μη δόκιμο τρόπο, που θα οδηγούσε σε λάθος συμπεράσματα όσους διάβαζαν το κείμενο.

Δημοσιεύτηκε

Φαντάζομαι ότι ίσως η πλήρως ηλεκτρονική τιμολόγηση ξεκινά από το πρώτο τρίμηνο του 2021, διότι τότε είναι υποχρεωτική η καταχώρηση, και για αυτό το τρίμηνο είναι προαιρετική για όσους θέλουν να το κάνουν για εκπαιδευτικούς λόγους στην πράξη.

Δημοσιεύτηκε (edited)

Επειδή οι περισσότεροι μηχανικοί έχουμε ατομικές επιχειρήσεις και τηρούμε βιβλία κατηγορίας Β (απλογραφικά) ρώτησα τον λογιστή αν πρέπει να αγοράσω πρόγραμμα ηλεκτρονικής τιμολόγησης.

Διάβασα ότι αν έχεις τζίρο < 50.000€ ή παραστατικά < 50 το χρόνο για την περίπτωσή μας μπορούμε και χειροκίνητα να τα περάσουμε.

Ωστόσο ο λογιστής μου είπε ότι επειδή ξεπερνάω τα 50 παραστατικά το χρόνο ασχέτως πόσο τζίρο κάνει η επιχείρησή μου πρέπει να τα στέλνω μέσω από το δικό μου πρόγραμμα τιμολόγησης.

Ήδη εδώ και 4 χρόνια έχω φτιάξει πρόγραμμα τιμολόγησης στο excel με μερικές μακροεντολές, οπότε είτε θα πρέπει να γίνει διασύνδεση του προγράμματος με το myData ή να πάω σε πρόγραμμα ηλεκτρονικής τιμολόγησης.

Έχω χάσει τη μπάλα γενικώς...Γνωρίζει κάποιος σχετικά;

Edited by tirbouson
Δημοσιεύτηκε

Προσωπικά έχω τις αμφιβολίες μου ως προς αυτό που λέει ο λογιστής σου (βέβαια δεν είμαι λογιστής, με ότι βαρύτητα αυτό έχει) ... αλλά τις έχω τις αμφιβολίες ...

Χρήσιμο λοιπόν θα ήταν να ρωτήσεις τον λογιστή σου να σου πει --και να μεταφέρεις και στο forum ως πληροφορία-- επίσημα που αναγράφεται αυτό.

Εννοώ από που προκύπτει ότι για άνω των 50 παραστατικών πρέπει να γίνεται υποχρεωτικά ηλεκτρονικά η τιμολόγηση στο κομμάτι που αφορά ΚΑΙ την έκδοση ΚΑΙ την αποστολή στο MyDATA, δηλαδή από που προκύπτει ότι πρέπει να υπάρχει κάποιο ERP, δηλαδή όχι απλά να έχουμε μια κλασική "τιμολογιέρα/π.χ. excel" αλλά μια "τιμολογιέρα" ή ένα ERP τα οποία όμως επιπλέον ΚΑΙ να εκδίδουν τα τιμολόγιά μας ΚΑΙ να συνδέονται για να αποστέλλουν τα στοιχεία στο mydata (που τώρα τα έχουμε είτε χειρόγραφα, είτε σε excel, word, οτιδήποτε) ? 

Δεν αναφέρομαι σε κάποιο πρόγραμμα που πρέπει να έχεις εσύ για να γίνεται η επικοινωνία/καταχώρηση (ή και έκδοση) από εσένα στο γραφείο και να επικοινωνεί άμεσα με το εμπορικό/λογιστικό του λογιστή σου, προκείμένου να τα λάβει και να ολοκληρώσει αυτός την διαδικασία ... χαρακτηρισμό..και αποστολή στο mydata.

Δεν αναφέρομαι στην καταχώρηση στο mydata του παραστατικού (όπου η μοναδική περίπτωση που δεν έχουμε τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε για όλο το επόμενο φορολογικό έτος, την Ειδική Φόρμα Καταχώρησης της ΑΑΔΕ είναι εφόσον κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος έχουμε ποσό στο Ε3_Β(047)=ακαθάριστα έσοδα>50.000€ ΚΑΙ έχουμε εκδώσει πάνω από 50 παραστατικά. [Σχετ. "ΑΑΔΕ:Η Επιχείρηση στην Ψηφιακή Πλατφόρμα myDATA", θέμα 3ο]

Δεν αναφέρομαι δηλαδή στην "καταχωρητική" διαδικασία.
Αναφέρομαι ότι από που προκύπτει ότι ΚΑΙ η "εκδοτική" διαδικασία (για πάνω από 50 παραστατικά) πρέπει να γίνεται από κάποια εφαρμογή που ΚΑΙ να εκδίδει ΚΑΙ να αποστέλει στο Mydata ?

Επίσης δεν αναφέρομαι στο "ηλεκτρονικό τιμολόγιο" (άλλο είναι το "ηλεκτρονικό τιμολόγιο" άλλο είναι η "ηλεκτρονική τιμολόγηση"). Το "ηλεκτρονικό τιμολόγιο" (είτε μέσω μιας απλής "τιμολογιέρας" που έχουμε φτιάξει εμείς στο excel, είτε ως κάποιον άλλο ηλεκτρονικό μορφότυπο π.χ. αρχείο pdf, word, κλπ) υπάρχει ως δυνατότητα από έναρξης των ΕΛΠ, από το 2014.

Επίσης στην 2η ημερίδα της ΠΟΦΕΕ έιπαν ότι ήδη έχουν φτιάξει Πλατφόρμα για την "ηλεκτρονική τιμολόγηση", δηλαδή τα στοιχεία που πρέπει αν έχει ένα τιμολόγιο συν την περιγραφή της υπηρεσίας/υλικού κλπ ΚΑΙ να τα καταχωρούμε απευθείας στην "τιμολογιέρα", ΚΑΙ να εκδίδουμε από εκεί το τιμολόγιο ΚΑΙ αυτόματα να ενημερώνονεται και το Mydata.

 

  • Like 2
Δημοσιεύτηκε

Εγώ άσχετα με το αν υπάρχει υποχρέωση ή όχι λόγω τζίρου-τιμολογίων δεν θα ήμουν αρνητικός στο να περάσουμε σε ηλεκτρονική τιμολόγηση και γενικά να υπάρχει μια πλατφόρμα που θα υπάρχουν ηλεκτρονικά τα βιβλία μας. Αυτό που με ενοχλεί είναι η απαίτηση αγοράς κάποιου προγράμματος ή συνδρομής για να κάνουμε αυτή τη δουλειά.

2 ώρες πριν, georgegaleos said:

Επίσης στην 2η ημερίδα της ΠΟΦΕΕ έιπαν ότι ήδη έχουν φτιάξει Πλατφόρμα για την "ηλεκτρονική τιμολόγηση", δηλαδή τα στοιχεία που πρέπει αν έχει ένα τιμολόγιο συν την περιγραφή της υπηρεσίας/υλικού κλπ ΚΑΙ να τα καταχωρούμε απευθείας στην "τιμολογιέρα", ΚΑΙ να εκδίδουμε από εκεί το τιμολόγιο ΚΑΙ αυτόματα να ενημερώνονεται και το Mydata.

Αυτό είναι αρκετά ενδιαφέρον και ελπίζω να γίνει σύντομα..

Δημοσιεύτηκε

Αφορά όσους κόβουν και τιμολόγια σε εταιρίες, δημόσιο κλπ.
Στην πλατφορμα της ΑΑΔΕ για την καταχωρηση τιμολογίων, πρέπει να καταχωρούμε και την  παρακράτηση φόρου.
Οι επιλογές που έχει για μηχανικούς είναι 4% 10% (αφορά περιπτώσεις αδειών) ενώ λείπει η παρακράτηση 20%.

 

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Γνώμη μου είναι ότι δεν λείπει. Είναι το 20% της περίπτωσης δ', όπως υπάρχει και το 3% που ανήκει και αυτό στην περίπτωση δ'.

Η περίπτωση δ' του νόμου πρακτικά έχει δύο ποσοστά 20% της παράγράφου 1, και 3% της παραγράφου 2 (όπως φαίνεται και στο: "myDATA Ηλεκτρονικά Βιβλία ΑΑΔΕ Αναλυτική περιγραφή λειτουργίας Έκδοση 0.5 – Αύγουστος 2019".  

image.png.8f7c5e3a460c80f2f7cb6c61049c00a6.png

 

Απλά για το 20% δεν μπορούσαν να γράψουν ως λεκτικό: "αμοιβές από επιχειρηματική δραστηριότητα και για αμοιβές δικηγόρων, πέραν της ελάχιστης, που αφορούν γραμμάτια προείσπραξης και καταβάλλονται από φορείς εκτός των δικηγορικών συλλόγων"

ή το: "για αμοιβές για τεχνικά έργα, αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές ή παρόμοιες υπηρεσίες είκοσι τοις εκατό"

και κράτησαν ως λεκτικό το: "Περιπτ. δ’ - Αμοιβές Συμβουλών Διοίκησης - 20%",

δηλαδή θεωρώ ότι περιλαμβανει όλες τις "αμοιβές για τις υπηρεσίες που αναφέρονται στην περ. δ' της παραγράφου 1 (αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές υπηρεσίες και άλλες αμοιβές για παρόμοιες υπηρεσίες)" που έχουν συντελεστή 20% [σχετ. ΠΟΛ.1120/2014]

 

Οπότε πάντα κατά την γνώμη μου σε επίπεδο παραστατικού θα είναι:

image.png.a7ffc27d8dd1c180ad37a6e2b7124bb9.png

 

ή σε επίπεδο γραμμής (θέλουμε να βάλουμε τον φόρο σε επίπεδο γραμμής):

image.png.6f9425cf84d58e2e0dedd0b1ca72e9f9.png

Σημείωση: Το θέμα είναι ότι αν ο φόρος μπει  σε επίπεδο παραστατικού "χτυπάει" (και δεν βρίσκω τον λόγο) και βγάζει μήνυμα ότι το ποσό εξόφλησης δεν είναι ίδιο με την συνολική αξία στα σύνολα του παραστατικού. Ενώ δεν συμβάινει το ίδιο αν ο φόρος μπει σε επίπεδο γραμμης (αφού πλέον συμφωνεί με τον κανόνα της Α.1138/2020 στο Άρθρο 3 "ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΟΥ ΔΙΑΒΙΒΑΖΟΝΤΑΙ", στην παράγρ. 2 αναγράφει: "δ) Στοιχεία συναλλαγής: Συνολική Αξία Παραστατικού = Καθαρή αξία + Φ.Π.Α. - Παρακρατήσεις + Λοιποί Φόροι +Τέλη Χαρτοσήμου + Λοιπά Τέλη - Κρατήσεις υπέρ Λοιπών Φορέων του Δημοσίου."

 

  • Upvote 3

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.