georgios_m Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 21 , 2019 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 21 , 2019 Οι "σημερινές συνθήκες" δεν έχουν να κάνουν με την ύπαρξη μετρητών παροχής λυμάτων αλλά με την περί δικαίου αίσθηση. Το αν δηλαδή τα χιλιοστά των ιδιοκτησιών απηχούν την οικονομική δυνατότητα των ιδιοκτητών και κυρίως το αν συμφωνούμε στο ότι διάφορα κοινωνικά αγαθά όπως η αποχέτευση πρέπει οι πλουσιότεροι να πληρώνουν και το μερίδιο των φτωχότερων. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maneni Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 27 , 2019 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 27 , 2019 νομιζω ότι αυτό που λες είναι τελέιως άστοχο. Δεν είναι δυνατόν σε κανένα αγαθό να συμβεί αυτό που λες, πρώτον απόλα για τεχνικούς λόγους και κατά δεύτερον εκ των πρωτέρων δεν υπάρχει πλούσιος ή φτωχός. Η οικονομική κατάσταση θα εμφανιστεί με τη φορολογική δήλωση και εκεί θα καθορισθεί η αναλογούν φοροδοτική συνεισφορά και εκεί εξαντλείται η κοινωνική οικονομική συνεισφορά. Τα χιλιοστά του κάθε ακινήτου (όσον αφορά το θεμα μας) δεν απειχούν την οικονομική κατάσταση (θα ήταν τελείως τρελό άλλωστε) αλλά τη δυνητική κατανάλωση. Στην πρεοκειμένη όμβς πε΄ρίπτωση φαίνεται ότι η μικρότερη κατοικία είναι και μακράν ο μεγαλύτερος καταναλωτής. Link to comment Share on other sites More sharing options...
georgios_m Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 27 , 2019 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 27 , 2019 Κι όμως, η κοινωνική οικονομική συνεισφορά εκτός από το φόρο εισοδήματος επεκτείνεται και στο φόρο ακίνητης περιουσίας, τα δημοτικά τέλη, τα τέλη κυκλοφορίας και ίσως και άλλα που μου διαφεύγουν, τα οποία προκύπτουν από "εκ των προτέρων" παραδοχή πλούτου, που ξεπερνά την έννοια του ετήσιου εισοδήματος ή της δυνητικής κατανάλωσης ενός πόρου αλλά στηρίζεται στη λογική ότι για να μένεις στο ρετιρέ έχεις σε ευρεία χρονική κλίμακα πιο πολλά λεφτά, άρα επιμερίσου το μεγαλύτερο μερίδιο στα πάντα και όχι μόνο σε αυτά που δυνητικά πάντα φθείρεις πιο πολύ πχ τον ανελκυστήρα ή το κόστος θέρμανσης. Και η έννοια της δυνητικής κατανάλωσης από πού προκύπτει; ανά τετραγωνικό; ή ανά δωμάτιο που είναι πιο αξιόπιστος πληθυσμιακός δείκτης; ή από κάτι άλλο που πρέπει να αποδειχθεί η αξιοπιστία του; Στη μικρότερη ιδιοκτησία μπορεί να ζει κάποιος πολύτεκνος που κατά το σύνηθες στριμώχνεται σε μια κατοικία λιγότερων τετραγωνικών που μπορεί ακόμα και σε έναν εργένη να πέφτει λίγη, ή απλά κάποιος που εκμεταλλεύεται το γεγονός της μικρότερης χρέωσης και να ξοδεύει απερίσκεπτα αφού θα πληρώσουν άλλοι. Προσοχή δεν υποστηρίζω τη λογική αυτή του επιμερισμού όπως ίσως φάνηκε. Απλά λέω ότι το τι είναι δίκαιο αποτελεί αντικείμενο συζήτησης. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maneni Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 31 , 2019 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 31 , 2019 πάλι τα μπερδεύεις. Αν εξαιρέσουμε τους φόρους ακίνητης περιουσίας (φόροι είναι άλλωστε) τα τέλη δεν έχουν να κάνουν με την οικονομική κατάσταση. Γιατί ο κυβισμός του οχήματος δενείναι αναλογικός (ή το ίδιοαναλογικός) με την αξία του οχήματος. ΚΑι τα δημοτικά τέλη προκύπτουν από την επιφάνεια του ακινήτου που ομοίως δεν είναι αναλογική με την αξία του. Στην περίπτωση μας το ιδανικό θα ήταν νε μετράμε την ποσότητα λυμάτων. Επειδή όμως αυτό δεν έιναι εύκολο έχει καθιερωθεί να προκύπτει από την επιφάνεια του ακινήτου. Οπότε είναι λογικό να υπάρχουν περίεργες διαφορές σε κάποιες περιπτώσεις. Αυτό όμως δεν ειναι ο κανόνας. Link to comment Share on other sites More sharing options...
georgios_m Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 31 , 2019 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 31 , 2019 (edited) Για να μην υπάρχουν περίεργες διαφορές θα μπορούσαμε αντί των τετραγωνικών να μετράμε και τον αριθμό ενοίκων αλλά αυτό θα αδικούσε τις πολυμελείς οικογένειες και έτσι απεφεύχθη. Επίσης θα μπορούσε να χρησιμοποιείται η μέτρηση του εισερχόμενου καθαρού ύδατος που υπάρχει ήδη. Το ίδιο θα μπορούσε να γίνεται και με τα δημοτικά τέλη, αφού οι διάφορες υπηρεσίες (καθαριότητα, αποχέτευση, δημοτική συγκοινωνία, παιδικοί σταθμοί) προσφέρονται κυρίως κατά κεφαλήν και όχι ανά τετραγωνικό. Ο λόγος δεν είναι η δυσκολία μέτρησης των μελών κάθε οικογένειας αλλά το ότι θέλουμε τα έξοδα με κάποιο τρόπο να φεύγουν από τους πολυμελείς και να πηγαίνουν στους ευπορότερους. Γι' αυτό και τα τέλη κυκλοφορίας αυξάνονται με τα κυβικά, τη στιγμή που δε νομίζω ότι μια χιλιάρα μηχανή επιβαρύνει τη συντήρηση του δρόμου όσο 5 μηχανές 250cc. Απλά σου λέει εσύ που έχεις την πολυτέλεια αυτή πλήρωσε και τα τέλη άλλων 5 να μπορούν να έχουν από ένα μηχανάκι κι αυτοί. Edited Απρίλιος 1 , 2019 by georgios_m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα