Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Ξεπερνά το 85,7% η συνολική πρόοδος κατασκευής του αγωγού TAP με μοναδική εκκρεμότητα στο ελληνικό τμήμα την κάλυψη των συγκολλημένων σωλήνων του αγωγού με χώμα στην περιοχή των Φιλίππων Καβάλας. η οποία είχε καθυστερήσει το προηγούμενο διάστημα, λόγω διαφωνιών με μερίδα των κατοίκων της περιοχής που στο μεταξύ διευθετήθηκε.

Τη γραμμή του τερματισμού πλησιάζουν οι εργασίες και στο αλβανικό τμήμα όπου πάνω από το 90% της κατασκευής του αγωγού έχει πλέον ολοκληρωθεί. Όπως ανέφερε το Υπουργείο Ενέργειας της γειτονικής χώρας, το έργο θα ολοκληρωθεί βάσει χρονοδιαγράμματος, εντός του 2019, ενώ το επόμενο διάστημα αναμένεται να εκδοθούν και οι απαραίτητες άδειες -εκ μέρους της αλβανικής κυβέρνησης- για τη λειτουργία του αγωγού.

Τη γραμμή του τερματισμού προσεγγίζει πλέον η κατασκευή του αγωγού TAP στο ελληνικό έδαφος. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της κοινοπραξίας σχετικά με την κατασκευαστική εξέλιξη του έργου, η διάνοιξη και διαμόρφωση της Ζώνης Εργασίας έχει πλέον ολοκληρωθεί σε ποσοστό 100%, δηλαδή σε όλο το μήκος των συνολικά 550 χλμ. του ελληνικού τμήματος.

Το επίκεντρο των πιο απαιτητικών κατασκευαστικών εργασιών έχει πλέον μετατοπιστεί άλλωστε στο υποθαλάσσιο τμήμα του έργου, που αποτελεί ένα ιδιαίτερα κρίσιμο και τεχνικά δύσκολο βήμα για την ολοκλήρωση του αγωγού το 2020.

Ενδεικτικό των τεχνικών δυσκολιών του υποθαλάσσιου τμήματος είναι το μεγάλο βάθος της όδευσης του αγωγού δεδομένου ότι το βαθύτερο σημείο τοποθέτησής του θα βρίσκεται στα 820 μ. κάτω από την επιφάνεια της Αδριατικής Θάλασσας.

Σημειώνοντας υποδειγματική προσήλωση στα χρονοδιαγράμματα, ο TAP 6 χρόνια μετά την ολοκλήρωση του Front End Engineering Design (του λεγόμενου FEED) και 3 περίπου χρόνια από την έναρξη της κατασκευαστικής φάσης, σήμερα βρίσκεται πρακτικά σε πολύ προχωρημένο στάδιο με προοπτική εμπορικής λειτουργίας το 2020.

Υπενθυμίζεται ότι ο TAP είναι ένα έργο αξίας με συνολικό κόστος κατασκευής που αγγίζει τα 4,5 δισ. ευρώ και είναι ένα από τα έργα προτεραιότητας για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Μόλις ολοκληρωθεί, θα έχει συνολικό μήκος 878 χλμ. (Ελλάδα 550 χλμ., Αλβανία 215 χλμ., Αδριατική Θάλασσα 105 χλμ. και Ιταλία 8 χλμ.). 

Η αρχική μεταφορική ικανότητα του αγωγού ανέρχεται σε 10 δισ. κ.μ. φυσικού αερίου τον χρόνο με  πρόβλεψη επέκτασής της σε περισσότερα από 20 δισ. κ.μ., με την προσθήκη δύο ακόμη σταθμών συμπίεσης, επιτρέποντας έτσι τη μεταφορά επιπρόσθετων ποσοτήτων ενέργειας από την ευρύτερη περιοχή της Κασπίας για την τροφοδότηση, αρχικά, περίπου 7 εκατ. νοικοκυριών στην Ευρωπαϊκή ήπειρο.


View full είδηση

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.