Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Η επαγγελματική εκπαίδευση (μηχανικοί, γιατροί, νομικοί, οικονομικά) δεν πρέπει να είναι για όλους. Ο αριθμός των αποφοίτων θα πρέπει να διέπεται από τις απαιτήσεις της οικονομίας. Το κράτος έχει υποχρέωση να ορίζει ελάχιστα και μέγιστα όρια. Δεν υπάρχει καμία λογική στο να εκπαιδεύεις έναν γιατρό για να γίνει τραπεζικός υπάλληλος ή έναν μηχανικό για να δουλέψει σαν εκπαιδευτικός στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. 

 

Απόλυτα σωστό! Αλλιώς όχι μόνο απαξιώνονται οι σπουδές, αλλά και το κόστος για συγκεκριμένη εκπαίδευση πάει στο βρόντο. Από την άλλη για να συντηρηθούν όλα αυτά τα ιδρύματα και να πληρώνει το κράτος τους υπαλλήλους αυτών είναι αντιστρόφως ανάλογο με το αποτέλεσμα 

  • Απαντήσεις 2k
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

Και πώς θα εφαρμοστεί στην πράξη η πρόταση του ροδόπουλου?

Γιατί εκτός από τους εισακτέους στα ελληνικά πανεπιστήμια θα πρέπει να μπει πλαφόν και στα στα πτυχία που θα γίνονται δεκτά από το εξωτερικό!

Δημοσιεύτηκε

Η περίπτωσή σου είναι εύκολη νομίζω. Αντιγράφω και τροποποιώ αναλόγως μια απάντηση που έδωσα στον Daron στις 4 Νοεμβρίου.

 

"Αρχικά πας στην περιφέρεια που ανήκεις (ανήκες) στην διεύθυνση τεχνικών έργων για να πάρεις πιστοποιητικό παύσης άσκησης επαγγέλματος. Συμπληρώνεις μία αίτηση. Μετά από λίγη ώρα παίρνεις το πιστοποιητικό. Χρειάζεσαι παραπάνω χαρτιά αν είχες εργοληπτικό/μελετητικό πτυχίο. Δεν είχες ποτέ σου πάρε-δώσε με αυτή την διεύθυνση της περιφέρειας, παρόλα αυτά ένας νόμος του 1940(!!!) ορίζει ότι πρέπει να διαγραφείς πρώτα από την περιφέρεια και μετά από το ΤΕΕ.

 

Με το πιστοποιητικό πας στο τμήμα μητρώου του ΤΕΕ. Εκεί ανάλογα με τον λόγο της διαγραφής πρέπει να έχεις και τα κατάλληλα δικαιολογητικά. Π.χ. για εγκατάσταση στο εξωτερικό χρειάζεσαι διακοπή εργασιών από εφορία, αποδεικτικά για εγκατάσταση ή εργασία στο εξωτερικό και υπεύθυνη δήλωση ότι είσαι ασφαλισμένος στο εξωτερικό και δεν θέλεις να χρησιμοποιήσεις την διαδικασία του Α1 για να μην πληρώνεις εισφορές και στο ΤΣΜΕΔΕ. Καλό είναι να πληρώσεις τις εισφορές στο ΤΕΕ γιατί θα στις ζητήσουν όταν είναι να πάρεις το χαρτί της διαγραφής. Θα περιμένεις κάποιους μήνες να συνεδριάσει το ΤΕΕ και να σε διαγράψει.

 

Με το χαρτί της διαγραφής από ΤΕΕ και παύση από Περιφέρεια πας στο ΤΣΜΕΔΕ στο τμήμα ασφάλισης. Υποτίθεται ότι η διαγραφή σου από το ΤΕΕ θα πάει υπηρεσιακά στο ΤΣΜΕΔΕ, αλλά καλύτερα να μην περιμένεις.

Εννοείται ότι επειδή είσαι στο εξωτερικό, καλό είναι να τηλεφωνήσεις πρώτα στην Περιφέρεια και στο ΤΕΕ για να σιγουρευτείς για τα δικαιολογητικά που χρειάζονται."

Σε ευχαριστώ παρα πολύ φίλε μου. Βέβαια εγώ Μηχ. Η/Υ είμαι,οποτε παρε-δώσε με την περιφέρεια δεν είχα ποτέ μου,αλλά απ'ότι βλέπω, τη γραφειοκρατία δε θα τη γλιτωσω.

 

Όπως και να έχει,σε ευχαριστώ και πάλι, και προτείνω αυτό το ποστ να μπει σε ξεχωριστο-sticky thread, για να μην πελαγωνει ο καθένας. Αυτό βέβαια υποθέτω ότι εξαρτάται απο τους moderators.

Δημοσιεύτηκε

Ροδοπουλος, on 21 Dec 2015 - 15:49, said:snapback.png

Η επαγγελματική εκπαίδευση (μηχανικοί, γιατροί, νομικοί, οικονομικά) δεν πρέπει να είναι για όλους. Ο αριθμός των αποφοίτων θα πρέπει να διέπεται από τις απαιτήσεις της οικονομίας. Το κράτος έχει υποχρέωση να ορίζει ελάχιστα και μέγιστα όρια. Δεν υπάρχει καμία λογική στο να εκπαιδεύεις έναν γιατρό για να γίνει τραπεζικός υπάλληλος ή έναν μηχανικό για να δουλέψει σαν εκπαιδευτικός στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. 

 

Απόλυτα σωστό! Αλλιώς όχι μόνο απαξιώνονται οι σπουδές, αλλά και το κόστος για συγκεκριμένη εκπαίδευση πάει στο βρόντο. Από την άλλη για να συντηρηθούν όλα αυτά τα ιδρύματα και να πληρώνει το κράτος τους υπαλλήλους αυτών είναι αντιστρόφως ανάλογο με το αποτέλεσμα 

 

Ναι αλλά έτσι δεν έχουμε προγραμματισμό σοβιετικού τύπου?

Γίνεται οικονομία της αγοράς (ελεύθερη?) με κρατικό παρεμβατισμό?

Μή λέμε ό,τι θέλουμε...

Δημοσιεύτηκε

Έχεις κάποιο αλγόριθμο που να αντιστοιχίζει μετρήσιμα οικονομικά μεγέθη με το βέλτιστο αριθμό επιστημόνων ανά ειδικότητα?

 

δεν είναι κανένας τρομερός αλγόριθμος. Άπλα κοιτάς τις αναλύσεις για τον χώρο πχ της κατασκευής για τα επόμενα 10 χρόνια και ανάλογα το ποσοστό που θα έχεις λες. Σε ετήσια βάση πχ παίρνουν σύνταξη 100 μηχανικοί. Αν έχω μείωση 30% στον χώρο της κατασκευής σημαίνει οτι για να τους αναπληρώσω χρειάζομαι 70 μηχανικούς τον χρόνο. Αν έχω αύξηση 10% χρειάζομαι 110. Οι αναλύσεις εδω και πολλά χρόνια βγαίνουν απο το ILO, KPMG, Skills Panorama EU, OECD κλπ. Αυτός είναι ο μπακαλίστικος τρόπος. Αν έχεις τελειώσει το Λύκειο λες. Ο ρυθμός επένδυσης στην οικοδομή σαν ποσοστό του ΑΕΠ είναι Χ%. Απο το Χ% αφαιρώ τις εισφορές, εφορία, ΦΠΑ, κόστος υλικών και άρα το ποσοστό που μου μένει για μισθοδοσία είναι Ψ χρήματα. Αν ο βασικός μισθός είναι Χ Ευρώ και θεωρώντας οτι ο ρυθμός ένταξης στο επάγγελμα είναι Ζ, τότε χρειάζομαι τόσους νέους αποφοίτους ετησίως. Αν έχεις τελειώσει και το πρώτο έτος, μπορεί να βάλεις και στατιστικά. 

 

Aν τώρα έχεις και ΤΕΕ με μόνιμους υπαλλήλους που έχουν τελειώσει κάποιο πανεπιστήμιο τους ζητάς να σου κάνουν εκτίμηση 10ετίας όπως σε κάθε κράτος του κόσμου. πχ

 

https://www.engineerscanada.ca/sites/default/files/Labour-Market-2015-e.pdf

 

την οποία την δημοσιεύεις.  Την βλέπουν τα παιδάκια και λένε ασε ρε φίλε διότι δεν θα έχω να φάω ή θα έχω να φάω. Αν σε λένε ΤΕΕ Ελλαδος σκέφτεσαι (λέμε τώρα διαφορετικά),

 

Πόσες νέες εισφορές θέλω για να δώσω συντάξεις, 5000 ετησίως βάλε 6000 για να μας μείνει και τίποτα για το πάρτι.  

Δημοσιεύτηκε

Και πώς θα εφαρμοστεί στην πράξη η πρόταση του ροδόπουλου?

Γιατί εκτός από τους εισακτέους στα ελληνικά πανεπιστήμια θα πρέπει να μπει πλαφόν και στα στα πτυχία που θα γίνονται δεκτά από το εξωτερικό!

 

Δεν μιλάμε για πλαφόν εδω ούτε για τέτοια τραγελαφικά. Τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά.

 

Το κράτος γνωρίζει πόσους αποφοίτους χρειάζεται για τα επόμενα 10 χρόνια. Ταυτόχρονα γνωρίσει και πόσους έχει την οικονομική δυνατότητα να παράγει μέσα απο το πανεπιστήμιο. Ας πούμε οτι χρειαζόμαστε 1000 και μπορούμε να παράγουμε 1000. Υπολογίζει και ενα ποσοστό αποτυχίας πχ 10% και άρα θέλει τουλάχιστον 900. Το Ιανουάριο εκδίδει του υπουργείο παιδείας εναν οδηγό Επαγγελματικών Προοπτικών μέχρι το 2025. Το σχολείο τον αναλύει στα παιδιά και στους γονείς και ταυτόχρονα τον δημοσιεύει στο διαδίκτυο. Ταυτόχρονα περιέχεται ένας Πίνακας εισακτέων ανά σχολή για τα επόμενα 10 χρόνια.

 

Προφανώς και ο κόσμος έχει δικαίωμα να πάει να σπουδάσει ακόμα και στην Ζιμπάμπουε. Η διαφορά είναι ότι το ΤΕΕ θα πρέπει μέσω σοβαρών και αδιάβλητων εξετάσεων να εγγράφει στο μητρώο όσους πέρασαν την βάση με όριο 1000. Οι υπόλοιποι θα δίνουν εξετάσεις την επόμενη χρονιά, κλπ. Σε λιγότερο απο 3 χρόνια θα έχει περάσει το μήνυμα στην κοινωνία.

 

Στην Αμερική για παράδειγμα τα στατιστικά εξετάσεων PE ποτέ δεν ξεπέρασαν το 75% στην καλύτερη

 

τα τελευταία στατιστικά εδω

 

http://ncees.org/exams/pe-exam/

 

Δεν χρειάζεται να ανακαλύψουμε τον τροχό.

Δημοσιεύτηκε

Δεν ξερουν αυτοι, ειναι αμερικανακια...

 

Εδω εμεις ξερουμε καλυτερα μαθηματικα.

 

Αν αυτοι που θα κοπουν ειναι περισσοτεροι, περισσοτεροι θα ψηφισουν τους αλλους......

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε (edited)

Το καταπληκτικό είναι οτι ενώ έχουμε απο τις χαμηλότερες βαθμολογίες στα μαθήματα του Engineering (PISA Level 6) έχουμε τον υψηλότερο αριθμό αποφοίτων. Το διάβασμα εδώ

 

https://www.vdi.de/uploads/media/2010-04_IW_European_Engineering_Report_02.pdf

Edited by Ροδοπουλος
Δημοσιεύτηκε

Εμένα πάντως στο σχολείο με ενημέρωσαν για τις δυσοίωνες προοπτικές του επαγγέλματος του μηχανικού (όπως και όλων των υπόλοιπων επιστημονικών), οπότε πες ότι το πρώτο μέρος της πρότασής σου ισχύει ήδη. Μένει να μπει λοιπόν πλαφόν στις εξετάσεις για άδεια άσκησης επαγγέλματος. Κι αυτό εύκολο είναι. Το δύσκολο είναι να βρεις διέξοδο για όλα αυτά τα παιδιά που θα απορρίψεις. Θα πρέπει να τους φτιάξεις ένα νέο τύπο σχολείου που θα τα οδηγεί στο τμήμα της αγοράς εργασίας για το οποίο οι προβλέψεις είναι ευοίωνες. Αλλά ήδη από την εποχή που ήμουν μαθητής για όλα τα επαγγέλματα οι προβλέψεις ήταν δυσοίωνες! Αυτό θα απαιτούσε να μπει πλαφόν σε κάθε μορφής εκπαίδευση, αφού θα ήταν πεταμένα λεφτά!

 

Η επιλογή τόσων χιλιάδων παιδιών να ασχοληθούν με την επιστήμη και την τεχνολογία ήταν μοιρολατρική: αφού δεν υπάρχει σχολή που θα μου δώσει δουλειά και δεδομένου ότι οι σπουδές είναι δωρεάν, ας πάρω ένα πτυχίο, το οποίο στην τελική θα το χρησιμοποιήσω στο εξωτερικό. Η μετανάστευση ξαλαφρώνει και την πολιτεία από τις αξιώσεις όσων δυναμικών νέων θα διεκδικούσαν εξυγίανση, ανάπτυξη και δουλειές. Οι υπόλοιποι γίνονται στρατός άνεργων επιστημόνων που θα δουλέψουν πρόθυμα κοψοχρονιάς και χωρίς εργασιακά δικαιώματα και θα εξαγοράζονται και στις εκλογές, οπότε της πολιτείας μια χαρά της έρχεται. 

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Και γιατί όλοι θα πρέπει πάση θυσία να γίνουν επιστήμονες ή να σπουδάσουν? Το παρουσιάζεις σαν μονόδρομο. Λες και όσοι δεν πήγαν πανεπιστήμιο τελείωσε η ζωή τους ή δεν δουλεύουν... Υπάρχουν τέχνες, υπάρχουν θέσεις πάρα πολλές για αποφοίτους λυκείου. Η ζωή θέλει ισορροπία. Δεν μπορείς να παράγεις μόνο επιστήμονες και καθόλου ανειδίκευτους. 

Ναι πρέπει να μπει και πλαφόν. Οπως είχε γίνει πχ στις αστυνομικές σχολές. Από την άλλη επιβάλλεται να κλείσουν ή να συγχωνευτούν σχόλες. Δεν μπορεί να υπάρχουν σχολές μόνο και μόνο για να εξυπηρετούν τις τοπικές κοινωνίες. Ούτε η εκπαίδευση και τα όνειρα πολλών οικογενειών να μετατραπούν σε μπίζνες για κάποιους. 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.