Engineer Δημοσιεύτηκε Μάιος 21 , 2019 Share Δημοσιεύτηκε Μάιος 21 , 2019 Τέλος Ιουνίου αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες ανάπλασης της πλατείας Ομονοίας από τον Δήμο Αθηναίων. Τα έργα περιλαμβάνουν την αντικατάσταση της επίστρωσης της πλατείας Ομονοίας συνολικής επιφάνειας 4.500 τ.μ.με υλικά φιλικά στο περιβάλλον και συγκεκριμένα με πλάκες ψυχρού υλικού, που θα συμβάλλουν στη μείωση της θερμοκρασίας τους ζεστούς καλοκαιρινούς μήνες. Επιπλέον, θα αποκατασταθούν οι εξέδρες οι οποίες είχανε υποστεί καθίζηση και οι λίμνες και το μικρό συντριβάνι που ως τώρα παρέμεναν αναξιοποίητα. Παράλληλα, θα γίνουν και εργασίες επισκευής βλαβών και βελτίωσης της στεγάνωσης και των υποδομών άρδευσης και αποχέτευσης. Η πλατεία Ομονοίας η οποία ειχε προβλεφθεί ήδη από το πρώτο ρυμοτομικό σχέδιο της Αθήνας των Σταμάτη Κλεάνθη και Έντουαρτ Σάουμπερτ έχει αλλάξει πρόσωπο αρκετές φορές μέχρι σημερα Αρχικά ονομαζόταν πλατεία Ανακτόρων και προοριζόταν για να κτιστούν τα βασιλικά ανάκτορα. Στη συνέχεια, μετονομάστηκε σε πλατεία Όθωνα προς τιμήν του βασιλιά και τελικά, το 1862, σε πλατεία Ομονοίας, λόγω των Πεδινών και των Ορεινών, των δύο αντιμαχόμενων πολιτικών παρατάξεων, η συμφιλίωση των οποίων εορτάστηκε εκεί. Το 1930 με τα έργα κατασκευής του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου δημιουργήθηκε μια υπόγεια πλατεια με καταστήματα ενώ το 1960 απέκτησε και το εμβληματικό σιντριβάνι. Το 1988 το σιντριβάνι ξηλώνεται για να εγκατασταθεί ο γυάλινος «Δρομέας», έργο του γλύπτη Κώστα Βαρώτσου, ο οποίος στην συνέχεια απομακρύνθηκε και μεταφέρθηκε στο Hilton όταν ξεκίνησαν εκεί οι εργασίες του μετρό. Η τελευταία αναπλαση της πλατείας έγινε την περίοδο πριν από την τέλεση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 στο πλαίσιο μιας ευρύτερης παρέμβασης στην περιοχή που προέβλεπε επανασχεδιασμό της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων και πεζοδρομήσεις View full είδηση Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton_civeng Δημοσιεύτηκε Μάιος 21 , 2019 Share Δημοσιεύτηκε Μάιος 21 , 2019 (edited) Στην εποχή μας που αν μη τι άλλο αναζητάμε στις πόλεις το πράσινο, που προσδοκάμε, μιλάμε, επιδοτούμε και νομοθετούμε ακόμη και για σκαρφαλωμένους στα δώματα κήπους, που βγάζαμε μέχρι χθές το σπαθί μας να υπερασπιστούμε τα φρύγανα ως δάσος, τάχα για να διατηρήσουμε το πράσινο, που αναστέλλουμε ή φρενάρουμε επενδύσεις για 38 στα 6200 στρέμματα "δασικού " στο Ελληνικό, που απαιτούμε την φύτευση του 67% του υποχρεωτικού ακαλύπτου σε κάθε οικόπεδο,...... φτάνουμε εντούτοις να προβάλουμε ως σύγχρονη .... "ανάπλαση" μιά πλακοστρωμένη γκρίζα και μίζερη αυλή με μόνο 5% πράσινο, κι ακόμη χωρίς σκιά, χωρίς μέρος να κάτσεις σαν άνθρωπος...... Ίσως θεωρούν ότι σε μιά απάνθρωπη πόλη δεν βρίσκεις πιά ανθρώπους .....! Edited Μάιος 21 , 2019 by Anton_civeng Link to comment Share on other sites More sharing options...
killertomato Δημοσιεύτηκε Μάιος 22 , 2019 Share Δημοσιεύτηκε Μάιος 22 , 2019 Θεωρώ οτι ένα απο τα βασικά προβλήματα της πλατείας Ομόνοιας είναι πως δεν μπορεί να αποτελεί χώρο στάσης μέσα στην πόλη. Η γεωμετρία του χώρου και η ύπαρξη 8 οδών γύρω γύρω δημιουργούν ιδανικά ένα τόπο περίοπτης θέασης και κίνησης. Πιο λογικό θα ήταν να υπήρχε ένα σημαντικό τοπόσημο πχ. γλυπτό όπως ο Δρομέας ή το συντριβάνι και ο σχεδιασμός να περιελάμβανε κυκλική κίνηση γύρω του με ήπια σημεία στάσης. Κανείς δεν θα πάει να κάτσει στο κέντρο και ιδιαίτερα όταν λείπει το πράσινο και η σκίαση. Αποτυχία απο τη αρχή η λογική σχεδίασης ενός τέτοιου αστικού χώρου που σε συνδυασμό με την απουσία δέντρων και χώματος δημιουργούν μια καταθλιπτική εικόνα. Οι επιφάνειες νερού δεν νομίζω οτι βοηθούν και αν δεν συντηρούνται κατάλληλα (τόσο από το Δήμο όσο και απο τους χρήστες) γίνονται και αυτές απωθητικές. Με κινήσεις καλλωπισμού και φρεσκαρίσματος δεν καλύπτεται το σοβαρό κατα τη γνώμη μου πρόβλημα πολεοδομικού σχεδιασμού που έχει αυτός ο χώρος Link to comment Share on other sites More sharing options...
pardamaskou Δημοσιεύτηκε Μάιος 22 , 2019 Share Δημοσιεύτηκε Μάιος 22 , 2019 Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου Killertomato. Το ζήτημα με την πλατεία ομόνοιας είναι σίγουρα πολεοδομικό και κατ’επέκταση κοινωνικοπολιτικό. Στη λογική της κατάργησης των round-about ως αναχρονιστικό 70s σχεδιασμό που δεν ανταποκρινόταν πλέον στις συνθήκες των πόλεων (και καλά λόγω μετρό, πεζοδρομήσεων κλπ), επιλέχτηκε στις αρχές του 2000 η «ενοποίηση» των δυο πλευρών της πρώην κυκλικής πλατείας, ώστε να διαμορφώνει έναν περίπατο/ promenade. Όπως αποδείχτηκε, αυτός ο διευρυμένος πεζόδρομος οδηγεί στο πουθενά. Γιατί, από συστάσεώς της, η πλ. Ομονοίας δεν είναι μια ενδιάμεση στάση μέσα στην πόλη, είναι (μαζί με Αθηνάς & Πατησίων) το φυσικό ΟΡΙΟ των κοινωνικοπολιτικών ανισοτήτων της πρωτεύουσας. Δεν συνδέεται το Κολωνάκι με την πλ.Βάθης επειδή πεζοδρομήσαμε. Ούτε και χρειάζεται να συνδεθούν κατά τη γνώμη μου. Συνήθως βέβαια είναι η ελίτ που πεζοδρομεί/αναπλάθει και μετά (μαζί με μεσαία τάξη) αγανακτεί «μα κάντε κάτι να διωχτούν οι παρείσακτοι» γιατί «φοβάσαι να περάσεις». Οι όποιες επιλογές για ανάπλαση της Ομόνοιας ή της φυσικής της σύνδεσης με την πλ. Συντάγματος (Πανεπιστημίου) είναι και θα είναι πάντα πρωτίστως πολιτικές. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giorgos1987 Δημοσιεύτηκε Μάιος 22 , 2019 Share Δημοσιεύτηκε Μάιος 22 , 2019 Τι να τις κάνουμε αυτές τις πλάκες; Ξύλωμα, χώμα και γκαζόν. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton_civeng Δημοσιεύτηκε Μάιος 23 , 2019 Share Δημοσιεύτηκε Μάιος 23 , 2019 (edited) Μπαα!!... συνάδελφοι, .......... ούτε πράσινα και νερά, ούτε χώματα και γκροτέτσκα παγκάκια με αραχτούς αστούς και άλλους κομφορμιστές και πράχτορες που ξεπούλησαν τον αγώνα του καταπιεσμένου λαού της Αθήνας....! Όπως δείχτηκε και από πιό πάνω απ' τη Φωνή της Αλήθειας, η δίκαιη ανάπλαση της πλατείας αυτής θα ξεπηδήσει μόνο μέσα απ΄το προτσές της ταξικής πάλης και της ιστορικής σύγκρουσης που θα γίνει στο τόπο που οι σεχταριστές διάλεξαν για φυσικό όριο των οικονομικο-κοινωνικών ανισοτήτων που δυναστεύουν τη πόλη τούτη...! Κόντρα στις λικβινταριστικές πολιτικές που κάποιοι προσπαθούν να περάσουν για να μαλθακώσουν τη φλόγα της δίκαιης διεκδίκησης της Μεταξουργιώτισας να πιει καφέ στο Κολωνάκι, ...... Κόντρα στις φράξιες του αντιδραστικού αστικού κράτους, αλλά και στους παλαιορεβιζιονιστές που ως πράχτορες του ιμπεριαλισμού σχεδιάζουν ύπουλα την άμβλυνση της πάλης των τάξεων για να τις ανακατέψουν μαζί στην ίδια πλατεία, στο ίδιο παγκάκι, με το ίδιο φραπόγαλο. Κόντρα σε σιτουασιονιστικές φράξιες, που με ψευτο-καλλιτεχνικές παρεμβάσεις και ψευτο διλήμματα ή τσιτάτα του στυλ "Παραλία κάτω απ' την πλακόστρωση", θέλουν να αποπροσανατολίσουν τον δυναμικό αγώνα αυτών που στρατεύονται αυθόρμητα για την επανάσταση και τον συμβολισμό της πλατείας Ομόνοιας που τους ανήκει...! Η ανάπλαση της πλατείας Ομόνοιας θα ξεπηδήσει από μόνη της πάνω στις στάχτες, τα μολότωφ και τις κρεμάλες που θ αφήσει εκεί η γνήσια ταξική πάλη και αφού..... "ο τελευταίος Κολωνακιώτης κρεμαστεί με τ άντερα του τελευταίου ιμπεριαλιστή"..... Μπρρρρρ......!!!!!! Edited Μάιος 23 , 2019 by Anton_civeng Link to comment Share on other sites More sharing options...
georgios_m Δημοσιεύτηκε Μάιος 23 , 2019 Share Δημοσιεύτηκε Μάιος 23 , 2019 Η πόλη δε θα σωθεί με λίγα τετραγωνικά πρασίνου ή νερού ή πεζοδρομίων ή έργων τέχνης σε ένα σημείο που υπολειτουργούν. Αντίθετα θα σωθεί εάν αυτά τα λίγα τετραγωνικά δοθούν στην κυκλοφορία ώστε να αποσυμφορείται μια ώρα αρχύτερα ο κόμβος από το μποτιλιάρισμα, τη φασαρία και καυσαέριο. Ας τολμήσουμε για πρώτη φορά να κόψουμε την πλατεία στη μέση, ενώνοντας Πανεπιστημίου και Αγ .Κωνσταντίνου με ευθεία γραμμή και ένα φανάρι να ρυθμίζει τη ροή προς Πειραιώς (που θα γίνει αμφίδρομη) και από Πειραιώς για Πατησίων για να σταματήσουν και αυτοί οι τραγικοί κύκλοι στα στενά (Σωκράτους, Μενάνδρου, Πατησίων) αν θες να κάνεις αναστροφή. Θα είναι πολύ καλύτερα έτσι και τυχόν χώρος που θα περισσέψει μπορεί να γίνει διαπλάτυνση στα εξωτερικά πεζοδρόμια, γύρω από τα μαγαζιά. Το ίδιο προτείνω και για την πλατεία Μεταξουργείου. Οι κανονικές πλατείες μπορούν και πρέπει να φτιαχτούν σε άλλα σημεία του κέντρου που η ηπιότερη κυκλοφορία επιτρέπει και τον περίπατο. Εξ άλλου στις δύο αυτές πλατείες οι περισσότεροι πεζοί κινούνται στις υπόγειες διαβάσεις και όχι στους πεζοδρόμους. Η λογική μειώνω το δρόμο για να αναπλάσω την περιοχή δε φέρνει πάντα το επιθυμητό αποτέλεσμα: το αυτοκίνητο κολλάει πιο πολλή ώρα και σε υποβαθμίζει χειρότερα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton_civeng Δημοσιεύτηκε Μάιος 23 , 2019 Share Δημοσιεύτηκε Μάιος 23 , 2019 Δεν σβύνεις Ιστορία όμως για να περνούν ρόδες...... Ο μαξιμαλισμός της χρησιμοθηρίας για την "πιό εύκολη διέλευση τροχοφόρων" θα κινδύνευε τότε να ξηλώσει ιστορικά σημεία αναφοράς σε όλη την Ελλάδα. Η πλ. Ομονοίας έχει Ιστορία κι αν απαξιωτικά την έχουν καταντήσει σε έναν πλατύ μόνο πεζόδρομο με παράλληλη πολυαξονική κινητότητα χωρίς τοποσημεία αναφοράς, χωρίς την έγερση διάθεσης να κάτσεις, να ξαποστάσεις, να ανασυγκροτήσεις την ημέρα σου, να ιδεαστείς για το τι έχει γίνει εκεί παλαιότερα, τουλάχιστον παραμένει ως "πλατεία" με την ελπίδα ότι κάποιοι άλλοι μελλοντικά θα κάνουν αυτό που της αξίζει πραγματικά....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΙΑΣΟΝΑΣ Δημοσιεύτηκε Μάιος 23 , 2019 Share Δημοσιεύτηκε Μάιος 23 , 2019 Θεωρώ ότι, ουδόλως απασχόλησε η ΙΣΤΟΡΙΑ και το ΜΕΛΛΟΝ της Πλατείας Ομονοίας ...... Το μόνο που τους ενδιέφερε ήταν και είναι να γίνει, μια ακόμα "τσαπατσουλιά", μόνο και μόνο για να εισπραχθεί παραδάκι στις τσέπες τους!!! Τίποτα περισσότερο! Αν μπορούσαν, ακόμα και θα την πούλαγαν.... Δυστυχώς έτσι λειτουργούν οι επαΐοντες.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton_civeng Δημοσιεύτηκε Μάιος 23 , 2019 Share Δημοσιεύτηκε Μάιος 23 , 2019 (edited) Μα και βέβαια....., κανείς δεν θεωρεί την Ιστορία στοιχείο που μπορεί να τους απασχόλησε. Για δε τις μίζες και τη ρεμούλα θα την είχαν ίσως μετατρέψει και σε μεγάλη διασταύρωση .... αν τους το επέτρεπε η φέρουσα ικανότητα της πλάκας του υπογείου σταθμού κλ.π που δεν θα είχε προβλεφθεί ως οδοφόρα και με σημερινές προδιαγραφές ... Edited Μάιος 23 , 2019 by Anton_civeng Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα