Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε (edited)

Καλά όλα αυτά αλλά γιατί δεν λέτε απευθείας ποιό σχήμα πλατείας υποστηρίζετε; να την κάνουμε πχ όπως το 19ο αιώνα; δεκτό, αλλά πέστε το. Εμένα ας πούμε αυτή είναι η πρότασή μου:

το κομμάτι που αποδίδω στην κυκλοφορία είναι το νεκρό, αχανές και υποβαθμισμένο τμήμα της πλατείας. αυτό που απελευθερώνω στην άλλη μεριά, μπροστά από τα Χόντος, μπορεί να γίνει και παρκάκι με σιντριβάνια, αγάλματα και ότι άλλο "τοπόσημο" θέλετε που θα είναι και άμεσα ορατό από το δρόμο.

1280447302_Omonoianew.thumb.png.1496c5225b08646fbad6682c7e524161.png

Edited by georgios_m
  • Απαντήσεις 30
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

το καλύτερο σχήμα κατα τη γνώμη μου, είναι το κυκλικό (βλέπε συντριβάνι/δρομέας). Η τοποθεσία είναι ιδανική για τη δημιουργία κεντρικού τοπόσημου και η κίνηση να γίνεται γύρω του. Θα αποκτήσει έναν έντονο χαρακτήρα σε μια ούτως ή άλλως πολυσύχναστη και κομβική περιοχή. Θέλει προσοχή το τοπόσημο γιατί αν είναι να βάλουν αντίστοιχο του γκρεμοτσακισμένου Ίκαρου (βλέπε πλ. Μεταξουργείου πιο κάτω) θα γίνει περίγελος. Κάποια κεντρική αρτηρία θέλει πεζοδρόμηση (θα ήθελα Πανεπιστημίου, Αθηνάς, Γ΄Σεπτεμβρίου). Όλο το σχέδιο βέβαια πρέπει να βασιστεί σε μια ευρύτερη πολιτική πολεοδομικού σχεδιασμού που θα περιλαμβάνει όλο το ιστορικό κέντρο 

Δημοσιεύτηκε (edited)

Το κυκλικό σχήμα δε μπορεί να εξυπηρετήσει τόσο βαρύ κυκλοφοριακό φόρτο και αυτό φαίνεται ειδικά στην πλατεία Μεταξουργείου που δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερες καθυστερήσεις. Επίσης, το εσωτερικό του κύκλου, γύρω από το "τοπόσημο" ερημώνει και γίνεται γκέτο - εκτός αν αυτό θέλουμε..

Όπως και να' χει είναι μια πρόταση.

Χώρο για τοπόσημο έχει και το δικό μου σχέδιο, στη μυτερή γωνία που δημιουργείται. Και το δρομέα στο Χίλτον σε μια τέτοια μυτερή γωνία τον έβαλαν.

Όχι άλλες πεζοδρομήσεις... Το σχέδιό τους δεν αρκεί να περιλαμβάνει μόνο το ιστορικό κέντρο, πρέπει να περιλαμβάνει όλο το λεκανοπέδιο.

Edited by georgios_m
Δημοσιεύτηκε (edited)
3 ώρες πριν, georgios_m said:

Καλά όλα αυτά αλλά γιατί δεν λέτε απευθείας ποιό σχήμα πλατείας υποστηρίζετε; να την κάνουμε πχ όπως το 19ο αιώνα; δεκτό, αλλά πέστε το. Εμένα ας πούμε αυτή είναι η πρότασή μου:

το κομμάτι που αποδίδω στην κυκλοφορία είναι το νεκρό, αχανές και υποβαθμισμένο τμήμα της πλατείας. αυτό που απελευθερώνω στην άλλη μεριά, μπροστά από τα Χόντος, μπορεί να γίνει και παρκάκι με σιντριβάνια, αγάλματα και ότι άλλο "τοπόσημο" θέλετε που θα είναι και άμεσα ορατό από το δρόμο.

1280447302_Omonoianew.thumb.png.1496c5225b08646fbad6682c7e524161.png

 
 
 

Το θέμα έως τώρα δεν ήταν το σχήμα της πλατείας σε σχέση με κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, αφού αυτό δεν αλλάζει απ΄το υφιστάμενο, αλλά το πως αναπλάθεται μέσα στην υπάρχουσα περίμετρο του.  Πάντως η πρόταση σου δίνει ευχαιρή προσβασιμότητα σε μεγάλο τμήμα πλατείας από την πλευρά της Γ' Σεπτεμβρίου απ' όπου η πλατεία ήταν ολικά ξεκομένη. Αυτό είναι πολύ θετικό στοιχείο.

Σχετικά με την δυνατότητα "οδοποίησης" του κεντρικού της τμήματος όμως, διατηρώ όπως προανέφερα μεγάλη επιφύλαξη για την στατική της επάρκεια ως οδοφόρου πλάκας.

Όσο για το στρογγυλό σχήμα με περιμετρική κίνηση,  πράγματι θεωρώ ότι βάζει την πλατεία σε "καραντίνα", ενώ στόχος είναι να βιώνεται από τον διερχόμενο κόσμο.

 

Edited by Anton_civeng
Δημοσιεύτηκε

Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με το ημικυκλικό σχήμα του τρέχοντος σχεδιασμού και καμία εσωτερική ανάπλαση δε το αλλάζει αυτό. Αυτό θέλει ευρύτερη ανάπλαση της γειτονιάς που θα αλλάξει και τη ζήτηση χρήσης του σημείου. Γι' αυτό μέχρι τότε η καλύτερη χρήση του είναι να το εξαλείψεις, ακόμα κι αν χρειάζεται να σκυροδετήσεις ξανά το ταβάνι του μετρό. 

Αυτά όλα τα λέμε με κοινή παραδοχή ότι η πλατεία δεν βιώνεται όπως θα έπρεπε και από αυτούς που θα έπρεπε. Όμως ο μελετητής που έφτιαξε το υφιστάμενο σχήμα συνυπολόγισε και τη ζήτηση για ένα χώρο λίγο απομονωμένο και μακριά από ιδιοκτησίες, όχι για να βιώνεται από εμάς τους διερχόμενους αλλά για να κάθεται κόσμος που δεν έχει πού αλλού να κάτσει. Και τώρα απλά φροντίζει να του δώσει βιοκλιματικό χαρακτήρα.

Δημοσιεύτηκε

έτσι για νά 'χουμε να λέμε

η πλατεία ομονοίας (που ούτε πλατεία είναι ούτε ομονοίας) έχει αναπλαστεί ανακατασκευαστεί χ φορές στην ιστορία της

αποτελώντας το ιδανικό πρότυπο των "έργων βιτρίνας" 

καθώς στους γύρω δρόμους τα πεζοδρόμια έχουν κατασκευαστεί 1 φορά ίσως και καμία

ως εκ τούτου στην επόμενη ανάπλαση μπορεί να γίνει ελικοδρόμιο

Δημοσιεύτηκε (edited)

προτείνω οι ελιές να έχουν πιο κοντινή απόσταση ωστε να μπορέσουν οι άστεγοι να στήσουν και κανένα αντίσκηνο.

Πολύ μπετόν εχουν προγραματίσει, θα λιώνει ο ντουνιάς, πως θα κάτσουν οι άνθρωποι..

όμως εκεί δεν ήταν πάντοτε χώρος πώλησης ναρκωτικών και όπλων...

Edited by zulumpo
Δημοσιεύτηκε

το μπετόν υπάρχει ήδη, δεν αυξάνεται, αλλά ακριβώς για το λόγο της υπερθέρμανσης θα αλλάξουν το υλικό με κάτι πιο δροσερό. αυτό είναι και το κεντρικό στοιχείο της ανάπλασης. είναι ανάπλαση υλικού και όχι χρήσεων ή διευθέτησης.

ωστόσο έχεις καμία πρόταση ανάπλασης (εντός των ορίων της πλατείας) που να αντιμετωπίζει τα ναρκωτικά και τα όπλα; που και τότε, πάλι θα τα στέλνει κάπου αλλού..

Δημοσιεύτηκε

αυτά δεν αντιμετωπίζονται με αναπλάσεις.

το περισσότερο πράσσινο λογικά θα το κάνει και στέκι ναρκομανών, πιθανόν και ο λόγος του μικρού ποσοστού του.

Περισσότερα crime lights σε όλες τις οδούς προς την ομόνοια. Του κίτρινου χρώματος που διαχέεται εύκολα.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.