Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Τα παγκάκια στο Παγκράτι διηγούνται την ιστορία τους! Συγκεκριμένα, σε έξι παγκάκια στην ευρύτερη περιοχή του Παγκρατίου εδώ και κάποιες ημέρες λειτουργεί πιλοτικά η διαδραστική ηχητική εγκατάσταση την οποία έστησαν η Ελληνίδα βραβευμένη περφόρμερ Ελίζα Σόρογκα και ο Θοδωρής Τσίρκας, συλλέγοντας ιστορίες καθημερινών ανθρώπων κάθε ηλικίας, κατοίκων ή επισκεπτών της πόλης. Σκοπός τους ένα ιδιότυπο «μουσείο» αστικών ιστοριών,

Τα digital παγκάκια, είναι αναγνωρίσιμα μέσω της εικαστικής αποτύπωσης της τρίλιζας που είναι ζωγραφισμένη γύρω και πάνω στα επιλεγμένα παγκάκια της παρέμβασης, μαζί με το συνοδευτικό κείμενο «Τα παγκάκια αφηγούνται την ιστορία τους. Συνδέσου!», την ιστοσελίδα «digitalpagakia.gr» και το QR code που παραπέμπει απ' ευθείας στον ιστότοπο. Η τρίλιζα, λένε οι δημιουργοί της εγκατάστασης, «επιλέχθηκε να σηματοδοτήσει την οπτική ταυτότητα του έργου, καθώς είναι ένα παραδοσιακό παιχνίδι ευρύτερα συμμετοχικό και απλό στη χρήση του. Όταν ο χρήστης βρεθεί σε κάποιο από τα έξι παγκάκια, μπορεί να ακούσει τις ιστορίες που βρίσκονται εκεί, διαφορετικές σε κάθε παγκάκι, καθώς και να ηχογραφήσει την δική του, διάρκειας έως δύο λεπτά. Το μόνο που χρειάζεται είναι smartphone, λαπτοπ ή tablet, 3G και ακουστικά (προαιρετικά)».

2672111.jpg

Η δράση υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος This is Athens - Polis και εντάσσεται στην ευρύτερη σειρά δράσεων Re-Inventing Public Spaces που έχουν σκοπό την επανεφεύρεση των δημόσιων χώρων. Το πρόγραμμα είναι πιλοτικό και έχει διάρκεια ενός έτους.

Τα σημεία που βρίσκονται τα digital παγκάκια είναι: 

1. Πάρκο Ευαγγελισμού

2. Σπύρου Μερκούρη

3. 'Αλσος Παγκρατίου (κοντά στην έξοδο οδού Ευτυχίδου)

4. Οδός Υμηττού (δίπλα στον κιν/φο Πάλας)

5. Πλατεία Μεσολογγίου

6. Οδός Εμπεδοκλέους και Αρχιμήδους (Καλλιμάρμαρο Στάδιο).


View full είδηση

Δημοσιεύτηκε (edited)

Διαβάζουμε :    "....τα παγκάκια να αποκτήσουν μια αφηγηματική διάσταση πέραν της χρηστικής και ο δημόσιος χώρος να γίνει τόπος έκφρασης και κοινωνικοποίησης"

Αναρωτιέμαι  όμως,  πώς ένα άτομο μπορεί να κοινωνικοποιείται ακούγοντας μονόδρομα την αφηγηματική ιστορία κάποιου άλλου αγνώστου που απλά,  ηλεκτρονικά την ηχογράφησε εκεί κι έφυγε ??...!! 

Πως ο ίδιος μπορεί να περιμένει μία αμφίδρομη επικοινωνία με τον κανένα, ....

σχετικά με την δική του ιστορία, πόνο, διαμαρτυρία, έρωτα, αδιέξοδα κ.λ.π?...   

Χάσαμε μήπως  και την έννοια της λέξης "κοινωνικοποίηση",  .....??

ή παίζουμε απλά με την τεχνολογία των QRcode ...

πασπαλίζοντας την με  λίγη ανθρωποκεντρικότητα  και κοινωνική διάσταση....????

ή βρίσκουμε "χαλαρούς" τρόπους αναμεταξύ μας να απορροφάμε  κονδύλια του ΕΣΠΑ ....?????

Πάνω απ΄όλα  αναρωτιέμαι:   αξίζει αλήθεια,  να κάτσουμε στο παγκάκι

" 6.  Οδός Εμπεδοκλέους και Αρχιμήδους (Καλλιμάρμαρο Στάδιο). "

και ν΄ ακούσουμε  από το QRcode  τι ηχογράφησαν ο Μήτσος με την Τζέλα που εκεί  χθες τρώγαν τα σουβλάκια, .....

ή ν΄ακούγαμε κάτι για τον αρχαίο Εμπεδοκλή ...?????  

( αρχαίος Έλληνας πυθαγόρειος φιλόσοφος, ένας από τους σπουδαιότερους αντιπροσώπους της προσωκρατικής ελληνικής φιλοσοφίας, φυσικός, μηχανικός, εφευρέτης, ιατρός, μουσικός και ποιητής.)

Είναι βέβαια και θέμα αξιών.....   

εξ΄άλλου το σουβλάκι τελευταία έχει ακριβύνει    .....!!!!!

 

 

 

 

Edited by Anton_civeng
Δημοσιεύτηκε

Πολύ το παιδεύεις

Άμα έχουμε να κάνουμε με "εικαστικούς", ειδικά σε περίοδο κρίσης, πρέπει να είμαστε πιο ανεκτικοί....

Δημοσιεύτηκε

Εγώ δεν παιδεύω κόσμο tetris, ....

τον αφήνω απαίδευτο να χαίρεται την ανεκτικότητα του στην προβολή του τίποτα....

που  έχει φέρει όλα  αυτά......

και που σαι ακόμα.....!

 

image.png.38a441b75f9f4053bbec37364f81e130.png

Δημοσιεύτηκε (edited)

τρώγοντας σουβλάκια σιγά μη κάτσει ο άλλος να ανοίγει εφαρμογές και να κάνει ηχογραφήσεις.

αν πάντως το θεωρείς σκόπιμο δεν έχεις παρά να πας να υπαγορεύσεις εσύ ο ίδιος εμπεδοκλή..

ως ιδέα, το να μπορεί να πει καθένας αυτό που θέλει, για να πετύχει θα έπρεπε να έχει απλά ένα μικροφωνάκι και να γράφει απευθείας σε μια κασέτα, χωρίς συνδέσεις, λογισμικό κλπ. παραείναι πολύπλοκο και στην τελική όποιος έχει την όρεξη ανεβάζει και στα υφιστάμενα κοινωνικά δίκτυα ότι γουστάρει. ο σκοπός της κοινωνικοποίησης θα ήταν να δώσεις λόγο και σε άτομα που δεν έχουν πρόσβαση στα προχωρημένα μέσα (πχ ηλικιωμένοι, οικονομικά ασθενείς κλπ). δηλαδή επέλεξαν για λογότυπο την τρίλιζα λόγω της απλότητάς της αλλά το σύστημά τους δε το λες και απλό..

η έγκριση τέτοιων άκυρων ιδεών δύο πράγματα μπορεί να σημαίνει: είτε ότι οι κριτές συστηματικά παρακάμπτουν το επιστημονικό δυναμικό της χώρας για χάρη αεριτζήδων, είτε ότι το επιστημονικό δυναμικό δε ξέρει να υποβάλει μια πρόταση για πρόγραμμα με αποτέλεσμα να εγκρίνονται αναγκαστικά αυτές των αεριτζήδων..

δε φτιάχνουν ας πούμε κανα κέντρο υγείας αντί να σκορπάνε λεφτά σε σαχλαμάρες;

Edited by georgios_m
Δημοσιεύτηκε (edited)

Όσο άτοπο και αξιογέλαστο είναι που λες να μπορέσουμε τάχα να εξοικονομήσουμε ένα Κέντρο Υγείας από πέντε -έξι σαχλαμαροπαγκάκια που δεν θα κάνουμε, άλλο τόσο είναι και που μου προτείνεις να ασκήσω π.χ εγώ την ενημερωτική εκστρατεία ενός Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού  μέσα από δράσεις (όπως και τα ψηφιακά παγκάκια) που, αν μη τι άλλο, μπορούν να διαφημίζουν και στους ξένους αυτό που μόνο η Ελλάδα μπορεί να προβάλει και απ΄αυτό να έχει τεράστιους πόρους.

Κομπάζουν οι Άγγλοι για το  Stonehenge τους και κατάφεραν να εισάγουν τους ακαθόριστους άτεχνους  ογκόλιθους  στον κατάλογο της UNESCO ως παγκόσμια πολιτισμική (!!!...) κληρονομιά για να χουν κάτι να παινεύονται και να εμπορεύονται (τεράστοι οι ντζίροι τους  από τους τουρίστες)   μαζί με τα κουρδιστά κουκλάκια που αναπαριστούν την αιωνόβια κυρία τους  με τα πολύχρωμα πιατελο- καπέλα της.    Αντιθέτως εμείς δώσαμε μούρη και ιστορική αξία στους κάπηλους της ιστορίας της Μακεδονίας ΜΑΣ και γίναμε νονοί στη βάφτιση των Αλβανών και Σλαύων να εμφανίζονται ως  αρχαίοι Μακεδόνες  :shock:.....   τρέχοντας μετά και ξωπίσω τους και γλύφοντας να μη το παρακάνουν σε αρχαιοφάνεια  γιατί τάχα είμαστε και μεις εδώ...!  

Εμείς όμως ως μόνοι που κατέχουμε το γνήσιο και αξεπέραστο του αρχαίου Ελληνικού πολιτισμού αντί να το προβάλουμε (έστω και μόνο σαν εμπορεύσιμο προιόν), προτιμάμε όπως κάποιοι σαν εσένα να "τρολλάρουν" για τον Εμπεδοκλή ή να προτείνουν εν προκειμένω αντί αυτού την καταγραφή άχρηστων  μονολόγων από τυχαίους περαστικούς, χωρίς καν διαδραστική επικοινωνία,  που μόνο ως κοινωνικοποίηση τους ΔΕΝ μπορεί να εκληφθεί αυτό.   

  Το είπα εξ΄άλλου και το αιτιολόγησα, διάβασε το πάλι:

Αναρωτιέμαι  όμως,  πώς ένα άτομο μπορεί να κοινωνικοποιείται ακούγοντας μονόδρομα την αφηγηματική ιστορία κάποιου άλλου αγνώστου που απλά,  ηλεκτρονικά την ηχογράφησε εκεί κι έφυγε ??...!! 

Το δικό σου θέμα  δεν είναι λοιπόν το πως θα κοινωνικοποιούσες  τάχα τον παρατρεχάμενο - διερχόμενο, (είτε τρώει σουβλάκι είτε παγωτάκι)  αλλά το πως θα αποκοινωνικοποιούσες  τον κάθε ένα από την αρχαία Ελληνική γραμματεία. Αυτή που ακόμη και η Microsoft διδάσκει (αρχαία Ελληνικά) σε ανώτερα στελέχη της για την δυνατότητα επικοινωνίας με τους Η/Υ τελευταίας γενιάς λόγω που η γλώσσα αυτή αποτελεί την μοναδική νοηματική  του κόσμου που εμπεριέχει λεκτικά τον προσδιορισμό και ανάλυση της περιέχουσας  λέξης. 

https://national-pride.org/2010/09/09/αρχαία-ελληνικά-η-μόνη-νοηματική-γλώ/

Ελπίζω να μη σου πέσανε βαριά αυτά μετά το σουβλάκι κι έχεις κακή χώνεψη  .......

 

 

Edited by Anton_civeng
Δημοσιεύτηκε

Δεν είπα ότι τα 6 παγκάκια (που στην πραγματικότητα μάλλον μια άυλη εφαρμογή είναι) ισοδυναμούν με ολόκληρο κέντρο υγείας, αλλά σίγουρα κάθε τέτοιο άσκοπο προγραμματάκι ισοδυναμεί με ένα μικρό λιθαράκι υποδομών της πόλης ή δράσεων που να αξιοποιούν κατά προτεραιότητα τα επιστημονικά προσόντα των δημοτών. Και βέβαια το συνολικό κεφάλαιο όλου του πακέτου που χρηματοδοτεί τις επιμέρους προτάσεις μπορεί να επαρκεί και για κάτι ολοκληρωμένο, πχ ένα κέντρο υγείας, ή έστω ένα επιπλέον μηχάνημα στα υφιστάμενα ή μια υποτροφία για έρευνα στο πανεπιστήμιο.

Επί του περιεχομένου τώρα της πρότασης, η αξιολόγησή μου ήταν στο κατά πόσο πετυχημένη είναι στο αντικείμενό της. Και το αντικείμενό της είναι να βοηθήσει να διαδοθούν απόψεις που δεν μπορούν να ακουστούν ούτε στα έτσι κι αλλιώς απρόσωπα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Δηλαδή κοινωνικοποίηση κυρίως των απόψεων παρά των προσώπων των ίδιων.

Πιο πολύ όμως θέλω να θίξω το θέμα ότι ο κόσμος δεν ξέρει τι λεφτά μοιράζονται σε τέτοια προγράμματα και αφήνει να τα τρώνε οι αεριτζήδες χωρίς ανταγωνισμό. Γιατί άμα δεις και τα υπόλοιπα προγράμματα δεν είναι καλύτερα.

Δημοσιεύτηκε (edited)

Ξεκινώ από αυτό που συμφωνούμε απόλυτα και είχα προαναφέρει στο:

"..ή βρίσκουμε "χαλαρούς" τρόπους αναμεταξύ μας να απορροφάμε  κονδύλια του ΕΣΠΑ ....?????"

 

 Πράγματι γίνεται γλέντι με αυτά τα κονδύλια και τους πέριξ παρατρεχάμενους αρουραίους ανεξαρτήτως κόμματος.

  Για το επί της ουσίας θέμα δεν βρίσκω να ωφελεί η "δράση" αυτή ούτε αυτόν που θα καταθέσει την ηχογράφηση του, αφού από κανέναν δεν θα πάρει απάντηση στο "θέμα" του, αλλά ούτε και αυτόν που θα τον ακούσει αφού ούτε καν ως εθελοντής ψυχολόγος δεν μπορεί να αισθανθεί κάποια υπαρξιακή επιβεβαίωση ή έστω κάποια αυταρέσκεια βοηθώντας κάποιους άλλους.  Απεναντίας θεωρώ ότι, το απόλυτα απρόσωπο ύφος της μονόδρομης επαφής με τον "κανένα" προσομοιάζει σε εμπειρία κλειδαρότρυπας και ξεπεσμού των ανθρωπίνων σχέσεων, (τύπου big brother), κάτι που δυστυχώς μπορεί μεν να απεικονίζει μία περιρρέουσα κατάσταση, αλλά σε καμία των περιπτώσεων δεν θα έπρεπε αυτή να πριμοδοτείται και να προάγεται και με αυτά τα τεχνολογικά μέσα.   

 Για να καταλήξω, θα πω κατ΄αρχήν ότι  κάθε τι στο σύμπαν μπορεί να ενεργήσει για καλό ή κακό αφού και τα δύο κρύβει μέσα του, ενώ είναι πάντα η ανθρώπινη κρίση αυτή που δικαιώνει την επιλογή ή που χρεώνεται το αρνητικό αποτέλεσμα.  Εν προκειμένω η συγκεκριμένη τεχνολογία θα μπορούσε με ελάχιστο κόστος να προάγει κυρίαρχα την τουριστική ξενάγηση για  ξένους σε σημεία ιστορικού ενδιαφέροντος (any day-any time)  σε διάφορες γλώσσες και με video έστω και χωρίς χρέωση.  Θα μπορούσε ακόμη να γίνονται εκπαιδευτικές επισκέψεις σχολείων σε ιστορικούς χώρους και τα παιδιά να έχουν με το κινητό τους εύκολη και διασκεδαστική πρόσβαση στην ιστορία, την φιλοσοφία, τις τέχνες, αξιοποιώντας λίγο το κινητό -δώρο της μαμάς- για κάτι καλύτερο από το να ανεβάζουν like στο παρακάτω :

  

                          image.png.7539d2155fba7f36276eda926e09204d.png

 

Καλό μας βράδυ!

 

Edited by Anton_civeng
Δημοσιεύτηκε

Από ότι έχω καταλάβει η πρωτοτυπία της είναι το ότι μπορεί να αξιοποιήσει προσωπικές μαρτυρίες που δεν έχουν καταγραφεί βιβλιογραφικά για να τις βάλει πχ ένας ιστορικός σε μια πλατφόρμα σαν αυτές που περιγράφεις. Πχ να πάει ένας παππούς και να αναφέρει ότι στο σημείο αυτό έγινε το τάδε ιστορικό ή λαογραφικό γεγονός πριν 50 χρόνια.

Δηλαδή δε νομίζω πως δρα ανταγωνιστικά σε αυτές που θα προτιμούσες και υποτίθεται ότι προωθούνται παράλληλα (και εγώ όλες μαζί τις θεωρώ το ίδιο δευτερεύουσες).

Δημοσιεύτηκε

Για να προσγειωθούμε λίγο .....

όταν  κάποιοι  θεωρούν  ότι το '40 είπε το ΟΧΙ ο Σημίτης στους Τούρκους.....!!!!!

αξίζει να αναλωθούν ψάχνοντας στην ασημαντότητα  της ιστοριούλας του κάθε αγνώστου που πέρασε απ το παγκάκι ?......

Μη πασπαλίζουμε με χρυσόσκονη τον τσίγκο....

Εξ΄άλλου, το ίδιο κακό με την απληροφόρηση και την παραπληροφόρηση  κάνει και η υπερπληροφόρηση με άχρηστο υλικό  ......

 

 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.