pauligle Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 11 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 11 , 2009 Χαιρετίζω κι εγώ την παρέα που κάθε μέρα διευρύνεται στο φόρουμ. Θα αναφέρω ένα πρόσφατο πρόβλημα που αντιμετώπισα σε εργοτάξιο (ως νέος μηχανικός ) κατά την κατασκευή πολυόροφου κτιρίου , αλλά και τι έχω παρατηρήσει σε παλαιότερες κατασκευές. Έχω παρατηρήσει σε παλαιότερες κατασκευές, ότι σε κόμβο δοκού-υποστυλώματος το δοκάρι βρίκεται να πατάει πολλές φορές κατά το ήμισυ ή και παραπάνω (εξολοκλήρου δηλαδή) εκτός του υποστυλώματος. Το έχω δει επανειλλημένα και επειδή μου φαίνεται τραγικό είπα να το μοιραστώ. Κάποιος εμπειρότερος μηχανικός μου είχε πει ότι παλαιότερα τους μάστορες τους βόλευε στο σιδέρωμα να το κάνουν έτσι. Μου φαίνεται λίγο ύποπτο... Το έχω δει και σε νέες κατασκευές αλλά και σε πάρα πολλές παλαιότερες (κυρίως) από τις οποίες έχω και φωτογραφικό υλικό. Το πρόβλημα που αντιμετώπισα σχετίζεται με αυτό: Έτυχε ένα δοκάρι να μην έρχεται περασιά με τις δύο κολώνες αλλά λίγο πιο έκκεντρα (20 cm από την κολώνα). Αυτό δυστυχώς παρατηρήθηκε κατά το καλούπωμα του δοκαριού. Το σφάλμα μου είναι ότι έπρεπε να το είχα παρατηρήσει κατά το καλούπωμα των υποστυλωμάτων αλλά δυστυχώς αυτό δεν έγινε και τώρα έχω δίλλημα τι να κάνω. Δύο είναι οι λύσεις που σκέφτομαι: 1. Να βγει το μισό δοκάρι εκτός του κόμβου με συνέπεια και τα 2 από τα 4 Φ16 που έχει από κάτω να βγούν έξω.. 2. Να γίνει λίγο πιο στραβό το δοκάρι (και να πιάνει ακριβώς από κολώνα σε κολώνα) με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Σημειωτέον ότι αυτό το δοκάρι δεν θα φέρει τοίχο από πάνω του και δεν συνεχίζεται στους από πάνω ορόφους. Κατά τη γνώμη μου το να γίνει λίγο πιο στραβό το δοκάρι (δηλαδή να χάσει 20cm στα 3.80m που έχει μήκος δεν είναι τραγικό για το κτίριο). Αλλάζουν βέβαια τα Κ.Β και Κ.Ε.Σ. του κτιρίου αλλά είναι αμελητέο πιστεύω. Θεωρώ πολύ πιο σημαντικό να είναι σωστός ο κόμβος και το σιδέρωμά του (αγκυρώσεις και τα σχετικά). Εσείς ποια λύση θα προτείνατε ως την λιγότερο "επικίνδυνη"? Πάντως ο σιδεράς μου είπε από μόνος του να πατήσει το μισό δοκάρι εκτός (αυτό δηλαδή που έχω δει σε άπειρες περιπτώσεις) και όχι να κάνει λοξό το δοκάρι. Μάλλον επειδή αυτό τον βόλευε ή μάλλον γιατί το έχει ξανακάνει !! Ευχαριστώ! ΥΓ. Η καλύτερη λύση προφανώς θα ήταν να είχε αποφευχθεί... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Athan Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 11 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 11 , 2009 Aπό αυτά που αναγράφεις θεωρώ ότι υπάρχει θέμα σωστής χάραξης των υποστυλωμάτων. (βρίσκω δηλαδή την εκδοχή του αρχικού σχεδιασμού σε αντίθετη περίπτωση με τέτοια εκκεντρότητα σε δοκό μάλλον απίθανη). Στη λύση που θα αποφασίσεις και με γνώμονα την προτεραιότητα αποφυγής στατικής επέμβασης σε κόμβο του ΦΟ σου, θα πρέπει παράλληλα να εξετάσεις και άλλα θέματα που αφορούν: α/ το έυρος της επέμβασης στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό του κτηρίου σε περίπτωση αλλαγής της χάραξης της δοκού, (αν και όπως λες δεν αποτελεί σημαντική επέμβαση) β/ αν βρίσκεσαι σε χαμηλή στάθμη μήπως είναι προτιμότερη η αποκατάσταση της εκκεντρότητας με κατάλληλη επάυξηση της κολώνας. γ/ η έκκεντρη σύνδεση της δοκού με την κολώνα μάλλον πρέπει να αποφευχθεί. Link to comment Share on other sites More sharing options...
camelot Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 11 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 11 , 2009 Τώρα τι ρωτάς? Γίνονται αυτά τα πράγματα? Όταν κεντρώνουμε τι κοιτάζουμε? Δες λίγο και το αρχιτεκτονικό μήπως κάποιος διάδρομος λόγω του υποστυλώματος έχει πλάτος 0.6μ. και δεν χωράει να περάσει ο ιδιοκτήτης. Τέλος πάντων. Η γνώμη μου είναι να πατήσει η δοκός έκκεντρα στο υποστύλωμα ή να ενισχύσεις τη διατομή του υποστυλώματος με μονόπλευρο μανδύα. Μη στραβώνεις το δοκάρι για να πατήσει όλο το πέλμα στο υποστύλωμα. Τους τουβλάδες τους σκέφτεσαι? Πω, πω... Σε ποιον όροφο είσαι? Τι κατασκευή είναι? Link to comment Share on other sites More sharing options...
panos Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 11 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 11 , 2009 Τα σχέδια των ξυλοτύπων πως δείχνουν τον κόμβο? Το δοκάρι σου τι πλάτος έχει? Μην στραβώσεις το δοκάρι χωρίς να συννενοηθείς με τον ιδιοκτήτη γιατί αυτό θα σε οδηγήσει σε χειρότερες λύσεις. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pauligle Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 11 , 2009 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 11 , 2009 Ευχαριστώ για τις απαντήσεις καταρχήν! Στοιχεία της κατασκευής: 4όροφο με 4 υπόγεια στην Αθήνα κάτοψης 250 τμ. Το δοκάρι είναι στην πλάκα του 1 ορόφου (δηλαδή στην οροφή του ισογείου). Σε ό,τι αφορα το αρχιτεκτονικό: Δεν υπάρχει τίποτα από πάνω. Βρίσκεται μία μεγάλη αίθουσα. Δεν θα υπάρχει τοιχοποιία ούτε από πάνω ούτε από κάτω! Το δοκάρι βρίσκεται για να στηρίξει μία πλάκα η οποία στους από πάνω ορόφους στηρίζεται σε υποστύλωμα-δοκάρι που βγαίνει προς τα έξω. Το σχέδιο δείχνει τον κόμβο κανονικά όπως θα έπρεπε να είναι.. Το πρόβλημα ήταν το εξής. Το υποστύλωμα ήταν πολύ δύσκολο να ελεγχθεί γιατί βρίσκεται μέσα στο τοιχείο (είναι περιμετρικό υποστύλωμα) και δυστυχώς τώρα δεν μπορώ να καταλάβω σε ποιο σημείο έχει γίνει η λαλακία ή έγινε από 5 πόντους σε κάθε σταθμη! Πέραν του αρχιτεκτονικού όμως το οποίο προφάνως και είναι το σημαντικότερο πιο πιστεύετε ότι είναι χειρότερο για την κατασκευή (συμφωνώ ότι κάθε κατασκευή δεν είναι ίδια αλλά κάνω μία "φιλολογική" ερώτηση...)? -Λοξό δοκάρι? ή -Δοκάρι εκτός κόμβου? Και γιατί? ίσως κάποια στιγμή να λύσω το ίδιο μοντέλο με τις δύο λύσεις και να συγκρίνω διαφορές. (αν και τον έκκεντρο κόμβο δεν ξέρω ακριβώς πώς θα τον εισάγω...ίσως με δοκάρι που θα πατάει εκτός κόμβου εντελώς ακριβώς δίπλα στην κολώνα). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Athan Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 11 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 11 , 2009 Xωρίς να έχω πλήρη εικόνα θα σε παρότρυνα (ξανά) να εξετάσεις το ενδεχόμενο κατάλληλης "αύξησης" της διατομής του υποστυλώματος (εάν αυτό είναι δυνατόν) και να παραμείνει η δοκός στη θέση της. Link to comment Share on other sites More sharing options...
terry Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 11 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 11 , 2009 Δεν ανεβαζεις καποιο σκαριφημα να καταλαβουμε καλυτερα με τι εχουμε να κανουμε...?? Σωστες οι παρατηρησεις των συναδελφων για τις λυσεις που προτεινες αλλα ενα σκαριφημα θα βοηθουσε πολυ..'Η εστω να σκαναρεις το κομματι εκεινο του ξυλοτυπου που φαινεται το συγκεκριμενο δοκαρι.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pauligle Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 11 , 2009 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 11 , 2009 Έχετε δίκιο. Δεν έχω δώσει κάποιο σκαρίφημα. Θα το κάνω το συντομοτερο. Πάντως σε ό,τι αφορά την αύξηση του υποστυλώματος είναι σχεδόν απίθανο να γίνει...Αν και θα ήταν όντως η καλύτερη λύση. Και λέω απίθανο για τον λόγο ότι έχει τα σίδερα του συνεχίζουν από το τοιχείο του υπογείου. Πώς θα το αυξήσω και που θα πατήσει το "επιπλέον" τμήμα? Πάνω στο τοιχείο του υπογείου? Και με τι σίδερα? Και από πάνω πώς θα συνεχίσει?? Πιστεύω δημιουργουνται πολλά επιπλεον προβλήματα... Το συντομότερο θα επισυνάψω και σκαρίφημα-ή σχέδιο. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mystic Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 11 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 11 , 2009 Και με τι σίδερα? Και από πάνω πώς θα συνεχίσει?? Δες εδώ (σελ5 σχήμα 2) σε σκαρίφημα πως να το ενισχύσεις μονόπλευρα με μανδύα. Φαντάζομαι πως τα σίδερα θα φτάσουν μέχρι το δοκάρι σου και δε θα συνεχίσουν στους υπόλοιπους ορόφους. Ένα σχέδιο σίγουρα θα βοηθούσε Link to comment Share on other sites More sharing options...
pauligle Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 12 , 2009 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 12 , 2009 πολύ ενδιαφέρον και κατατοπιστικό το pdf περί ενίσχυσης. Τον έχω υπόψιν μου τον τρόπο αλλά δεν τον έχω δει ποτέ στην πάξη ούτε και έχω υπολογίσει ποτέ ενίσχυση. Για αυτό και ο φόβος της άγνοιας. Ίσως το τολμήσω. Θα το προτείνω και αναλόγως το κόστος σε χρήμα και χρόνο θα πράξω. Δεν θα πρέπει όμως να ανησυχώ λίγο και στο ότι το επιπλέον κομμάτι του υποστυλώματος θα πατάει απλά πάνω στο τοιχείο του υπογείου? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα