Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε (edited)

Γεια σας, θα ήθελα να μάθω αν υπάρχει κάποια διάταξη ή διαδικασία βάσει της οποίας να επιτρέπεται ή να απαγορεύεται κατηγορηματικά  εντός κοινοχρήστου χώρου πόλης (εκτός οικοδομικής γραμμής) η κατασκευή σκάλας που να εξυπηρετεί κτίριο.

Έχω μια περίπτωση που διώροφο κτίριο (βλέπε σκαρίφημα) τακτοποιήθηκε με τον 4178. Η πρόσβαση στον α' όροφο γινόταν μέσω εξωτερικής σκάλας. Ωστόσο το τελείωμα της σκάλας ήταν πάνω σε κοινόχρηστο χώρο πλατείας (με κόκκινο). Η οικοδομική γραμμή περνούσε ακριβώς στον τοίχο του κτιρίου και μέρος της σκάλας ήταν εκτός οικοδομικής γραμμής. Ο παλιός ιδιοκτήτης μάλλον μετά από καταγγελίες είχε ήδη γκρεμίσει αυτό το τμήμα της σκάλας. Τώρα ο νέος ιδιοκτήτης αφού το κτίσμα είχε τακτοποιηθεί θέλει να ξαναφτιάξει αυτή τη σκάλα.  Αξίζει να σημειωθεί πως το μεγαλύτερο μέρος της σκάλας (το ψηλότερο κομμάτι) υφίσταται και είναι εντός του οικοπέδου.

Διάβασα το άρθρο 20 του ΝΟΚ (κατασκευές σε κοινόχρηστους), αλλά η μόνη αναφορά για κατασκευή σκάλας που να εξυπηρετεί κτίριο εκτός ρυμοτομικής γραμμής θα μπορούσε να γίνει αν η στάθμη της οδού είχε αλλάξει. Αυτό στην περίπτωση μου δεν ισχύει. Γνωρίζει κάποιος αν υπάρχει κάποια διαδικασία ή διάταξη που να επιτρέπει την κατασκευή αυτή ή να το ξεχάσουμε ;

Έχει διαφορά αν η σκάλα γίνει ως μόνιμη κατασκευή ή αυτοφερόμενη/αναστρέψιμη.

 

ΣΚΑΛΑ ΣΕ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟ.jpg

Edited by Pavlos33
Δημοσιεύτηκε

Στον κτιριοδομικό κανονισμό (άρθρο 24)  αναφέρεται ότι δεν επιτρέπονται βαθμίδες εκτός ρυμοτομικής γραμμής. Η μόνη διάταξη που έχω πρόχειρη από κανονισμούς είναι στον ΓΟΚ 29 που ο τότε κανονισμός επέτρεπε μια μόνο βαθμίδα υπό κάποιες γεωμετρικούς περιορισμούς, εκτός ρυμοτομικής γραμμής. Αν έχεις προσέξει αρκετοί επαγγελματίες που το δάπεδο του καταστήματός τους είναι λίγο πιο ψηλά από το ύψος ενός συνηθισμένου ριχτιού δηλαδή πάνω από 18 εκ, χρησιμοποιούν μεταλλική κατασκευή (όχι ότι είναι νόμιμη η κατάληψη πεζοδρομίου) και υποτίθεται ότι την τοποθετούν και την μαζεύουν (συνήθως ουδέν μονιμότερο του προσωρινού).  Από τα γραφόμενά σου καταλαβαίνω ότι η τακτοποίηση Ν. 4178 έγινε αφού η σκάλα είχε κατεδαφιστεί;

 

άρθρο 24-- 3.4. ΒΑΘΜΙΔΕΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΤΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ 
      3.4.1. Έξω από τη ρυμοτομική γραμμή απαγορεύεται να κατασκευάζονται βαθμίδες για την εξυπηρέτηση των κτιρίων. Κατ' εξαίρεση, είναι δυνατή η κατασκευή τους, ύστερα από άδεια του δημοτικού ή κοινοτικού συμβολίου, αν μετά την ανέγερση του κτιρίου έχει μεταβληθεί η υψομετρική στάθμη του δρόμου. Η κατασκευή αυτή πρέπει να εξασφαλίζει την ασφάλεια της κυκλοφορίας των πεζών και των αναπηρικών πολυθρονών στην επιφάνεια που απομένει. 
     Σε καμιά όμως περίπτωση δεν επιτρέπεται στα πεζοδρόμια η κατασκευή σκαλοπατιών που κατέρχονται προς το κτίριο, για εξυπηρέτησή του, αλλά επιβάλλεται τα σκαλοπάτια αυτά να αρχίζουν ένα (1) μέτρο μέσα από τη ρυμοτομική γραμμή ή από την οικοδομική γραμμή σε περίπτωση ύπαρξης προκηπίου που είναι σε συνέχεια του πεζοδρομίου και χρησιμοποιείται από το κοινό. 

      3.4.2. Οι διατάξεις του προηγουμένου εδαφίου έχουν εφαρμογή και σε υφιστάμενες κλίμακες ή βαθμίδες κλιμάκων. 
      Κλίμακες ή βαθμίδες κλιμάκων που αντίκεινται στις διατάξεις της παραγράφου αυτής είναι επικίνδυνες από άποψη κυκλοφορίας η δε άρση του κινδύνου γίνεται με εφαρμογή των διατάξεων "περί επικινδύνων οικοδομών" από την αρμόδια Πολεοδομική Υπηρεσία. 

Δημοσιεύτηκε

όπως το περιγράφεις ατύχησε ο αυθαιρετούχος με την σκάλα ΤΟΥ σε πλατεία....

Αν και δεν θα το είχε κάνει τυχαία.

 

Δημοσιεύτηκε (edited)

ευχαριστώ θερμά. Το τμήμα της σκάλας είχε κατεδαφιστεί προ πολλού και η τακτοποίηση έγινε με τη σκάλα κατεδαφισμένη. Αυτός χρειάζεται όχι ένα αλλά 6-7 ρίχτια για να ανέβει. Επομένως καταλαβαίνω καλά πως είναι ζήτημα το οποίο δεν αξίζει να ψαχτεί παραπάνω ? Υπάρχει η εναλλακτική να δημιουργηθεί εσωτερική σκάλα αλλά αυτή έχει πολλαπλά τεχνικά θέματα. μάλλον όμως είναι μονόδρομος.

μια άλλη λύση  - που όμως δεν νιώθω και τόσο σίγουρος για αυτήν - είναι να διαμορφωθεί εκεί μια αυτοφερόμενη κατασκευή με μέταλλο και ξύλο που να είναι ανάμεσα σε σκάλα και έπιπλο (καναπές). Η περιοχή βρίσκεται σε χώρο που ενοικιάζεται από τον ιδιοκτήτη για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων. Από την άλλη μια τέτοια μη μόνιμη λύση με αυτοφερόμενη κατασκευή πιθανότατα να έχει κακή κατάληξη αν κρίνω από την προιστορία του ζητήματος.

Edited by Vasili
Δημοσιεύτηκε

Μην αναζητάς μη νόμιμες ή..."ημινόμιμες"  λύσεις τις οποίες θα αναγκαστείς να τις υπογράψεις στις μελέτες σου. Αν μπορεί και αλλάξει ο σχεδιασμός έχει καλώς. 

  • Upvote 2
Δημοσιεύτηκε
10 λεπτά πριν, Vasili said:

.... Το τμήμα της σκάλας είχε κατεδαφιστεί προ πολλού και η τακτοποίηση έγινε με τη σκάλα κατεδαφισμένη. ...

αφού έχει κατεδαφιστεί και δεν την δείχνεις καν στην υπαγωγή στους Νόμους τακτοποίησης έχει μονόδρομο πια (αφου και μετα το 2011) ότι κατασκευάσει με Πολεοδομική άδεια...

Τα τεχνικά προβλήματα να κατασκευαστεί η σκάλα μέσα σε ιδιοκτησία του σίγουρα θα είναι πολλά (αλλα δεν την είχε κάνει κατα λάθος αρα το γνώριζε) αν δεν κόβει όμως κάτω δοκό τότε είναι υποφερτά και με λύση.

 

Καλή συνέχεια συνάδερφε.

(και στην τελικοί οι Μηχανικοί δεν είμαστε δια πάσαν νόσον κλπ κλπ ,.....)

Δημοσιεύτηκε

ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας. Η τακτοποίηση είχε γίνει πριν αναλάβω. Επίσης δεν θα μπορούσε να τακτοποιηθεί γιατί ήταν κατασκευή πάνω σε κοινόχρηστο. Θα πρέπει να γίνει εσωτερικά. Σας ευχαριστώ πολύ.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.