Engineer Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 29 , 2019 Share Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 29 , 2019 Ο Δημήτρης Κολώνης και η Ζέττα Κοτσιώνη, Associates στη Zaha-Hadid Architects, παρουσιάζουν τη συμμετοχή του γραφείου τους στον Αρχιτεκτονικό Διαγωνισμό Προσχεδίων με θέμα «Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Σπάρτης». IMAGE BY VA Ο σχεδιασμός και η μορφολογία του Νέου Αρχαιολογικού Μουσείου Σπάρτης στόχευσε στη δημιουργία ενός Τοπόσημου, ικανού να σηματοδοτήσει την αναζωογόνηση της πολιτιστικής ζωής και την οικονομική ανάπτυξη της Σπάρτης, της Πελοποννήσου και της Ελλάδας συνολικά. Παράλληλα, στόχευσε στη διάδοση της πολιτιστικής γνώσης της συλλογής στις γειτονικές περιοχές, ώστε το Μουσείο να αποτελέσει τμήμα ενός δικτύου με άλλους μουσειακούς χώρους της περιφέρειας και να αποτελέσει ένα ζωντανό και δημιουργικό σημείο συνάντησης του κοινού, επιστημονικού προσωπικού, εκπαίδευσης, πολιτιστικής εξέλιξης, αναψυχής. IMAGE BY VA Προσεγγίζοντας την πόλη, η Βόρεια όψη του Μουσείου εμφανίζεται εμβληματική πίσω από τον ποταμό Ευρώτα. Στην Ανατολική του πλευρά το κτίριο εμφανίζεται συμπαγές, αποκαλύπτοντας σταδιακά εντυπωσιακές εικόνες, με γυάλινες επιφάνειες και αίθρια στο εσωτερικό του. Η συμπαγής όψη διαμορφώνεται με διάτρητα πανέλα, παρέχοντας ελεγχόμενο φως στα εκθέματα. Η Δυτική όψη αντίθετα, περιλαμβάνει μεγάλες επιφάνειες από γυαλί και ανοίγεται στα αρχαία και τα ψηφιδωτά που είναι τοποθετημένα στον υπαίθριο χώρο, διαχέοντας τα όρια εσωτερικού και εξωτερικού: η θέα της Ακρόπολης, οι ανασκαφές με τα αρχαία ευρήματα του οικοπέδου, ο περιβάλλοντας χώρος και το μικροκλίμα του Ευρώτα με το στοιχείο του νερού, η νέα πόλη, εισβάλλουν στο χώρο του Μουσείου. RENDER_ACCESS_MOSAICS Πολλαπλές υπαίθριες διαδρομές συνδέουν το Μουσείο με τον περιβάλλοντα χώρο εξασφαλίζοντας ευκολία κινήσεων και πρόσβαση σε όλους τους χώρους και πλατείες, ώστε να μπορεί κανείς να εξερευνήσει και να ανακαλύψει τα αρχαία ευρήματα και τα τοποθετημένα στον υπαίθριο χώρο μωσαϊκά. Οι πορείες αυτές επεκτείνονται μέχρι την Ακρόπολη, ακολουθώντας την κατεύθυνση των σωζόμενων ευρημάτων της αρχαίας εμπορικής οδού. Μια υπερυψωμένη γυάλινη πλατφόρμα περνάει επάνω από τα αρχαία μνημεία και οδηγεί τους επισκέπτες στην κεντρική είσοδο του Μουσείου. Μια τομή εγκάρσια στον όγκο του κτίσματος αποκαλύπτει την κατακορυφότητα του Μουσείου και επιτρέπει τη θέαση των ευρημάτων που είναι αποθηκευμένα στον υπόγειο χώρο του. TOPVIEW_SITEFAR Η Νότια πλευρά του κτιρίου περιλαμβάνει την όψη του Διατηρητέου βιομηχανικού κτίσματος. Το υπάρχον κτίσμα αποτελεί το συνδετικό στοιχείο του Νέου Αρχαιολογικού Μουσείου με την σύγχρονη πόλη της Σπάρτης. Στεγάζει τα εργαστήρια του επιστημονικού προσωπικού και την τελευταία και πιο σύγχρονη ενότητα της έκθεσης. Η είσοδος στο τμήμα αυτό της έκθεσης γίνεται από την διατηρητέα όψη, με στόχο την ανάδειξη του μνημειακού κελύφους του κτιρίου ως κυρίαρχο στοιχείο της θεματικής ενότητας του ΧΥΜΟΦΙΞ. Το νέο κτίριο ενσωματώνει τόσο στην ογκομετρία του όσο και στη λειτουργία του το υπάρχον, διατηρώντας την όψη και τις αναλογίες του και αναδεικνύοντας τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του. IMAGE BY VA Εσωτερικά του κτηρίου, η οργάνωση των εκθεσιακών ενοτήτων ακολουθεί τη λογική μιας ευέλικτης τοποθέτησης, με σκοπό να διευκολύνει την αναδιοργάνωση της έκθεσης ανάλογα με τα νέα αρχαιολογικά ευρήματα, τις εξελισσόμενες πρακτικές Μουσειολογίας και την πρόθεση των διοργανωτών. IMAGE BY VA Η ανασκαφή, κατάδυση και ανάδυση υλικών αλλά και άυλων ευρημάτων αποτελούν ένα βιωματικό χωρικό μηχανισμό χειρισμού συσσωρευμένης και απολεσθείσας μνήμης και πραγματοποιείται μέσω αίθριων και κατακόρυφων σημείων κίνησης, μετάβασης και θέασης στο εσωτερικό του κτιρίου. Η βιωσιμότητα αποτέλεσε βασικό κομμάτι και προϋπόθεση του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού, με έμφαση στον έλεγχο της ηλιακής ακτινοβολίας, την ενσωμάτωση τοπικών υλικών κατασκευής και το φυσικό αερισμό και δροσισμό των εσωτερικών χώρων. Στοιχεία έργου Ανοιχτός αρχιτεκτονικός διαγωνισμός προσχεδίων «ΝΕΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΠΑΡΤΗΣ» Διοργανώτρια Αρχή Περιφερειακή Ενότητα Λακωνίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου Αρχιτέκτονες Zaha-Hadid Architects – ZHVR Group Νόμιμος Εκπρόσωπος /Legal Representative Patrik Schumacher Επικεφαλής Έργου / Project Director Helmut Kinzler Επικεφαλής Έργου / Project Associates Ζέττα Κοτσιώνη, Δημήτρης Κολώνης Ομάδα Σχεδιασμού / Design Team Paulo Flores, Μαρία Τσιρώνη, Martin Gsandtner, Κωνσταντίνα Τσαγκαράτου, Nicolas Tornero, Marco Pavoni, Annalena Henssen, Ηλιάνα Καψάλη, Aleksandra Mnich Σύμβουλοι Έργου Σύμβουλος Μουσειολογίας Out of the Box Intermedia Εξειδικευμένος Σύμβουλος Α&Μ Architects Σύμβουλος Περιβαλλοντικού Σχεδιασμού Buro Happold Engineering Φωτορεαλιστικά VA Rendering View full είδηση Link to comment Share on other sites More sharing options...
theagpar Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 29 , 2019 Share Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 29 , 2019 Κουραστική η μανιέρα του γραφείου που άφησε πίσω της η εκλιπουσα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 29 , 2019 Share Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 29 , 2019 Πέσ' τα χρυσόστομε... Κι αυτό το φουτουριστικό φωτορεαλιστικό με τις πελώριες περικεφαλαίες-διαστημοπλια που ίπτανται, μόνο ο Κέρκ και ο Σποκ λείπουν... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tetris Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 29 , 2019 Share Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 29 , 2019 Αν αρχίσουμε να αναρωτιόμαστε για το πώς εντάσσεται στο φυσικό και ιστορικό περιβάλλον, θα μας πουν γκρινιάρηδες και αντιαναπτυξιακούς? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton_civeng Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 29 , 2019 Share Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 29 , 2019 (edited) Έντονος και πολύ εύλογος ο μορφολογικός επηρεασμός εξωτερικά και εσωτερικά του μουσείου, από το γνωστό έμβλημα της ασπίδας των Σπαρτιατών. Κατά τα λοιπά, οποιοσδήποτε άλλος επηρεασμός από τις γύρω ελιές, πουρνάρια , πέτρες, πετρόκτιστα, λόφους, λόγγους και ραχούλες, προκειμένου για την "περιβαλλοντική ένταξη" του μουσείου, δεν θα το έκανε να διαφέρει από ένα οποιοδήποτε άλλο μουσείο απ΄άκρη σ άκρη της Ελληνικής γης..... γιατί μόνο εδώ: "THIS IS SPARTA" ..... Edited Ιούλιος 29 , 2019 by Anton_civeng Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 29 , 2019 Share Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 29 , 2019 (edited) Πάντως -δόξα τω Θεώ- το βραβείο δεν το πήρε η "λύση Χαντίντ" , αλλά η σαφώς πιο συγκρατημένη λύση των MOR Architects, η οποία βρίσκεται και σε καλύτερη αναλογία με το διατηρητέο του Ζενέτου. Edited Ιούλιος 29 , 2019 by AlexisPap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton_civeng Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 29 , 2019 Share Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 29 , 2019 (edited) Στις μέρες μας τουλάχιστον κάθε άλλο παρά επιδιώκεται η ομοιομορφία ( είναι non trendy !....) για να έπρεπε να μοιάζει το νέο μουσείο με το κυβιστικό ξενόφερτο περίπου bauhaus του Ζενέτου. Ευτελή πρόφαση αποτελεί αυτό από τους υποστηριχτές του, όταν ο "σύγχρονος" βιομηχανικός σχεδιασμός, η "σύγχρονη διακόσμηση", αλλά και η αρχιτεκτονική ανακατεύουν πλέον τα πάντα στον βωμό της "λατρείας" του διαφορετικού, του παγκοσμιοποιητικού, του "διαπολιτισμικού", του διαφυλετικού, του πολύχρωμου ουράνιου τόξου......., κ.λ.π..... Όποιος έχει αισθητήρια αντίληψης των επιβεβλημένων αλλαγών που επιχειρούνται και προπαγανδίζονται από την νέα τάξη μπορεί να το αντιληφθεί αυτό. Δεν ήταν λοιπόν η ανάγκη προσαρμογής στο γειτονικό κτίριο Ζενέτου που στο κάτω - κάτω δεν ήταν και το αντικείμενο ανάδειξης μπροστά στην από χιλιάδων ετών ιστορία της Σπάρτης! Τέτοια εμβληματικά έργα πρέπει να εμπεριέχουν τον κώδικα αυθυπαρξίας τους και προέλευσης τους και όχι να "γέρνουν" με αφέλεια για να μοιάσουν σε κάτι πρόσκαιρο κι εφήμερο* απογοητεύοντας και τον κάθε ξένο για την ρηχότητα του προτύπου τους. Όταν όμως μέσα από τις επιλογές κάποιων πρέπει απογυμνωμένα από την Ιστορία μας να φανεί ότι "εκεί μέσα απλά βάλαμε κάτι παλιά που βρήκαμε" χωρίς να θέλουμε να χουμε και πολλά - πολλά μ αυτούς αφού τώρα είμαστε τάχα όλοι ένα πράμα, μπορεί να καταλήξουμε το επόμενο μουσείο να μοιάζει με παρακείμενο Jumbo επειδή αυτό ήταν κοντά και βόλευε την αρχαιοελληνοφοβία μας.......... Στο: " Η ΤΑΝ Η ΕΠΙ ΤΑΣ" => "Η ΣΥΜΒΟΛΑ ΣΠΑΡΤΗΣ Η ΣΥΜΒΟΛΑ BAUHAUS ΖΕΝΕΤΟΣ" επέλεξαν το δεύτερο....!!!!!! Ας μη λέμε λοιπόν "δόξα τω Θεώ", γιατί κανένας Θεός της Ελλάδας (από τον Δία μέχρι τον Χριστό ) δεν νομίζω να αξιώσει αυτούς που τον εαυτό τους απαξιώνουν............! * " Άλλωστε, το σημαντικό είναι ότι το κατά τεκμήριο αξιόλογο αρχιτεκτονικό έργο του Τάκη Ζενέτου (το οποίο διασώθηκε στο παρά πέντε πριν από μερικά χρόνια από τις μπουλντόζες της ίδιας της Περιφέρειας!), διασώζεται και χρησιμοποιείται." από ανάλυση της "KIZI Design Studio" Edited Ιούλιος 29 , 2019 by Anton_civeng Link to comment Share on other sites More sharing options...
theagpar Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 29 , 2019 Share Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 29 , 2019 (edited) 5 ώρες πριν, Anton_civeng said: Έντονος και πολύ εύλογος ο μορφολογικός επηρεασμός εξωτερικά και εσωτερικά του μουσείου, από το γνωστό έμβλημα της ασπίδας των Σπαρτιατών. Κατά τα λοιπά, οποιοσδήποτε άλλος επηρεασμός από τις γύρω ελιές, πουρνάρια , πέτρες, πετρόκτιστα, λόφους, λόγγους και ραχούλες, προκειμένου για την "περιβαλλοντική ένταξη" του μουσείου, δεν θα το έκανε να διαφέρει από ένα οποιοδήποτε άλλο μουσείο απ΄άκρη σ άκρη της Ελληνικής γης..... γιατί μόνο εδώ: "THIS IS SPARTA" ..... Πολύ φτηνός και εντελώς ανούσιος ο συμβολισμός. Αν ισχύει σαν συμβολισμός. Εσωτερικά δεν βλέπω που και πώς ειναι τοσο αντιληπτός, ενω εξωτερικα δεν αφορά το κτήριο, παρα τον περιβάλλοντα χώρο. Edited Ιούλιος 29 , 2019 by theagpar Link to comment Share on other sites More sharing options...
theagpar Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 29 , 2019 Share Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 29 , 2019 4 ώρες πριν, AlexisPap said: Πάντως -δόξα τω Θεώ- το βραβείο δεν το πήρε η "λύση Χαντίντ" , αλλά η σαφώς πιο συγκρατημένη λύση των MOR Architects, η οποία βρίσκεται και σε καλύτερη αναλογία με το διατηρητέο του Ζενέτου. Αλλη τραγωδία αυτη... Με το ζόρι να μετατραπεί ο Ζενέτος και ο κάθε Ζενέτος σε συγχρονο Ικτίνο, ωστε να διατηρούμε καθε έργο του. Μη και γκρεμίσουμε τον μοντερνο Παρθενώνα...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
theagpar Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 29 , 2019 Share Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 29 , 2019 5 ώρες πριν, tetris said: Αν αρχίσουμε να αναρωτιόμαστε για το πώς εντάσσεται στο φυσικό και ιστορικό περιβάλλον, θα μας πουν γκρινιάρηδες και αντιαναπτυξιακούς? Ποιος σου είπε οτι θελουν οι μελετητες να εντάσσεται; Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα