Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε
Επαναφέρω ένα παλιό ερώτημα περί δόμησης στην πυλωτή. Οποιος συνάδελφος μηχανικός γνωρίζει παρακαλώ ας απαντήσει. Κατοικία με 2 άνω του ισογείου pilotis ορόφους και υπόγειο, χτίζεται με άδεια το 1991. Χρειάζεται να χτίσω την πιλοτή με συνολική επιφ. 55 τ.μ ώστε να βγάλω ένα μικρό διαμέρισμα. Συντελεστής δόμησης υπάρχει.

 

Αφου υπάρχει περίσσεια συντελεστη δ. Γιατί δεν μπορείς να την χτίσεις??????

Μπορείς και καραμπορείς, έως το 50% αυτής.

  • 4 weeks later...
  • 8 years later...
Δημοσιεύτηκε (edited)

Συνάδελφοι πότε θεωρείται "κλειστή" μιαν πυλωτή από την στιγμή που "κλείνουμε" με τοιχοποιία μιαν πλευρά της; Αν έχουμε μιαν ορθογωνική κάτοψη πυλωτής, ξέρω ότι μπορούμε να κλείσουμε με τούβλα για παράδειγμα την πλευρά που βρίσκεται σε επαφή με όμορο οικόπεδο... με τις υπόλοιπες τρεις τι γίνεται; Αν πχ. κλείσουμε και την δεύτερη (δυο κλειστές και μια ανοιχτή) ή και την τρίτη (με μόνη πλευρά ανοιχτή πχ. αυτήν που βρίσκεται επί του δρόμου) θεωρείται υπέρβαση (γτ πχ. για κάποιον λόγο ο νομοθέτης έχει την υποψία ότι τείνουμε να δημιουργήσουμε κλειστό χώρο - ακόμα και αν δεν ισχύει);

ΥΓ. Το ερώτημα δεν αναφέρεται σε τακτοποίηση αλλά σε σχεδιασμό καινούργιου κτιρίου και για το πώς αντιμετωπίζεται η Pilotis και οι πλευρές της...

Edited by Forma
Δημοσιεύτηκε (edited)

Η πυλωτή απαγορεύεται να κλειστεί. Όπως είπες η κοινή πλευρά με το όμορο μπορεί να κλείσει. Οι υπόλοιπες όχι. Αν θες ανέβασε την αρχιτεκτονική σου ιδέα να το σχολιάσουμε περαιτέρω.

Edited by Pavlos33
  • Like 1
Δημοσιεύτηκε (edited)

@Pavlos33 σε ευχαριστώ πολύ, λογικό μου φαίνεται ωστόσο μπορείς να μου πεις πού αναφέρεται συγκεκριμένα γιατί στον ΝΟΚ δεν βλέπω κάτι;

 

Επισυνάπτω τμήμα κάτοψης και όψης... με κόκκινο το τμήμα που επιθυμώ να κλείσει σε περίπτωση που γίνεται!

Untitled-1.jpg

Edited by Forma
Δημοσιεύτηκε

Άρθρο 11 ΝΟΚ παρ ιζ

ιζ. Ο ελεύθερος χώρος που δημιουργείται όταν το κτίριο κατασκευάζεται σε υποστηλώματα (PILOTIS, πυλωτή) "και που μπορεί και να εκτείνεται και σε διαφορετικά επίπεδα" εφόσον έχει: 
α) επιφάνεια τουλάχιστον ίση με το 50% της επιφάνειας που καταλαμβάνει το κτίριο, 
β) στάθμη δαπέδου έως 0,50 μ. πάνω ή κάτω (+- 0,50 μ.) από την οριστική στάθμη εδάφους σε κάθε σημείο του, 
γ) ελεύθερο ύψος τουλάχιστον το προβλεπόμενο για χώρο κύριας χρήσης "και εφόσον,"
"δ) υπάρχει λειτουργική σύνδεση όλων των επιπέδων όπου εκτείνεται.
Στην "παρούσα περίπτωση δεν προσμετρούνται επίσης χώροι κλιμακοστασίων, ανελκυστήρων, εισόδων και αποθήκης εξυπηρέτησης περιβάλλοντα χώρου επιφάνειας έως 40 τμ για κάθε συγκρότημα κλιμακοστασίου. 

Παλιότερα έγγραφα αναφέρουν ότι μπορεί να μπουν χαμηλά-μετακινούμενα διαχωριστικά στην πρόσοψη. Θα τα βρω αν είναι και θα τα αναρτήσω.

Δημοσιεύτηκε

Άρα η λέξη κλειδί είναι το "σε υποστηλώματα", σωστά; Ωραία, μακάρι @Pavlos33 αν τα βρεις και μπορείς να τα αναρτήσεις, επίσης το ότι στην επαφή με όμορο οικόπεδο μπορούμε να κλείσουμε την Pilotis γνωρίζεις πού αναφέρεται;

Δημοσιεύτηκε

Δεν εχω κάποια διάταξη πρόχειρη αυτή τη στιγμή πέραν της εμπειρίας από άδειες αλλά φυσικά αν το βρω θα το αναρτήσω και αυτό. Η λογική το ορίζει αυτό διότι η πλευρά με την όμορη ιδιοκτησία είναι τυφλή έτσι και αλλιώς. Μπορείς να την κλείσεις ή μπορεί να την κλείσει και ο δίπλα ή και οι δυο.  Φαντάσου λοιπόν ότι σε επαφή με το όριο υπάρχει τοίχος κτιρίου. Εσύ πας και φτιάχνεις πυλωτή. Έτσι και αλλιώς η πλευρά σου θα είναι κρυμμένη από τον τοίχο του διπλανού. Οπότε είτε βάλεις και εσύ τούβλα να χτίσεις τα φατνώματα είτε όχι το ίδιο είναι.

 

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.