Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Εκδόθηκε η απόφαση Αριθμ. Α.1439/28-11-2019 που αφορά ηλεκτρονική/διαδικτυακή υπηρεσία στo πλαίσιo του άρθρου 39α παρ. 5 του κώδικα Φ.Π.Α..

Σύμφωνα με τα αναγραφόμενα, η ηλεκτρονική/διαδικτυακή υπηρεσία μπορεί να χρησιμοποιείται τόσο για τις συναλλαγές στα φυσικά όσο και στα ηλεκτρονικά καταστήματα (e-shop). Η χρήση της εξαντλεί την ευθύνη του πωλητή σχετικά με την επιβεβαίωση της ιδιότητας του αγοραστή ως υποκειμένου με δικαίωμα έκπτωσης του φόρου των εισροών. Επιπλέον, ο πωλητής χρησιμοποιεί την εν λόγω ηλεκτρονική/διαδικτυακή υπηρεσία για την επιβεβαίωση του δικαιώματος τυχόν εκπροσώπου του αγοραστή να προβεί στη συγκεκριμένη συναλλαγή.

1. Πρόσβαση στην ηλεκτρονική/διαδικτυακή υπηρεσία

Η πρόσβαση στην εν λόγω υπηρεσία, που διατίθεται στον διαδικτυακό τόπο της ΑΑΔΕ (https://www.aade.gr/epiheiriseis/forologikes-ypiresies/fpa/yperesia-arthroy-39a) γίνεται με ζεύγος Ειδικών Κωδικών Πρόσβασης Α.Α.Δ.Ε. που εκδίδεται ειδικά για τη «Διαδικτυακή υπηρεσία άρθρου 39α, Παρ. 5 του Κώδικα ΦΠΑ (ΠΟΛ.1150/29.9.2017)» από την Εφαρμογή Διαχείρισης Ειδικών Κωδικών.

Από την υπηρεσία αυτή μπορείτε:

α) εάν είστε «Αγοραστής» να εγγραφείτε και να συμπληρώσετε τα στοιχεία τα δικά σας και των εκπροσώπων σας για να πραγματοποιήσετε συναλλαγές σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 39α, παρ. 5 του Κώδικα ΦΠΑ, δηλαδή να αγοράσετε κινητά, κονσόλες παιχνιδιών, laptop και tablet χωρίς να καταβάλετε ΦΠΑ στον «Πωλητή».

 

β) εάν είστε «Πωλητής» να επιβεβαιώσετε την ιδιότητα του αγοραστή ως υποκειμένου με δικαίωμα έκπτωσης των εισροών και τη δυνατότητα του «Εκπροσώπου» να πραγματοποιήσει τη συναλλαγή εκ μέρους του αγοραστή, καθώς και να αποτυπώσετε μια συναλλαγή του άρθρου 39α.

 

Απόκτηση ειδικών κωδικών πρόσβασης μέσω της εφαρμογής Διαχείριση Ειδικών Κωδικών.

 

Σχετικά με τους ειδικούς κωδικούς πρόσβασης ΑΑΔΕ, δείτε τις Συχνές Ερωτήσεις – Απαντήσεις. Σχετικό link: https://www.aade.gr/sites/default/files/2018-07/eidikoi_kwdikoi_FAQs.pdf

 

2.  ρήση της ηλεκτρονικής/διαδικτυακής υπηρεσίας από τον αγοραστή

Ο αγοραστής συμπληρώνει/επιβεβαιώνει στην ηλεκτρονική/διαδικτυακή υπηρεσία βασικά στοιχεία του ιδίου και τυχόν εκπροσώπων του κατόπιν συγκατάθεσης αυτών, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων (GDPR), που θα έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν αντ’ αυτού αγαθά του άρθρου 39α, παρ. 5.

Τα βασικά στοιχεία που συμπληρώνει/επιβεβαιώνει είναι: ο Α.Φ.Μ., οι πέντε τελευταίοι χαρακτήρες του αριθμού ταυτότητας ή διαβατηρίου (όπως αυτά έχουν καταχωρηθεί στο Μητρώο του Taxis), η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) και ο αριθμός κινητού τηλεφώνου του ιδίου (προαιρετικά) και των εκπροσώπων του (υποχρεωτικά).

Ο αγοραστής θα πρέπει να ορίζει τον εαυτό του ως εκπρόσωπο, στην περίπτωση που επιθυμεί να πραγματοποιεί ο ίδιος αγορές μέσω της ηλεκτρονικής/διαδικτυακής υπηρεσίας. Ο αγοραστής αποφασίζει, επίσης, εάν για τις αγορές του θα απαιτείται συμπληρωματικά και «κωδικός μιας χρήσης», που παρέχεται από την ηλεκτρονική/διαδικτυακή υπηρεσία.

3. Χρήση της ηλεκτρονικής/διαδικτυακής υπηρεσίας από τον πωλητή-φυσικό κατάστημα

3.1 Ο πωλητής φυσικού καταστήματος, κατά την εκτέλεση της συναλλαγής, οφείλει να ζητήσει από τον αγοραστή τον ΑΦΜ του, καθώς και το δελτίο ταυτότητας ή το διαβατήριό του. Εφόσον η συναλλαγή διενεργείται από τον αγοραστή, θα πρέπει να έχουν οριστεί τα στοιχεία του ως εκπροσώπου. Εφόσον η συναλλαγή διενεργείται από εκπρόσωπο του αγοραστή, ο πωλητής υποχρεούται να ζητήσει από τον εν λόγω εκπρόσωπο το δελτίο ταυτότητας ή το διαβατήριό του καθώς και τον Α.Φ.Μ. του αγοραστή που εκπροσωπεί.

3.2 Ο πωλητής καταχωρεί τα στοιχεία που ζήτησε από τον αγοραστή ή τον εκπρόσωπό του στην ηλεκτρονική/ διαδικτυακή υπηρεσία, προκειμένου να πιστοποιήσει:

α) την ιδιότητα του αγοραστή ως υποκείμενου με δικαίωμα έκπτωσης, β) τη δυνατότητα του εκπροσώπου να πραγματοποιήσει τη συναλλαγή εκ μέρους του αγοραστή.

3.3 Εφόσον γίνει επιτυχής επαλήθευση των ανωτέρω στοιχείων, ο πωλητής καταχωρεί στην ηλεκτρονική/ διαδικτυακή υπηρεσία τα βασικά στοιχεία της συναλλαγής (συνολική ποσότητα αγαθών που πωλήθηκαν με εφαρμογή του άρθρου 39α, συνολική αξία των αγαθών αυτών, και αξία Φ.Π.Α., που θα προέκυπτε για τα αγαθά αυτά εάν δεν γίνονταν εφαρμογή του άρθρου 39α και η ηλεκτρονική/διαδικτυακή υπηρεσία παρέχει 9-ψήφιο μοναδικό αριθμό συναλλαγής, τον οποίο ο πωλητής αναγράφει στο σχετικό τιμολόγιο.

4. Χρήση της ηλεκτρονικής/διαδικτυακής υπηρεσίας από τον πωλητή-ηλεκτρονικό κατάστημα

4.1 Για την εφαρμογή της παρούσης, ο πωλητής ηλεκτρονικού καταστήματος φροντίζει ούτως ώστε στην ιστοσελίδα, που παρέχεται από το κατάστημά του για την εκτέλεση της ηλεκτρονικής παραγγελίας, να υπάρχουν κατ’ ελάχιστον τα κάτωθι πεδία με τους εξής τίτλους: «ΑΦΜ αγοραστή», «πέντε τελευταίοι χαρακτήρες ταυτότητας/ διαβατηρίου εκπροσώπου» και «αριθμός κινητού τηλεφώνου εκπροσώπου» ή/και «κωδικός μιας χρήσης εκπροσώπου». Εφόσον η συναλλαγή διενεργείται από τον αγοραστή, θα πρέπει να έχουν οριστεί τα στοιχεία του ως εκπροσώπου.

4.2 Προκειμένου να πιστοποιηθεί η ταυτότητα του διενεργούντος την ηλεκτρονική συναλλαγή, ο πωλητής οφείλει να επιβεβαιώνει, πριν την ολοκλήρωση της συναλλαγής, τον κάτοχο του κινητού τηλεφώνου. Η διαδικασία επιβεβαίωσης - π.χ. μέσω αποστολής κωδικού ή κατόπιν τηλεφωνικής κλήσης - τελεί υπό την ευχέρεια του πωλητή. Εναλλακτικά, μπορούν να χρησιμοποιούνται οι κωδικοί μιας χρήση, εφόσον σχετικό πεδίο περιλαμβάνεται στην ιστοσελίδα του ηλεκτρονικού καταστήματος.

4.3 Μετά την επιτυχή επαλήθευση των ανωτέρω καταχωρηθέντων στοιχείων, εφαρμόζεται η διαδικασία που περιγράφηκε στην περίπτωση που ο πωλητής διαθέτει φυσικό κατάστημα, κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 3.

5. Ισχύς

Η συγκεκριμένη απόφαση ισχύει από 10 Δεκεμβρίου 2019.


View full είδηση

Δημοσιεύτηκε (edited)

Μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος το εξής: 

Έστω ότι αγοράζουμε ένα κινητό, φορητό υπολογιστή κλπ πληρώνοντας και το ΦΠΑ στο κατάστημα. 

Μετά μπορούμε να το εκπέσουμε στην περιοδική ΦΠΑ (όπως κάναμε μέχρι τώρα) ή όχι; 

Edited by JasonK
Δημοσιεύτηκε (edited)

1)

5 hours ago, JasonK said:

Έστω ότι αγοράζουμε ένα κινητό, φορητό υπολογιστή κλπ πληρώνοντας και το ΦΠΑ στο κατάστημα. 

Μετά μπορούμε να το εκπέσουμε στην περιοδική ΦΠΑ

Είναι λάθος ως διαδικασία εφόσον η αγορά γίνει στα στοιχεία της επιχείρησης (με τιμολόγιο). Η τιμολόγηση πρέπει να γίνει χωρίς ΦΠΑ. Δεν έχεις δικαίωμα να εκπέσεις τον ΦΠΑ, διότι στην συγκεκριμένη περίπτωση το αγαθό αυτό δεν επιβαρύνεται με ΦΠΑ. Απλά στην περιοδική ΦΠΑ γίνεται "χρεωπίστωση" του ΦΠΑ που θα είχε η αγορά.

2)

5 hours ago, JasonK said:

(όπως κάναμε μέχρι τώρα)

Ως διαδικασία (υποχρεωτική) ισχύει από 1/8/2017 [Με το άρθρο 67 του Ν 4484/2017, προστέθηκε στο άρθρο 39α του Κώδικα ΦΠΑ (Ν 2859/2000), η παράγραφος 5 (ισχύς από 1/8/2017)], (αλλά ως διαδικασία γίνονταν "χειρόγραφα". Πήγαινες στην ουσία στο κατάστημα --αυτό ζητούσαν-- μια εκτύπωση από το taxis της προσωποποιημένης πληροφόρησης με τα στοιχεία της επιχείρησης.

Πέραν της παραπάνω Απόφασης, σχετικές που μπορείς να ενημερωθείς είναι και οι ΠΟΛ. 1134/2017 "Κοινοποίηση των διατάξεων των άρθρων 10, 66 και 67 του Δεύτερου Μέρους του ν. 4484/2017 (ΦΕΚ 110 Α'/1.8.2017) που αφορούν σε θέματα ΦΠΑ", ΠΟΛ.1150/2017 "Διευκρινίσεις για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 67 του ν. 4484/2017, σχετικά με την προσθήκη των παρ. 5 και 6 στο άρθρο 39α του Κώδικα ΦΠΑ", ΠΟΛ.1152/2017 "Έκδοση πιστωτικού τιμολογίου, για διαφορές που σχετίζονται με τον ΦΠΑ."

Edited by georgegaleos

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.