Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Την πρώτη «έξυπνη» και σύγχρονη διάβαση πεζών που δημιουργήθηκε από την Περιφέρεια Αττικής στο Παναθηναϊκό Στάδιο (Καλλιμάρμαρο) εγκαινίασαν ο περιφερειάρχης Γιώργος Πατούλης και ο ευρωβουλευτής Στέλιος Κυμπουρόπουλος.  

Η διάβαση έχει ειδικό ακρυλικό φωσφορίζον υλικό με κρυστάλλους, ενώ φωτισμός LED μεταβάλλεται ανάλογα με τις υποδείξεις του φωτεινού σηματοδότη. Ειδικός πομπός μετάδοσης ηχητικών και παλμικών σημάτων ειδοποιεί πολίτες με προβλήματα όρασης.  

4980493.jpg

Οι καινοτομίες της διάβασης  

Τα νέα φανάρια για την ρύθμιση της κυκλοφορίας είναι κατασκευασμένα από την Siemens και περιλαμβάνουν φωτεινές ενδείξεις που μετρούν ανάποδα τον χρόνο μέχρι να ανάψει το φανάρι από πράσινο σε κόκκινο και αντίστροφα.

Μια ειδική κόκκινη λάμπα που ανάβει για τους πεζούς μαζί με τον «Σταμάτη». Αυτή η λάμπα (από την εταιρία Σβάρκο, θυγατρική της Σβαρόφσκι) φωτίζει την άσφαλτο και έχει σκοπό να προειδοποιεί όσους περπατούν σκυφτοί λόγω προσήλωσης στην οθόνη του κινητού τους. Αυτό σημαίνει πως όσοι είναι προσηλωμένοι στο κινητό θα μπορούν να δουν αν το φανάρι είναι κόκκινο ακόμη και αν δεν σηκώσουν το κεφάλι τους- αν και είναι κάτι που δεν συνιστάται.  

Συσκευές ηχοπληροφόρησης σε κάθε φανάρι παράγουν ήχο που ειδοποιεί όσους έχουν προβλήματα όρασης για το αν πρέπει να σταματήσουν ή να προχωρήσουν στην διάβαση. Παράλληλα, η ίδια συσκευή έχει από κάτω κουμπί που με το πάτημά του ενημερώνει τον πεζό για το ακριβές σημείο της πόλης που βρίσκεται (π.χ. Κόμβος Καλλιμάρμαρου με κατεύθυνση προς Ηρώδου Αττικού). 

4980487.jpg

Φωτεινές λάμπες στην άσφαλτο υπάρχουν ακριβώς εκεί που αρχίζει η διάβαση και εκπέμπουν έντονο κόκκινο φως όταν το φανάρι είναι κόκκινο για τα οχήματα αποτελώντας πρόσθετο στοιχείο προειδοποίησης για τους οδηγούς. Αντίστοιχα τέτοια φώτα έχουν τοποθετηθεί και στην διάβαση πεζών που συνδέει την Πλατεία Συντάγματος με τον πεζόδρομο της Ερμού.

Η διάβαση είναι βαμμένη λευκή με ειδική μπογιά που περιέχει μέσα κρυστάλλους Σβαρόσφσκι. Ο σκοπός είναι η πρόκληση της μέγιστης αντανάκλασης για να προειδοποιεί τους οδηγούς ότι πρέπει να προσέχουν τους πεζούς.

Μετεωρολογικό σταθμό και σταθμό μέτρησης μικροσωματιδίων που θα στέλνει απευθείας δεδομένα για τον καιρό και την ποιότητα της ατμόσφαιρας στο νέο Κέντρο Διαχείρισης της Κυκλοφορίας και Οδικής Ασφάλειας της Περιφέρειας Αττικής που εγκαινίασε νωρίτερα το μεσημέρι ο Περιφερειάρχης Αττικης Γ. Πατούλης με τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκο Πιερρακάκη.

4980490.jpg

Ο κ. Κυμπουρόπουλος ήταν ο πρώτος πολίτης που χρησιμοποίησε τη διάβαση, σε μια κίνηση συμβολικού χαρακτήρα. Ο Γ. Πατούλης νωρίτερα είχε επισημάνει ότι η ασφάλεια των πολιτών της Αττικής αποτελεί αναμφισβήτητα την πρώτη προτεραιότητα της Περιφέρειας, ενώ πρόσθεσε: Το ζήτημα της οδικής ασφάλειας για μας αποτελεί μείζον εθνικό ζήτημα καθώς έχει κόστος σε ανθρώπινες ζωές. Μιλάμε με έργα και πράξεις εφαρμόζοντας το στρατηγικό μας σχεδιασμό και παρουσιάζοντας στους πολίτες αλλά και στους επισκέπτες της Αττικής τις νέες πρότυπες έξυπνες διαβάσεις πεζών.

Σηματοδοτούμε τη νέα εποχή της κινητικότητας και της ασφαλούς μετακίνησης, ενώ παράλληλα τονίζουμε τη σημασία της προσβασιμότητας και του αλληλοσεβασμού μεταξύ των χρηστών του οδικού δικτύου, καθώς οι νέες διαβάσεις αποτρέπουν την παραβίαση του φωτεινού σηματοδότη και βοηθούν τους οδηγούς να σταματούν έγκαιρα πριν την κάθετη γραμμή (stopline).

Στόχος μας είναι η άμεση αξιοποίηση των ευρωπαϊκών πόρων για τη δημιουργία νέων σύγχρονων υποδομών για την οδική ασφάλεια αλλά και η αποτελεσματική συντήρηση των υφιστάμενων υποδομών του οδικού δικτύου και προφανώς μαζί με τη θεσμική επιτροπή οδικής ασφάλειας, έχουμε θέσει τις βάσεις για την επίτευξη του, καθώς από σήμερα λειτουργεί το νέο υπερσύγχρονο κέντρο οδικής ασφάλειας της περιφέρειας Αττικής.


View full είδηση

Δημοσιεύτηκε

Χωρίς καμία διάθεση γκρίνιας:

1. Μαζεύτηκαν περιφερειάρχης και ένας ευρωβουλευτής για να εγκαινιάσουν μια διάβαση..

2. Δεν ξέρω πόσο καινοτομία υπάρχει σε αυτή την διάβαση, πάντως έξυπνη δεν μπορείς να την χαρακτηρίσεις με τίποτα.

3. Η εν λόγω διάβαση πεζών είναι από τις πιο ακίνδυνες της Αθήνας, καθώς είναι φανάρι μόνο για πεζούς και πάντα υπάρχει κίνηση στο σημείο (σημειωτόν). Προφανώς έγινε για μούρη τους τουρίστες.

4. Τα τουριστικά λεωφορεία που σταθμεύουν μπροστά στο Καλλιμάρμαρο αποτελούν μεγαλύτερο κίνδυνο για τους πεζούς από ότι η διάβαση γιατί κλείνουν εντελώς το οπτικό πεδίο, αλλά πρέπει να βολευόμαστε.. Οπότε αυτά τα περί ασφάλειας, εγκαίνια από ΑΜΕΑ κτλ. είναι μόνο για χαβαλέ.

(που να ήθελα να γκρινιάξω κιόλας..)

Δημοσιεύτηκε
20 ώρες πριν, piliadis said:

Χωρίς καμία διάθεση γκρίνιας:

1. Μαζεύτηκαν περιφερειάρχης και ένας ευρωβουλευτής για να εγκαινιάσουν μια διάβαση..

2. Δεν ξέρω πόσο καινοτομία υπάρχει σε αυτή την διάβαση, πάντως έξυπνη δεν μπορείς να την χαρακτηρίσεις με τίποτα.

3. Η εν λόγω διάβαση πεζών είναι από τις πιο ακίνδυνες της Αθήνας, καθώς είναι φανάρι μόνο για πεζούς και πάντα υπάρχει κίνηση στο σημείο (σημειωτόν). Προφανώς έγινε για μούρη τους τουρίστες.

4. Τα τουριστικά λεωφορεία που σταθμεύουν μπροστά στο Καλλιμάρμαρο αποτελούν μεγαλύτερο κίνδυνο για τους πεζούς από ότι η διάβαση γιατί κλείνουν εντελώς το οπτικό πεδίο, αλλά πρέπει να βολευόμαστε.. Οπότε αυτά τα περί ασφάλειας, εγκαίνια από ΑΜΕΑ κτλ. είναι μόνο για χαβαλέ.

(που να ήθελα να γκρινιάξω κιόλας..)

Πολύ σωστά. Θα προτιμούσα να γινόταν η αρχή από μια διάβαση μπροστά από ένα σχολικό συγκρότημα ή στο κέντρο ενός πυκνοδομημένου δήμου (πχ Καλλιθέα, Νέα Σμύρνη ή Περιστέρι). Σίγουρα η κίνηση εμπεριέχει το στοιχείο εντυπωσιασμού της κοινής γνώμης και των τουριστών. Ας είναι μια αρχή λοιπόν και να μην μείνει μόνο στα εγκαίνια μιας και μόνο διάβασης πεζών...  

Δημοσιεύτηκε

Αν είναι να γίνουν όλες οι διαβάσεις έτσι καλύτερα να μείνουν στα εγκαίνια αυτής της μιας διάβασης. 

Κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας αν πιστεύουμε ότι οι οδηγοί δε διακρίνουν καλά τη γραμμή της διάβασης ώστε να χρειάζονται επιπλέον λαμπάκια να την επισημαίνουν. Τα δε ηχητικά μηνύματα προκαλούν ηχορύπανση και εκνευρισμό πρώτα πρώτα στους ίδιους τους πεζούς. 

Δε λύνεται έτσι το πρόβλημα. Χρειάζονται βαθύτερες παρεμβάσεις που δε θα φέρνουν σε επαφή τον πεζό με τόσο βαριά κυκλοφορία. Πχ μια ενοποίηση των δύο πλευρών της οδού αυτής που στην τελική είναι στρωμένη και πάνω σε ρέμα. Τα αυτοκίνητα ας περνούν από υπόγεια διάβαση ή μέσω μιας παράκαμψης. Η αξία του χώρου δικαιολογεί άνετα ένα μεγάλο τεχνικό έργο.

Μπορούμε όμως και να εξετάσουμε το πώς θα μειώσουμε τη ροή αυτοκινήτων από το σημείο αυτό. Κατ' εμέ το λάθος είναι ότι η γραμμή του μετρό που έρχεται από τα νότια προάστια κακώς μετά στρίβει ΒΔ προς ομόνοια. Τι σχέση προέλευσης - προορισμού έχει η Γλυφάδα με το Περιστέρι; Η ροή των αυτοκινήτων είναι προς την Κηφισσίας, ώστε να πάνε οι άνθρωποι στις εταιρείες που εργάζονται. Και προς τα κεί δεν πάει κανένα μετρό! Αλλά και η άλλη γραμμή που φεύγει προς ΒΑ θέλει μετεπιβίβαση στο Σύνταγμα. Δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά, δε μπορεί ένας επαγγελματίας, ένα στέλεχος εταιρείας να εμπιστευθεί τέτοια συγκοινωνία που τον ταλαιπωρεί έτσι. Οπότε αναγκάζεται να βγάλει αυτοκίνητο και να το περάσει από το κέντρο μη έχοντας κάποια παρακαμπτήρια. Αυτά πρέπει να δουν οι αρμόδιοι αν θέλουν να προσφέρουν κάτι στην πόλη. 

Δημοσιεύτηκε (edited)

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.