MAKAP Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 24 , 2009 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 24 , 2009 Συνάδελφοι, Χρόνια πολλά-Χριστός Ανέστη, Παραθέτω το θέμα που με απασχολεί και δυστυχώς δεν μπορώ να βρω απάντηση έχοντας ρωτήσει πολλούς συναδέλφους (ιδιώτες και υπαλλήλους) αλλά και προϊστάμενους τμημάτων αδειών πολεοδομικών υπηρεσιών της μείζονος περιοχής της Αθήνας. Σε οικόπεδο άρτιο και οικοδομήσιμο (>1000 τ.μ. που είναι και η αρτιότητα) συστάθηκε κάθετη ιδιοκτησία και στο μεν μπροστινό τμήμα που είχε προσωπο στο δρόμο ανεγέρθηκε πολυώροφη οικοδομή (με τοπογραφικό που δείχνει σωστά όλο το οικόπεδο) πριν από το ν. 960/79 και επομένως χωρίς να εξασφαλίσει χώρους στάθμευσης. Το πίσω τμήμα είχε αρχικά πρόσβαση μέσω ιδιωτικής οδού η οποία τελικά αποδείχτηκε ότι ανήκε στο όμορο οικόπεδο και την έκλεισαν πριν από χρόνια. Ο ιδιοκτήτης του (αποκλεισμένου) τμήματος θέλει να οικοδομήσει και ζητάει την επιβολή δουλείας διόδου στο μπροστινό τμήμα. Τα ερωτήματα που τίθενται είναι: 1. Υπάρχει υποχρέωση δημιουργίας θέσεων στάθμευσης για το πίσω τμήμα με βάση και τις διατάξεις του άρθρου 3 παρ. 2 και 3 περ. στ του 960/79 όπως ισχύει ή μπορεί να την εξαγοράσει? Όπως είναι προφανές, στην πρώτη περίπτωση η δίοδος πρέπει να έχει πλάτος τουλάχιστον 2,25μ. ενώ στη δεύτερη απαιτείται δίοδος μόνο για πεζούς. Βεβαίως γενιέται το ερώτημα πως θα ανεγερθεί η οικοδομή πίσω σ' αυτήν την περίπτωση. 2. Πως ακριβώς ερμηνεύονται οι διατάξεις του άρθρου 3 παρ. 2 και 3 του 960/79 δεδομένου ότι αναφέρεται σε ελάχιστα πρόσωπα και εμβαδόν και όχι σε μέγιστα όπως θα ήταν λογικό? Θα εκτιμούσα πολύ κάθε σχετική εμπειρία και βοήθεια. ----------------- Αν και πέρασαν 5 ημέρες και διάβασαν το θέμα αρκετοί, δεν πήρα καμία απάντηση στα ερωτήματα που έβαλα. Δεν υπάρχει κανένας συνάδελφος (γενικά μηχανικός και όχι συγκεκριμένης ειδικότητας) που να έχει εμπειρία ή γνώση στο θέμα της εξασφάλισης χώρων στάθμευσης? Διάβασα όλα τα θέματα του forum που είναι σχετικά με τους χώρους στάθμευσης αλλά δεν βρήκα απαντήσεις για το συγκεκριμένο θέμα που με ενδιαφέρει. Μήπως συμβαίνει τίποτε άλλο που δεν το καταλαβαίνω?
ss_sk Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 26 , 2009 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 26 , 2009 Για να μην υπάρχει απάντηση προφανώς δεν υπάρχει αντίστοιχη εμπειρία. Οπότε το καλύτερο (και ασφαλέστερο) είναι επικοινωνία με το ΤΕΕ (γρ. ΓΟΚ & Πολεοδ. Εφαρμογών φαντάζομαι)
Brasco Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 27 , 2009 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 27 , 2009 Κατά την γνώμη μου επιβάλεται η εξασφάλιση θέσεων στην νέα ιδιοκτησία. Όσον αφορά για την πρόσβαση σε αυτή υποχρεούνται οι έμπροσθεν ιδιοκτήτες να παραχωρήσουν δίοδο σαν να ήταν τυφλό οικόπεδο. Ο ιδιοκτήτης της τυφλής ιδιοκτησίας το σωστό ήταν να μεριμνούσε για την πρόσβαση από την στιγμή που καταργήθηκε ο ιδιωτικός δρόμος και να μην το άφηνε να χρονίσει. Αν το νέο κτίριο απέχει άνω των 30 μ από Ρ.Γ. είναι υποχρεωτική ούτως ή άλλως η εξασφάλιση διαδρόμου ελάχιστου πλάτους 3,50 μ για πρόσβαση πυροσβεστικών οχημάτων.
MAKAP Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 27 , 2009 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 27 , 2009 Ευχαριστώ για την παρέμβαση και τις χρήσιμες πληροφορίες. Βέβαια, το άρθρο 21 του Κτιριοδομικού αναφέρει τα 3,5μ. γενικά για προσπέλαση προς εισόδους-εξόδους κτιρίων και όχι ειδικά για πυροσβεστικά οχήματα. Το ερώτημα που παραμένει, σε σχέση με την υποχρέωση εξασφάλισης θέσεων, είναι αν τελικά, αυτή η υποχρέωση, που μάλλον εξαγοράζεται με τις διατάξεις που αναφέρω παραπάνω, δεν καθιστά αναγκαία τη δημιουργία διόδου για οχήματα ή μόνο γιασ πεζούς. Παραμένει, βέβαια, το θέμα πως θα ανεγερθεί η νέα οικοδομή αν δεν προβλεφθεί δίοδος οχημάτων. Αρκετά περίπλοκο θέμα, νομίζω.
Brasco Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 27 , 2009 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 27 , 2009 Η γνώμη μου είναι πως ο ιδιοκτήτης με τους κατάλληλους χειρισμούς και συμβούλους μπορεί να διεκδικίσει και τελικά να αποκτήσει δίοδο μέσα από την όμορη κάθετη ιδιοκτησία ώστε να μην είναι απαξιωμένες οι κατοικίες που θα δομηθούν. Ποιός αγοράζει την σήμερον καινούργια κατοικία χωρίς έστω μία θέση στάθμευσης... Και ύστερα είναι και το πρακτικό θέμα της οικοδόμησης, εσύ ως μηχανικός ξέρεις τι δυσκολίες, κινδύνους και προβλήματα με τους γείτονες έχεις να αντιμετωπίσεις αν δεν μπορούν τα μεγάλα οχήματα να πλησιάσουν το εργοτάξιο;
Ελιζα Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 24 , 2010 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 24 , 2010 Σε πολεοδομικη αδεια του 1973,δεν υπηρχε χωρος σταθμευσης(δεν υπηρχε υποχρεωση ορισμου της).Η θεση σταθμευσης δημιουργηθηκε απο το 1973 ομως σε τμημα του κηπου που ειναι απλα στεγασμενο. Ειμαι υποχρεωμενη 37 χρονια μετα να εκδοσω αδεια η' θεωρειται κατοχυρωμενη μετα απο τοσα χρονια??
TheoTDM900 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 25 , 2010 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 25 , 2010 αν θες να υπάρχει συμβολαιογραφικά και πολεοδομικά, ναι.
Ελιζα Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 25 , 2010 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 25 , 2010 εννοειτε οτι μεχρι να υπαρξει συμβολαιογραφικα και πολεοδομικα μπορει και να με υποχρεωσουν να την κλεισω η' να μην παρκαρω εκει??
TheoTDM900 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 25 , 2010 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 25 , 2010 1) δεν καταλαβαίνω τι ρωτάς. 2) είσαι μηχανικός ? 3) σου απάντησα ήδη. καλή συνέχεια
Saturnus Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 26 , 2010 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 26 , 2010 Σε πολεοδομικη αδεια του 1973,δεν υπηρχε χωρος σταθμευσης(δεν υπηρχε υποχρεωση ορισμου της).Η θεση σταθμευσης δημιουργηθηκε απο το 1973 ομως σε τμημα του κηπου που ειναι απλα στεγασμενο. Ειμαι υποχρεωμενη 37 χρονια μετα να εκδοσω αδεια η' θεωρειται κατοχυρωμενη μετα απο τοσα χρονια??Γιατι νάσαι υποχρεωμένη? Δεν είσαι. Εξαρτάται τι θέλεις να κάνεις. Που νάσαι κατοχυρωμένη?
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα