mikergr Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 22 , 2020 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 22 , 2020 (edited) Καλησπέρα! Έχω ένα παλιό μηχανημα, μια υδραυλική πρεσσα κοπης, με ενα τριφασικο μοτερ. Στο πλάι εχει μεσα σ'ένα κουτι το παρακάτω εξάρτημα και εσωτερικά το ασήμι που μοιάζει με μετασχηματιστή. Το μηχάνημα διαθέτει 2 κουμπιά ,που πρέπει να πατήσεις και τα 2 προκειμένου να κινηθεί το εμβολο. Αυτα τα 2 κουμπιά νομιζω οτι ενεργοποιούν ενα μαγνήτη. Τα κουμπιά συνδέονται με αυτό το εξάρτημα! Τι ειναι αυτο? Δεν έχει πρόβλημα. Λειτουργεί κανονικά αλλα θα ηθελα να το κανω μονοφασικό και δεν ξερω πως και εαν επηρεάζεται αυτο το εξαρτημα? Το μηχάνημα δυστηχως δεν εχει καποιο ταμπελακι με στοιχεία οποτε δεν γνωρίζω τιποτα για το μοτερ περα του οτι ειναι τριφασικο Edited Απρίλιος 23 , 2020 by miltos φωτογραφίες
el greco Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 23 , 2020 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 23 , 2020 μετασχηματιστης ειναι και υπαρχει εκει για το βοηθιτικο κυκλωμα.
mikergr Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 23 , 2020 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 23 , 2020 Ψάχνοντας και σε ξένα φόρουμ έμαθα ότι το ασημένιο εξάρτημα ειναι ενας μετασχηματιστή τάσεως και το αλλο το κόκκινο με τα φτερά ειναι ανόρθωσης Σελινίου μαλλον! Είναι πολύ παλιο μηχανημα τέλη 60 αρχές 70! Χρειάζεται να μετρήσω την τάση στο πρωτεύον του μετασχηματιστή ωστε να δω εαν λειτουργεί με 220 οποτε θα συνεχίσει να λειτουργεί και με μοναφασικό ρευμα!
VirusX2 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 23 , 2020 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 23 , 2020 Ναι ακριβώς όπως τα λες όσον αφορά τα εξαρτήματα, το ασημί είναι Μ/Σ και το άλλο είναι ανορθωτής σεληνίου. Το θέμα είναι ότι ο Μ/Σ μάλλον είναι για τροφοδότηση βοηθητικών κυκλωμάτων όπως χειρισμός κτλ και όχι για το μοτέρ. Οι λύσεις είναι αλλαγή του μοτέρ με μονοφασικό και κατάλληλη τροποποίηση του υπόλοιπου κυκλώματος(αν χρειαζεται) ή διατήρηση του μοτέρ και χρήση inverter (ανάλογα τον τύπο του). Πάντως σε καμιά περίπτωση μην το συνδέσεις κατευθείαν οπως είναι σε μονοφασική παροχή κουτουρού γιατί το πιο πιθανό είναι να έχει μουσειακή αξία μετά. Φυσικά δεν προτείνω να κάνεις κάτι από αυτά μόνος σου αλλά να απευθύνεις σε κάποιον κατάλληλο.
mikergr Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 23 , 2020 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 23 , 2020 1 ώρα πριν, VirusX2 said: Ναι ακριβώς όπως τα λες όσον αφορά τα εξαρτήματα, το ασημί είναι Μ/Σ και το άλλο είναι ανορθωτής σεληνίου. Το θέμα είναι ότι ο Μ/Σ μάλλον είναι για τροφοδότηση βοηθητικών κυκλωμάτων όπως χειρισμός κτλ και όχι για το μοτέρ. Οι λύσεις είναι αλλαγή του μοτέρ με μονοφασικό και κατάλληλη τροποποίηση του υπόλοιπου κυκλώματος(αν χρειαζεται) ή διατήρηση του μοτέρ και χρήση inverter (ανάλογα τον τύπο του). Πάντως σε καμιά περίπτωση μην το συνδέσεις κατευθείαν οπως είναι σε μονοφασική παροχή κουτουρού γιατί το πιο πιθανό είναι να έχει μουσειακή αξία μετά. Φυσικά δεν προτείνω να κάνεις κάτι από αυτά μόνος σου αλλά να απευθύνεις σε κάποιον κατάλληλο. Κουτουρού δεν κάνω τίποτα! Θέλω μόνο να δω ο μετασχηματιστής τι ρεύμα περνει και τι βγάζει αντίστοιχα. Ο μτσχ δίνει ρεύμα σε ενα ηλεκτρογνητη που ενεργοποιείται μόνο εάν πατήσεις και τα 2 κουμπιά. Ο μαγνήτης κουνάει ένα μοχλό που ενεργοποιεί το υδραυλικό έμβολο και κατεβαίνει η κεφάλι που πιέζει ένα μαχαίρι για να κοψει Το μοτερ αρχικά θα δοκιμάσουμε να το τροποποιησουμε σε μονοφασικο και εαν δεν αποδίδει θα το αλλάξω με νέο μονοφασικο!
VirusX2 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 23 , 2020 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 23 , 2020 (edited) Άρα σωστά όπως ειπώθηκε ο Μ/Σ είναι για βοηθητικές λειτουργίες και δεν έχει σχέση με το μοτέρ. Αν έχει ουδέτερο το μηχάνημα μπορεί να είναι 230V πρωτεύον, αν όχι λογικά 400V. Αυτό δεν είναι πρόβλημα, δες είσοδο/έξοδο και ότι και να δίνει ο Μ/Σ μπορείς να βάλεις αντίστοιχης ισχύος από 230V σε ότι δευτερεύον βγάζει αυτός που έχει πάνω, ώστε να είναι συμβατός σε μονοφασική παροχή. Το βασικό θέμα είναι το μοτέρ και οι σωστές λύσεις σου είπα ποιες είναι. Αν με την τροποποίηση εννοείς να γίνει συνδεσμολογία Steinmetz, αν στο πρότεινε αυτό ηλεκτρολόγος.. άλλαξε ηλεκτρολόγο.. Edited Απρίλιος 23 , 2020 by VirusX2
mikergr Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 23 , 2020 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 23 , 2020 (edited) εκανα μετρησεις και εχουμε! ο μτχστις περνει 400v και βγαζει 45v Στον μαγνητη που αναφερω πανε 40,5ν. Γινετε ο ανορθωτης να ριχνει την ταση κι αλλο? Καταλαβα και πως λειτουργει το ολο συστημα!. Το ρευμα μετα τον μτσχστη περναει απο τον ανορθωτη με τα 2 κουμπια να παρεμβαλονται ωστε μονον οταν τα πατησω να δινει το ρευμα των 45ν στον μαγνητη και να δουλευει το υδραυλικο εμβολο! Εαν βαλω ενα τροφοδοτικο θα λειτουργησει το ολο συστημα ή θα εχω θεματα? Αντι να εχω ξεχωριστω μτσχστη και ανορθωτη να τα κανω ενα! Βεβαια ετσι τα κουμπια θα περνουν και αυτα συνεχες αντι εναλασομενο, σωστα? Για το μοτερ δεν ξερω ακομα τιποτα περα του οτι ειναι παλιο και τριφασικο! Δεν το εχουμε δει ακομα ωστε να πουμε εαν γινετε μονοφασικο! Edited Απρίλιος 23 , 2020 by mikergr
nvel Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 23 , 2020 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 23 , 2020 1 ώρα πριν, mikergr said: ο μτχστις περνει 400v και βγαζει 45v Στον μαγνητη που αναφερω πανε 40,5ν. Γινετε ο ανορθωτης να ριχνει την ταση κι αλλο? στο ένα μετράς το εναλλασσόμενο στο άλλο το ανορθωμένο, Vdc=0,9*Vrms 1
mikergr Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 23 , 2020 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 23 , 2020 θα κοιταξω το μοτερ με ενα ηλεκτρολογο και θα δουμε! Θα ενημερωσω! Ευχαριστω πολυ για τις διαφωτιστικες πληροφοριες!!!
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα