Μετάβαση στο περιεχόμενο

Μελέτη καλής λειτουργίας trailer


nik1983

Recommended Posts

Με επιφύλαξη. Εφόσον το ρυμουλκούμενο έχει παραχθεί από γραμμή παραγωγής Γερμανικού εργοστασίου (και όχι στην πίσω αυλή κανενός ψευτοκατασκευαστή), υποθέτω ότι θα ανήκει σε συγκεκριμένο τύπο τράιλορ, δηλαδή υποθέτω ότι θα έχει έγκριση τύπου. Τουλάχιστον θα έχει έγκριση τύπου (omologation) στην Γερμανία. Εϊναι πιθανό (τρελλό μεν, αλλά πιθανό δε) να έχει έγκριση τύπου στην Γερμανία και να ΜΗΝ έχει έγκριση τύπου στην Ελλάδα. Αλλά αυτό πολεμιέται.

 

Βήμα 1: Ψάξε τα χαρτιά του τρέιλορ, αν έχει έγκριση τύπου. Αν δεν βρείς άκρη από τα χαρτιά, ρώτα τον πωλητή ή ακόμα και το εργοστάσιο κατασκευής.

 

 

Αν αντιλαμβάνομαι καλά αυτό το έγγραφο που έδωσαν στον ιδιοκτήτη περιγράφει τις ιδιοκατασκευές.
Και γω αυτό νομίζω. Αλλά για να είσαι σίγουρος, να έχεις γραπτά τον τύπο (από Γερμανία) και την ισοδυναμία του τύπου στην Ελλάδα.

 

2. Τι συμβαίνει στην περίπτωσή μου που ενώ το επιβατικό αυτοκίνητο αναφέρει στην άδεια ότι ρυμουλκεί μέχρι 680 kgr , το ρυμούλκο είναι ικανότητας μέχρι 750 kgr?

Κανονικά τίποτα. Οπως π.χ. ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να μην φορτώνει το ΟΧΗΜΑ του περισσότερο από το επιτρεπτό βάρος, κατά όμοιο τρόπο, ο οδηγός θα είναι υποχρεωμένος να φορτώνει το ρυμουλκούμενο μεχρι τα 680 kgr πυ αναφέρει η άδεια του οχήματος, άσχετα αν το ρυμουλκούμενο έχει μεγαλύτερη δυνατότητα.

Link to comment
Share on other sites

σχετικά με το θέμα του τρειλερ, επειδή τυχαίνει να έχω ασχοληθεί πολύ με αυτό, ισχύει οτι: τα τρέιλερ αν δεν υπάρχει επίσημη αντιπροσωπεία τους στην Ελλάδα θεωρούνται χωρίς έγκριση τύπου και ξεκινάς την διαδικασία της μελέτης σαν να ήταν ιδιοκτασκευή με την μόνη διαφορά οτι στο όνομα του κατασκευαστή βάζεις το εργοστάσιο παραγωγής, έπειτα ελέγχεις τις αναρτήσεις, τα ελαστικά, τον κύκλο στροφής ( δηλαδη όταν είναι "κοτσαρισμένο" και στρίψει να μην χτυπήσει πάνω στο αυτοκίνητο), τον τρόπο σύνδεσης δλσ την μπίλια, το πλαίσιο απο τι υλικό είναι κατασκευασμένο και διαστάσεις δοκών, φώτα, σύστημα προσδεσης φορίου, αριθμό πλαισίου που πρέπει να είναι χαραγμένος ή σε πινακιδάκι, απόβαρο και ωφέλιμο φορτίο. Τώρα σχετικά με το απόβαρο δηλώνεις οτι το τρειλερ είναι ικανότητας ίσης με του αυτοκινήτου και απαγορέυεται η υπερφορτωσή του σε κάθε περίπτωση. Τέλος πάνω στο έντυπο της υπέυθυνης δήλωσης παίρνεις αποτυπώματα πλαισίου του αυτοκινήτου και του τρείλερ.

Link to comment
Share on other sites

Προφανώς για να λές ότι,

"...τα τρέιλερ αν δεν υπάρχει επίσημη αντιπροσωπεία τους στην Ελλάδα θεωρούνται χωρίς έγκριση τύπου και ξεκινάς την διαδικασία της μελέτης σαν να ήταν ιδιοκτασκευή με την μόνη διαφορά οτι στο όνομα του κατασκευαστή βάζεις το εργοστάσιο παραγωγής,..."

θα το έχεις εφαρμόσει στην πράξη.

 

Αλλά πώς προέκυψε αυτό; Υπάρχει κάποια γραπτή οδηγία που να το λέει αυτό ή όχι;

Link to comment
Share on other sites

Συνάδελφε paris_m3, σε ευχαριστω για ολα αυτα , αλλα θελω να ρωτησω το εξης. Πως δηλαδι εγω θα πιστοποιησω πχ τον τρόπο σύνδεσης της μπίλιας, το πλαίσιο απο τι υλικό είναι κατασκευασμένο κτλ, οταν στις αντοιστιχες εταιριες γινονται τοσα tests μεσα σε εργαστηρια κτλ? Μηπως το κρατος θελει να μας φορτωσει ευθυνες γιατι το ιδιο αδυνατει να αναλαβει τις δικες του? Δηλαδι πως ειναι δυνατον να ισχυριζονται οτι ειναι ιδιοκατασκευη οταν το συγκεκριμενο παραγεται κατα χιλιαδες απο γραμμη παραγωγης με iso απο εργοστασιο στη Γερμανια?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

καλημέρα συνάδελφοι

 

η 34075/3603/99 Κ.Υ.Α. αναφέρει ότι:

 

1. Για καινούργια ή μεταχειρισμένα ελαφρά ρυμουλκούμενα προοριζόμενα για μεταφορά λέμβων, αποσκευών, τροχοσκηνών ή μοτοσικλετών, καρτ, που αφορούν μεμονωμένα οχήματα και εφόσον δεν υπάρχει έγκριση του τύπου αυτών, ο έλεγχος της καταλληλότητας αυτών θα γίνεται από διπλωματούχο Μηχανολόγο Μηχανικό ή Υπομηχανικό, ο οποίος θα δηλώνει υπεύθυνα σύμφωνα με τις διατάξεις Ν. 1599/86 τα παρακάτω:

α) Τα τεχνικά στοιχεία του ρυμουλκού (επιβατηγού):

Αριθμός κυκλοφορίας του ρυμουλκού οχήματος

Απόβαρο χωρίς τον οδηγό

Μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος

Ελκτική ικανότητα για ρυμουλκούμενο χωρίς πέδηση Ελκτική ικανότητα για ρυμουλκούμενο με πέδηση

β) Τα τεχνικά στοιχεία του ρυμουλκούμενου:

Εργοστάσιο κατασκευής

Εργοστασιακός τύπος Μικτό βάρος Απόβαρο

Απόσταση άξονα/ων από σημείο ζεύξεως

Γενικές εξωτερικές διαστάσεις (μήκος, πλάτος, ύψος)

Τύπος συνδέσμου ζεύξεως μετά του ρυμουλκού

Το υλικό και η διατομή των δοκών του πλαισίου

Το υλικό και η διατομή του άξονα

Το σύστημα αναρτήσεως (άνοιγμα ελατηρίων, πλάτος, πάχος, αριθμός φύλλων)

Αριθμός και διαστάσεις ελαστικών

Αριθμός αναγνώρισης

Σύστημα φωτισμού και οπτικής σημάνσεως

Σύστημα πεδήσεως

Σύστημα προσδέσεως και ασφαλίσεως των μεταφερομένων πραγμάτων.

Λοιπά χαρακτηριστικά στοιχεία

γ) Ότι, έλεγξε αυτό και το βρήκε τεχνικά άρτιο και κατάλληλο για κυκλοφορία και ότι πληροί τους όρους της ασφαλούς από πάσης απόψεως κυκλοφορίας, όπως καθορίζονται από τις σχετικές διατάξεις του ΚΟΚ.

Ότι ικανοποιούνται οι απαιτήσεις της ΥΑ 16823/1978 (B 524) όπως κάθε φορά ισχύει που αφορούν την έλξη ρυμουλκούμενου με επιβατηγό.

2. Η δήλωση αυτή θα προσκομίζεται από τον δηλούντα μαζί με αίτηση, άδεια κυκλοφορίας και παράβολο στην αρμόδια υπηρεσία ταξινόμησης, η οποία θα θέτει επί αυτής την ένδειξη:

"Η παρούσα δήλωση αποτελεί έγκριση τύπου του με αριθμό πλαισίου...... (αναγράφεται ο αριθμός πλαισίου) ελαφρού ρυμουλκούμενου καθώς σημείωμα ρυμούλκησης του ανωτέρω ρυμουλκούμενου από το με αριθμό κυκλοφορίας.... (αναγράφεται ο αριθμός κυκλοφορίας) όχημα."

 

αυτά είναι τα απαιτούμενα από την διεύθυνση μεταφορών της Νομαρχίας!!εμένα τουλάχιστον αυτά μου ζήτησαν!!

Link to comment
Share on other sites

Ναι, Takis_3d, όλα αυτά που λες σωστά είναι.

Το ερώτημα είναι ότι όλα αυτά ισχύουν όταν ... δεν υπάρχει έγκριση του τύπου αυτών...

Στο μήνυμα του Stelios_A και paris_m3, τα τρέιλερ είχαν σαφώς έγκριση τύπου, απλώς δεν υπήρχε αντιπροσωπεία στην Ελλάδα.

 

Είναι σαν να λέμε, να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο από το εξωτερικό και να ΜΗΝ υπάρχει αντιπρόσωπο; στην Ελλάδα. Θα θεωρηθεί ότι έχει έγκριση τύπου ή όχι;

Υποθέτω ότι θα θεωρηθεί ότι έχει έγκριση τύπου και ΔΕΝ θα χρειαστεί κανένας συνάδελφος να βεβαιώσει ότι έχει κατασκευαστεί ...

...τεχνικά άρτιο και κατάλληλο για κυκλοφορία και ότι πληροί τους όρους της ασφαλούς από πάσης απόψεως κυκλοφορίας
Αλλά πάλι, δεν είμαι σίγουρος...
Link to comment
Share on other sites

Συναδελφοι αφου επισκεφτηκα εκ νεου το Τμημα Συγκοινωνιων σας ενημερωνω για τα εξης:

 

1. Οπως ειχα πει αρχικα , υπηρχε ενα αυτοκινητο Ι.Χ που συμφωνα με την αδεια του μπορει να ρυμουλκησει μεχρι 680 κιλα μεικτο.

2. Το τραιλορ που εχει ο ιδιοκτητης απο τη Γερμανια εχει μεικτο 750 και εχει κατασκευαστει απο γραμμη παραγωγης εργοστασιου (με CE κτλ).

 

Το θεμα ειναι το εξης : Οι Γερμανοι κατασκευαζουν αυτα τα τραιλορ εξαντλοντας το cap των 750 κιλων, για να εξυπηρετησουν προφανως και καποιους αλλους τυπους αυτοκινητων , πραγμα που ΔΕΝ ισχυει στην Ελλαδα συμφωνα με την Εθνικη μας νομοθεσια.

 

Συνοψίζοντας, ενω το ΙΔΙΟ Ι.Χ στη Γερμανια επιτρεπεται να ρυμουλκησει το τραιλορ, στην Ελλαδα ΤΟ ΙΔΙΟ ακριβως Ι.Χ απαγορευεται..

 

Μου είπε ο υπαλληλος (off the record) να το περασω κλασσικα, ως ιδιοκατασκευη. Οταν του ειπα οτι αυτο το εγραφο με τα checkpoints που προτεινετε να ελέγξουμε σαν Μηχανολογοι Μηχανικοι μας αφηνει εκτεθημενους και βαζουμε το χερι μας στη φωτια, διοτι π.χ μπορει καποιος να σου πει : πως αποφανθηκες οτι πρεπει να μπει το χ,ψ υλικό ή πως κατεληξες ποια ειναι η σωστη διατομή και οι διαστασεις χωρις να αναφερθεις σε αξονικες φορτησεις κτλ, εμμεσως πλην σαφως συμφωνησε οτι ειναι στα ορια της παρατυπιας (να μην πω παρανομιας-δηλωσης ψευδων στοιχειων).

 

Εγω συναδελφοι δεν υπογραφω τιποτα τετοιο για ιδιοκατασκευες. Αν , χτυπα ξυλο, συμβει ενα ατυχημα και ανατραπει το τραιλορ, τι θα πουμε οταν μας καλεσουν για καταθεσεις?

Link to comment
Share on other sites

Δεν νομίζω να είναι λάθος να υποθέσουμε ότι το τρειλερ έχει κατασκευαστεί σύμφωνα με μελέτες, δοκιμές, εμπειρία και πρότυπα, πολύ πιο αυστηρά από την λίστα ελέγχου του τμήματος Συγκοινωνιών. Οπότε σε περίπτωση ατυχήματος, ΣΙΓΟΥΡΑ, η αιτία ΔΕΝ μπορεί να είναι η μη τήρηση ενός σημείου από την λίστα αυτή.

 

Είναι βέβαια πιθανό σε περίπτωση ατυχήματος, να ισχυριστεί ο οποιοσδήποτε ότι ο μηχανολόγος από αμέλεια δεν ήλεγξε το τάδε σημείο της λίστας, και ότι αυτή η αμέλεια ήταν η αιτία του ατυχήματος, αλλά ο κάθε ένας μπορεί να ισχυριστεί ό,τι θέλει. Το τι μπορεί να αποδείξει έχει σημασία. Και στο βαθμό που είναι κατασκευασμένο από σοβαρή γερμανική εταιρεία, το τρειλερ, έχει τεκμηριωμένη την καλή του κατασκευή. Θα πρέπει να είναι τα πιο ξεκούραστα και χωρίς ρίσκο λεφτά που μπορεί να βγάλει ένας μηχανολόγος.

 

Το ερώτημα (για μένα) είναι άλλο. Γιατί δεν βλέπουν το προφανές αυτοί οι ανευθυνο-υπεύθυνοι των υπουργείων, και δεν βγάζουν μία εγκύκλιο ή ΥΑ που να λέει αυτό το προφανές; Οτι δηλαδή ισχύει η έγκριση τύπου με την σημείωση ότι το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος ρυμούλκησης είναι 600 kg.

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνω με αυτα που λες αλλα νομιζω ρισκαρω αν δηλωσω ενα τραιλορ οτι εχει μεικτο βαρος 680 (για να πιασω το Ελληνικο standard) ενω στην πραγματικοτητα εχει μελετηθει για 750...

 

Δεν βγαζουν εγκυκλιο γιατι αφενως βαριουνται και αφετερου κανεις δεν το ζητησε. Να μια καλη ευκαιρια λοιπον.

Link to comment
Share on other sites

Εσύ θα γράψεις ότι επιτρέπεται να έχει μικτό βάρος το πολύ μέχρι 680 kgr, άρα (αφαιρώντας το απόβαρο) ωφέλιμο φορτίο μέχρι ... τόσα κιλά, για να είσαι σαφέστερος. Δεν διακινδυνεύεις τίποτα. Είσαι στην ασφαλή πλευρά αφού το μικτό βάρος των 680 είναι μικρότερο από τα 750 για τα οποία έχει μελετηθεί.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.