Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ηλεκτροκίνηση: 10.000 φορτιστές έως το 2024 από την ΔΕΗ


Engineer

Recommended Posts

Η επιχείρηση προχωρά στην εγκατάσταση φορτιστών σε δημόσια διαθέσιμους χώρους

Με 10.000 φορτιστές σε όλη τη χώρα έως το 2024 σκοπεύει η ΔΕΗ να μπει στην αγορά της ηλεκτροκίνησης, στοχεύοντας στις υπηρεσίες φόρτισης και προμήθειας ρεύματος για τα ηλεκτρικά οχήματα.

Πιο συγκεκριμένα η επιχείρηση προχωράει την εγκατάσταση φορτιστών σε δημόσια διαθέσιμους χώρους, ενώ το προηγούμενο Δ.Σ. της εταιρίας είχε αποφασίσει ως επί το πλείστον τους μεγάλους οδικούς άξονες.

Η διοίκηση θα ακολουθήσει την εκτιμώμενη καταναλωτική ανάγκη, δηλαδή της φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων σε χώρους όπου κινείται η καθημερινά. Π.χ., όπως αναφέρουν πηγές της ΔΕΗ, σε εμπορικά κέντρα, σε χώρους στάθμευσης κλπ.

Ήδη οι τρεις πρώτες συνεργασίες που ανακοίνωσε η εταιρία δείχνουν αυτήν την κατεύθυνση. Υπενθυμίζεται ότι υπέγραψε μνημόνια συνεργασίας με την ΑΒ Βασιλόπουλος, τη Fraport Greece και την Beat, επιδιώκοντας με την τελευταία να πιάσει πόστο και στα ταξί.

Πάντως, στους στόχους της ΔΕΗ είναι 1.000 φορτιστές, να τοποθετηθούν άμεσα, ενώ 10.000 θα έχουν τοποθετηθεί  σε τέσσερα με πέντε χρόνια. Η διοίκηση θεωρεί ότι οι εξελίξεις στην ηλεκτροκίνηση θα τρέξουν… πολύ γρήγορα δείχνοντας μάλιστα τα νέα μοντέλα που ετοιμάζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες και τα οποία θα διαθέτουν μεγάλη αυτονομία ακόμη και στα 850 χλμ.

Το πρόγραμμα επιδότησης της κυβέρνησης σε συνδυασμό και με την ενίσχυση του ανταγωνισμού στον κλάδο του αυτοκινήτου θα φέρουν αποκλιμάκωση των τιμών πώλησης των οχημάτων κάνοντας τα πιο προσιτά στις τσέπες των μεσαίων νοικοκυριών.


View full είδηση

Link to comment
Share on other sites

Οι φορτιστές δημοσίας χρήσεως είναι συνήθως ταχυφορτιστές. 

Οι ταχυφορτιστές της Tesla έχουν ισχύ 150kW, άρα χρειάζεται το δίκτυο να τροφοδοτεί επιπλέον 1.5GW (θεωρώ ετεροχρονισμό=1 καθώς τις ώρες αιχμής ενδέχεται να έχουν και ουρά) .

Η ΔΕΗ έχει δυναμικότητα 12.1GW. 

Τα επόμενα τρία χρόνια θα κλείσουν οι λιγνητικές μονάδες της ΔΕΗ, άρα θα μειωθεί η δυναμικότητα κατά 3.25GW (οι δύο μονάδες του Αμυνταίου ((0,55 GW), το 2021 οι μονάδες της Καρδιάς (0,56 GW), το 2022 η Μεγαλόπολη 3 (0,25 GW) και οι μονάδες 1 και 4 του Αγ. Δημητρίου (1,10 GW) και το 2023 η Μεγαλόπολη 4 (0,26 GW), η μονάδα της Μελίτης (0,29 GW) και τελευταία η Μονάδα 5 του Αγ. Δημητρίου (0,34 GW)).

Παράλληλα οι ΑΠΕ δεν έχουν παραγωγή την νύχτα (Φωτοβολταϊκά), σε νηνεμία ή σε έντονη κακοκαιρία (οι ανεμογεννήτριες αυτόματα ακινητοποιούν τα πτερύγια όταν δυναμώσει πολύ ο αέρας).

Ελπίζω να βρουν τρόπους να ανταπεξέλθουν στην απαίτηση για τα επιπλέον 4.75GW.

 

Edited by sdim
Link to comment
Share on other sites

Το σκέφτηκα και εγώ ότι τα 150kW ίσως είναι πολλά αλλά είδα ότι το νέο supercharger (Tesla Supercharger V3) θα έχει ισχύ 250kW οπότε πήρα μια μέση τιμή.

Πέρα από την ηλεκτροκίνηση και την απενεργοποίηση των λιγνητικών μονάδων, θα επιβαρυνθεί το δίκτυο διανομής και από μια άλλη "πράσινη" τεχνολογία, τις αντλίες θερμότητας.

Όλο και περισσότεροι εγκαθιστούν αντλίες θερμότητας και κλιματιστικά για θέρμανση λόγω υψηλής τιμής του πετρελαίου θέρμανσης, θέλω να δω τι θα πρωτοσηκώσει το σύστημα.

 

Edited by sdim
Link to comment
Share on other sites

Για βάλε στην εξίσωση το κόστος της kWh , που σιγά σιγά θα ανεβαίνει,  διώχνοντας ότι έχουμε από φθηνό καύσιμο (με όλα τα κατά στο θέμα ρύπων που έχει ο λιγνίτης) και μένοντας με όλα τα ακριβότερα καύσιμα (βλ. φυσικό αέριο) και τις ΑΠΕ.

Πράγματι αφού όλα θα πηγαίνουν προς ηλεκτροκίνηση και γενικά μεγαλύτερη χρήση ηλεκτρισμού , θα έχουμε θέμα στην παραγωγή (χρειάζεται αύξηση σε μεγάλο ποσοστό) και στην διανομή. ΟΚ σκοπεύουν να φορτώσουν την Κρήτη ΑΠΕ με την διασύνδεση αλλά το θέμα μας είναι οι μονάδες βάσης που ήταν τα Ε.Π.Η.Ε. με λιγνίτη. Βλέπεις δεν παίζει πυρηνική ενέργεια....

Link to comment
Share on other sites

Αν ο στόχος είναι τα Tesla, αμφιβάλλω ότι μιλάμε για περιβαλλοντική κίνηση που της αξίζει επιχορήγηση. Με τις μπαταριάρες τους και κινητάρες τους που τραβάνε και υπερωκεάνιο αμφιβάλλω ότι είναι οικονομικότερα οικολογικά από ένα τυπικό αυτοκινητίδιο της Toyota 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Στην πράξη σπανίως θα χρησιμοποιήσουν όλη την ιπποδύναμη.

 

Θα πατήσεις τέρμα Γκάζι μερικές φορές όταν το πρωτοπάρεις και μέχρι εκεί.

Εντός πόλης δεν υπάρχει λόγος για μεγάλη επιτάχυνση,θα βρεις στον μπροστινό.

Στην εθνική με τέρμα Γκάζι και υψηλή ταχύτητα θα μειωθεί κατακόρυφα η αυτονομία. Η αεροδυναμική αντίσταση είναι ανάλογη του τετραγώνου της ταχύτητας. Με 200 χλμ/ωρα θα έχει το 1/4 της εμβέλειας που έχει με 100χλμ/ώρα.

Θα χρειαστεί ένα μικρό διάστημα για προσαρμογή των οδηγών και θα αποκτήσουν οικολογική συνείδηση στην οδήγηση.

Link to comment
Share on other sites

Για ελλάδα μιλάμε που θα επικρατεί και ένας standard βαθμός καγκουριάς. Αν και δε νομίζω οι περισσότερες τσέπες να αντέξουν Tesla. Πάμε για μικρούλικα με αυτονομίες "έχω γκαράζ με πρίζα αλλιώς φοβάμαι".

Edited by curzondax
Link to comment
Share on other sites

Στην Αμερική το 80%+ των EV φορτίζουν το βράδυ στο γκαράζ του ιδιοκτήτη. Πολύ μικρό ποσοστό χρησιμοποιεί φορτιστές στο δρόμο. Επίσης σε καμία χώρα δεν είναι όλοι οι φορτιστες ταχυφορτιστες DC. Συνήθως συναντάς AC φορτιστές ~7 kW και σε εθνικές οδούς κτλ τους ταχυφορτιστές DC.

Όσο για το δίκτυο, η μέρα που θα προκύψει πρόβλημα ζήτησης λόγω EV είναι πολύ μακριά. Μέχρι τότε θα αλλάξουν τα δεδομένα. Επίσης μην ξεχνάτε πως πέραν από την παραγωγή κάνουμε και εισαγωγή ρεύματος...

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.