Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Να ρωτησω κατι?

θελω να μεταφρασω το πτυχιο μου και την αναλυτική μου για να τα στειλω στην Αγγλια για κατι μεταπτυχιακα..

Μπορω σε οποιονδήποτε δικηγόρο?? γιατι είμαι σε επαρχια και δε μπορω να παω στο βρετανικο.

  • 3 weeks later...
  • Απαντήσεις 30
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

αντιγραφω απο ΤΑ ΝΕΑ (και προβλεπω να ιδρυεται ελληνικη αποικια στη βρετανια :) )

οι επισημανσεις δικες μου

 

Τα πανεπιστήμια πρέπει να απομακρυνθούν από τα τριετούς διάρκειας πτυχιακά προγράμματα και να υιοθετήσουν διετή πτυχία, με στόχο τη μείωση των δημοσίων δαπανών για την παιδεία. Αυτά ανακοίνωσε η κυβέρνηση της Βρετανίας, μέσα στις γιορτές των Χριστουγέννων, δια στόματος του Υπουργού Επιχειρήσεων Πίτερ Μάντελσον. Μη βιαστείτε, ωστόσο, να ανατριχιάσετε πριν ακούσετε τη συνέχεια. Ο ίδιος Υπουργός δήλωσε ότι περικόπτει τον προϋπολογισμό για την εκπαίδευση κατά 533 εκατ. στερλίνες για το 2010-11 και ότι τα Πανεπιστήμια πρέπει να περιορίσουν τις θεωρητικές σπουδές όπως η φιλοσοφία ή η ιστορία τέχνης καθώς οι εργοδότες δεν τις έχουν ανάγκη!

Σε νέες δραστικές μειώσεις των δημοσίων επιχορηγήσεων στα Αγγλικά Πανεπιστήμια προχωράει η Βρετανική Κυβέρνηση. Αυτό ανακοίνωσε μέσα στις γιορτές των Χριστουγέννων ο «μπλερικός» ως το κόκαλο, Υπουργός Επιχειρήσεων στην κυβέρνηση Μπράουν, Πίτερ Μάντελσον.

 

Παράλληλα, η βρετανική κυβέρνηση, για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης όπως ισχυρίζεται, προτείνει τη μείωση κατά ένα χρόνο στις πτυχιακές σπουδές προκειμένου τα πανεπιστήμια της Μεγάλης Βρετανίας να παραμείνουν στην κορυφή των προτιμήσεων των φοιτητών. "Τα πανεπιστήμια πρέπει να υιοθετήσουν διετούς διάρκειας πτυχία. Πρέπει να προβούμε σε μείωση των... δαπανών για την παιδεία", τόνισε ο εκπρόσωπος της κυβέρνησης, την ίδια στιγμή που ο υπουργός Επιχειρήσεων Πίτερ Μάντελσον ανακοίνωνε την... περικοπή του προϋπολογισμού για την εκπαίδευση. “Τα κονδύλια δεν θα ξεπεράσουν τα 7,3 δισ. στερλίνες το 2010-11", υπογράμμισε ο Πίτερ Μάντελσον, προσθέτοντας ότι οι περισσότεροι φοιτητές δεν χρειάζεται να παρακολουθούν προγράμματα σπουδών που διαρκούν περισσότερο από δύο χρόνια και μάλιστα σε συγκεκριμένες ειδικότητες. "Η χώρα εξέρχεται σταδιακά από την κρίση και δεν έχουμε ανάγκη από σπουδές σε θεωρητικά μαθήματα, όπως η φιλοσοφία ή η ιστορία τέχνης", υπογράμμισε ο κ. Μάντελσον. Ο Βρετανός υπουργός ζήτησε από τις διοικήσεις των Πανεπιστημίων να εγκαταλείψουν το μοντέλο των προπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών τριετούς διάρκειας και να προχωρήσουν στη δημιουργία ταχύρρυθμων προγραμμάτων σπουδών διετούς διάρκειας και βεβαίως να αλλάξουν προσανατολισμό, ώστε να επικεντρωθούν σε ικανότητες και γνώσεις των φοιτητών που απαιτούνται από τους εργοδότες.

 

Οι περικοπές θα έχουν άμεσες επιπτώσεις στα δίδακτρα για τα οποία ξεκίνησε ήδη η σχετική συζήτηση και αναμένεται να αποφασιστεί, μετά τις εθνικές εκλογές που θα διενεργηθούν μέχρι το καλοκαίρι του 2010, ότι θα αυξηθούν σημαντικά από το επίπεδο των 3.225 στερλινών τον χρόνο.

 

Είναι φανερό και αυτό εκτιμούν όλα τα βρετανικά ΜΜΕ ότι οι διοικήσεις των Πανεπιστημίων θα αναγκαστούν να προχωρήσουν άμεσα σε μείωση των δραστηριοτήτων τους, προκειμένου να μην καταρρεύσουν οικονομικά. Δεν είναι απίθανο μάλιστα να προχωρήσουν στη διακοπή της λειτουργίας τμημάτων, καθώς και προγραμμάτων σπουδών.

 

Οι περισσότερες διοικήσεις των Πανεπιστημίων επισημαίνουν ότι σε βάθος χρόνου οι επιπτώσεις θα είναι αρνητικές στην επιβίωση των ιδρυμάτων και παράλληλα καθιστούν σαφές ότι άμεσα θα γίνουν ορατές αλλαγές, όπως αίθουσες με μεγαλύτερο αριθμό φοιτητών και λιγότερους καθηγητές, ενώ τα ταχύρρυθμα προγράμματα σπουδών θα οδηγήσουν σε μια φτηνιάρικη εκπαίδευση.

Δημοσιεύτηκε

Περσινο αρθρο απο τον Θ.Τασιο

 

 

«Φιλοσοφικό» ή «επαγγελματικό» πανεπιστήμιο;

* Θα παρακαλέσω τον Αναγνώστη να μην ξεχάσει να αναθέσει στο Πανεπιστήμιο να διδάξει το σύνολον των στοιχείων που απαρτίζουν αυτήν την βασική υπαρξιακή ανάγκη που είναι η Γνώση

ΘΕΟΔΟΣΗΣ Π. ΤΑΣΙΟΣ | Κυριακή 13 Ιανουαρίου 2008

 

 

 

1. Τί θέλομε να πετύχομε διδάσκοντας Γνώσεις μέσα στα Πανεπιστήμια;

 

α) Αυτοσυνειδητοποίηση ενσχέσει προς τον φυσικό και τον κοινωνικό περίγυρο (υποστασιακή ανάγκη συσχετισμού), σπουδάζοντας την προγενέστερη εμπειρία της Ανθρωπότητας, μέσω ενός corpus βασικής επιστήμης και φιλοσοφίας.

 

β) Επιβίωση, αναπτύσσοντας την ικανότητα

 

* να αμύνομαι κατά των φυσικών κινδύνων και

 

* να παράγω ποικίλα αγαθά, αξιοποιώντας καί προς αυτήν την κατεύθυνση την εμπειρία, τις γνώσεις και την επιστημονική μεθοδολογία της προηγούμενης γενιάς.

 

γ) Αναπαραγωγή Γνώσης, χάρις στην ανάπτυξη κριτικού πνεύματος και ερευνητικών δεξιοτήτων.

 

Μ' αυτά τα δεδομένα, διαφαίνονται ήδη και οι αντίστοιχες κατηγορίες διδακτικής ύλης στο Πανεπιστήμιο.

 

α) Θεμελιώδεις επιστήμες, οι οποίες

 

* συμβάλλουν στην Υποστασιακή Πληρότητα

 

* προσφέρουν τα μέσα στις Τεχνικές για την Επιβίωση

 

* ευοδώνουν την ίδια την κριτική-τους, και συντελούν στην παραγωγή νέας Γνώσης.

 

β) Εξειδικευμένοι επιστημονικοί Κλάδοι για την αμεσότερη και αποδοτικότερη εξυπηρέτηση των ποικίλων κοινωνικών Αναγκών για την επιβίωση, για την ανακούφιση απ' τον πόνο, και για την επικοινωνία (τροφή, στέγαση, μεταφορές, υγεία, άμυνα κλπ., αλλά και υπολογισμοί, οργάνωση, διαχείριση κ.ά.), καθώς και για την υποστήριξη και διάδοση των Τεχνών.

 

γ) Ανάπτυξη κριτικού πνεύματος και ερευνητικών δεξιοτήτων, προκειμένου να είναι δυνατός ο συνεχής έλεγχος της προγενέστερης Γνώσης και η παραγωγή νέας Γνώσης.

 

Εξ άλλου, πείρα αιώνων αποδεικνύει οτι μέσα στο ίδιο το Πανεπιστήμιο απαιτείται η παράλληλη καλλιέργεια της Ερευνας, προκειμένου να ευοδώνεται η ζωντανή διδασκαλία των πιοπάνω αντικειμένων.

 

Τώρα μόνον είμαστε νομίζω έτοιμοι να κυττάξομε το πανεπιστημιακό βιός μας - το σπίτι της Γνώσης. Θα παρακαλέσω όμως τον Αναγνώστη να μην ξεχάσει να αναθέσει στο Πανεπιστήμιο να διδάξει το σύνολον των στοιχείων που απαρτίζουν αυτήν την βασική υπαρξιακή ανάγκη που είναι η Γνώση. Υποστηρίζω δηλαδή ότι κανένας δέν δικαιούται να πετσοκόψει αυτό το Σώμα της Γνώσης στο δρόμο έως το Πανεπιστήμιο όπου θα εξυπηρετηθεί αυτή η ανθρώπινη ανάγκη.

 

2. Δυό ακραίες τάσεις παρατηρούνται σήμερα μεταξύ μερικών πανεπιστημιακών αναλυτών. Η πρώτη (το «φιλοσοφικό» πανεπιστήμιο) μάς συνιστά: «Διδάξτε μόνον βασικές επιστήμες και αναπτύξτε το κριτικό πνεύμα. Το Πανεπιστήμιο δεν πρέπει να ασχολείται με την προετοιμασία Επαγγελματιών. Τη δουλειά αυτή θα την αναλάβει η πρακτική εξάσκηση μετά το πανεπιστημιακό πτυχίο».

 

Η δεύτερη τάση, αντιθέτως, επιμένει οτι «είναι αναποδοτική και αντιοικονομική (άρα εντέλει αντικοινωνική) η μακρά διδασκαλία των βασικών επιστημών. Αντιθέτως, το Πανεπιστήμιο οφείλει να παράγει έτοιμα στελέχη της Οικονομίας - και μάλιστα να τα παράγει σε μικρότερον χρόνο».

 

Θα υποστηρίξω ότι αμφότερες αυτές οι θέσεις είναι καί αντικοινωνικές καί απάνθρωπες.

 

Η πρώτη είναι αντικοινωνική διότι, στο όνομα της ολβιότητος του Ατόμου, φαίνεται να αγνοεί τις τρέχουσες τεράστιες και συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες του Λαού για πλήθος κοινωνικών λειτουργημάτων: λ.χ. Δασκάλων, Γιατρών, Μηχανικών και Οικονομολόγων - με 10 χωριστές Ειδικότητες για το καθένα(!) Η συμπαθής εικόνα του «φιλοσοφικού» πανεπιστημίου που ικανοποιεί μόνον τις ανάγκες του Ατόμου για αυτοπραγμάτωση μοιάζει να είναι και ειδικότερα αντιλαϊκή: Η μόρφωση για την άσκηση κοινωνικού λειτουργήματος αναβάλλεται για χρόνον ευθετότερον (μετά τα 4-5 έτη του πανεπιστημίου). Ποιός θα τις αντέξει αυτές τις ατέλειωτες σπουδές; Και ποιός θ' αναλάβει να τις παρέχει; Η απάντηση σ' αυτά τα ερωτήματα είναι απλή: Μόνον τα πλουσιόπαιδα θ' αντέχουν να συνεχίζουν - οι υπόλοιποι, αιωνίως ανειδίκευτοι, θα αλέθονται στον μύλο των Επιχειρήσεων οι οποίες υποτίθεται ότι θα είχαν τάχα αναλάβει να μετατρέψουν τον ανεύθυνο «φιλόσοφο» σε κοινωνικά υπεύθυνο επαγγελματία.

 

Εξ άλλου, η ντιλετάντικη αυτή άποψη είναι και ανιστόρητη: Πάντοτε το Πανεπιστήμιο ετοίμαζε επαγγελματίες, με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο:

 

Τα πρώτα δυτικά Πανεπιστήμια του 12ου αιώνα ήσαν «συνδυασμός έλλογης πνευματικής προσέγγισης με τους θεσμούς της συντεχνίας». Αργότερα, «με την ανάπτυξη εθνικών κρατών, σκοπός των πανεπιστημίων δέν είναι μόνον η ανάπτυξη των επιστημών, αλλά και η εξυπηρέτηση των αναγκών των νέων κρατικών οργανισμών». Ενώ τα «universitates ex privilegio, ιδιαίτερα στη Γερμανία, ασχολούνται με τη διαμόρφωση μορφωμένων κρατικών υπαλλήλων». Τέλος, η κίνηση του 18ου αιώνα με τις ειδικές πανεπιστημιακές σχολές σκοπούσε «στην εκπαίδευση στελεχών επαγγελματικών κλάδων». Επομένως, η ακραία αναχωρητική άποψη την οποία σχολιάζομε εδώ δέν μπορεί να επικαλεσθεί ούτε τους παλιούς καλούς καιρούς, τάχα.

 

3. Η αντίκρουση της δεύτερης ακραίας θέσης που μας απασχολεί εδώ είναι ακόμα πιό ευχερής. Πρώτον, είναι διαπιστωμένος (και συνεχώς εντείνεται) στενότερος δεσμός της Επιστήμης με όλο και περισσότερες κοινωνικές λειτουργίες («επαγγέλματα») σήμερα. Και τούτο διότι εξαιτίας της ταχύτατης προόδου της επιστήμης και της τεχνολογίας, καθώς και λόγω της απέραντης περιπλοκής και των απαιτήσεων του σύγχρονου κοινωνικού βίου, αυξάνονται συνεχώς οι περιστάσεις κατα τις οποίες η τυφλή εφαρμογή «απλών έτοιμων λύσεων» δέν επαρκεί.

 

Μέσα στα τελευταία εκατό χρόνια, το ποσοστό των επαγγελμάτων για την άσκηση των οποίων αρκούσε μια μέσης διάρκειας μαθητεία όλο και λιγοστεύει. Παλαιότερα, όλα τα επαγγέλματα ανήκαν σ' αυτήν την κατηγορία: Ολα μαθαίνονταν δίπλα σ' έναν ώριμο Επαγγελματία ή έστω σε μια επαγγελματική σχολή (μέσα σε 2-3 χρόνια). Τώρα, έχουν αποδεδειγμένως πληθύνει οι κοινωνικές περιστάσεις όπου κάτι τέτοιο δέν επαρκεί. Κι εξ άλλου, η άποψη ότι 3 ετών «πανεπιστημιακές» σπουδές επαρκούν για να διδάξετε (i) τις αναγκαίες υποστηρικτικές Επιστήμες και (συγχρόνως) να μεταδώσετε (ii) τις αναγκαίες πρακτικές γνώσεις, ώστε να παραδώσετε στην Αγορά ένα έτοιμο ανθρώπινο υλικό, μαρτυρεί παχυλή άγνοια της εκπαιδευτικής πραγματικότητας.

 

Η τρανότερη απόδειξη αυτής της αλήθειας είναι το γεγονός οτι στην Μ. Βρετανία κατάλαβαν την ανεπάρκεια του 3-τούς Bachelor in Engineering, και το ενοποίησαν πλέον με το 1½ έτος του Master. Τώρα, σε πλείστους τομείς της Μηχανοτεχνίας, μόνο ο τίτλος του Master in Engineering παρέχεται στην Μ. Βρετανία μετά από 4 έως 4½ έτη σπουδών. Μ' άλλα λόγια, εκείνοι μιμήθηκαν το ευρωπαϊκό πρότυπο, κι εμείς οι «μπολονέζοι» τώρα θυμηθήκαμε να αντιγράψομε το αυτοαπορριφθέν αγγλοσαξωνικό πρότυπο!

 

Η υπο σχολιασμόν ακραία («οικονομίστικη») θέση πάσχει και σε τρία άλλα σημεία:

 

(i) Μειώνοντας την άνετη διδασκαλία των βασικών Επιστημών, εκθέτομε τον Απόφοιτο σε αδυναμίαν να ανασυντάξει τις δυνάμεις-του όταν (λόγω των ταχύτατων επιστημονικοτεχνικών εξελίξεων) θα παλαιώσουν οι άμεσα πρακτικές γνώσεις του.

 

(ii) Η εκ των πραγμάτων σύντομη και βραχυχρόνιων μάλλον στόχων εκπαίδευση, εκτός απ' την εργαλειακή χρήση των βασικών Επιστημών, στερεί τους Αποφοίτους απ' την βαθύτερη υπαρξιακή ικανοποίηση της Γνώσης, καθώς κι απ' την ανάπτυξη του τόσον αναγκαίου κριτικού πνεύματος...

 

(iii) Τέλος, το Αναλυτικό Πρόγραμμα μιας Σχολής που καλείται να παραγάγει έτοιμο έμψυχο υλικό για την Αγορά είναι τόσο (ευλόγως) προσανατολισμένο στην παροχή πρακτικών γνώσεων άμεσης εφαρμογής, ώστε στερεί απ' τους Αποφοίτους-του τη δυνατότητα ν' ακολουθήσουν ακωλύτως τον λεγόμενο 2ο Κύκλο: Δεν έχουν διδαχθεί τις επιστήμες κατα βάθος· άρα θα έχομε τραυματίσει εκ προοιμίου καί την αποδοτικότητα του 2ου Κύκλου.

 

Στην επόμενη επιφυλλίδα, ενσχέσει με τις δυο ακραίες πανεπιστημιακές στοχοθεσίες που εξετάσαμε, θα υποστηρίξω οτι μάλλον η γκαμήλα είχε δίκιο: «χάθηκε ο ίσιος δρόμος;».

 

Ο κ. Θεοδόσης Π. Τάσιος είναι ομότιμος καθηγητής του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου.

Δημοσιεύτηκε

δεν υιοθετω τη βρετανικη αποψη, αλλα πιστευω οτι στην ελλαδα δεν εχουμε καταληξει στο τι πανεπιστημιο θελουμε

Δημοσιεύτηκε

Συμφωνω και σε αυτο φταινε τα κομματικα παραδοξα,η μια κυβερνηση τεινει προς Αγγλια,η αλλη προς Γερμανια-Σουηδια,και γενικοτερα την πληρωνουμε εμεις οι φοιτητες τοσα χρονια στους δρομους,τωρα αυτη η διαμαντοπουλου και το πασοκ πιο πολλες ωρες μου φαινεται περνανε στα κομμωτηρια,

  • 4 weeks later...
Δημοσιεύτηκε

Παρακαλώ αν μπορείτε απαντηστε αν γνωρίζετε

 

είμαι φοιτητής στους πολητικούς μηχανικούς στην Πάτρα και λογικά μετά από την εξεταστική του Φεβρουαρίου θα έχω τελειώσει τα μαθήματα και θα έχει μείνει μόνο η διπλωματική.Σκέφτομαι να κάνω μεταπτυχιακό στην Αγγλία αλλά δεν ξέρω πού και πότε πρέπει να κάνω τα χαρτιά μου.Επίσης θα δώσω για proficiency τον Μάιο.Μπορώ να κάνω τα χαρτιά μου χωρίς να έχω πάρει πτυχίο και proficiency όταν θα έχω κάνει την αίτηση?

Δημοσιεύτηκε

εχω κοιτάξει για imperial,manchester και ucl αλλά δεν έχω δώσει ακόμη ούτε toefl ούτε proficiency.θα βγάλω θαθμό πτυχίου 6.8 και δεν ξέρω αν αυτά τα πανεπιστήμια έχουν κάποιον περιορισμό ούτε πότε να κάνω την αίτηση.το toefl θα το δώσω σε κανένα 2μηνο.

Δημοσιεύτηκε

@elenakot

αν δεν το έχεις ήδη κάνει, ναι μπορείς να κάνεις μετάφραση σε δικηγόρο, φρόντισε όμως η μετάφρασή του να έχει σχέση με τον τεχνικό κόσμο και να μην είναι προϊόν systran ή babelfish.

 

@chrkyr

Μπορείς να κάνεις τα χαρτιά σου προτού πάρεις πτυχίο στέλνοντας μία αναλυτική βαθμολογία (μεταφρασμένη) και εκτιμώντας το βαθμό πτυχίο σου σε 6.8 όπως λες. Αυτοί θα κρίνουν την πρότασή σου με τα στοιχεία που θα τους στείλεις και θα σου στείλουν κάποιο "conditional offer" ή θα απορρίψουν τη αίτησή σου (φτου φτου). Σίγουρα υπάρχει κάποιο όριο για το βαθμό πτυχίου, δεν ξέρω τα συγκεκριμένα πανεπιστήμια τι ζητάνε. Για παράδειγμα, το ucl έχω ακούσει ότι σου στέλνει κάποιο τεστ γενικών γνώσεων, πχ. μία άσκηση στατικής, μία υδραυλική κόκ.

Το proficiency δε σου χρειάζεται για την Αγγλία, toefl θα σου ζητηθεί ή/και ielts.

Όσο για το χρονικό όριο, νομίζω πως είναι κάπου μέσα στο καλοκαίρι (Ιούλιο), αλλά και πάλι εξαρτάται από το πανεπιστήμιο-σχολή.

 

Συμβουλή: προσδιόρισε ακριβώς τα προγράμματα που σε ενδιαφέρουν και ξεκίνα αλληλογραφία με τις γραμματείες των πανεπιστημίων για πληροφορίες. Φυσικά, ζήτα πληροφορίες και από τον επιβλέποντα σου

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.