Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Μετά την Βασ. Όλγας και την Πανεπιστημίου όπου ήδη καθημερινά όλο και περισσότεροι κάτοικοι και επισκέπτες της Αθήνας χρησιμοποιούν τους διευρυμένους πεζόδρομους και τις ποδηλατικές διαδρομές, ο Μεγάλος Περίπατος της πόλης κάνει το επόμενο βήμα στην Πλατεία Συντάγματος.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Δήμου Αθηναίων στις 10 το βράδυ του Σαββάτου 27 Ιουνίου ξεκινούν οι παρεμβάσεις στην κάτω πλευρά της πλατείας Συντάγματος, που απελευθερώνουν περισσότερο δημόσιο χώρο, στην πιο πολυσύχναστη περιοχή της πρωτεύουσας, κάνοντάς την πιο φιλική και πιο ευχάριστη για όσους ζουν κι εργάζονται εκεί αλλά και για τους χιλιάδες καθημερινούς επισκέπτες της.

Παράλληλα τίθενται σε ισχύ και οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα επιτρέπουν την ομαλή διέλευση όλων των οχημάτων.

Συγκεκριμένα, στην πλατεία Συντάγματος οι παρεμβάσεις αφορούν στο οδικό τμήμα που συνδέει την οδό Σταδίου (διασταύρωση με Καραγιώργη Σερβίας) με την οδό Φιλελλήνων (διασταύρωση με Μητροπόλεως) όπου θα δημιουργηθεί νέος επιπλέον χώρος για πεζούς στη δεξιά πλευρά κυκλοφορίας.

Με τις νέες ρυθμίσεις κυκλοφορίας, θα παραμείνουν τρεις (3) λωρίδες κυκλοφορίας ελεύθερες για όλα τα οχήματα και μία (1) λωρίδα κυκλοφορίας για την αποκλειστική κίνηση των λεωφορείων. Επιπλέον, στο τμήμα μεταξύ των οδών Ερμού και Μητροπόλεως θα δημιουργηθεί εσοχή για στάση λεωφορείων.

Με αυτές τις ρυθμίσεις, η κυκλοφοριακή λειτουργία δεν μεταβάλλεται, ενώ διασφαλίζεται η ροή των οχημάτων που εισέρχονται από τις οδούς Σταδίου και Βασ. Γεωργίου Α’, προς την οδό Φιλελλήνων, με δυνατότητα δεξιάς στροφής προς την οδό Μητροπόλεως και αριστερής στροφής προς την οδό Όθωνος, όπως ακριβώς και σήμερα.

Στην παρούσα φάση, από αυτό το οδικό τμήμα θα μπορούν να διέρχονται και να κάνουν στάση για επιβίβαση και αποβίβαση τόσο τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ όσο και τα ταξί. Η Τροχαία και η Δημοτική Αστυνομία θα φροντίσουν για τον συστηματικό έλεγχο της στάσης και της στάθμευσης, στο σύνολο των οδών της περιοχής.

Οι νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, στην κάτω πλευρά της Πλατείας Συντάγματος, εκτός από την απόδοση σημαντικού χώρου στους πεζούς, θα διευκολύνουν επίσης την διέλευση από την οδό Ερμού προς το κέντρο της πλατείας, αφού η διάβαση των πεζών θα έχει μικρότερο μήκος.

Εναλλακτικές διαδρομές μετακίνησης για όλους

Για την αποφυγή των καθυστερήσεων που ενδέχεται να προκληθούν τις πρώτες ημέρες των αλλαγών, οι συγκοινωνιολόγοι προτείνουν εναλλακτικές διαδρομές που θα διευκολύνουν την μετακίνηση των οδηγών:

Από βορειοδυτικές περιοχές και Ομόνοια, Πατήσια, Κυψέλη

– Μέσω Ακαδημίας

– Μέσω Πειραιώς – Χαμοστέρνας – Καλλιρόης

– Μέσω Λ. Αλεξάνδρας

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις του Μεγάλου Περιπάτου της Αθήνας στοχεύουν στη μείωση της διερχόμενης κυκλοφορίας από το κέντρο της Αθήνας (οχήματα που τόσο η προέλευση όσο και ο προορισμός τους δεν έχουν σχέση με το κέντρο) και για το λόγο αυτό προτείνεται η κίνηση σε περιφερειακούς του κέντρου άξονες.

Επίσης προτείνονται εναλλακτικά μέσα και συνδυασμοί μετακινήσεων:

– Για την είσοδο στο κέντρο από τα προάστια προτείνεται και η μετεπιβίβαση, τηρώντας όλους τους προβλεπόμενους κανόνες υγιεινής, στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, στις παρυφές των κεντρικών περιοχών, όπως στο μετρό (π.χ. στον μεγάλο υπόγειο χώρο στάθμευσης στο μετρό Συγγρού-Φιξ) και στα λεωφορεία και τρόλεϊ.

– Για τις κοντινές μετακινήσεις στο κέντρο προτείνεται, όπου είναι δυνατόν, το περπάτημα και το ποδήλατο.

– Όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι οι ώρες κυκλοφοριακής αιχμής στο κέντρο είναι 8:30-10:00 το πρωί και 2:00-4:00 το απόγευμα.

Στην παρούσα φάση σταδιακής εφαρμογής των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων του Μεγάλου Περιπάτου, δεν έχει ενεργοποιηθεί ακόμα η αποκλειστική χρήση των ΜΜΜ στις νέες λωρίδες κυκλοφορίας τους, που διαμορφώνονται στο κέντρο της πόλης έπειτα από πολλά χρόνια (Πανεπιστημίου, Ακαδημίας, Βασ.Σοφίας, Φιλελλήνων και στο κάτω μέρος της πλατείας Συντάγματος). Οι λεωφορειολωρίδες θα ενεργοποιηθούν σύντομα, όταν η κυκλοφορία προσαρμοστεί στις νέες ρυθμίσεις, ταυτόχρονα με τη λειτουργία αρκετών νέων οργανωμένων χώρων και θέσεων αναμονής ταξί.

Στην πλατεία Συντάγματος, οι επιβάτες μπορούν να εξυπηρετούνται και από τα ταξί που βρίσκονται στον χώρο αναμονής επί της οδού Όθωνος, τα οποία πλέον έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τη λεωφορειολωρίδα αντίθετης ροής επί της Λ. Αμαλίας (από την οδό Όθωνος έως την οδό Φιλελλήνων) με νότια κατεύθυνση, αναφέρει ο Δήμος Αθηναίων στην ανακοίνωσή του .


View full είδηση

Δημοσιεύτηκε
1 ώρα πριν, Engineer said:

.... καθημερινά όλο και περισσότεροι κάτοικοι και επισκέπτες της Αθήνας χρησιμοποιούν τους διευρυμένους πεζόδρομους και τις ποδηλατικές διαδρομές, ο Μεγάλος Περίπατος της πόλης ....

 

Επειδή η μπουρδολογία και η αγωνία για το αφήγημα δεν τελειώνει και δεν θέλω να κάνω περίπατο και βόλτα στο Κέντρο της Αθήνας αλλα να παω με το αμάξι μου να πάρω μερικά πράγματα…..

Μπας και υπάρχει ΧΑΡΤΗΣ (όχι μπλα μπλα ΜΜΕ) δρόμοι χωρίς πρόσβαση με αμάξι, δρόμοι με δυνατότητα διάσχισης ή κάτι ανάλογο?

Ξέρουμε να οδηγούμε θα βρούμε μόνοι μας τις εναλλακτικές διαδρομές αν υπάρχουν, αρκεί να έχουμε έναν χάρτη.

Ας είναι χάρτης ανα βδομάδα ή μήνα…..

Δημοσιεύτηκε

πραγματικά με τέτοια κατακραυγή δεν ντρέπονται που θα συνεχίσουν αυτό το έκτρωμα?

Για να μην σχολιάσουμε ποσο κακός ειναι ο όλος σχεδιασμός. 

Αλήθεια η ολοκληρωμένη μελέτη υπάρχει πουθενά? Γιατί μονο μια παρουσίαση έχω βρει. 

Δημοσιεύτηκε

υπάρχει το site:

http://megalosperipatos.cityofathens.gr/

Το section «Σχέδια» είναι απογοήτευση, έχει μόνο φωτορεαλιστικά

http://megalosperipatos.cityofathens.gr/sxedia

αλλά, κάπου κρυμμένη στα Νέα, είναι αυτό:

http://megalosperipatos.cityofathens.gr/files/meleti.pdf

το οποίο είναι ολίγον τι αποκαλυπτικό για το ποιός έχει κάνει την «μελέτη», και το ποιός & πως την εφαρμόζει.

Δημοσιεύτηκε

μα έναν χάρτη.... για σήμερα (26/06/2020) ή την επόμενη βδομάδα (29/06/2020 έως 05/07/2020) που να δείχνει δρόμοι προσπελάσιμοι με αμάξια (όχι για βόλτες και περιπάτους) υπάρχει????

Έλεος πια..... η πρωτεύουσα μιας ολόκληρης χώρας είναι 

 

 

Δημοσιεύτηκε
5 ώρες πριν, dsworks said:

αλλά, κάπου κρυμμένη στα Νέα, είναι αυτό:

http://megalosperipatos.cityofathens.gr/files/meleti.pdf

το οποίο είναι ολίγον τι αποκαλυπτικό για το ποιός έχει κάνει την «μελέτη», και το ποιός & πως την εφαρμόζει.

Τι εννοείς; Συγκοινωνιολόγος του ΕΜΠ είναι. Όσον αφορά τα τυπικά προσόντα είναι η κατάλληλη ειδικότητα.

Δημοσιεύτηκε

Μετά τη μεγάλη επιτυχία της Πανεπιστημίου, έρχεται εξάπλωση της επιτυχίας στο Σύνταγμα. Σαν τον κορονοϊό.

Δημοσιεύτηκε
11 ώρες πριν, dsworks said:

υπάρχει το site:

http://megalosperipatos.cityofathens.gr/

Το section «Σχέδια» είναι απογοήτευση, έχει μόνο φωτορεαλιστικά

http://megalosperipatos.cityofathens.gr/sxedia

αλλά, κάπου κρυμμένη στα Νέα, είναι αυτό:

http://megalosperipatos.cityofathens.gr/files/meleti.pdf

το οποίο είναι ολίγον τι αποκαλυπτικό για το ποιός έχει κάνει την «μελέτη», και το ποιός & πως την εφαρμόζει.

Στην οποία περίληψη της μελέτης συναντάται το κορυφαίο: φωτογραφία της οδού Αθηνάς όπως είναι τώρα (περίπου) και όπως θα είναι μετά τις επεμβάσεις (σελίδα 28).

Έλα όμως που το "μετά" όπως το φαντάζεται ο μελετητής είναι από το Λονδίνο!!!!

Το ίδιο και στην σελίδα 30 όπου το "μετά" είναι κάποια άλλη Ευρωπαϊκή πόλη.

Για γέλια και για κλάματα.

BTW η πεζοδρόμηση της Αθηνάς που ακριβώς βοηθά; Στο να κατεβαίνουν περισσότεροι με τα πόδια από την Ομόνοια στο Μοναστηράκι; (Η ίδια βέβαια ερώτηση ισχύει και για το τμήμα της Ερμού από Μοναστηράκι μέχρι πλατεία Ασωμάτων).

Δημοσιεύτηκε

curzondax

Καμία μομφή ούτε ως προς το πρόσωπο (άλλωστε ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων έσπευσε να «συναινέσει» στο εγχείρημα, αφού αυτό ξεκίνησε), ούτε ως προς την ουσία της «μελέτης» (παρότι προσωπικά αμφιβάλλω για τις τεκμηριωμένες κυκλοφοριακές επιπτώσεις της σελ. 62), αλλά...

... έχεις πρόσφατο νομοθετικό πλαίσιο τα ΣΒΑΚ και πολύ φασαρία για να ξεκινήσουν σε κάθε πόλη της Ελλάδας. Και αυτό που συμβαίνει στην Αθήνα είναι μία μείζονα παρέμβαση στην αστική κινητικότητα, χωρίς κανένα Σχέδιο ΣΒΑΚ σαν βάση, χωρίς πραγματική μελέτη (δεν είναι μελέτη κατηγορίας 10, είναι μία εργασία του Πολυτεχνείου). Και κρίνοντας από τους χρόνους και την ταχύτητα με την οποία υλοποιείται ο Μεγάλος Περίπατος, αμφιβάλλω αν έχει ζητηθεί η γνώμη κανενός Υπουργείου ή πολίτη.

Και αυτό που φαίνεται όσο μπορώ να διαπιστώσω ως εξωτερικός παρατηρητής, είναι πως δεν έχει ακολουθηθεί καμία από τις διαδικασίες του Ν.4599/2019 άρθρο 22, καμία έγκριση πέρα από το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου της Αθήνας. Ή για να το πω καλύτερα, φαίνεται πως ο Μπακογιάννης το συμφωνεί με τον Κυριάκο, η υποστήριξη των ΜΜΕ είναι δεδομένη, βγαίνουν όλως τυχαίως και νομοθετήματα για να κοπούν οι πορείες στην στενεμένη Πανεπιστημίου, οι διάφορες εγκρίσεις είναι τόσο βιαστικές που κανένας δεν ασχολείται να φτιάξει χάρτες & διαγράμματα (όπως θέλει ο Didonis).

Δεν είναι μελέτη, είναι πολιτική παρέμβαση, με μπόλικη δόση «έτσι θέλω». Υποθέτω, προσωπικό στοίχημα του νέου δημάρχου.

Μπορεί να κάνω και λάθος στα παραπάνω, δεν έχω ασχοληθεί και ιδιαίτερα με το θέμα. Ούτε διαφωνώ επί της ουσίας, αλλά ούτε και νομίζω ότι θα κάνει την διαφορά σε μία πόλη όπου από την Ομόνοια και μετά, όλα είναι διαλυμένα.

Καλημέρα σε όλους.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.