Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Σταύρο τη στιγμή που ο χρόνος δοκιμής είναι διαφορετικός δεν μπορεί να είναι ίδιες οι καμπύλες. Θυμίζω πως πως ορίζουμε το μικρό και μεγάλο ρεύμα τα οποία σε ορισμένο χρόνο (τον "χρόνο δοκιμής") δεν λιώνουν-λιώνουν την ασφάλεια, αντίστοιχα.

 

Γιώργο, αυτό το iec 60364-4-43 δεν κάνει καμιά διάκριση ανάμεσα στους τύπους ασφαλειών τήξεως?

  • Απαντήσεις 30
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

Το IEC 60364 αφορά τις ηλεκτρικές εγκαταστάσεις σε κτίρια, το 60269 είναι για τις ασφάλειες στη χαμηλή τάση και κάνει κάποιους διαχωρισμούς. Μια ωραία ανάλυση θα βρείτε εδώ (συνοπτική μεν αλλά καλή) :

 

http://www.ferrazshawmut.com/en/pdf/edupack/GB104_IEC60269_gG&aM_standard_low_voltage_fuses.pdf

 

Δυστυχώς αυτά τα IEC δεν είναι εύκολο να τα βρούμε για να δούμε όλες τις περιπτώσεις. Περιγραφή του πάντως (τι περιέχουν τα επιμέρους κεφάλαια) εδώ :

 

http://www.profuseinternational.com/pdfs/IEC%20Standardization%20of%20Low-voltage%20Fuses.pdf

Δημοσιεύτηκε

Μα όταν μία ασφάλεια είναι gG σημαίνει πως έχει συγκεκριμένη καμπύλη. Άρα η απόκριση της είναι ίδια. Αν δεις στο 1ο link που έγραψε ο GeorgeS σε μία σελίδα το λέει καθαρά πως 1 ασφάλεια gG μίας τεχνολογίας μπορεί να αντικατασταθεί από μία gG οποιασδήποτε άλλης τεχνολογίας.

 

Edit: Αν έχει κανείς το IEC 60287 στείλτε μου pm. Το θέλω!

Δημοσιεύτηκε

Σταύρο, όσο και να έψαξα δεν το βρήκα. Δεν διατίθενται δωρεάν μάλλον, αλλά πάντα υπάρχουν και τα torrents ;)

Δημοσιεύτηκε

Μάλιστα....

Οι ασφάλειες σε ένα τριφασικό σύστημα, έστω στην τροφοδοσία κάποιου τριφασικού κινητήρα θα πρέπει να υπολογιστούν στο ρεύμα που τραβάει η κάθε φάση.

Υποθέτοντας ότι ο κινητήρας είναι σε συνδεσμολογία τριγώνου, τότε η κάθε φάση θα έχει το ονομαστικό ρεύμα του κινητήρα δια ρίζα 3?

Δημοσιεύτηκε

Το Ιn/ρίζα3, όταν έχουμε κινητήρα σε τρίγωνο, είναι το ρεύμα τυλίγματος και όχι γραμμής, γιαυτό και ρυθμίζουμε το θερμικό (όταν είναι εν σειρά με το τύλιγμα) στο 0.58*Ιn (In/ρίζα3)

 

Το ρεύμα γραμμής (In) το αναφέρει η πινακίδα ή αν δεν το αναφέρει και γνωρίζεις στοιχεία του κινητήρα το υπολογίζεις από τη σχέση

 

In=P/1.73*U*cosφ

 

P : ισχύς [W]

U: πολική τάση (380 ή 400V πλέον)

cosφ : συντελεστής ισχύος από 0.8 - 0.85 συνήθως.

 

Η ασφάλεια υπολογίζεται με βάση το καλώδιο και το ονομαστικό ρεύμα. Δηλαδή, αν ο κινητήρας σου έχει Ιn=22A

τότε θα διαλέξεις καλώδιο για Ith=1.25*In, δηλαδή για 28Α που αντιστοιχεί σε καλώδιο 5x6 ή 5x10. Εφόσον ο έλεγχος πτώσης τάσης είναι σωστός, οι ασφάλειες θα είναι 25Α βραδείας τήξεως και 35Α αντίστοιχα.

Δημοσιεύτηκε

Σε βιομηχανία, το καλώδιο που θα συνδέει τον Γ.Π.Χ.Τ. με τον πίνακα αντιστάθμισης θα διαρρέεται από ρεύμα Ith=1244,4Α. Επειδή δεν υπάρχουν ασφαλειοδιακόπτες άνω των 800Α ονομαστικού ρεύματος και επειδή για λόγους εύκολου χειρισμού η διατομή του καλωδίου δεν πρέπει να ξεπερνά τα 120mm^2 σκέφτομαι να βάλω 4 μονοπολικά καλώδια των 95mm^2 (I0=341Α) παράλληλα ανά φάση και κάθε καλώδιο να ασφαλίζεται από τριπολικό ασφαλειοδιακόπτη ονομαστικού ρεύματος 400Α. Μπορώ να το κάνω αυτό;:confused:

Δημοσιεύτηκε

Αλήθεια γιατί θα χρησιμοποιήσεις ασφαλειοδιακόπτη και όχι αυτόματο διακόπτη ισχύος;

Δημοσιεύτηκε

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις διακόπτη ισχύος. Τώρα τα 1244Α είναι πράγματι ένα πολύ μεγάλο ρεύμα.

 

Γενικά οι διακόπτες ισχύος σε βαθμίδες πυκνωτών πρέπει να έχουν σωστές ρυθμίσεις προκειμένου να μην πέφτουν από τα στιγμιαία υψηλά ρεύμα κατά τη ζεύξη-απόζευξη των πυκνωτών. Αυτό διότι το μαγνητικό στοιχείο του διακόπτη ισχύος έχει ακαριαία λειτουργία.

Άρα θα πρέπει το Ιμαγντικό του διακόπτη να ρυθμιστεί απαραιτήτως τουλάχιστον 10 φορές το Ιc, δηλαδή το μέγιστο ρεύμα που μπορεί να τραβήξει η συστοιχία πυκνωτών κάθε φορά. Δηλαδή :

 

Ιμαγνητικό (διακόπτη) > 10*Ιc

 

Στη πράξη βέβαια, επειδή υπάρχει ετεροχρονισμός φορτίου πιθανόν τα ρεύματα που τραβάει η αντιστάθμιση να είναι μικρότερα. Φαντάζομαι ότι τα 1244 Α είναι στη μέγιστη λειτουργία.

Υπάρχει επίσης ένα θέμα με τις αρμονικές. Δηλαδή αν οι αρμονικές είναι αυξημένες στο δίκτυο πρέπει ο διακόπτης να αντέχει τις τυχόν υπεραντάσεις.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.