Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Συνάδελφοι,

 

έχει κάποιος από εσάς αποκτήσει ΙΧ αυτοκινητο με μακροχρόνια μίσθωση?

 

Αν ναι, εκπίπτει 100% το μίσθωμα από την εφορία στην ατομική επιχείρηση ελ. επαγγελματία μηχανικού (ελευθέριο επάγγελμα παροχής υπηρεσιών - όχι εμπορική, κατασκευαστική κτλ).

 

Ευχαριστώ εκ των προτερων.

Δημοσιεύτηκε

 

Επίσης αναγνωρίζεται ως δαπάνη του μηχανικού το 25% των εξόδων συντήρησης, λειτουργίας,

επισκευής, κυκλοφορίας, αποσβέσεων και μισθωμάτων που καταβάλλονται σε εταιρείες

χρηματοδοτικής μίσθωσης του Ι.Χ. επιβατικού αυτοκινήτου, όταν

χρησιμοποιείται για τις ανάγκες του επαγγέλματος και αποδεικνύεται η καταβολή

τους με νόμιμα φορολογικά στοιχεία και έχουν αναγραφεί στα βιβλία του υπόχρεου.

 

Σημειώνεται ότι εάν το επιβατικό αυτοκίνητο μισθώνεται από επιχείρηση εκμίσθωσης

αυτοκινήτων (όχι χρηματοδοτικής μίσθωσης), εκπίπτεται ολόκληρο το μίσθωμα, εφόσον

βέβαια το όχημα χρησιμοποιείται αποκλειστικά για επαγγελματικό σκοπό. Το ποσό της

δαπάνης αυτής δεν μπορεί να υπερβεί το 3% των ακαθάριστων εσόδων του μηχανικού

(άρθρο 49 παραγρ. 2 του Ν. 2238/1994).

Δημοσιεύτηκε

Ευχαριστώ συνάδελφε. Έχω βρει κι εγώ αρκετά πράγματα στο διαδίκτυο, αλλά ρωτάω μήπως κάποιος συνάδελφος έχει ίδια πείρα και το εφαρμόζει ήδη. Ευχαριστώ και πάλι.

Δημοσιεύτηκε

@damarkou

 

Το έψαξα Ιούλιο με Οκτώβριο 2007 και με τον λογιστή μου και με την ΔΟΥ (Αχαρνών). Δεν νομίζω να έχει αλλάξει κάτι από τότε. Εκπίπτει η δαπάνη όπως αναφέρει η @myri, μαζί όμως με το ΦΠΑ των τιμολογίων της εταιρείας μίσθωσης. Δηλαδή δεν εκπίπτει το ΦΠΑ. Αναγνωρίζεται μόνο σαν δαπάνη. Αυτό προέρχεται από το γεγονός της φορολόγησης μας με ΣΚΚ. Αν φορολογούμασταν με έσοδα-έξοδα, θα μπορούσαμε να εκπίπτουμε και το ΦΠΑ.

 

Η μηνιαία τιμή που θα σου χρεώνει η εταιρεία (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ) αναγόμενη στα χρόνια μίσθωσης + το κόστος για να το αγοράσεις στη λήξη της μίσθωσης (αν επιλέξεις κάτι τέτοιο) είναι μεγαλύτερη από το κόστος αγοράς του ίδιου αυτοκινήτου (συμπεριλαμβανομένων τελών ταξινόμησης, πινακίδων, κλπ) + το κόστος συντήρησης και αλλαγής ελαστικών, ιδιαίτερα όσον αφορά τις τιμές που τρέχουν τώρα στην αγορά αυτοκινήτων (μειωμένα τέλη ταξινόμησης έως 7-8-2009).

 

Το μόνο όφελος που θα είχες, θα ήταν να μη μπορεί η εφορία να σου "κάτσει" το +20% στον ΣΚΚ, λόγω μεγάλης διαφοράς εσόδων-εξόδων. Αλλά ούτε και αυτό μπορείς να ωφεληθείς, γιατί όπως γράφει και η @myri:

 

Το ποσό της

δαπάνης αυτής δεν μπορεί να υπερβεί το 3% των ακαθάριστων εσόδων του μηχανικού (άρθρο 49 παραγρ. 2 του Ν. 2238/1994).

 

Από παντού μας την έχουνε στημένη!!!!

Δημοσιεύτηκε

Συνάδελφε,

 

σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τη βοήθεια.

 

Νομίζω πάντως πως είναι μεγάλη υπόθεση αν καταφέρουμε κάποια στιγμή να ξεκαθαριστεί αυτό το θέμα στον κλάδο μας γιατί το αυτοκίνητο είναι ένα από τα μεγαλύτερα πραγματικά λειτουργικά έξοδα για οποιοδήποτε επαγγελματία.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.