Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε (edited)

>Το θέμα μεταφέρθηκε εδώ από /ΓΟΚ-Κτιριοδομικός< Didonis -- 

Καλησπέρα συνάδελφοι!

Είμαι νέος μηχανικός και κάνω μία μελέτη πολυκατοικίας σε ένα τυπικο γωνιακό οικόπεδο,

Το πρόβλημα είναι ότι στο κάτω όριο του οικοπέδου  έχω ένα κτίσμα που έχει αφήσει απόσταση απο το όριο του.

Η πιο απλή λύση είναι να αφήσω απόσταση δ από το όριο αλλά  όπως ερμηνεύω τον ΝΟΚ  στα γωνιακά οικόπεδα υποχρεωτικα αφήνεις ακάλυπτο δχδ με την υποσημείωση της παραγράφου στ) όπου στην ουσία σου δίνεται η δυνατότητα να μετατοπίσεις την <<ουρά>> του κτιρίου μέσα στον ακάλυπτο!

 

Σας επισυνάπτω δύο διαφορετικές λύσεις σε σχέση με τη θέση του κτιρίου αλλά και ένα σχήμα απο το τεύχος τεχνικών οδηγιών του ΝΟΚ όπου τοποθετεί ακριβώς το κτίριο όπως νομίζω!

Κάποια άποψη(τεκμηριωμένη τοπόθετηση)για να είμαι 100 τα εκατό σίγουρος?

 

 

1-24-19 copy.jpg

G.pdf SQUARE.pdf

Edited by Pavlos33
έγινε διόρθωση τίτλου σε πεζά (βλ. κανόνες συμμετοχής)
Δημοσιεύτηκε (edited)
3 ώρες πριν, Panagiotis Andrianopoulos said:

.....όπως ερμηνεύω τον ΝΟΚ  στα γωνιακά οικόπεδα υποχρεωτικα αφήνεις ακάλυπτο ....

 

 

Μπερδεύτηκα λίγο με την διατύπωση που κάνεις.

Όχι μονο στα γωνιακά οικόπεδα υποχρεωτικά αφήνεις ακάλυπτο, αλλά σε όλα.

 

Και αφού το ισόγειο σου είναι pilotis όπου και να τον αφήσεις (αρκεί φυσικά να έχει τις ελάχιστες απαιτούμενες διαστάσεις από αποστάσεις) είναι προσβάσιμος απ’ όλους τους άλλους κοινόχρηστους χώρους, ακάλυπτους, πρασιές κλπ.

Διαλέγεις ότι κρίνεις βέλτιστη λύση για την μελέτη σου.

Καλή επιτυχία.

 

Εδιτ

Υ.Γ.

Έριξα και μια ιδιαίτερα βιαστική ματιά στο σχέδιο σου. Με κάθε επιφύλαξη λοιπόν τα δυο οχήματα που βάζεις να παρκάρουν από τον πίσω ακάλυπτο δεν έχουν επαρκεί χώρο να μπουν και να βγουν. Με το μάτι δε δεν δείχνουν να έχουν τις ελάχιστες απαιτούμενες διαστάσεις ΑΣΕ που δεν θα ανοίγει η πόρτα να κατέβει ο οδηγός παρά μόνο αν κάνει τανζανιές

Και Β… τουλάχιστον ένα από τα τοιχία σου της φέρουσας θα πρέπει να έχει άλλη γωνία από αυτή που έχεις σε όλες πέραν της μίας. Όταν τσεκάρεις με τον Μελετητή της Στατικής Μελέτης θα φανεί με σιγουριά.

Και ο Ανελκυστήρας με το μάτι μάλλον μικρός.

(Δεν δείχνεις πουθενά Βορρά για αυτό περιγράφω χαζά θέσεις κλπ.)

Edited by Didonis
Δημοσιεύτηκε

Συνάδελφε! Ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις σου και για αυτό ακριβώς τν λογο αλλά και για τν διαρρύθμιση των διαμερισμάτων, θέλω  να τοποθετήσω το κτίριο στ οικοπεδο σε θέση Γ ,εννοείται ότι ο ακάλυπτος ειβαι υποχρεωτικός οπότε επαναδιατυπωνω  την απορία μου, εφόσον ο γείτονας από κάτω έχει αφήσει τη ακάλυπτο του μπορώ να το τοποθέτησω τ κτίριο Γ?Η αναγκαστικά κάνω τ τετράγωνο ?Τ έχω συζητήσει με δύο συναδέλφους και μ λένε τετράγωνο αν και συμφωνώ ακριβώς με την άποψη σ! 

Δημοσιεύτηκε

καλημέρα, ότι θες κάνεις αρκεί να αφήνεις κάθε φορά την μίνιμουμ απόσταση τουλάχιστον από πλάγια όρια, γειτονικά κτίρια κοκ όπως ορίζει την απόσταση αυτή ο ΝΟΚ. Επίσης έριξα μια ματιά στο σχέδιο της pilotis σου, μάλλον το έχουμε μερικοί Αρχιτέκτονες αυτό :) και είδα άλλα 2, αυτό που λέει ο Didonis σίγουρα αλλά εκεί δεν το φοβάμαι, ένας θα μπει λίγο πιο αριστερά προς την πόρτα, ο άλλος θα μείνει εκεί που είναι, πιστευω παρκάρουν αυτοί με κάποιο τρόπο.
Εγώ είδα 1: αγκύρωση δοκού σε τοιχείο πλάτους 25εκ, οπότε η γνώμη και η εμπειρία μου εκεί λέει σε αυτά τα τοιχεία που πιάνει η δοκός σε τοιχείο πάχους 25εκ, γύρνα το τοιχείο στην άκρη και κάνε του ένα δόντι πλ: 25 - 35 όσο έχεις το τοιχείο και να προεξέχει προς τη δοκό που έρχεται 15εκ. Παράδειγμα αν έχεις ένα τοιχείο 2μ χ 25εκ εγώ σου λέω κάνε το 2μ χ 40εκ επί πάχος και με 25 ίσως γίνεται θα σου πει ο στατικός καλύτερα. Να το λάβεις υπόψη στη μελέτη διότι εκεί που λέμε με το Didoni ότι παρκάρουν τα 2 αυτοκίνητα, το δοντάκι στην άκρη του τοιχείου 15εκ προς το μέρος που παρκάρουν τα αυτοκίνητα σου σπρώχνει λίγο τα αυτοκίνητα προς την είσοδο και μπορεί να μην βγαίνει, θέλει λίγη δουλειά, κουβέντιασε το και με το δικό σου στατικό και θα δεις ότι καλό είναι να γίνονται αυτά τα δοντάκια να μπαίνουν καλά και να μην πολυστριμόχνωνται σίδερα σε μικρές περιοχές.

Κατόπιν κοίτα, στη σκάλα έχεις 17 ύψη, αν έχεις ύψος ορόφου ως 3,00μ -3,05 βγαίνει και με 16. Υπολόγισε από το φανάρι τη γραμμή ανάβασης, πρέπει να είναι 45-50εκ από το φανάρι και εκεί minimoum πρέπει να έχεις πλάτος πατήματος 25εκ νομίζω minimum ίσως και με 24 γίνεται, πρέπει να σου βγαίνει ο κανόνας 2ρ+π = 62 - 65, οπότε υπολόγισε και φτιάξε και με το χέρι το σχέδιο της σκάλας σε μεγάλη κλίμακα, άμα τα κάνεις στενά στη γραμμή ανάβασης τα σκαλοπάτια θα σε βρίζουν μια ζωη.

Δημοσιεύτηκε (edited)

Συνάδελφε, Ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις, με το κλιμακοστάσιο έχεις δίκιο.  Ως προς τα υπόλοιπα πάλι έχεις δίκιο, αλλά δε ΘΑ κάνω αυτή τη λύση.

Edited by Pavlos33
Δημοσιεύτηκε

Καλημέρα .Ο ομμορος από την ΓΔ έχει ανοίγματα προς το οικόπεδο σου ?Επισης υπάρχει πρώην σύστημα δόμησης στην περιοχή ? Και αν ναι ποιο?

 

Δημοσιεύτηκε

Δυστυχώς έχει ανοίγματα!!

Συνάδελφε πολύ σημαντική η παρατήρηση σου,

δυστυχώς είμαι αδιάβαστος,  το οικόπεδο έχει ένα κτίριο με άδεια το 28,το οποίο ακουμπάει στο όριο του γέιτονα.....,επίσης 2-3 οικοδομές π έχουν γίνει (προ ΝΟΚ)σε απόσταση 2 τετραγώνων ακουμπάνε κανονικά στα όρια αν και οι γείτονες έχουν αφήσει απόσταση και ανοίγματα!

Αυτό που δεν έχω καταλάβει η έχω ερμηνεύσει λάθος είναι οτι για γωνιακα το δχδ είναι αναγκαίο!!

Το αναφέρω αυτολεξεί:

Σε γωνιακά οικόπεδα αφήνεται υποχρεωτικά ακάλυπτος δχδ στην απέναντι ........με την ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ της προηγούμενης παραγράφου(στ)!

Σε περίπτωση που λόγω αποστάσεων δ η Δ ,δε μπορεί να εξασφαλιστεί μήκος πλευρας κτιρίου...............

Θεωρώ οτι εννοεί οτι αν δν έχεις μήκος κτιρίου πλευρας 9 μέτρων στην ουσία τρως τν ακάλυπτο και δίνεις αυτο που περισσεύει αλλού!

Δηλαδή το δχδ είναι στάνταρ απλά αν τ μηκός κτιρίου δε σου βγαίνει τότε μπορείς και να <<φας>> τον ακάλυπτο δίνοντας τον πάντα στην άλλη γωνία.

Επίσης στο σχηματάκι που παρέθεσα έχει ακριβώς γωνιακό τοποθετημένο σε επαφή με ακάλυπτο απο το τεύχος τεχνικών οδηγιών!

2 hours ago, dimitris11140 said:

Καλημέρα .Ο ομμορος από την ΓΔ έχει ανοίγματα προς το οικόπεδο σου ?Επισης υπάρχει πρώην σύστημα δόμησης στην περιοχή ? Και αν ναι ποιο?

 

 

 

 

Δημοσιεύτηκε (edited)

Από τους όρους δόμησης έχεις πρώην σύστημα δόμησης ? 

Αυτό που γράφει ο ΝΟΚ για δxδ δεν είναι απόλυτα σωστό.

Αν είσαι σε πρώην Πανταχόθεν και ο γείτονας έχει ανοίγματα και είναι και τοποθετημένος σε απόσταση >= 1.00 μ από το κοινό όριο , τότε έχεις υποχρέωση για δ καθ ' όλο το μήκος της κοινης σας πλευράς. Εξαίρεση σε αυτή την περίπτωση αποτελεί το γεγονος, να είναι ο ομμορος χτισμένος πριν την ένταξη της περιοχή στο σχέδιο , αλλά και πάλι όμως ειναι μπέρδεμα να πας να κολλήσεις στο κοινό όριο, γιατι μπαίνει στην ιστορία το "δικαίωμα θέασης" του ομμόρου.

 

Edited by dimitris11140
  • Like 1
Δημοσιεύτηκε
53 minutes ago, dimitris11140 said:

Από τους όρους δόμησης έχεις πρώην σύστημα δόμησης ? 

Αυτό που γράφει ο ΝΟΚ για δxδ δεν είναι απόλυτα σωστό.

Αν είσαι σε πρώην Πανταχόθεν και ο γείτονας έχει ανοίγματα και είναι και τοποθετημένος σε απόσταση >= 1.00 μ από το κοινό όριο , τότε έχεις υποχρέωση για δ καθ ' όλο το μήκος της κοινης σας πλευράς. Εξαίρεση σε αυτή την περίπτωση αποτελεί το γεγονος, να είναι ο ομμορος χτισμένος πριν την ένταξη της περιοχή στο σχέδιο , αλλά και πάλι όμως ειναι μπέρδεμα να πας να κολλήσεις στο κοινό όριο, γιατι μπαίνει στην ιστορία το "δικαίωμα θέασης" του ομμόρου.

 

Στους όρους δόμησης π έχω από το τοπογραφικό δεν αναφέρει τίποτα για πρωην συστημα δόμησης,

Τ κτίριο του γείτονα είναι χτισμένο γύρω στο 50-60 ,η περιοχή   κατά 99 τα εκατό ήταν ενταγμένη στο σχέδιο,

Και αν μπορείς να μου πεις το δικαίωμα θέασης του ομμόρου σε ποιο νόμο είναι?

Ευχαριστω.

 

Δημοσιεύτηκε (edited)

Βρες το πρωην σύστημα δόμησης της περιοχής και τυχόν περιορισμοί που μπορεί να ισχύουν . Από αυτό θα ξεκινήσεις .

Θα έλεγα επίσης ότι θα σου είναι πολύ χρήσιμο , αν είναι οι πρώτες σου δουλειές , να συνεργαστεις με έναν αρχιτέκτονα με εμπειρία . Κανένας δεν γεννήθηκε μαθημενος . Και επειδή οι άδειες είναι πλέον φουλ ευθύνη μηχανικού ,εγώ στην θέση σου αυτό θα έκανα. 

Φιλικά και με εκτίμηση.

Edited by dimitris11140
  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.